رواية سديم والادهم العنيد الفصل الثامن 8 بقلم دينا اشرف
"القُرآنُ مَشرُوع العُمر، مُبتَدَأه هُنَا، وَمُنتَهَاه الجَنَّة💛"
صلو علي من يشفع لنا يوم الحشر
+
يلا نبداء
+
سليم ،، في ايه ياماما بتصرخي ليه مالك بس ياقلبي
سلمي بعياط ،، سليم سديم في مشكله ساعد اختك انقذها رنلي عليها
يلا ياسليم
اختك محتجالك
سليم ،، اهدي ياامي والله مفيش
لفت انتباها جرح في راس سليم
سلمي ،، ايه دا ايه الجرح دا انطق ياسليم
سليم ،، مفيش ياماما كنت بسوق فجاءة طلع قدامي عربيه خبط فيها
سلمي بخوف ،، لا لا دا عشان اختك في مصيبه
انتو الاتنين بتتجرو مع بعض انا كدا اتاكدت
فاكر وانت صغير
لما كانت سديم بتعدي الشارع لوحدها وفي موتور خبطها وقتها راسها اتفتحتيت
وفي نفس الوقت كنت انت مع وبابا في النادي
ووقعت من علي الحصان وراسك اتفتحت في نفس الوقت
انت لما بيحصل معاكو مشكله بتبقا مع بعض
سليم رن علي اختك طمني عليا انا خايفه عليها
دب في قلب سليم الرعب من اول النهار وهو متوتر وخايف وحاسس بحاجه وحشه اووي
وزاد الرعب لما اتخبط في نفس المكان وهو صغير
وفزع والدته
سليم ،، اهدي ياماما هرن عليها حالا متقلقيش
سلمي ،، هترجعلي اختك
سليم ،، مش واثقه فيا ياسلمي
سلمي،، اكتر من روحي ياحبيب ماما
سليم قبل جبينها
سليم ،، استني شويه وهتطمنك علي سديم
+
خرج بره
سليم لنفسه ،، ياتري حصلك ايه ياقلب ااخوكي
+
كان ادهم يجلس علي مكتبه ويعمل وينظر للملف بااهتمام
خرج من عمله علي صوت هاتفه
اجاب ادهم علي الهاتف
ادهم ،، الو
الحارس،، ادهم بيه انا واقف قدام البيت وحاسس بحركة غريبه في البيت وصوت عياط وصوت عالي
ادهم ،، ليه حصل ايه
الحارس،، ادهم بيه الحق سديم هانم وصلت البيت وباين عليها القلق
ادهم بخوف ،، انا جاي حالا اطلبي الرجاله كلها في ظرف ثواني يكونو واقفين قدام البيت
فهمممت
الحارس بخوف ،، فهمتت يابيه
انهي المكالمة
وانطلق كاالاسد ركب سيارته وانطلق بها بسرعه جنونيه
كانه راكب موتور وليست سياره
وكان قلبه يتهشم من الخوف
ويعقله يصور له ان يصيبها مكروه
واقسم ان اصابها شئ والسبب خادول التيران سوف يكونو عم يلعبو بعداد عمرهم
ادهم بغضب اعمي ،، هقطعهم قطع وارميها للكلاب
وفضل يضرب مقود السياره
وكان طاير بيها
وقطع كام اشاره مرور
لحد موصل قدام البيت
وكان اسطول من السيارات والرجال كانت تنتظره
+
في الداخل
كانت سديم تصرخ وتقاوم بااقصي ماعندها
سديم وهي تدفع برجليها
سديم بعياط مغرقه وشها،، سيبوني في حالي ابعدوو
عني حرام عليكو
ادهممممم
+
ادهم دفع الباب برجله
ودخل لقي هاله واميره واقفين
ادهم بعصبيه اشار للحارس ،، خد الزباله الدول بسرعه
+
دخل جوه كسر الباب بقوة
اتصدم من المنظر صغيرته متسطحه علي السرير
واحد يمسكها من رجليها والاخر يكبلها من ايديها ويحاول ان يقبلها
اتصدم من المنظر
عيونه اتحولت للاحمرار وعروق ايده برزت وكانت عينه تطلع شرر
مسكهم وفضل يضرب فيهم ضرب
اقسم انه كان يقتلهم وفقد السيطره علي نفسه
فضل يضرب فيهم حتي مبقاش فيهم حته سليمة ولا يقدرو علي الوقوف
