اخر الروايات

رواية في وكر الفهد الفصل السادس 6 بقلم توتا مصطفي

رواية في وكر الفهد الفصل السادس 6 بقلم توتا مصطفي



                                              
نزل فهد وبص فشارع واتلفت ع يمينو ولقى وتين وتيان واقفين بيضحكولو قرب منهم فهد وباصص لضحكه الي واصله لحد ودانهم

+


فهد: فاشخه بوقك كدا لي انتي وهي
تيان: كيهنك يفهد
فهد: كيهني الحمدلله 
وتين: دايما يارب يخي ربنا يخليك
تيان: دنيا واخره

+


وتين نغزتها: دنيا واخره اي انتي كمان
تيان: انعرف بقاا
فهد باستغراب:بت انتي وهي اوعو من قدامي كتكم البلا فوشكم

+


وتين: ولااااا
فهد بانزعاج: ولااا
وتين: لا اقصد ولااا يعني ولااانا مسطول ولا بطوح فاهمني
فهد: المشكله اني فاهمك يوتين اوعي بقا من قدامي

+


تيان وقفت قدامو عشان ميدخلش: استني انت طالع فين
فهد حاول يمسك نفسو: غوري من قدامي طالع لاخوكي

+


لفت وتين علي يمينو وتيان علي شمالو وكل واحده مسكت ايد 
وتين: تعال هنوصلك

+


فهد: الصبرررر ياااارب مهوو لو ربنا مدانيش الصبر هقتلك انتي وهي
وتين:انت القتل ده عندك زي صباح الخير يلا بس نطلع يفهوده

+


طلعو البنات ولما وصلو لعند شقة بخيته فضلو يهيصو ويغنو لفهد لحد م طلعو عند بيت تيام ودخلو جوا  
وتين: جبنااه اهووو اهووو
تيان: والله انا الي جبتو اهوو حتى ف ايدي

+


"نزل برق راسو ومسك شعرو بقوه من غباء الاتنين الي قدامو" 

+


برق بوجه كلامه لتيام واثير: اتفضلو 
اثير: فينك يفهد من الصبح
فهد: كنت معاك ع القهوه يعر*ص هخخخخ مالكم في اي اوعي ايدك انتي وهي 

+


وتين: اهي ايدك
تيان: نا جعانه
وتين: بسيبت
فهد: مش مستريحلكم ف تعالو دوغري كدا في اي ولا حصل اي مهو مش هبقا ك*سم عبيط انا

+


برق: متروق يفهد مالك يسطا مفيش حاجه يعم
فهد: لا في 
برق بعصبيه: في فين بقا قولي ها قولي
فهد: مش عليا يصحبي

+


برق بحده: يسطا عليك مش عليك ك*سم الي يعوز يقعد معاك يجدع

+


اثير: مكفايا انت وهو وتين ادخلي انتي وتيان اعملو شاي وانت تعالا اقعد هنتكلم ف الشغل
تيان: حاضر خدامين احنا كل شويه قهوه شاي قهوه شاي
تيام:تيان

+


تيان: سكت اهو يلا يوتين
برق: هتعمل اي
فهد: هعمل ايه ف اي بالظبط
برق: التاجي

+


فهد بحده: هو انت عرفت حاجه عنو
برق: يعم معرفتش غير بيتو بس
فهد: اومال جايب ام السيره الي تعكنن ع الواحد ليه
اثير: عايزين نعرف ناوي علي ايه

+


فهد:اطلعو برا الحوار ده
برق بزعيق: نطلع ازاي يسطا عشان تقتلو وضيع نفسك عشان واحد شبهو

+


فهد بزعيق: اومال عايزيني اضيع حق ابويا عايزيني اسيب تعب ابويا وشقاه لواحد عر*ص لا يعرف يعني اي امانه ولا صحوبيه امي من ساعة موت ابويا شايف المرض شغال ينهش فيها من حسرتها عليه يشيخ ك*سم الي يقولي سيبو فحالو

