اخر الروايات

رواية قلب ليس من حقه الحب الفصل الثامن والخمسون 58 بقلم لؤلؤة حيرانة

رواية قلب ليس من حقه الحب الفصل الثامن والخمسون 58 بقلم لؤلؤة حيرانة 


خليل : امال فين نغم ؟؟؟
" تأتى نغم ...."
نغم : انا سامعة حد بينادى عليا ...ابى العزيز ليك وحشة والله ...
أميرة : كنتى نايمة صح ؟؟؟
نغم : شووووور
خليل : طيب اقعدى معاهم بأى واحنا نستأذن...
ملك : متخليك قاعد شوية يا عمو ...القعدة هتحلو ...
خليلل "بارهاق " : والله يا ملك كان نفسى بس بجد مرهق عن اذنكم ...
ملك : طيب خليكى يا طنط أميرة 
أميرة "بتثاؤب " : حرام عليكى انا من الصبح مقعدتش ..عن اذنكم ...
" ما هى الادقائق حتى استأذن أ؛مد وزوجته ...ثم نزل مالك ورهف تحمل الصغير ...نهضت سمية ...وحملته بحنان شديد ..."
سمية : حبيب خالتو ....ماشاء الله الله اكبر ...انت اسمك ايه يا ولا ....ها ...قول ..يلا ...
ملك : هههههه البت اتجننت ...يا بنتى لسة مبيتكلمش ..هو عنده دادا..دادا بس ..قاموسه متعملوش ابدات لسة
سمية "تحتضنه وتجلس " : ههههه...متقوليش كده على خلود حبيب خالتو...ولا اقولك يا خويلد...اختار انت..
ملك "بخيبة أمل " : سمية ...هاتى الواد هتفسديه كده ....
عمرو : هههههه هى اللى هتفسده بردو ....
سمية : لا خليه شوية مشبعتش منه ..وبعدين يا عمرو انت نسيت كلامك ...لما نخلف انتى هتربيلنا عيالنا ...
ملك : لا يا ختى ...انا مش ناقصة حد يعقدنى ...كفاية انتى عليا ...
سمية : هههههه ماشى يا ستى ...
" كانت سمية تحتضن الفل بحنان بالغ ...تحتويه بين حضنها الصغير الدافئ ..كان يراقبها مبتسما ...هى على سجيتها ...كان يراقب دلعها للطفل ...وحركاتها معه وضحكاتها ...واستكانة الطفل بين احضانها...كل شئ ....لماذا ستحرم امومتها من الطفل ...لماذا ...نهض آسر ..وجلس بوارها على الاريكة..خجلت كعادتها ...نظر لها بحب...ثم لاعب الطفل ..."
آسر "يلاعب يدى الطفل ": ماشاء الله عليه ....ازيك يا خالد....؟
سمية : بالراحة ...بهدوء كده وخللى صوتك حنين شوية مع الاطفال ...ودلعه ...
آسر : طيب ...هاتيه اشيله .....
سمية " تناوله اياه " : افرد ايدك كويس ...وامسكه كويس ..احضنه ...
آسر "بصوت خافت " : زى ما بحضنك كده ...
سمية "بوه خجل " : اااا..امسكه ....الولد بيعيط..
ملك "مازحة ": هاتو حبيب مامى ...انتو عيطتوه...ناس مبتعرفش تتعامل مع ملايكة
مالك : سمسمة بتجرب فيه...تخيلى يا ملك..ابنك فار تجارب ههههه
ملك"تتناول طفلها من آسر ممازحة سمية " : لا يا حبيبى ...سمية هاتيلك عيل تجربى فيه ...ابنى مش فار تجارب ...ياختى عليا حبيب مامى 
رهف : بجد يا سمسمة ..هتجيبى بيبى .....
"انزعجت سمية من الحديث مرة اخرى عنها وعن اولادها ...بدا على ملامحها وايضا نبرة صوتها ..."
سمية "تحاول تغيير مجرى الحديث ": لا يا حبيبتى ...بس قوليلى هنا ...انتى روحتى الجامع النهاردة ...
رهف : امممم...وكمان قالووا نشيد ...ابلة هناء قالتلى انك قولتيه قبل كده ...
آسر : ايه ده ...انتى تقولى اناشيد ؟؟
عمرو : ايوة ...>ى مرةقالتلنا نشيد يا آسر هنا ...ياااه عيطت ...
آسر "بعتاب " : احرام على بلابله الدوح حلال للطير من كل جنس .
سمية "باحراج " : لا والله ابدا هما بيبالغوا....بس انا 
نغم "مقاطعة اياها " : لا والله يا ابيه آسر صوتها حلو اوى ....
آسر "بخبث " : خلاص....انا اللى هحكم ...
سمية "بعدم فهم " : يعنى ايه ..
آسر : يعنى قولى نشيد ...وانا هحكم اذاكان وحش او كويس .
سمية : لا...معرفش ..
عمرو : كلنا عليكى ...يلا قولى النشيد ..
سمية : لا ..بجد مش هينفع ..
ملك : ليه .؟؟؟؟ بصى قولى نشيد حبايبنا حوالينا عشان خاطرى ..يلا ....
آسر "بنظرة حب " : عشان خاطرى انا ...متكسفيش جوزك ..
"توردت وجنتا سمية ..فضحك الجميع على خجلها ...لا مفر من القائها النشيد ....."
سمية : طيب انا هقول النشيد وانتوا بصوا الناحية التانية 
عمرو "محاولا كتم ضحكته " : ها ...طيب ...اصل .ههههههههههههههههههه جديدة 
ملك : يلا بأى .
سمية : يا ساتر ..طيب ...بس نفسى مش هيجيب النشيد كويس...فانتوا احرار..

+


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close