اخر الروايات

رواية خوط الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة محمود

رواية خوط الصعيد الفصل الخامس عشر 15 بقلم رحمة محمود

15خوط الصعيد( بقلم رحمة محمود) - الفصل الخامس عشر=
شعرت بسمه بأن دلو ماء مثلج سقط عليها
انس وهو يشدها من يدها: ايه اللي بتعمليه هنا....ثم صرخ وقال:هاااا...بتعمليه هنا ايه
بسمه وهي تبكي:وووو...والله..والله يا انس انا بس
كريم وهو يشد يد بسمه من انس بغضب:متحطش ايدك علي حاجه مش بتعتك....عشان ايدك متوحشكش
انس بغضب :مش ايه....لا...وانت مين بقا ...
وبرزت عروقه بشده....وهو يقول:عشان تمسك ايد مراتي ...وتكشف وشها قدامك
كريم بزعيق:مراتك ايه يلا....انت هتعيش الدور ولا ايه
انس بغضب:يلا...
وضرب كريم بوكس قوي فسقط كريم علي الارض وعلي فمه دماء
صرخت بسمه عندما رات الدماء علي كريم وسقطت بجواره
بسمه بعياط:كريم...كريم...حبيبي انت كويس...
وصرخت في في وجه انس بغضب وقالت:انت ااايه...غبي...مبتفهمش غير الضرب والعنف والارف ده
متسيبني في حالي بقا.....بكراااهك
كريم وهو يقوم:خلاص...متخفيش يابسمه ...انا معاكي....انا كويس...دي تعويره بسيطه
كان انس مصدوم بشده....لدرجه انه شعر انه مخدر
هذي المره الاولي التي تتملك فيها بسمه الشجاعه للثوره عليه...وكل هذا لما...ولماذا...لانه ضرب ذاك القذر.. الذي تجرء وامسك يدها...وكشف وجهها
فجأه شعر انس بقشعريره في جسده....وغليان في دمأه....حراره شديده في راسه...وادرك سريعا من يكون ....حبيبها...حبيبها لا محاله
لم يشعر الا وهو ينقض علي كريم ويفرغ كل هذه الاعراض علي جسد كريم...انس وهو يضرب كريم :حبيبك ده...صح...حبيبك...والله لقتله واقتلك...
كان فهد يراقب كل هذا...ولكن لا يمكن الوقوف اكتر
من هذا...حاول مرارا وتكرارا ان يخلص كريم من انس....ولكن بدون جدوي...هو يعرف كم ان اخيه قوي
بسمه وهي تصرخ :بس ...بس يا انس ..سيبه...
انس وكاد ان يقتل كريم:خايفه عليه اوووي...خايفه عليه اووي يا فاجره...والله لقتلك واقتله
بسمه برعب:ددد...ده اخويا...ااا...اخويا في الرضاعه
انس وقد قام عن كريم واتجه ناحيه بسمه وصرخ في وجهها:كدااااابه
بسمه بعياط:مبكدبش...والله ما بكدب
فهد وهو يحاول انقاذ كريم...:لازم يروح المستشفي
بسمه بعياط شديد:ابوس ايدك...ورحمه ابوك...وديه المستشفي...هيموت...
انس وهو يمسك بسمه من معصمها بشده:خايفه عليه
ظلت بسمه تبكي ولم تجيب
انس بغضب: هااا...خايفه عليه....
هتموتي عليه...
بسمه بصريخ:لالالا...وده اخر حاجه ليا في الدنيا...
ده...ده اخويا ...لو مات...وعهد الله هموت نفسي...
انا مليش في الدنيا غير اخواتي وابويا وكريم...
ابوياا في المستشفي ولو كريم كمان جراله حاجه همووت...والله هموت نفسي
فهد:انس...بسمه عندها حق... هو فعلا اخوها في الرضاعه....هي حكتلي عنه...عشان كده سيبتها تشوفه.....بس هو لازم يروح المستشفي
جري في مخ انس فكره....ولكن لتنفيذها...يجب ان يذهب الي المشفي
وذهبو الي المستشفي...
وكانت بسمه في العربيه تبكي علي كريم بحرقه
ولكن هذه الحرقه لا تعني نقطه في بحر حرقه انس
احساس الراجل لما يلاقي اللي بيحبها ومستعد يعمل اي حاجه عشانها...بتحب راجل تاني💔💔💔 احساس...احساس وحش...وحش اووي..
بسمه بعياط:فهد ...فهد كريم مش بيتكلم....داا..ده في ..في وشه دم كتير...
فهد:خلاص...قربنا علي المستشفي....مش هيحصله حاجه
كان انس يقود وهو ملتزم الصمت...ينتظر حتي يصل الي المستشفي...وبعد ان يصل الي هناك...وبعد ان يصل ...فلتنطبق السماء علي الارض...فلا انتظار بعد ان يعلم كل مايريد علمه
..........