+



                
برق بحده: منا عشان شايف امك في الحاله دي بسبب موت ابوك مش هخليك تضيع نفسك وتقضى عليها
فهد جذب برق من لياقته واردف: ونا يصحبي لو لمحتك ادخلت فالحوار ده هعتبرك واقف معاه وهصفيك جنبو يبرق

+


"بص برق لفهد نظرة غضب عشان شايف صحبو بيضيع عشان حق ولا هيقدم ولا هيأخر ف حياتو بس فهد الغضب عاميه ساب فهد لياقة برق والتفت عشان يطلع ولكن" 

+


برق: ورفا
فهد ببرود: ملكش دعوه بيها
برق بجز علي اسنانو:مليش دعوه بيها وانت ناوي تعلقها بيك وتكسرها بقتلك لابوها واحده ملهاش دخل بالي حصل من اولو دي مكنتش ف الدنيا اصلا عشان تتحاسب علي حاجه هي متعرفش عنها حاجه 

+


فهد ببرود:قولتلك ملكش دعوه بيها
برق بسخريه:هه ونا الي كنت فاكر غيرتك عليها من حمدي ناتج عن حب 

+


فهد ببرود: عمري م هحب واحده شبها واحده من صلب التاجي واحده دم العيله النجسه دي بيجري ف عروقها

+


برق بحده:وهما ف نظرك بقو انجاس عشان نصبو علي ابوك
م انت عايز تضحك علي عيله ملهاش دعوه فاكرني مش عارف انت بتفكر ف ايه انت الي نجس يفهد 

+


فهد: انا الي بفكر فيه مجاش عبالك يبرق فاكر اني هضيق عليها عيشتها وامثل الي بحبها بالعكس دنا هجيب العار لاسم عيلة التاجي ف بنتهم ده هدمر نفسيتها دنا كل م بشوفها بفتكر عمايل ابوها ف ابويا الي انا ناويله ميخطرش عبالك يبرق

+


برق: ههه مش بقولك نجس
فهد: م انتو انجاس برضو ف الحوار خطف البنات بقيتو معايا اي حاجه وسخه انا بعملها معايا طلبت منكم تقنعو البنات بالهندسه عشان يبقو معاها وحصل البنات عرفوها منغير اي تدخل شخصي منا وحصل طلبت منك يبرق انت واثير تعرفولي كل حاجه عنها وحصل جايين عند اخر خطوه وتعملو فيها شيوخ وتغلطوني والمطلوب مني اسمع كلامكم ده الي مش هيحصل

+


اثير بعصبيه: انت اتجننت يسطا 
تيام:فهد دي مش زي البنات الي نمت معاهم ولا زي الي عدو عليك فحياتك البت عيله ويدوبك فاهمه الدنيا متتجننش ومتخليش غضبك من ابوها يعميك
: انتو ازاي وسخين كدا

+


تيام: خشى جوا يا تيان
تيان بعياط: جوا اي وزفت اي ايه الحاجات الزباله دي 
وتين بعصبيه: بتعملو كل ده وعاملين قدامنا الناس الشريفه
تيام بزعيق: قولت جوا

+


تيان قربت من تيام بعياط وزعيق: طب لي مش خايف عليا هاا مش خايف حد يجي يعمل ف اختك كده سيبك مني مخوفتش من ربنااا
وتين موجهة كلامها لبرق وفهد: ااي ذنبها البت الغلبانه دي تستغفلوها بالطريقه دي وازاي اصلا جالكم قلب تستغفلونا احناااااااا ازاااي

+


تيان بقهر: احنا جبناها بايدينا هنا خلتونا شبهكم غصب عننا
وتين: هي اصلا فين

+


تيان استوعبت غياب رفا عنهم وفضلت تعيط عياط هيستيري: فين رفا وديتوها علي فين معملتوش فيها حاجه صح حرام عليكم تيام تيام قول انها كويسه 

+



        

          

                
"مسكها تيام من ايديها وحضنها وحاول يهديها وهو بيلعن فهد واليوم الي عرف فيه فهد ومشى وراه" 

