رواية في وكر الفهد الفصل الثالث 3 بقلم توتا مصطفي
برق:ايوا هي دي البضاعه اهدى وهتفهم كل حاجه
اثير بعصبيه:افهم اي انت عبيط يسطاااا جايب بنات وتقولي بضاعه هخخخخخ بتجارو بالبنات واكيد فهد الي ورا الحوار ده ماشي ورا شلة خولات
+
تيام: بنتاجر اي متهمد يعم وافهم
+
اثير: ااه ااه انا غبي فهموني فهموني
برق:فهد بيرجع الحق لصحابو
اثير:صحاب اي وحق اي
+
تيام: متهمد يعممم اصبررر وهتفهم متتكلمش
اثير: انا ساكت اهو فهموني وانتو هخخخ ساكتين ومرتاحين كدا لي مش المفروض تصوتو تعملو اي حاجه
برق بضحك: استنى استنى
+
تيام: فهد بيرجع الحق لصحابو يعم بمعني اكيد سامع عن سرقة شركات واسهم والناس شغاله تسرق من بعض والنصب شغال والاخبار ماليه الدنيا
اثير: ممم وبعدين
+
برق:فهد عرض علي واحد يرجعلو اسهمو ف الشركه بمقابل فلوس فهد دخل الشركه وعمل نفسو شريك وخد اسهم الراجل ورجعهملو ف الموضوع مشى معاه
+
اثير: مفهمتش اي دخل ده بالبنات الي قدامي متصوتي يمرااااا احااا انا خايفلكم
2
تيام: في ناس مهما يهدد فيهم فهد مبياكلش معاهم الكلام ده ف فهد بيخطف بقا بنت مرات اخت اي حد فيهم ف ثانيه بيمشو ويرجعو كل حاجه زي م كانت
+
اثير: هخخخخ بيخطف البنات
+
برق: يعرص يابن الوسخه اسمع للاخر
اثير: سامع
برق: عيب يصحبي تفكيرك ف صحابك يبقا كدا محدش لمسهم ولا عمل فيهم حاجه بياكلو ويشربو بتفرجو ع تلفزيون وعايشين والا زي م كنت قولت محدش فيهم خايف
اثير: مفكرش ف صحابي كدا لان صحابي انجاس بنجس يابن الكلب
+
تيام: يصحبي مطلوب منك ترجع كل واحده فيهم لاهلها لان الموضوع خلاص خلص
اثير:ارجع مين
تيام: االبنات
اثير: لا لي لي تزعل
برق:هي فكراك اصلا عشان تزعل متغور يعم
اثير: لاحظ ان كلامك جارح
+
تيام بضحك: يلاا مضيعوش وقت
"عند فهد ورفا"
"بعد م مشيو البنات فضل فهد قاعد معاها لحد الساعه 11 ومحاولش يسحب دراعو منها عشان متضايقش وفضل يتأمل ملامحها وهي بتمتم بكلام مش مفهوم لفتره قبل نومها"
+
فهد:علي اخر الزمن قاعد قصاد واحده ولا كمان مش قادر اسحب دراعي عشان متضايقش
رفا: سمعاك وفايقه علي فكره
فهد: احا
+
رفا: وابعد عني لو سمحت ميصحش كد
فهد: مش انتي الي ماسكه فيا
رفا: م انت لو محترم كنت فضلت بعيد عني
فهد: م انتي لو مكنتش خايفه وماسكه فيا مكنتش قربتلك
رفا: مهو لو مكنتش خوفتني بصوتك ده مكنش حصل الي حصل
+
"لاحظ ان شجارهم سيدوم ف انقض عليها ماسكاً فكها بقوه والبعد بين شفتيهم لا يذكر وباليد الاخرى ضاغطاً علي خصرها قائلا بحده"
فهد:اياكي تجادليني تاني انا خلقي ضيق يابنت الناس ضيق بحجم وسطك
+
رفا بخوف: اا انت بتقول اي ابعد عني
فهد:بلاش تدايقيني بلاش
رفا بخوف:روحني عند وتين
فهد:خدام الي خلفك انا
رفا:بليز
+
فهد: بليز ااه هاخد دش واوصلك خليكي هنا
رفا: حاضر
