اخر الروايات

رواية دموع عذراء الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمي سمير

رواية دموع عذراء الجزء الثاني الفصل الثاني عشر 12 بقلم سلمي سمير 


✍✍🌹الفصل الثاني عشر🌹✍✍

💢🌾💢🌾💢🌾💢🌾💢■■ في فيلا الدكتور حسن
ليزا:: بتكلم حد في الفون
ايوه تعالي هو بالمستشفي ومراته بالنادي ماتتاخرش
وتدخل علي الاولاد
داده حسنه:: اي خدمة يا مدام اقدر اعملهالك
ليزا:: ايوه خدي على ولوجي وجوزيف للملاهي
داده حسنه:: مقدرش اسيب البيت غير لما مدام منى ترجع
علشان زاهر الصغير بيحتاج رضعه وتمسك تليفونها
ليزا:: بعصبيه منى مين انا هنا ست البيت وكلمتي لازم تسمعيها
وهاتي التليفون دي هتتصلي بمين
داده حسنه:: يا ست هانم تقدري تطرديني
لكن مش هخرج من البيت
غير لما ترجع مدام منى وعن اذنك هجهز الغدا للاولاد
ليزا:: بعصبيه وغضب انتي ازاي تكلميني كده اتفضلي
اطلعي بره مش عايزه اشوف وشك هنا تاني فاهمه
داده حسنه:: حاضر تحت امرك بس مش هخرج واسيب الاولاد غير لما ترجع المدام
وتلاقي قلم نازل علي وشها
ليزا:: انتي غبيه مش بتفهمي بقولك بره وتشدها من ايده علشان تخرجها بره الفيلا لكن على يمسك فيها
على:: اسمعي يا طنط داده مش هتمشي
واتفضلي بره اوضتي
ولما بابا يجي هخليه يمشيكي لانك وحشه
جوزيف يبكي ولوجي وزاهر يصرخ
ليزا:: ايه ده انت بتعرف تتكلم طيب محدش هيخرج من الاوضه خالص وتاخد ابنهاوتخرج وتقفل الباب عليهم
بالمفتاح وترجع تتصل تاني
ليزا:: ها وصلتو لفين يلا مفيش وقت
وتقفل معاهم وتنتظر وصولهم
ويحضر خمس رجال اجانب
رجال من ملامحهم انهم قساة القلب
ويسال كبيرهم :: هما فين
ليزا:: اتفضل المفتاح انا قفلت عليهم !!!
💮💢💮💢💮💢💮■■ في شقة حسن القديمه
منى:: من كيرلس دي؟؟
حسن:: ده بقي اللي ربنا بعته ليا نجده من السما
منى:: ويعرفك منين
حسن:: هقولك ده كان زميل ليا ايام دراستي بالكليه
بس كان بيبعد عن الناس كتير حاول يكلمني بس لانه انطوائي كان صعب
مقدرش يكون ليه اصدقاء بسهوله
المهم انه كان بيدرس
وببشغل في المستشفي لحد ما خلص دراسته
واشتغل في تخصصه بالمستشفي هو ناجح بس مشكلته تجنب الناس
يوم دخلت المستشفي وكنت متخدر فقت لقيته
حصل بينا الحوار ده
حسن:: انت مين وانا فين وايه حصلي
كارولوس:: يمكن مش تعرفني بس انا اعرفك كويس
انا صديقك من ايام الدراسه وكنت دايما تناديني كيروو
حسن:: افتكرتك الانطوائي
كيرلس:: ايوه انا فوقتك من التخدير لكن التخدير االي اخدته ممكن ينيمك لخمس ساعات كمان علشان افهم في ايه وايه جابك هنا وليه هتعمل عمليه
لان سمعت كلام انك هتدخل عمليه في المخ
دكتور توماس بنفسه االي هيعملها
مش معروف نوع العمليه انت بتشتكي من ايه
وازاي ليزا ضحكت عليك واتجوزتها تاني
حسن:: انا مش مريض انا اتخطفت
وفي بحث من الجايز انه هيطبق عليا
كيرلس:: انا شكيت في كده لان صورتك نازله في
كل الجرايد من يومين
طيب ليه رجعت لليزا دي انسانه مش كويسه عملت علاقه
مع دكتور توماس وخلفت منه ولد
وهو مش عايز يعترف بيه انت اتجنتت ترجعها
حسن:: انا مش رجعتها ليا تاني جبت الكلام ده منين