+


وتين بزعيق: محدش رد علينا برضو فين رفاااااا فينهاااا
برق بحده: وطي صوتك

+


وتين: كل الي مركز فيه صوتي العالي سايب كل الي قالو فهد ومركز فصوتي
برق لكم الحيطه ب ايدو واردف:لما اقولك وطي ك*سم صوتك توطيه ومتجادليش كتير

+


تيان: فين رفا
تيام: هي كويسه والله كانت مع فهد
لطمت تيان واتلفتت علي فهد: بتقولي كانت مع فهد وتقولي كويسه انت اي انت شطان انا كنت اعرف انك وسخ ومن بنت لبنت وبقول مليش دعوه عشان دي حاجه متخصنيش بس انت تطلع بالشيطنه دي متوقعتهاش 

+


فهد بجز علي اسنانو: لمى لسانك معايا ي تيان
وتين: كدا كدا انت مش قد التاجي دا نفوذو ف البلد اكبر منك 

+


فهد بسخريه: ههه يبقا متعرفيش فهد 
تيان: رفا فين
فهد: في بيتي

+


تيان بعياط: تيام ارجوك روح جيبها ارجوك متخليهاش عندو ده شطان ميعرفش ربنا انت مسمعتش هو قال ايه هيدمر نفسيتها رفا لسه طالعه من دوامة اكتئاب لسا متعالجه بلاش ترجعوها للحاجه الوحشه دي تاني

+


تيام بهدوء: شششش اهدى هجبها والله اهدى 
فهد بتهديد: اياك حتى تفكر تقرب من باب البيت 
تيام بتحدى: هتعمل ايه يابن الجبالي

+


فهد بحده: عشان ارجع حق ابويا من الكلب ده عندي استعداد اعمل اي حاجه حتى لو هخسر عشرة عمرى
برق: هه لسا هتخسر

+


فهد: لسا هخسر خسرت مش هتفرق
اثير بغضب: اي الجحدان ده ياخي انت فايق انت شايف وسامع الكلام الي بيطلع منك يفهد

+


وتين: يبقا ابوها لازم يعرف ان بنتو شبه مخطوفه
فهد: ولما يعرف ويجي هتكون الحكايه احلوت اكتر
وتين: هههه لسا هيجي ده هنا اصلا
برق بحده: وتيينننننن

+


فهد بغضب: هنا فين
وتين باستفزاز: اي ده نسيت اقولك ده التاجي عندنا من بدرى دخل منطقتنا او لا سورى منطقتك وانت برضو معرفتش تمنعو

+


"بصلهم فهد بنظره كلها عتاب انهم خبو عنو ان التاجي هنا عشان ميعرفش ياخد حقو زي م هو فاكر نزل بسرعه لبيت بخيته ولحقوه البقيه" 

+


"عند بخيته" 

+


بخيته: طب والله يابت يساره بس اشوفك بحسك كده صغيره
ساره يضحك: يعني انا كبيره انا يدوبك 37وداخله ع 38
تاج: مراتي لسا صغيره اكنها ف العشرينات 

+


ايمن: ونا مراتي عجوزه ااه بس تشوفها تقول صغيره
بخيته: مدح ولا ذم ده ي ايمن يحبيبي
ايمن بضحك: مدح مدح

+


ساره: هي رفا فين
بخيته: من ساعة م جات هنا وهي طافشه مع البنات بس اخر مره قالو رايحين عند ايه

+


"ااتخضت بخيته من صوت كسر ااباب وفهد الي داخل عليهم زي التور الهايج عروق رقبته الي ظهرت بطريقه مرعبه رغم ان برق واثير وتيام ماسكينو لكنه مصمم انو يقرب من تاج" 

+



        
          

