اخر الروايات

رواية دموع عذراء الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم سلمي سمير

رواية دموع عذراء الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم سلمي سمير 



✍🌹الفصل الرابع🌹✍

🌹💢🌾💢🌹■في مستشفي الدكتور حسن عبد المجيد
وصلت سيارة الاسعاف للمستشفي
ومني بداخلها ومعاها امها
هدى:: بنتي حبيبتي ردي عليا يا وجع قلبي عليكي يا ضنايا
طارق:: انزلي يا ماما علشان يعرفو ينزلو السرير بتاع منى
هدى:: اختك بتموت يا طارق نفسها ضعيف ووشها ازرق
طارق:: ان شاء الله خير
ويجي التمرجي يسحب السرير النقال
وطاقم من التمريص وكذا دكتور
ويحاولو يسعفوها ويدخلو بيها العنايه المركزه
يخرج الدكتور ليطمنهم يظهر عليه التردد
دكتور فتحى:- اشتباه في ذبحه صدريه وان شاء الله هنعمل الاشاعات ونطمنكم
طارق:: حالتها دلوقتي ايه يا دكتور
الدكتور:: صراحه الحاله حرجه ولسه مفيش تحسن
هدى:: عايزه اشوفها يا دكتور
الدكتور:: لما تستقر الحاله لكن دلوقتي ممنوع
هو الدكتور حسن هيرجع امتي من المؤتمر هي محتاجه وجوده معاها دلوقتي
طارق:: والله معرفش بس هحاول اتصل بيه يرجع
للدكتور:: ياريت وجوده هيفرق كتير
ويحاول يتصل بحسن التليفون مقفول
هدى:: حاول تتصل تاني وشوف رقم على من علي موبيل اختك اعمل اي حاجه
ليصل الحاج عبد المجيد وزوجته واحمد
عبد المجيد:: ايه حصل ايه مالها منى وتعبت ازاى
طارق:: حكي لعمه اللي حصل
وكلام الدكتور ان حسن وجوده هيفرق معاها
خلاص انا هتصل بعلي بعتلي رقمه امبارح
ويتصل بعلي جرس مره واتنين وثلاثه
علي:: ايوه يا بابا
عبد المجيد:: انت فين ومش بترد ليه
على: بصوت حزين ومخنوق : سامحني يا بابا
اسفه مقدرتش اعمل حاجه
عبد المجيد؛؛ فين اخوك حسن يا علي
على:: والله يا بابا انا انا انا
عبدالمجيد:: قاطعه اديني اخوك بقولك مراته في المستشغي بتموت
على بلهفه:: منى جرالها ايه
عبد للمجيد:: بقولك اديني اخوك مش وقت الكلام
طارق:: اخد التليفون من عمه علي ارجوك خلي حسن ينزل منى بتموت ومحتاجه حسن جمبها
على:: انا اتصلت بيك من كام ساعه هي منى اللي ردت عليا
طارق:: اه هوانت اللي كنت بتتصل
فعلا خطفت التليفون قبل ما يغمي عليها دلوقتي في غيبوبه وحالتها خطيره اديني حسن
على:: طيب حسن دلوقتي في حفله وصعب اقدر اوصله علشان هيكرموه وبكره عنده مؤتمر مهم يخلصه وهبلغه .دي كل حياته العلميه متوقفه علي عرض البحث بكره
طارق:: يعني انت شايف ان ده اهم عند اخوك من مراته يا على خلاص خليه عندك
ويقفل السكه في وشه
عبد المجيد:: حصل ايه
طارق؛؛ حسن مش هيقدر يجي غير بعد يومين
اخوه بيقول المؤتمر اهم من حياة مراته
هدى:: يعني ايه هات اكلمه مراته اهم من اي حاجه
هي محتاجاله اكتر دلوقتي
ويحاول يتصلو تاني لكن لا مجيب
ويمر اليوم ومفيش اي تحسن
🖤🖤🖤■■■■في صباح اليوم التالي
هدى:: روح انت يا طارق اكيد سناء تعبانه معا الاولاد
طارق:: انا مش همشي غير لما اطمن علي منى
الحاجه فاطمه؛؛ طيب تعالي تغير هدومك وتطمن علي الاولاد واولاد منى ونرجع انا وانت تاني
عبد المجيد:: خد حماتك وروح انت وانا واحمد موجودين ومامتك ولو حصل اي جديد هنتصل بيك
طارق:: مش قادر يا عمي امشي واسيبها بالحاله دي
منى عمرها ما اشتكت وتعبت ايه حصله بس
الدكتور:: صباح الخير ياريت كلكم تروحو وترتاحو وجودكم كده مش هتفيدكم هي محتاجكم لما تفوق اكثر
طارق:: اشوفها يا دكتور ارجوك
الدكتور:: اسف حالتها مش تسمح الاشاعات اظهرت اشتباه في جلطه بالقلب وهنحاول نتاكد ونسيح الجلطه الحاله معقده وانا متاكد ان في عامل نفسي السبب في اللي حصل
هدى:: والله ابدا يا دكتور كانت كويسه وبخير
احمد:: افتكر زعلاها معا اخوه يوم السبوع
ممكن يكون السبب من مده ولا تكون حاجه حصلت امبارح
الدكتور:: ممكن تكون نتيجة تراكمات حاجه حصلت وظهرت امبارح سبب اللي حصل
احمد:: بس حسن صالحها ولقيتها مبسوطه بعدها
هدى:: حسن مبيقدرش علي زعلها وكانت كويسه
احمد؛؛ كان حصل خلاف يوم السبوع واتصالحو يمكن من ساعتها زعلت وانت قولتي يا مرات عمي ان الحاله دي جاتلها اول مره يوم السبوع