كيرلس:: وهما بيدخلوك اتكتب في الاوراق انها زوجتك
والرحوع ليها في حدوث وفاة
حسن:: فهمت كل ده تدبير دكتور توماس
كيرلس:: دكتور توماس بيتاجر بالاعضاء وشغال معا المافيا واغلب اللي بالمستشفي شاغلين معاه وكله ستار لغسيل اموال ضخم يعني عصابة
اسمع انت تدخل العمليات وانا هحاول اوصل لاهلك
والسلطات علشان ينقذوك
حسن:: لا متخافذ خليهم يعملوها ومدام توماس اللي هيعملها انا مطمن
كيرلس:: ازاي ده هو راس الشر
حسن:: هو هيطبق البحث بس ميعرفش ان اللي هيعمله
في صالحي وان ذاكرتي هتبقي عشر اضعاف
هبقي افهمك بعدين
كل اللي عايزه منك انك تعرف ليزا عايزه ايه وهتعمل ايه
_______وبعد العمليه ب٥ ايام
كيرلس يجيلها ومعاها كل الاخبار
كيرلس:: ليزا كتبت الولد باسمك
انت فاكر التحاليل اللي كانو بيعملوها علينا كل كام شهر
ايوه غيرو في عيناتك وحطو مكانه عينات دكتور توماس
علشان لما تطلب تحليل DNA يثبت ان الولد ابنك
حسن:: مش مشكله وايه كمان
كيرلس:: وسمعت انه هيعملك اختبار بعد ما تفوق علشان يتاكد من نجاح العمليه بان ليزا تدخل عليك
ويشوف هتفتكرها ايه لان هي الوحيده اللي تعرفها حاليا حسب تقرير العمليه
حتي دكتور توماس لسه مش تعرفه
لانك بدات البحث قبل سنه من معرفتك بتوماس
حسن:: كويس انك فهمتنب انت ربنا بعتك ليا نجده من السما
واكتشف بس كل اللي بيحصل واكيد معروفك هرده
كارولوس:: انت زميل ودايما كنت غير الكل بتقدرني وكنت سبب اني محصليش اكتئاب لتجنب الناس انت ونعمة الصديق يا دكتور حسن
حسن:: اخر خدمة هطلبها منك ياريت تقدر تعملهالي
كيرلس :: اكيد هي ايه
ويضحك حسن وكيرو بعد كلامهم
حسن:: وفعلا بعد كام يوم لقيت ليزا داخله عليا
وكان اول كلمه
حسن:: ليزا حبيبتي وحشتيني انا حصلي ايه
وكان معاها دكتور توماس وعملت ولا كاني اعرفه
توماس:: عامل ايه دكتور حسن طمني علي اخبارك
حسن:: الحمد لله مين ده ليزا قريبك
ليزا:: حسن ده الدكتور توماس االي بيشرف علي البحث بتاعك
حسن:: بحث ايه انا محدش بيشرف ليا علي اي بحث
ومش عندي غير بحث بدأت فيه ولسه مش حدددت النقاط اللي هشتغل عليها
يبقي ازاي بيشرف علي حاجه مش اتعملت اصلا
توماس:: شكل الحادثه اثرت عليك ان شاء الله بعد الشفا هتفتكر كل حاجه
حسن:: حادثة ايه انا حصلي ايه
ليزا:: حبيبي واحنا في طريق المطار العربيه اتقلب انا خرجت باصابات خفيفه وانت حصلك نزيف بالمخ
واتعملك عمليه والكلام ده من ٨ سنين
وعشنا في سعادة كبيرة وربنا رزقنا بجوزيف
بس من اسبوعين خبطتك عربيه ودخلت غيبوبه
والحمد لله النهارده اول يوم تفوق من الغيبوبه
حسن؛: كل ده حصلي بس انا مش فاهم انا فقدت الذكره ولا ايه
دكتور توماس:: ده فقدان مؤقت لفترة صغيره خير دليل انك افتكرت مراتك
ياتري فاكر ابنك كمان
حسن:: ابني انا بجد هو فبن
ليزا:: ايوه جوزيف ابننا عنده ٤ سنين وتنادي لطفل
يدخل ويخاف من الشاش المربوط علي راس حسن
ادخل حبيبي بوس بابا وقوله حمد لله بالسلامه
الطفل:: حمدلله بالسلامه دادي انا كنت بجيلك كل يوم واتت نايم وابوسك وحشتني كتير دادي