                
فهد: جاي لقدرك يتاجي ينصاب يعر*ص ونعمه يتاجي لادبحك واشرب من دمك 

+


ساره بخضه: لي يبني ليه وتعرف جوزي منين في اي يتااج
تاج: انت مين اصلا

+


فهد بعصبيه: انا مين انا مين يخ*ول انا ابن الراجل الي وثق فيك الراجل الي كان مفكرك صاحب واخ يراجل يع*لق ابن الراجل الي خليتو يموت بحسرتو من الي عملتو فيه عليا الحرام يتاجي لاخلص عليك

+


برق: يفهد اهدى مفيش حاجه بتتحل بالطريقه دي
فهد حاول يقرب اكتر واردف بزعيق: انا مش عايز احل حاجه هخلص عليك يتاجي 

+


تاج: مين المجنون ده وراجل مين الي بتتكلم عليه 
فهد: شاذلي الجبالي فاكرو ولا من كتر الناس الي نصبت عليهم نسيتو

+


تاج بابتسامه: انت ابن شاذلي 
فهد: ايوا ابن شاذلي ابن شاذلي الي هياخد روحك قدام بنتك ومراتك يتاجي هخليهم يفضلو متحصرين عليك عمرهم كلو 
تاج ملامحو اتغيرت من ابتسامه لغضب: اسمع يبن الحلال انا منصبتش علي حد لكن لو انت مصمم اتفلق لكن والي خلق الخلق لو قربت من بنتي او مراتي ساعتها انا الي هخلص عليك

+


ايمن: استهدو بالله وانت يفهد يبني مش كدا اكيد فاهم الموضوع غلط يبني
برق: ااتفضل انت ي استاذ دلوقتي 
تاج: يلا يساره

+


"اخد ساره ف ايدو وقبل م يخرج بص لفهد واردف" 
تاج بصرامه: انا حذرتك وانت ود
: بابي

+


"ابتسم تاج في وجه فهد بعد مسمع احب الاصوات لقلبه اما فهد هدى تلقائيا بس سمع صوتها وبرق وتيام بصو لبعض" 
تاج: حببتي كنتي فين

+


رفا: كنت عند طنط فاطمه ماما وحشتيني 
ساره: وانتي يروحي 
تاج بابتسامه:مين طنط فاطمه

+


رفا بلطف:طنط فاطمه تبقا ام فهد ست طيبه اوي 
تاج غضب لاكنه حاول اخفاء ذالك: لوحددك يبابا
رفا بأسف:سورى بس ثانيه جيتو امتى

+


ساره راحتلها وحضنتها: لسا جايين من نص ساعه
رفا: وحشتكو صح
تاج: اكيد

+


رفا بصت لفهد وبصت واستوعبت منظر الباب: هو كان في اي ومالو فهد وانتو بتتنفسو بسرعه لي كنتو بتجرو
تيان:اسكوتييييي دي معركه بين برق واثير وفهد 
رفا:يحزن الحزن 

+


تاج: ما شاءلله عليكي يبابا عرفتي الكلمه دي منين
رفا بضحك: من ليليان
برق بهمس: اقتل ابوها قدامها يلا
تيام: متسكت انت الاخر

+


ساره: يلا يماما عشان هتمشي معانا
رفا: لااا احنا اتفقنا هقعد لبعد فرح ايه وكل الي هنا طيبيبن اوي

+


ساره بصت لفهد وبلعت ريقها وبصتلها: معلش يماما اصل تيته هتيجي عندنا ينفع تيجي ومتلاقيش رفا حبيبتها
تيان بزعل: خليها يطنط

+


وتين: سيبيها يساره وخلي تيته دي تيجي تشوفها هنا
تاج فهم مراتوو بتعمل كدا خوف من فهد: خليها محدش جاي دلوقتي هخليها تقعد 

+


ساره: بسسس مش هقدر انتي عارفه يقلب ماما اني بخاف عليكي 
قاطعها تاج وبص لفهد بحده: سيبها تقعد مع البنات وتحضر فرح صحبتها متنسيش ان دي حفيدة التاجي والي يلمس شعره منها يقول علي نفسو يرحمن يرحيم

+


رفا: مامي بليززززز اهو بابي وافق
ساره بضحك: كل مره بتهزميني بمامي بابي وافق يجزمه
رفا بضحك: اوراقي كلها بقت مكشوفه 