هدى :: فعلا بس حسن قالي انها كويسه وتاني يوم سافرو ولسه جايين من يومين وكانت مبسوطه وهو سافر بعدها
احمد:؛: اومال ايه زعلها منى في غلاوة سناء وربي يعلم قلبي وجعني عليها ازاي
انا بصراحه مش ماتصور حسن يكون بعيد عنها في اكثر وقت هي محتاجاله فيه بارب يرجع ليها قبل فوت الاوان
ويمر يوم تاني من القلق والتوتر ولا جديد
💢💢💢■■■■■ في فيلا طارف
سناء:: عايزه اجي معاك اشوف مني
طارق:: احنا مش عارفين نشوفها والزياره ممنوعه وكمان علشان حملك وزاهر الصغير اللي في رعايتك
سناء:: داده حسنه جت النهاره وهتفضل معايا تراعي الاولاد خدني معاك يا طارق نفسي اطمن عليها
طارق:: لو فاقت هاتصل اطمنك واخليكي تروحيلها
يلا يا ماما
سناء:: خليكي معايا يا ماما
ماما هدى معاها خليكي انتي معايا وانت يا طارق هتروح علي المستشفي ولا الشركه الاول
طارق:: يتحرق الشغل علي الشركه انا رايح المستشفي مش همشي غير لما تفوق اختي ادعيلها يا سناء
سناء:: ربنا يقومها بالسلامه ويرجع حسن ليها
■■■■■■■طارق يصل المستشفي
طارق:: السلام عليكم لعمه واحمد وامه
هدى:: جيت ليه يا ابني عمك معايا واحمد
طارق:: دي اختي يا ماما روح قلب بابا ونور عيني
هدى:: ربنا يقومها بالسلامه ويخليكم لبعض
طارق:: الدكتور مش قال هتفوق امتي
احمد:: لسه داخل عندها يارب يخرج يطمنا
يخرج الدكتور ومتوتر
طارق:: ها يا دكتور فاقت ولا ايه الجديد
الدكتور:: حالتها غريبه لكن مفيش مؤشر لتحسن
ارجوكم خلي الدكتور حسن يرجع انا واثق انه عنده الحل
عبد المجيد:: والله يا ابني اتصلنا بيه كتير ومحدش بيرد
هتصل باخوه يمكن يرد المره دي
ويتصل والتليفون يرن لكن يسمعو صوت الرنين
احمد:: صوت التليفون هنا شكل حسن رجع
ويخرج للرواق بتاع المستشفي يشوف علي جاي عليهم
يروح يحضنه ويسالها فين حسن
يسيبه ويدخل يوطي علي ايد ابوه يبوسها
وطارق:: اخيرا افتكرتم تجيو فين حسن
عبد المجيد:: فين اخوك يا ابني ومالك مبهدل كده ليه
ودقنك طالعه وشكلك غريب
على:: بصوت مخنوق انا يوم اتصلت بيك كنت قدام الفندق و العربيه اللي كان فيه حسن اتفجرت واتحولت لشعلة نار
ويبكي ويترمي في حضن احمد اخويا مات قدامي با بابا ومش قدرت انقذه
هدى:: تصوت يا مصيبتي يا بختك يا بنتي
عبد المجيد:: اخرس مش عايز اسمع صوتك اخوك مماتش انت فاهم حسن عايش اكيد عايش ده اول فرحتي وكل دنيتي قومي يا منى قوليلهم حسن عايش
لا لا لا ويقع مغمي عليه
ووطارق يجري يشيل عمه ويطلبو الدكتور ويدخله بيه لاوضه علشان يفوقه ويكشف عليه الدكتور
الدكتور:: حصل ايه ضاغطه عالي جدا
طارق:: الدكتور حسن مات
الدكتور:: بحزن لا حول ولا قوة الا بالله
هحاول انزله الضغط وربنا يصبركم احنا هنفتقده بجد
واحمد وعلي يدخلو في حالة هستريا من البكاء
وطارق:: يشكر الظروف علشان لا حماته ولا سناء موجودين
وهدى:: منهاره من البكاء بختك يا بنتي بخت امك وولادك اللي اتيتمو وهما لسه قطط مغمضه
هدى:: ابعدو عن الاوضه لمنى تسمع تروح فيها
على:: ببكاء منى عارفه لما اتصلت علي طارق كنت بصرخ والعربيه مولعه قدامي وقولتله اخويا مات يا طارق وسمعت صرخه والتليفون اتقفل وهي اللي سمعت المكالمه مش طارق
هدى:: اه اه اه يا وجع قلبي عليكم انتو الاتنين استرها يارب وقومها لاولادها بالسلامه معدش ليهم غيرها
ليرن جرس انذار
والدكاتره والتمريض يجرو علي اوضة منى
هدى:: تسال ممرضه في ايه يا بنتي وليه الانذار ده
الممرضه :: ده انذار جهاز الانعاش
هدى:: يعني ايه
الممرضه :: يعني القلب وقف يعني ممكن تكون الحاله ماتت
وتصرخ هدى:: صرخه من القلب تدوي في كل ارجاء المستشفي منيييي بنتيييييييييييييي😭😭😭😭😭

💢💢💢💢💢💢💔💔💢💔💢💔💢💔💢
اسفه نكدت عليكم لكن الدنيا لا تدوم علي الحال
ومن الدموع تخلق اجمل ابتسامه
تابعونا وتوقعاتكم وتعليقاتكم تهمنا
👀💢👀💢👀💢👀💢👀💢👀💢👀👀💢👀💢👀

ولنا في الدنيا حكايات وغدا لبكم مني المزيد
انتظروني
يتبع........


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close