"دخل فتح الحمام وبص علي نفسو ف المرايا لفتره"
فهد: هتخيب ولا اي احا واقف عشان عيله زي دي وحتى معملتش حاجه توقفك هخخخخخ
1
"خد فهد الدش بسرعه واخدها ونزل بيها ورفا مبتعملش حاجه غير انها تبص فيه وتنزل عينها تاني"
رفا بصوت واطي: خربيت حلاوة امك اي الجمال ده
فهد: قولتي حاجه
+
رفا بشرود: انت حلو لي
فهد: نعم
رفا فاقت لنفسها واتحرجت اوي: هااا لالاالالا اقصد يعني انت هو انت مين انا عايزه وتين
فهد عض علي خده عشان ميضحكش ع كتلة اللطافه الي قدامه: امشي امشي قدامي بدل مهبدك بالبونيه فوشك ربنا يهديكي
+
رفا بخجل: يارب
: الله الله الله يحلاوتك معاهاااا لا ونازلي بيها من شقتك كمان
+
"فهد عرف الصوت ودعى ربنا داخليا انها متطلعش هي لانه مش عاوز وجع دماغ لاكن تأتي الرياح بما لا تشتهى السفن"
فهد:عايزه اي يريهام
+
ريهام بزعيق: عايزه اي ي ريهااام بقا بتسبني انا عشان تمشي كل يوم مع شرمو*طه غير لااا والقطه دي غير اي قط
"نفذ صبر فهد و مسكها فهد من شعرها بقوه وفضل يجيب ويودي فيها والناس اتجمعت حوليهم"
1
فهد: قولتلك يابنت الناس ملمحكيش قدامي تاني مش عايز اعمل فيكي حاجه بس نقول اي بنت قح*به وعايزه الفضيحه لنفسك ونا مهيضرنيش حاجه بقاا بنت فتحى العرص تزعقلي انا فشارع دا متولدش الي يرفع صوتو عليا يابنت المرا المتن*اكه اطلع واخرج مع الي انا عاوزه انتي بقا يشرم*وطه يلي بتروحى شقق وتنزلي من شقق ومحدش من اهلك لمك وجايه تقوليلي سبتني دا انتي كنتي مجرد واحده بفضى فيها شهوتي وعاملها زي العبده عندي يك*سمك
"شهقات الناس بتعلى مع كل كلمه بينطقها فهد لان معروف ان عيلتها ناس طيبين ومكنش حد يتوقع بنتهم تبقا كد والي بيقول انها غبيه انها وقفت قدام فهد"
فهد بزعيق"شبعتي يك*سمك اهانه ولا اهين فيكي اكتر اصل انا مشبعتش
1
ريهام بعياط: انت انسان زباله وحقير ونا مش هسيب حقي يفهد
فهد بزعيق: اعلى خيل فك*سمك اركبيه زي ماركبك يش
"عينو جات في عين رفا الي ضاغطه علي ايدها بقوه بسبب الاصوات الي حوليها وماسكه نفسها عشان متنهارش وسط الناس دول"
1
فهد: يلا غورى من وشي ولما تلمحيني ف حته ابقي ارجعي عشان لو لمحتك تاني هزعلك يريهام وانتي عرفاني والمنقطه كلها عارفه ولو فكرتي مجرد تفكير انك تأذى حد يخصني هقتلك واعلقك زي الدبيحه هنا فشارع سامعه يلا غورى
زقها ومسك ايد رفا وطلع بيها ع بيت بخيته
+
رفا: هو انتو معندكوش اهل غير طنط
فهد: اي معندكوش اهل دي يابنت الجزمه
رفا بخوف منو: لا والله مقصدش
فهد: اطلعي ومتدخليش فحاجه ملكيش دعوه بيها قال معندكمش اهل قال غورى يابت
2
"جريت رفا ع السلم وهي بتضحك عليها وعلي طريقة كلاموو خبطت وفتحتلها ليليان وهي بتبص عليها من فوق لتحت ودخلت ولقت بخيته والبنات قاعدين وبيبصولها"
رفا: بتبصولي كد لي
ليليان:عملتي اي
+
بخيته: تقصدي عمل فيكي اي