+


تاج: يلا يبابا سلام هوصل ماما عشان ورايا شغل
رفا: هتوحشوني
تاج: وانتي هتوحشينا اكتر يروحي يلا مع السلامه
رفا: بااااااي

+


بخيته: اقفلي الباب يوتين ولا هو معتش فيه باب 
برق: هنصلحولك يبخيته خلاص
بخيته: وتين خدي رفا وتيان واطلعو فوق اقعدو 
وتين: حااااضر حاااضر يكش اموت وارتاح
بخيته: وتريحي

+


ايمن: بعد الشر علي لوزة قلبي
وتين: امووووااااه قلبي ي ايمن
"بعد م اتأكددت بخيته من خروج البنات بصت للشباب بمعني اقعدو وقعدو" 

+


اثير بهمس لتيام: يسطا الست دي بتحسسني اني عيل ومليش لازمه
تيام بهمس:عشان بتاكلنا الطعميه ببلاش بخيته القادره
ايمن: ممكن تفهمونا ايه الهرجله والمسخره الي حصلت دي
فهد ببرود: ليا حق عندو وهاخدو

+


ايمن بعصبيه: تاخد حقك برا بيتي اما المسخره دي متتعملش ف بيتي وبعدين متفهم الموضوع من الراجل يمكن ياخي فاهمو غلط

+


فهد ببرود:بقولك ابويا اتغدر بيه مات بحسرتو قدامي وقدامك وقدام امي وبخيته 
ايمن بهدوء: يفهد يبني اقفل الباب ده ضيعت عمرك وشبابك وانت بدور عليه والتاجي كبارات البلد تحت ايدو انا نفسي مهعرفش اعملك حاجه 

+


بخيته: يبني ربنا يهديك شوف حالة امك وشوف البنت الغلبانه دي هتيتمها يبني
فهد ببرود: ومحدش قال الكلام ده للتاجي ليه لما انا اتيتمت 
بخيته بزعيق: اانت راجل وطلعت دي بنت يبني بنت هتعمل اي هي وامها منغير راجلهم

+


فهد قام وبص لبخيته وايمن واردف:ونا الحاجه دي متخصنيش وحق ابويا هاخده.... وخرج
بخيته: الواد اتجنن خلاص
برق: انا عارف هوقفو ازاي

+


بخيته: ازاي
برق بخبث: رفا
بخيته: هدخلو البت فحوارتكم الوسخه دي
برق: مبيهدش الراجل غير الحب يبخيته وانا هخليه يتهوس بيها

+


بخيته: عارف يابن عديله بتاعت الصابون لو البنت حصلها حاجه هعمل فيك اي
برق: يبخيته بقا ارحمينااا اقنعك ازاي ان امي مبتبعش صابون

+


بخيته: كداب
ايمن: هو انتي مش لاقيه حاجه تطلعيها ع الست تقومي تقوليلها بتاعت صابون عشان وقفت مع بتاع الصابون وباعت معاه

1


بخيته: يبقا بياعة صابون
ايمن: كااان عندهااااا عشررر سنينن
برق: قولها هو انا خ*ول يخالتي عشان اخلى امي تنزل تبيع

+


بخيته: ومالهم الي بيبيعو يابن الكلب
برق:عتلاق مقصد يخالتي 
بخيته: اموت واعرف مين بنت الكلب الفقريه الي طلقتها مليون مره دي

+


برق بهمس: وتين
بخيته:مين
برق: بقول طين
بخيته: الفقريه بت الفقريه

+


اثير بضحك: بلاش يبخيته
بخيته: متتنيل هقوم اعملكم عشا
برق: ارتاحي يبخيته هننزل نشوف فهد
بخيته: ايوا يبني ربنا يباركلكم

+


تيام:......... 

+


رأيكم ودعمكم يهمني

+


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

+


بقلم: توتا مصطفى 

+


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

+


س س س سلاااااااااام 🎀

+



تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close