اخر الروايات

رواية دموع عذراء الفصل العاشر 10 والاخير بقلم سلمي سمير

رواية دموع عذراء الفصل العاشر 10 والاخير بقلم سلمي سمير 



💔💔الفصل العاشر والاخير💔💔
____________________________________

_____🖤🖤_____في احدي اكبر الفنادق بالقاهره

ليلة زفاف احمدعلي ورده❤😍😍😍💃💃
حسن:: يحضن اخيه مبروك يا ابو حميد
احمد:: اخير شوفتك يا حسن بقالي شهر اتحايل عليك تجي تزورني وتشوف الفيلا اللي بجهزها ليا
حسن:: معلش سامحني مشغول والله في الف حاجه
احمد:: بين عليك فعلا انك تعبان ما انت لوجيتلي كنت ريحتك بس اقول ايه عليك عنيد
حسن:: المهم انت مستعد للجواز ولا هتفصحنا
احمد:: بقي انت تعرف عن اخووك كده
نحن رجال بتوع افعال مش اقول
ويضحك وحسن يحاول ان يبتسم
حتي لا يلاحظ اخد وجومه وحزنه وشروده
ليحضر ابيه ويلاحظ شحوبه وشروده
عبد المجيد ::: مالك يا حسن شكك تعبان
ولا ايه انت يا ابني بترهق نفسك ليه كده ده
المال مالك وواحده واحده علي نفسك
حسن:: معلش بس بحثي الاخير فيه مشاكل
عبد المجيد:: مش كده يا ابني ام منى بقي ليا حساب معاها مش واخده بالها منك ومن صحتك ليه
حسن ::بتوتر منى ملهاش ذنب انا بس مرهق شويا
هحضر الزفه واروح ارتاح
عبد المجيد:: مش تقلق كده هو انا اقدر ازعل منى
عارف يا حسن انا سعيد انك بتحب مراتك
وتخاف عليها كنت خايف زواجك التاني
ياثر علي علاقتكم
حسن:: خلاص يا حج مفيش جواز تاني انا فسخت جوازي من ليزا مش ليا غير منى وبس
عبد المجيد:: الف مبروك فرحتني يا حسن كنت حاسس بالذنب اني اجبرتك علي الجواز لكن خفت علي منى تظلمها بجواز ك الحمد لله انك خلصت من الجوازه دي
حسن:: الحمد لله (( في نفسه بس ترجع منى خلينا اقدر اعيش))
عبد المجيد:: عارف يا حسن انا اتحرمت من اخويا ٢٥ سنه لكن اللي محدش يعرفه اني طول ما غاب عننا
كتت براقبه واشوف ولاده وكنت سعيد بتربيته
وبتربية زوجته اللي اتحملت كل حاجه
بسبب انشغال زاهر بالعمل ليل نهار
علشان يكبر كانت ونعمة الزوجه
وفرت لاخويا الراحه والدعم
وكانت سنده علشان يكبر
وهي بقت مسئوله عن تربية ولادها احسن تربيه
عمري ما سالت عنهم غير وسمعت كل خير
كنت بشوف منى بتكبر قدامي
و ياما اتمنيتها زوجه ليك لحد ما جدك طلب انكم تكونو لبعض كانت فرصه علشان تتجوز منها علشان كده فرضت عليك الجواز لاني شفت انها الوحيده اللي تقدر تساندك وتكون دعمك وهتربي ولادكم زي ما اتربت وامها ربيتها علشان كده اصريت تتجوزو
ولما صدمتني بجوازك صعب عليا اخسر مني
ولو كنت اصريت كنت هجوزها لاحمد اخوك
لكن الحمد لله اتجوزتها وحبيته
وفضلتها علي البيت اللي معرفش جبتها منين
صدقني يا ابني
انا مرات اخويا دي كانت هبة من ربنا لخويا
ومنى هتكون زيها ليك بالظبط
خلي بالك منها وحافظ عليها
ويمكن ده سبب موافقتي علي جوز احمد من ورده
لان التربيه اساس البيت الناجح مش المال
حسن:: والله يا بابا عارف وعندي منى بالدنيا كلها
وهي حبيبتى ومراتي وعشقي وروحي
وانا بشكرك انك اجبرتني
لاني مكنتش هعرف طعم السعاده لو مش اتجوزتها
عبد المجيد :: طمنتني يا ابني ربنا يباركلك فيها
وفي حياتكم
لتدخل سناء وبروز واضح لبطنها
سناء:: ازيك يا ابيه حسن
وتبص لجوزها خايفه اولد النهارده يا طارق
انا في السابع لكن حسا اني هولد اتا تعبانه اوووي
طارق:: معلش الحركة الكتير االي عملتيه بس ماثر عليكي وكمان معانا حسن مش هيغلب انه يولدك ولا ايه يا دكتور
حسن :: يمسك نبضها ويلقيه سريع اطلعي ارتاحي بس وان شاء الله تكملي علي خير
سناء:: يارب مالك خاسس كده ليه يا ابيه ومهموم كده
حسن:: مرهق شويا شغل المستشفي مش بيخلص
انت عارفه بحب شغلي ازاي
سناء:: ربنا يعينك يبقي ده السبب بقي
حسن:: سبب ايه
سناء:: مني شكلها هي كمان حزين اوووي
وخسا خالص اكيد بسسب شغلك
وبعدك عنها طول اليوم
حسن::: منى هي جت انتي شوفتيها امتي
سناء :: فوق عند ماما في الجناح هي وماما هدي
حسن :: بجد ويطلع بجري
سناء::: علي فين يا ابيه استني خدني معاك
وفجاءه ينط يطلع السلم بسرعة الصاروخ
حسن يدخل الباب بدون استأذن
الحاجه فاطمه :: في ايه يا حسن في حد بيدخل كده
حسن ::: وعينه مش شايفه غير مني اسف يا ماما
بس عايز مني ضروري ازيك يا مرات عمي
مني ممكن كلمه
منى:: مش وقته شويا والزفه تبداء وهننزل كلنا
هدى:: روحي يا منى لجوزك يمكن عايزك في حاجه
