اخر الروايات

رواية عشقي المجنون الفصل التاسع 9 بقلم اميرة محمد

رواية عشقي المجنون الفصل التاسع 9 بقلم اميرة محمد 




                                              
اتفاعلو ياحبايب قلبي بنجمه وكومنت حلو منكم لاختكم أميره بحبكم في الله يااحلي اخوات في دنيا 
****************************************
بعد أربع أيام عدو اتفاجات منه لما صحيت من نوم بامها قلبه البيت راسا علي عقب رغم البيت نضيف عشان العيد لكن بردو زاي اي ام مصريه عايزه تعمل أي حاجه عشان بيتها يكون جميل

43


منه بزهول من للي بيحصل : ماما انتي ياست للي اسمك هانم هو ايه للي بيحصل هنا بظبط هو مش لسه يوم الواقفه العيد  مطلعه عنينا  في البيت هو كل يوم انا اجازه يا جدعان عايزه اخدهم نوم 

13


امها هانم : صبرني يارررب دي هتتجوز تكون مسئوله عن بيت وعيال وحيات امك ليجيبك ليا تاني يوم 
اخلصي يلا وايدك بايدي في عريس جيلك انهارده عايزينه يشوف البيت كده بيلمع ولسه هنعمل أكل وحلويات وعصاير اخلصي يابت يلا 

13


منه بصدمه : عريس جيلي بس بس انا  مش موافقه وبعدين بابا لسه ماقالش قررو عن للي اتقدملي الاول الشيخ عصام وبعدين هما جايين يتقدمو ولاه يشوفو البيت بيلمع وياكلو ده إيه إلهم ده 

13


دخلت منه اوضتها وهي مخنوقة ومسكت فونها ترن علي عصام لقيت فونه مقفول كانت هتجنن قررت انها مش هتطلع ولاه هتلبس 

12


شويه جاءت شيماء بنت عمها هي وندي ودخلو : ايه يا منمن انتي لسه قاعده يلا عشان نبدء نعمل المسكات عشان تكوني منوره كده اقدم العريس 

+


منه بحزن : مش عايزه أعمل حاجه ولاه هطلع أصلا 
ندي: وليه بقي مش هتطلعي يابنتي ده عريس بيتقدم وليكي حق الموافقة أو الرفض 

+


شيماء بطيبه : وبعدين يا منمن مش يمكن لما تشوفيه يعجبك اكتر من الشيخ للي اسمه عصام ده 

+


منه بغضب : ندي بقولك ايه ابعدي البت دي من اقدمي بدل ما إطلع فيها غضبي كله هو طماطم هنقي للي يعجبني ويعجبنيش بقول انا مش عايزه حد غير الشيخ عصام عشان انا بحبه فهمته

17


فضلت منه لحد بليل وهي مضايقه ومخنوقه لحد ما وصل اخوها خالد ودخلها لم عرف انها مش راضيه تلبس : ايه منمن يعني قالولي ان اختك مش راضيه تلبس 
منه بدموع : حتي إنت كمان يا خالد عايزني البس وإنت عارف إني يعني بحب حد تآني 

+


خالد بهدوء اخدها في حضنه : اولا ياقلب اخوكي محدش يقدر يجبرك علي حاجه ابدا بس البسي وطلعي عشان خاطر بابا مش منه للي تصغر ابوها اقدم حد إطلعي وبعدها ابقي قولي للي عايزه 

13


منه بزعل ودموع : تمام هلبس زاي ما انت قولتلي لكن مش هوافق غير للي قلبي عايزو ايوه عمري ما هطلع عن طوع بابا لكن طلامه مش هاكون ليه مش هاكون لغيرو 
لبست منه فستانها وهو مضايقه ولفت حجابها ورفضت تحط ميكب غير ملمع علي شفايفها فقط 

+


وصل العريس هو واهله كلهم بالعربياتهم وطلعو كان ابوها واعمامها واخوها وموجودين وقعدو وبدات ام منه تضيفهم هي وام ندي وام شيماء سلايفها 

2




                
دخلت ام منه تجيب منه من الاوضه :يلا يا منه يا حبيبت قلب امك ده عريس بسم الله مشاء الله عليه يقول للقمر  قوم انا اقعد مكانك افردي وشك ده بقي يلا ياحبيبتي ربنا يهديكي 

12


طلعت منه وهي مضايقه ومخنوقه ومجرد ما دخلت بل العصير وحطتها علي التربيزه من غير ما ترفع عيونها تشوف أي حد اتفاجات بجوري للي جريت عليها وحضنتها ميس منه

12


أنا كتير إشتقتلك حضنتها منه بزهول ومفاجائه ورفعت عيونها اتفاجات بعصام قاعد بصصلها بنظره كلها عشق وقاعد جنبه مراد وتاني سلمان وأهله علي الكنبه الركنه التانيه 

+




مراد اول ما دخلت منه ومعها ندي وشيماء عيونه جات فورا علي ندي بجمالها الطبيعي البسيط 
إما سلمان عيون جات علي شيماء الخجوله للي عيونها في الارض مرفعتش عيونها في أي حد من للي قاعدين هو بصصلها من وراه النظاره للي علي عيونه 