حسن:: يبص للطفل ويصعب عليه وياخده بحضنه
دكتور:: توماس لما تنزل مصر وتشوف اهلك هترجعلك الذاكره واحده واحده
ويدخل دكتور كيرلس:: دي بيانات الحاله محتاج تاهيل علشان جسمه بعد الغيبوبه
وياريت يا مدام ليزا ممنوع اي علاقه بينكم علي الاقل لمدة ٦ شهور علشان ده هياثر علي خلايا المخ
ليزا:: دكتور توماس فعلا الكلام ده حقيقي
ويسحب دكتور توماس التقرير
دكتور توماس:: فعلا مدام ليزا ممنوع اي علاقه علي الاقل لست شهور ده تقرير من الطبيب النفسي
عمتنا العمر قدامكم ولا ايه يا دكتور حسن ويبص لليزا بغيظ
💢💢💢💢💢💢💢
و وبعد شهرين وزياده خرجت من المستشفي وطبعا مش عرفتني اني متجوز غيرها وعندي منك اطفال
علشان تنتقم منك وكنت لازم اتعامل معاكي بالشكل ده
منى:: ياه ايه كل الشر ده بس من كلامك ان كيرو غير في التقرير بتاع الدكتور النفسي هي دي الخدمه االي طلبتها صح
حسن:: ايوه كان صديقه وطلب منه الخدمه دي
ومش هتضر حد فوافق طبعا
منى:: طب ليه طلبت كده مكنتش هتغصبك علي العلاقه
حسن:: ليزا كانت ممكن تستغل الموقف وتحمل مني وادبس في طفل حقيفي منها كنت لازم اخلق سبب
علشان مش اعمل معاها اي علاقه بما انها مراتي
منى:: حبيبي يا حسن بموووت فيك وفي اخلاقك العاليه
بس كنت رخم وغلس وانت بارد
حسن:: انتي كنتي هتجنينيني وبتثيريني وكمان كلامك معا اخواتي خفت يكتشفو حاجه وانكشف
وكنت بغير اكتر لما حد بيلمسك حتي لو من غير قصد علشان كنت مشتاقلك موووت
وكنتي لما بتعيطي بتجنن نفسي اخدك بحضني واطبطب عليكي والله كنت بموت من كل دمعه بتنزل من عيونك
منى::: احبيبي يا حسن
حسن:: بس مفيش حاجه تحلي بيها شفايفي بقي
منى:: تبوسه ويشده ليه
استني بس تقرير المستشفي اثبت ان الولد ابنك ازاي
حسن:: يضحك هههه بعد ما عملت التحليل روحت لدكتور فادي وطلبت منها انه يقبل الرشوة اللي هتتعرض عليه
علشان في خطورة علي حياته وحياتي لو رفض ده في حالة حد عرضها عليه غير كده يعمل شغله
وفعلا مجرد ما روحت اتصل بيا وقالي ان في واحد انجليزي اتصل بيه واداله تقرير يسلمه لبابا واداله مبلغ كبير
وهو قبل زي ما اتفقت معاه ووصلو التقرير لبابا
منى:: حسن انت يومها كنت غريب ومصر اروح معاك ليه
حسن:: ليزا عارفه ومتاكده انك نقطه ضعفي وخفت بسبب موضوع التحاليل يشكو في حاجه وحد يخطفك علشان يهددني لو حسو انهم هيتكشفو كنت عايزك معايا احميكي
واتاكد انك بامان انا بخاف عليكي اووي يا مني
منى:: وانا حياتي معاك وروحي فداك وعمري كلها تحت امرك
بس لحد دلوقتي ازاي غيرت مضمون البحث
انت كنت كلمتني واحنا بشرم بس قلت هتشرحلي بالتفصيل
وفجاءه تمسك قلبها ووشها يصفر وتحس بخنقه
حسن :: منى مالك حبيبتي فيككي ايه
منى:: بضيق تنفس قلبي مقبوض يا حسن
الحقني يا حسن مش قادره اتنفس
________ في فيلا حسن
يخرجو الرجاله قساة القلب
ليزا:: خلاص خلصتو
كبيرهم:- ايوه كله تمام
ليزا:- انا همشي معاكم استنوني اجيب ابني
وتدخل تجيب ابنها وتفزع من منظر الدم
💢💢💢💢😭😭😭😭😭💢💢💢💢💢💢💢💢
يتبع.........



 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close