منى:: حاضر وتذهب وراءه
ينزل الاستقبال :: لو سمحت عايز اوضه
الموظف:: في حجز
حسن:: لا
الموظف :: للاسفةمفيش غير جناح
حسن:: اوك احجزه اتفضل جواز السفر
الموظف :: المدام معاك
حسن:: ايوه مراتي اتفضل القسيمه
منى:: مفيش داعي لكل ده اتكلم وقول اللي عندك اتفضل
حسن:: ولا كانه سامعها ويكمل ملاء الاستمار وويستلم المفتاح تعالي هنتكلم براحتنا واللي يريحك هعمله
منى ::: تمشي وراه ويفتح الباب اول ما تدخل يشدها لحضنه
ومني تنتفض حسن ارجوك سيبني ويحس براحه
حسن :: اهدي خليكي بحضني شويا مشتاق ليكي وهسيبك بس اهدي
تستكين منى::بين احضانه اللي هي مشتاقه ليها اكتر منه
حسن::: ياخد نفس عميق ويسحبه من بين احضانه مكروه
اقعدي ممكن اعرف كنتي فين
مني::: فلاش باك
ركبت التاكسي واتصلت باحمد
احمد::: ازيك يا منى
منى:: احمد عايزه منك خدمة ممكن تستناني علي اول البلد انا كلها ساعه واوصل وياريت مش تعرف حد اني جايه ممكن
احمد ::: حاضر زي ما تحبي
وبعد ساعه تصل مني واحمد كان باتتظاره
ويقلق من شكلها
احمد:: مني مالك في ايه عينك مورمه وحالتك بؤس
منى:: تحكي لاحمد عن موضوع ليزا
وانها حضرت علشان تعيش معاه
وان حسن ممكن يطلقها
وهي سابت البيت علشان يرتاح
احمد:: انتي مجنونه ليزا ايه ويرتاح ايه
حسن مش بيرتاح غير معاكي شوفتي لماغيبتي عنه يوم واحد جه يجري عليكي حسن بيعشقك
يمكن مش عارف يعبر بس افعاله بتقول
منى:: كنت بحسب كده لكن اول ما جت نسي وجودي
وخدها ودخل اوصته وقالي انا وضعنا مستحيل يستمر كده وهو اللي قالي من اول يوم جواز انه بيحبها هي
احمد:: يمكن قبل ما يتجوزك بس دلوقتي بيحبك انتي
منى:: لا مش بيحبني انت مش تعرف حاجه
ولا تعرف عمل ايه
انا عايزه منك طلب انت طلبت مني اعملك ديكور فيلتك ممكن اقيم فيها لحد ما تتجوز بس
ارجوك محدش يعرف مكاني
احمد:: حسن هيتجنن عليكي وانا مش هقدر اتحمل غضبه
منى:: بس انت قلت اني ليا عندك خدمه وهتنفذها
احمد:: خلاص مش هجادل معاكي اللي انت عايزاه هعمله
منى:: وعد لا حسن ولا اي حد من العيله يعرف حاجه
احمد وعد
_______ باك
حسن:: الندل الجبان انا هنزل اموته بايدي
منى:: انا اللي طلبت منه وكمان مكنش يعرف انك بتدور عليا
حسن :: بس عارف انتي بالنسبالي ايه
حسن :: انتي ليه سبتي البيت وانا قولتلك عايز اكلمك
منى:: مفيش كلام بعد اللي حصل وكمان مراتك طلبت اني اخرج واسيبلكم البيت
حسن:: يقرب ليه واحشه ملامحها مشتاق لصوتها وصفاء عيونها وزرقتهم اللي بتسحبه في بحر متلاطم الامواج
مين مراتي دي
منى:: ليزا
حسن:: انتي بس اللي مراتي
ليزا كان عقد ولم يتم محصلش بينا حاجه
وانا فسخت العقد يومها وفضلت ادور عليكي
منى: السنه خلصت وانت قلت هتطلقني بعدها
ليه سبتها مدام بتحبها
حسن:: يزيد من اقترابه لها انا بحبك انتي ومفيش طلاق
وينزل علي ركبته مني تتجوزيني
منى:: بذهول وتضحك من حركته المسرحيه
بتحبني واتجوزك بس انا مراتك
حسن:: ايوه مراتي بس عايز ابدا معاكي من جديد
بعد يومين عيد جوازنا عايزه يكون بدايتنا
حسن :: عارفه يوم ما جيتلك الكليه
كنت جاي ابداء معاكي حياه جديده
لكن حصل اللي حصل
منى انتي روحي وحياتي من غيرك كنت ميت
انا هعيش ليكي واعوضك كل اللي حصل
قوليلي انك هتديني فرصه اعوضك كل اللي فات
يا حبي موافقه تبقي مراتي
منى:: تشد ايده اللي ممدوده ليها علشان تفتح ذارعه
وترتمي بحضنه تبكي حسن بحبك بحبك بحبك
اخيرا اتحررت واقدر اقولك وحشتيني موووت كنت من غيرك جسد بلا روح انت رديت ليا روحي يا روحي
ونبضي ونفسي يا كل نفسي
حسن:: ينتزعها من علي الارض ويلف بيها
ويحضنها بشوق ورغبه تتملكه وتملكها معاه
ويلبو نداء احساسهم في علاقه حميمه محمومة المشاعر
من قبلات واحصان لا تنتهي
حسن__ وانفاسه متسارعه انت كده ازاي جميله ورقيقه وحساسه وبنفس الوقت متوحشه وشرسه
منى:: تخبي وشها من الخجل كنت مشتاقه اكون ليك
وبين احضانك سنه وانا بستني اليوم اللي اكون في مراتك كتير عليا ابقي متوحشه
حسن:: اوبس لا ومثبره اوووي اوووي كمان
ويعض علي شفايفه علشان يثيرها
منى :: بخجل اسكت بتكسفني بقي
منى:: بحزن في حاجه عايزاك تعرفها
حسن:: مالك اتعكرتي ليه
منى:: حسن انا السبب في موت بابا
حسن:: ازاي وتقص منى اللي حصل
وازاي لحد دلوقتي حسا بالذنب
وعمرها ما هتسامح نفسها