رفا: مين
تيان: فهدددد
رفا: مالو
وتين: يمرارتي ع الغباء
بخيته: عملك اي الواد وسخ ونا عرفاه باسك
تيان: حضنك
+
رفاا: بسسس اي الكلام ده معمليش حاجه
بخيته:حلفك متقوليش
رفا: مالك يطنط
بخيته: قوليلي يخالتي
رفا: هحكيلكم اي حصل دا جامددد
+
حكتلهم رفا الي حصل من ساعة م مشو لحد مرجعت البيت وبالتفصيل الممل
تيان: كان نفسييييي اشوفففف خسارههه
ليليان: سلخها سلخخخ
+
رفا: حرام عليكم صعبت عليا مكنش المفروض يعمل كدا ولو شوفتو هقولو
بخيته: اسمعي يختييي اوعي تقولي لفهد يعمل اي وميعملش اي اوعى
رفا: ليه
+
بخيته: مع الوقت هتعرفي ليه ويلا بينا عند ام فهد تعبانه يبنات
وتين: خالتشيي ام فهد تعبانههه
بخيته: الولاد قالولي
رفا: روحو انتو ونا هنام
بخيته:تنامي اي هتروحي معانا
رفا:بجد يطنط مش قادره والله
بخيته: خلاص نروح بكرا
+
رفا:هدخل انام تصبحو علي خير
"دخلت تنام وبخيته قعدت مع البنات فضلو يهزرو ويضحكو علي منظر رفا وهي بتعيط وفهد الي معرفش يعمل اي"
ليليان بضحك: دا النتن مجابش دكتور
بخيته بضحك: هههههههه كفايا منكو لله بطني وجعتني
وتين:يمااا اااه لو شوفتي شكل شمياء
بخيته: يخيبكووو نا داخله اتخمدد وجعتولي بطني
وتين: خديني معاكي يما
+
ليليان: ونااا خدوني معاكوو
تيان: نا همشي لابويا سلا
وتين: اقفلي الباب وراكي
+
"ع الساعه تلاته بالليل ورفا تتقلب تتقلب مجلهاش نوم وهي ف مكان غير مكانها ف قررت تطلع ع السطح تشوف الدنيا من فوق طلعت لقت مفيش حاجه غير سرير ولان الدنيا ضلمه ملاحظتش الشخص النايم "
+
رفا :اي مطلع السرير هنا المهم يارب يجيلي نوم بس
+
حاولت تنام ومع ذالك مجلهاش نوم فضلت تتقلب يمين شمال برضو مفيش نوم
+
: نامي ومتتقلبيش كتير
رفا بخضه: يميييييي بسم الله انت ميينن
فهد: طلعلك عفريت
رفا: انا اسفه هنزل تحت
فهد بحده: قولت خليكي ونامي
رفا: ححاضر
+
فهد: اي الي جابك هنا
رفا: مجاليش نوم تحت
فهد: وهيجيلك نوم هنا
رفا: بحاول
فهد: ممم
رفا بتردد: انا انا سمعت ان مامتك تعبانه
فهد: وبعدين
رفا: الف سلاممه عليها
+
فهد: نامي
رفا: ممكن سؤال
فهد بضيق:اليوم الي مش فايت ده اسالي
رفا: هو انت عملت مع البت تحت كده لي
فهد: متدخليش ف حاجه ملكيش دعوه بيها مش هقولهالك تاني
+
رفا: طب ممكن اسالك سؤ
+
"فهد قام من مكانو وانقض عليها اخد شفايفها ف بوسه قطعت شفايفها وهي بتحاول تبعدو عنها لكنو متحركش ولا شويه حتى حست ان نفسها خلاص اتقطع وحس فهد بكده ف سابها وعنيه جات ف عنيه رفا مبرقه فيه من صدمتها وبتتنفس بسرعه زقتو رفا من فوقيها ووقفت بسرعه وهي بتعيط"
1
رفا بعياط: انت انسان مش محترم انا هقول لطنط علي كل حاجه
+
فهد بصلها بعدم اهتمام لكلامها: لو عايزه ابوسك قدامها هبوسك فاكره فهد الجبالي هيتكسف ولا يخاف
+