اما عند كارما كانت تجلس علي سريرها...تشاهد الحاسوب(الاب توب)...تشاهد صورها هي واحمد عندما كانو مخطوبين
دخلت عليها امها ميار كامل
ميار:بتعملي ايه يا كارو
كارما:مبعملش حاجه
ميار وهي تنظر الي الاب توب لتشاهد صوره احمد
ميار بتنهيده:احمد تاني....وبعد ين ايه الصوره الغريبه دي
كارما بحب:ده انا اللي مصورها...كان حد بينادي عليه
روحت لما بصله صورتهاله...شكله حلو في كل الصور
ههههه...حتي التغفيلات
ميار:طب وبعدين ....وايه حكايتك ...سفر كل يوم
بتروحي الصبح وترجعي بليل تعبانه وهمدانه
كارما:ده شغلي
ميار:ومين قال ان احنا محتاجين شغلك
كارما بعصبيه:انا محتاجاه...مش عاوزه ابقا زي الاول
مش عاوزه اسهر ..اخرج...البس...عاوزه ارجع اكتر حاجه بحبها في حياتي
ميار وهي تخرج:طب...اعرفي ان سي احمد ده متخلف ورجعي...واكييد لما شافك وانت بترقصي مع ابن خالك وبتسهري...مش هيرجعلك تاني...ااااه...
انتي يابنتي بتعلقي نفسك.....
خرجت ميار وتركت كارما غارقه في احزانها
كارما وهي تبكي وتنظر للصوره:كان خلاص...كنا هنتجوز...كنا مخطوبين...عملت ايه انا لما ارقص مع ابن خالي...ايوه كنت بلبس لبس انت مش بتوافق عليه..كنت بسهر...كنت مش بهتم بكلامك...بس مكنتش ساعتها بحبك
ظلت تبكي حتي نامت
.............
اما عند انس دخل هو الي غرفه مؤمن المقدم
تراكا بسمه مع فهد...يسألون عن كريم بعد ما دخل له الطبيب
سحب انس كرسي حول انظار مؤمن المصدومه
انس بعد ما جلس واضعا قدم فوق الاخري:احكي
مؤمن:احكي ايه
انس:احكي كل اللي تعرفه عن ابويا عن عمي....واهم من كل ده ...قتلت ابويا ليه
مؤمن بعصبيه:يابني افهم بقا... مقتلتش ابوك... انا اللي وديته المستشفي....انا اللي خلتهم يطلعولو شهاده وفاة....من غيري كان زمانه دفنينه في اي مكان في الصعيد...ومكنتوش عرفتولو اي حاجه لغايه دلوقتي....انا كنت ساعتها ظابط...وطلعت في اخبريه عن تسليم شحنه مخدرات...ابوك مات بين ضرب الرصاص...مش زمبي....مش مشكلتي....انا يجمعني بيكو ايه اساسا...انا كل علقتي بعيله الشامي
اني حبست واحد منهم قبل كده....وكان ياسر عمك
اوسخ واحد شوفته في حياتي....ده لولا انك جيت بعد موت ابوك في يوم....كان حول كل حاجه بأسمه
ده انا ياللي اسمي غريب...كنت احن علي ابوك من عمك...لو كان عندي تار عند حد من عيله الشامي
كان هيبقي ياسر...مش حسن الشامي...مش ابوك
انس:انت عارف ان لولا بنتك كان زمانك ميت من زمان
مؤمن بغضب:احسنلك تخرج بسمه من كل حاجه
انس:مبقاش ينفع....بنتك مراتي...بقت من عيلتي
بقا اسمها بسمه الشامي...مش المقدم
وفي هذا الوقت دخلت عليه بسمه وفهد
بسمه وهي تبكي وتحضن والدها:الف سلامه عليك يابابا...ربنا ينتقم من اللي كان السبب
مؤمن بحب:انتي كويسه ...حد عملك حاجه...معلش
بتدفعي تمن حاجه انتي معملتهاش...ولا انا...ولا انا عملتها يابنتي صدقيني
بسمه: مصدقاك....من غير ما تقول...انا عارفه مين هو مؤمن المقدم...ده انت يابابا فيك حنيه...لو اتوزعت علي الدنيا كلها...مش هتخلص...مش ممكن تموت حد
انس برغم تأثره بهم فقد زكروه بنفسه هو وابيه:طب وبعدين...يلا عشان نمشي...وسحب بسمه من يدها واوقفها بجواره
مؤمن بجمود:سيب بسمه يا انس ....دي طالبه في جامعه ...ليها حياتها....كليتها...خطيبها...مينفعش تعيش في الصعيد
انس في هذه اللحظه شعر بأن يد بسمه اصبحت شديده البروده...وبدءت دقات قلبها...تعلو حتي بدء انس يسمعها
انس رغم الغليان في جسده ووجع شديد في قلبه:متقلقش...انا اتكلمت مع كريم...خطيبها واتفقت معاه ان كل حاجه ترجع زي ما كانت...مش كريم هو خطيبها برضو؟؟
مؤمن :ايوه...وهما كانو خلاص هيتجوزو....حرام عليك تبوظ حياتهم
بسمه بخوف:ياباباااا...