حسن:: بس بس انت هبله
منى:: ليه انا حكيتلك اللي حصل
حسن:: فعلا بس سبب موت ابوكي خوفه عليكي
مش الكلام العبيط ده
منى:: مش فاهمه
حسن :: هقولك انت تعرفين باباكي طلب متي اتجوزك
في اخر مره شفته فبها
منى:: ازاي انت كنت عندك خمس ستين زي ما عرفت
حسن:: عمى زاهر عمره ما بعد عني كتت متربي علي ايده وكنت بحبه ولما ساب البيت وجدي غضب عليه
فضل يجيلي المدرسه وحتي بعد الحادثه
لكن لما عرف اني هسافر جيت مصر وشفته
ويومها عرفني مرضه من خوفه عليكي
انتي تعرفي باباكي انقذك ازاي من الحادثه
منى:: اعرف انه اتبرعلي ىدمه
حسن:: ايوه فعلا بس كمان بكليته
ولانك صغيره كانت العمليه كبيره عليك
وكنتي بتموت كل ساعه لدرجه اهمل علاجه
وده اللي عمله العجز وعدم مقدرته تاني علي الانجاب
لكن توابع العمليه الدكتور حذره منها
انك عندك اصابه شديده في للرحم
وممكن مش تقدري تخلفي
كان محصور عليكي من الالم لما تتجوزي
وجوزك يخونك او يتجوز عليكي علشان عايز اولا
او تتصدمي بعدم مقدرتك علي الانجاب
كان عايش في خوف عليكي
لدرجة طلب مني اني اتجوزك علشان احافظ عليكي
ومش اوجعك زي ما يكون عارف انك قدري
وطبعا انا وافقت علشان اريحه
علشان كده لما رفضتيني خاف عليكي
وكان تقبله للموت ارحم من انه يشوفك وانتي ببتالم وتتوجعي ومش قادر يعملك حاجه
ابوكي كان بيحبك بجنون
منى:: بانهبار ياه ربحتني من الذنب يا حسن
لكن ياريتتي عرفت كنت ريحته انا كمان
حسن:: دي اعمار يا منى وعمره انتهي علي كده
منى:: بغضب استني هنا يعني كنت خطيبي
مين سمحلك تتجوز ليزا
حسن:: يضحك هههه تعرفي انا مش عارف دخلت حياتي ازاي بس اتشهرت اني غني بالجامعه
وهي كانت جميله زي ما شفتي
والكل بيتمناها ولقيتها بتقرب ليا وبتعملي خدمات
ده غير بقيت تساعدني في كورسات اللغه
لحد ما جه ميعاد نزولي وطلبت اني اخطبها
وكانت خطه ذكيه من ابوها يوافق لكن بشرط
اني اتجوزها هنا ومكنش في حل تنزل ليا مصر بعد ما تخلص دراستها غير اني اوثق عقد جواز بالسفاره
وبكده ابقي ادبست وسافرت ورضيت بيها
وقلت مناسبه ليا لكن يوم رجعت وعرفت عرض جدي وافتكرت كلام عمى زاهر وافقت بقيت اهرب منك خوف عليكي لتحسي اني بشفق عليكي وقلت اللي قلته علشان مكنتش عارف هتعامل معاكي ازاي
لكن اقسم بالله اني بعد ما دخلت اوضتي خرجت
وبقيت عايز اشوف اي طريقه علشان ارجعلك واخدك بحضني واتجوزك رسمي عذبت نفسي وعذبتك معايا وطبعافاكره موضوع القهوه ويضحك هههه لكن كنت عايز اكلمك وانت خرجتي ايه كملاك ببجيامتك السماوي
كنت عايز اكلك اكل منعت نفسي عنك بالعافيه
ويوم ما حصل اللي بينا اخر حاجه فكرت فيها
اخد بالغصب لكن انت استفزيتيني
كنت عايز اخليك تعرفي انك ليا وبس لكن اول ما قطعت الفستان وشفت جسمك المثير رغبتي فيكي اتحكميت فيا ومش قدرت امنع نفسي عنك وطول ما انا بحضنك كنت متوقع رفضك ومقاومتك لكن استسلامك ولذة استمتاعي معاكي كان بيزبدني غضب كنت عايز اسمع احتجاحك او اي حاجه تخليني استعطفك لحد ما كرهت اللي بعمله
وخرجت اشم هوا وارتب افكاري
ورجعت علشان اتاسفالك وا رجعك لحضني
لكن الاقي ليزا علشان يزيد الفراق
كنت عايز اقطعها بايدي واخلص منها باي طريقه
منى:: وانا هتعمل فيا ايه بدلع ودلال دلوقتي
حسن:: اوبس اكل شفايفك اكل كده وهي تضحك باثاره
وبعد وقت اخر من علاقتهم التي بدات لتوها اقوي من المره الاولي بنفس الحميميه والشوق المفعم بالرغبه الجامحه
منى:: تبص لعينه بخجل بس انا مش هقدر اكون ليك وحدك
حسن :: يعني ايه مش ليا لوحدي
منى""" علشان بحبك وبعشقك وبموت فيك
مش هقدر اخبي عليك بس انا وعدت واحد تاني
ومش اقدر اتخلي عنه
حسن::بعصبيه اعقلي يا ماما مفيش حد ولا سبت
مفيش غيري وبطلي كلامك ده
علشان مش امونك واموته
منى:: تموتني اه تموته مش هسامحلك
وامشي بقي علشان زعلتني انا بحبه زيك
ويمكن اكتر منك ومقدرش استغني عنه فاهم ولا لاء
حسن: بغضب مني بجد
مش تخليني اعمل حاجه اندم عليها وفكري كويس
منى :: بحبه بحبه والله بحبه
حسن:: هموتك بقولك كده هتجنينيني
منى:: تعض شفاتبها السفلي باغراء بحبه لانه منك
انا حامل
حسن:: بصدمه ويصرخ بفرح يحمل منى
ويحضنها بتتكلمي بجد بعشقك يا بنت الايه
غيرتيني بحنانك وروحك
وعيونك اللي نظره فيهم بتوهني
وبغرق فيها بجنون
واحتضانه بشوق ولهفه ويمضي الوقت سريعا 😍😍😍