رفا بصدمه من جرأتو: انت ازاي معندكش دم اياك اهوو انا بحذرك اياك تقرب مني تاني فاهم انا ولا كنت ولا هكون زي الاشكال الي انت تعرفهااا متخليش مظهري يوحيلك اني هبقالك زيهم تبقا بتحلم انسان قليل الادب
فهد: كلمه تاني وهزعلك غوري انزلي يلا
+
شخط شخطتو فيها وهي م صدقت نزلت جرى ع فوق وهي نازله قابلت برق طالعع
+
برق: اي ده مزمزيل رفا اي طلعك السطح
رفا بتوتر: هااا مجاليش
برق: مين مجالكيش
+
رفا: مجاليش نوم عند طنط طلعت فوق ومجاليش نوم برضو ف هنزل تاني عن اذنك
برق بشك: ومالك كدا
+
رفا: مالي
برق: مفيش مفيش انزلي ومتطلعيش برا البيت ف الوقت ده تاني انا اخوكي وخايف عليكي
رفا بأبتسامه: حاضر عن اذنك
"عرف برق ان حصلها حاجه فوق وعرف ان فهد السبب ف طلعلو يشوف في اي"
برق: ابوووو الصحااااب عامل ايه
+
فهد: اقعد
برق: قعدت اهو
فهد: عملت اي مع الخول التاني
برق بضحك: اسكتتت دا قطعلي بطني م الضحك
فهد: مالو
برق: قالنا يخولات وشتمنا وفاكرك بتبيع البنات وخاف يوديهم
+
فهد بضحك خفيف:كنت عارف والله
برق: المهم
فهد: انجز
برق:امك عامله اي
فهد: اي امك دي يخول
برق: اقلبلك زي رفا طيب حاضر طنط عامله اي يفهوده
فهد ضحك ورفسو برجلو: عر*ص عتلاق
1
برق بجديه: عملت اي مع البنت يفهد
فهد: بنت مين
برق بجديه اكتر: بص يصحبي انت عارف ان انا عارف انك عملتلها حاجه تعالا دوغري
+
فهد بحده: هخخخخ وبتكلمني كدا لي يعرص علي حتة بت عرفناها النهارده
برق: المشكله انك عارف ان انا عارف اننا منعرفهاش النهارده
فهد بحده: بوستها
+
برق بزعيق: انت اتهبلت ف نفوخك يفهدد اتهبلتت يسطا احاااااااا
فهد بزمجره: اظبط
برق بزعيق: اظبط اي يسطااا وتقرب منها ليي دي رفا يفهد عارف يعني اي رفااا وانت عارف هتعمل فيها اي بعد كداا واحنا واخدين وعد منقربش ع واحده فيهم منا كنت قربتلها بالطري
+
"مسكو فهد بالبونيات فوشو وف بطنو بسبب انو فكر بس مجرد تفكير يقربلها"
+
فهد بحده: تقربلها يبرق ههخخخخخ لسانك هيخيب يبرق اقسم بالي خلق الخلق لو حسيت انك عايز تقربلها يبرق لاكون جايب قلبك ف ايدي
+
برق بتعب وضحكه: هههه مش هي دي الي حتة بت هاا هسيبك لدماغك يصحبي ومليش دعوه بالحكايه دي بس نصيحتي ليك هتاذيها وتأذى نفسك سلام يصحبي ودي هديه مني ليك
+
"وضربو بالبونيه فوشو رداً للي عملو"
فهد: وصلت يعمهم اخفى من وشى بقا
+
"برق نزل وسابو لدماغو الي هتوديه فحته هتأذيه اكتر م هتأذى رفااا قعد ع السرير وولع سجاره وهو بيفكر ف كل كلمه قالهالو برق"
+
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
+
السؤال هنا فهد ناوي علي اي مع رفا
+
اي هيحصل لرفا وايه الي مخبينو فهد وبرق عن الباقي
+
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
+
دعمكم ورأكم يهمني
+
🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
+
بقلم: توتا مصطفى
+