11


قعدت منه وبعد ما سلمت علي أهل الشيخ عصام وحبتها ام الشيخ عصام جدا من جمالها الطبيعي وحجابها الطويل واهلها للي باين عليهم الطيبه وحب جوري لمنه للي شايفه اقدم عنيها من وقت ما جوري حضنتها ومنه واخدها في حضنها ما سبتهاش ولاه ثانيه 

11


الشيخ إبراهيم أتكلم مع أبو منه : نحنا يشرفنا اننا نطلب ايدها لبنتكم لابننا وكبير قبيله البدو الشيخ عصام وإحنا تحت أمركم بكل مطالبكم 

+


ابوها وليد : احنا لينا الشرف يا شيخ إبراهيم واحنا مالنش مطالب ابدا هو طلب واحد بس بص لعصام تحط منه في عيونك وقلبك يا شيخ عصام انا هديك بنتي حته من قلبي

11


وروحي تخلي بالك منها اوعي في يوم تهينها أو ترفع ايدك عليها لو غلطت في يوم وإنت مش هتقدر تكمل مع بنتي تجيبها لابوها أو اخوها واعمامها معزز مكرمه زاي ما

+


هتاخدها من بيتي معزز مكرمه لا الاهانه أو الضرب بذات وقتها الراجل العجوز ده عمرو ما هيسمحك ليوم الدين 

10


الشيخ عصام حس اقد ايه ابوها بيحبها واتكلم : مو من شيم البدو ابدا إهانه امراءه نحنا بنحطها تاج فوق رؤسنا لان بعد الله بتكون سبب لتجيبنا علي هي الحياه وبنتك راح تكون مراته لشيخ عصام ومستحيل في يوم اتركها أو ابعد عنها ولاه حتي راح خلي دمعه تنزل من عيونها ابدا 
وهلا انا بدي الفرح علي يوم الخميس للي جاي وقبل ما تقولو اي شي كل شي جاهز القصر هون جاهز بس راح تنقي العفش للي هي تختارو هاد اون يلان وهي قاعده علي الفون وفستانها فستان للحنه وفستانين للفرح جايين بعد بكره من لندن ليها وشبكتها بكره راح ننزل كلنا وتختار للي هي عايزه 
شو تاني اها لبس احسن مصصمه ازياء راح تكون موجوده انهارده بليل هون تختار للي بدها ياااه كله انا بدي منه وبس والفرح راح نعملو باحلي فندق خمس نجوم  والقيمه مثل ما عندكم انتو مصريين راح امضي علي للي بدكم ياااه كله شو قالت 

12



        
          

                
ابوها واعمامها واخوها كانو مزهولين من للي بيقوله ده مخطط مرتب كل حاجه :ايوه يا ابني بس يعني انت مستعجل اووي ده الفرح كده كمان اربع ايام هنلحق زاي نخلص كل ده في اربع ايام غير ان في ناس قريبنا هنعزمهم 

16


الشيخ عصام : صدقني يا عم وليد انا مستعجل مشان ما بدي ضيع ولاه لحظه اكتر من هيك وانا بعيد عن منه بدي نكون مع بعض الله يخليك وافق 

12


وفعلا وافق ابوها لمنه وقراءؤ الفاتحه وهما قاعدين وشربو الشربات وسابو منه والشيخ عصام وحدهم يقعدو مع بعض 
منه بفرحه : انت ليه فونك مقفول كلهم خدعوني من الصبح ومخليني فاكره ان في عريس غيرك هو للي جاي 
عصام بغيره : شو وطلعتي وكيف بتوفقي تطلعي لعريس وشخص غريب غيري 

23


منه : مقدرش مطلعش لاني مقدرش اصغر ابويا اقدم اي حد ابدا 
الشيخ عصام بحب : انا للي قالت لابوكي من يومين ما يقولك اني انا جاي باهلي كنت بدي عاملها ليكي مفاجائه 
منه : يعني بابا اتصل عليك وافق وحددت معها تيجي انهارده من غير ما يقولي ماشي يا وليد ما نكون وحدنا وخالد والله لاخد حقي منك تضحكو علي منه 

16


الشيخ عصام قعد سمعها زاي العاده فاكره انها بتكلم نفسها وضحك: ههههههه يالله لك انا راح اتجوز واحده مجنونه علي الاخير بس والله جنانك هاد احلي شي فيكي الله يباركلي فيكي يا شيخه منه شو مافي اي فرواله هون 

11


منه : انت عايز فرواله ياعصام ثواني هجبلك اتفاجات من للي مسكها وشدها عليه واتكلم بهمس ورغبه وعشق : والله عصام هلا كل للي عايزو انا يلتهملك وبس ملجم حاله مو قالت لى تقولي عصام لحد ما نتجوز مشان ما اعمل شي واكل الفرواله للي بدي ياااه راح اعمل شغلات عقلك الصغير هاد ماراح يستوعبها ابدا منه اتكسفت وجريت من اقدمه بخجل 