ضغط انس علي يدها بشده...حتي تحول لون يدها للون الازرق...فسكتت
انس:ااا...احنا هنمشي دلوقتي...انت تقدر ترجع بيتك النهارده...الدكتور قالي كده
خرج انس وفي يده بسمه يجرها وراءه
وهي شبه تجري حتي تستطيع اللحاق بخطواته
وفهد وراءهم
دخلو العربيه
بسمه بعياط:واا..والنبي ...اديني بس فرصه اشرحلك
انس وهو يضع اصبعه امام فمه:هووووش...مش عاوز اسمع صوتك لغايه لما نوصل...
.......
بعد طريق طووويل...ظلت بسمه في حاله خوف وفزع غير مهووده...وانس بنصف حاله...ميت ولكن يتنفس...وفهد حزين بطريقه بشعه...لا يريد ان يري شخص اخر يتعذب.. كفا عذاب.. كفا...لقد عاش الكثير من حالات الحزن وهو يري امه تتعذب واخوه واخته
والكثير والكثير...لهذا السبب سافر...لقد فسدت اعصابه...
دخل انس السرايه وهو يجر بسمه من يدها
فهد برجاء:انس...ورحمه ابوك اسمعني..سيبها...متعملهاش حاجه
انس:علي جناحك يا فهد
ثم قال بزعيق رج جسد بسمه :قوولت علي جنااحك
ذهب فهد وجر انس بسمه التي كانت غارقه في البكاء...ودخل بها جناحه
ورمها علي الفراش...
بسمه وهي تضم ركبتيها اليها...:سيبني بقا..عاوز ايه تاني
انس وهو يخلع حزام بنطاله ويربطه حول يده:ليييه
بسمه بعياط:والنبي متضربنيش
انس :اديني سبب ...سبب ميخلنيش اكسر عضمك
ثم صرخ وقال:قوووولي
بسمه بخوف:ااا...انت قولت انك بتحبني
انس بضحك:لا...وانتي عرفتي تقدري الحب ده ااوووي...بتحبي مين انتي...قوولي
بسمه بغضب:بحب كرريم...عشان هو حبيبي
بحبه من شعري لرجلي...عشان انا اي حد غير كريم
مش راجل في نظري...انا اتولد عشانه
انس وقد فقط صوابه بالكامل...لا يري امامه
رمي انس الحزام من يده وخلع الجاكيت..والقميص
انقض انس علي بسمه كالاسد ينقض علي الفريسه
بسمه وهي تصرررخ بأعلي صوتها
ولكن لم يكن مهتم بأي شي ...يريدها له...هو فقد...واقسم ان يعطيها درسا حتي لا تجرء ان تقول انها لاحدغيره ..سيجعلها له الي الابد...حتي سمع صرخها فهد..فنزل مسرعا...فوجد زينب وجميله
فهد بغضب:ايه اللي هو بيعمله ده...ده شغل حيوانات
جميله بقله حيله:وهنعمل ايه يا ولدي...مهي مرتو
فهد بزعيق:مش بتحبه....بتكره...مش بطيقه..مش بالعافيه يمااا
زينب بعياط:هو ليه انس بيعمل في بسمه كده يماا
حراام عليه
....بسمه بصريخ شديد يرج القصر تصرخ وتصرخ
وانس كان في اللاوعي...مغيب...اعمي عيناه الانتقام
ظلت تصررخ..وتصررخ حتي سكتت ولم تتكلم مره اخري...اصبحت مثل الجثه...فاتحه عيونها...ولكن لا تتكلم تنظر في اتجاه وااحد...ولا تغيره..امما ايقظ انس ...وارجع جزء من عقله ...خبط انس بيده علي وجهها...ولكن لا ترد...لا تجيب...تنظر في الا شي
قام انس عنها...
وحاول ايفاقتها ولكن دون جدوي
(هو كده اغتصبها😭...بس هي مامتتش😞)
............
انا كنت في كامب...ولو حد راح كامب قبل كده هيعرف ان ممنوع التليفونات هناك...واي اجهزه الكترونيه...ولسه راجعه امبارح
........ رايكو في (ااانس)
عاوزه كل بنت بتقراء تقول رايها في انس...ده اهم من اليك والتعليق
باي باي



السادس عشر من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close