_______ منى بدلال وكسل حسن الفرح احنا نسينا نفسنا يلا قوم خد شور
حسن :: خلينا هنا انتي لسه واحشاني
منى:: بكسوف و وبابا الحاج هيقول ايه
ومش عايز تفرحهم بخبر الحمل
حسن :: ماشي واهو نرجع نعمل دخله جديده
ونكمل اللي بدأناه
مني ::بخجل انت قليل الادب يلا بقي
حسن ومني في الفرح :: وحسن يبلغ والده بحمل مني
وحسن ومنى:: يباركو للعرسبن ويبلغوهم الخبر
احمد؛؛ شكلك استفرضت بالمزه كل ده يا مفتري
الكل بيسال عليك من بدري
حسن:: عارف لولا انه فرحك كنت موتك
بعدد الايام اللي كنت بموت فيها ببعدها عني
احمد:: ما انت اللي غبي هي محلفاني
وانا كنت بلح عليك تجي بس اقول ايه غبي
وهدي والحاجه فاطمه والكل فرحان وبياركو
وضرب النار والزغاريد ابتهاج بالفرح وفرحة خبر الحمل
لتصرخ سناء الحقوني انا بولد
وتنتهي الليله بولادة سناء لزاهر الصغير
وفرحه لا تنتهي لعيلة المنفلوطي 💃💃💃💃