14


ومرت الايام ومنه عملت حنه كبيره وكل ناس وبنات كانت بتحسدها علي جوزتها من شيخ عصام 

+


وسلمان للي من وقت ما شاف شيماء وهو دائما بيرقبها من بعيد لبعيد حتي مراد بعت جاب كل المعلومات عن ندي 
وجاه يوم الفرح ومنه كانت احلي واجمل عروسه رقصت

+


وتنطط وعملو فرحين بطريقه مصريين وبطريقه البدو ملحوظه (انا معرفش طريقه افراح البدو يا بنات بذلك مش هكتبها لان معنديش خلفيه حقيقه عن طريقه افراحهم )
وبعد ما خلص الفرح طلعت غيرت فستانها لفستان غير منفوش ورقيق سمبل ونزلت سلمت علي اهلها واخوها للي اصلا كانت عيونه علي تسنيم اخت عصام من اول ماشافها

16


في الفرح وركبت مع عصام عربيته واستغربت انه اصر علي امه تاخد جوري معها في العربيه اتفاجات انهم وصلو المطار وبصتلو بصدمه ومشيت معها للاخر وصلو اقدم طياره كبيره خاصه للشيخ عصام 

+


اتفاجات منه من عصام شالها بين ايديها وطلع بيها سلم الطياره وهي بفستانها الابيض السمبل بعد ماغيرت فستانها الكبير المنفوش 
منه بكسوف : عصام إحنا هنسافر علي طول كده كنا صبرنا للصبح 
عصام بحب : أي راح نسافر شهر عسلنا من هلا ماراح اصبر أنا للصبح ابدا والكل يقعد يسلموا وماراح نخلص لكن من هلا احلي وبعدين انتي ما بدك تشوفي جوزك حبيبك شو محضرلك مفاجآت اول مفاجأه راح تعرفيها هلا 

18


منه بفضول : مفاجآت الله بحب المفاجأت طب قولي و لو مفاجأه منهم 
عصام : وكيف راح تكون مفاجأه لما قولك تعالي اخدها ودخل بيها قمرة القياده أو مكان المخصص للطيار في الطائره
نزلها عصام و بصلها وقاعدها مكان مساعد الطيار وقعد هو كمان مكانه وبدء يشغل الطياره   بكل هدوء ومهارة اتصدمت منه أن الطياره بدأت تتحرك بيهم صرخت : عصام الطياره بتتحرك احنا هنطير بيها ازاي من غير طيار هنقع ونموت 
عصام بضحك : لك اهدي ياعمري انتي ماراح نوقع ولا شي انا وانتي بس مسافرين  بطيارتي الخاصه وانا الطيار ياحبيبتي 
منه بزهول ومفاجاءه : انت بتعرف تسوق طيارات كمان الله كان حلمي اني اطير مع جوزي وهو للي يسوق بينا طياره 

21


عصام بحب: انا في الحقيقه كنت بشتغل في الطياران ولكن بعدت عشان شغل العيله وهيك لكن كنت من فتره لتانيه اشتاق اني أمارس مهنتي وهويتي مفضله وهلا نحنا صرنا بالجو وراح خلي الطيار الآلي هو للي شغال 

+


شغل الطيار الآلي ومنه بتتفرج عليه بفرحه وبعشق لكن اتصدمت لما شدها من الكرسي بتاعها وفي لحظه بقيت قعده علي رجلو وفي حضنه 
منه بخجل وقلق وتوتر انهم في طياره : عصام انت بتعمل ايه سوق طياره كويس بدل ما تقع بينا 
عصام بحب ورغبه : لك والله عصام اتحمل اكتير وماني قادر اتحمل ولا لحظه تانيه انا راح موت و دوق هاد الكرز للي امامي 
منه بكسوف وخجل : بس ياقليل الادب مينفعش ازاي احنا في طياره  
عصام هو بيمشي انفه علي خدها ورقبتها وانفاسه سخنه علت الرغبه عندها لكن خوف قلق توتر كسوف  : انا قليل الادب لك انا مو متربي اصلا بس معاك انتي وبس إنتي هلا مراتي وانا اتحملت كتير وانت عم تنطقي إسمي اني ما التهمك انتي هلاكه للشيخ عصام واحلي شي انك تصيري مراتي شرعا وإحنا بالطياره انتي مجنونه بس انا عاشقك المجنون واتصدمت لما ايدو لعصام بدء يفك سوسته الفستان وهي علي رجل وقبل ما ..............

36


ياتري عصام هيعمل ايه والجنون هيوصلهم لفين 
انتظروني نعرف مع بعض للي هيحصل يا احلي اخوات في دنيا مستنايا تعليقاتكم ورايكم وتوقعتكم للي بجد بتفرحني ياحبايب قلبي وشكرا لكل للي قراء ليا ومتابعني وبيشجاعني اكمل واستمر بجد شكرا ليكم يااحلى بنات بحبكم في الله يااحلي اخوات في دنيا 

1


بقلم أميره محمد 



العاشر من هنا 
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close