_______في شقة حسن
منى:: كنا كملنا ونمنا بالفندق كان يوم مرهق
بس زاهر الصغير احلي ما فيه
حسن:: يشيلها ويدخل بيها اوضتها
علشان تلاقي الفستان االي اتقطع بس واحد جديد
منى::: انت رجعتنا البيت علشان كده وجبته امتي
حسن:: تاني يوم لما شفت الذعر والحزن اللي في عينك اتاكدت انك بتحبيني
لانه اول هديه مني علشان كده نزلت تاني يوم
جبت واحد زيه بالظبط
منى:: كنت عارف اني هرجع
حسن:: كنت واثق اني هرجعك لاني بحبك
ومقدرش استغنى عنك انتي كدمي بتسري في عروقي
بتنفسك معا الهواء بحسك كما الربيع ونسمته
منى:: يا لهوي يا لهوي عليا بحبك يا حسن اووي
حسن::ممكن نبداء هنا ونصلح اللي حصل المره اللي فاتت
منى:: تضربه في كتفه بدلع لا يا حسن تعبت بقي
عايزه انام بس محتاجه حضنك
وضمتك ليا واصحي وانا جمبك
حسن:: موافق بس الصبح هفطر علي شفايفك
ونبع حنانك
وتمر الايام بكل ما فبها من حب وحنان
وتستقبل العيله طفل جديد لحسن ومنى رباط بينهم للابد ويطلقو عليه اسم اللي جمعهم
جدهم الكبير علي المنفلوطي
النهايه
تمت وعقبالكم عندكم جميعا في المسرات
💢💢💢💢💢❤❤❤❤❤❤💢💢💢💢💢💢

والى لقاء في الجزء الثاني


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close