حتي فاق علي صوت الحارس
الحارس ،، ادهم بيه كفايه انت كدا هتموتهم
ادهم ،، لا مش عايزهم يموتو لا
نظر الي صغيرته كانت خايفه وتضم قدميها الي صدرها وتبكي بعنف
وكانت بعض الملابس ممزقه من عليها
ادهم بعصبيه ،، اخفضو ابصاركم جميعا
في ثانيه كانت جميع الحراس تنظر للاسفل
ادهم ،، خذو ها الحيوانات علي المخزن الاسود
مع الفتيات ولا تجعل احد يلسمهم حتي اتي
الحارس ،، امرك سيدي
+
اتجه ادهم نحو الفراش حيث تبكي صغيرته
اشفق عليها
ادهم بحزن ،، صغيرتي مابها لما تبكي
انا معكي ولن اتركك ابدا
الستي انتي من قالت انت اول شخص اثق فيه
سديم اميرتي مابها
فجاة اندفعت سديم
الي احضان ادهم
وتبكي بعنف
اتصدم ادهم من فعلتها
ولاكن حاوط خصرها بتملك وخوف
وكانت دموعها تبلل قميصه كان يندلق عليه ميه نار وليست دموعها
لانه بيكره يشوف دموعها
ادهم بدموع لاول مره ،، سديم انا معاكي
ارتفعت شهقات سديم وبكائها
سديم بشهقه ،، كنت بموت ياادهم انا كنت هضيع لو مكنتش جيت كنت ضيعت
كنت خايفه اووي
الحمدلله انك جيت
انا بطمن بوجودك ياادهم متسبنيش ياادهم انا محتجالك
ادهم بحزن علي ما وصلت له صغيرته المشاكسه
ادهم يملس علي شعرها
ادهم ،، اهدي جميلتي انا معاكي ومستحيل اسيبك ثانيه واحد ممكن تهدي
فجاءه حس باارتخاء جسدها
انتفض قلبه وجسمه
ادهم بخوف ،، سديم سديم فوقي
نزع جاكته والبسها اياه
وحملها وخرج بها
كل الحراس بمجرد خروجه نظرو للارض بااحترام
فتح له الحارس بابا السياره الوراني
وضعها ادهم
في السياره واغلق الباب بااحكام
ادهم بغضب اعمي ،، بتاخد جميع الحراس وتروحو علي المخزن وبتنتظروني هناك
الحارس ،، امرك سيدي
ركب ادهم العربيه وانطلق الي المستشفي
كان ينظر الي صغيرته من المراءه
ويقسم انه سيلقنهم درسا لم ياخذه احد من قبل
+
وبعد قليل بيصل الي المستشفي
نزل من العربيه وحمل سديم
ودخل المستشفي
ادهم للمرضه ،، اخبري كرولين اني انتظرها في الغرفه وبجب ان تحضر حالا فهمتي
الممرضه ،، نعم فهمت ادهم بيه
ذهب ادهم باسديم واتجه نحو غرفه
كان ياتي اليها دائما اذا اصابه شئ
ووضع سديم علي السرير
وبداء يمشي ايده علي شعرها بحنان وينزل علي وجهها ويملس علي خدودها وشفتيها المحمره وانفها المحمر من كثره العياط
ادهم بشر ،، اسف صغيرتي علي اللي هعملو فيهم هما اتجرؤ وتعدو حدودهم
كيف يتجرؤ ان يلمسو حاجه ملك لادهم النمر
انتي بتاعتي وملكي انا فقط
ساؤسوي بهم الارض
+
الممرضه ،، دكتور كارولين ادهم بيه ينتظرك بغرفته
كارولين بااستغراب،، ماذا حدث له هل هو مصاب
الممرضه ،، لا انه بخير ولكن كان يحمل فتاة يبدو انها هي المريضه
كارولين بتعجب ،، فتاة
زفرت بضيق ،، حسنا انا قادمة
ذهبت له
ودخلت الغرفه
كارولين ،، ادهم ماذا حدث لك ومن هذه الفتاة
ادهم ،، اهدئي كارو سااتحدث معك لاحقا ولكن اعتني بها جيدا
والان افحصيها
كارو ،، ماذا حدث لها
ادهم ،، محاوله اغتصاب
كارو بصدمة ،، ماذا
ادهم ببرود ،، هذا ماحدث انا انتطرك في الخارج افحصيها واخبريني مابها
كارو ،، تمام
خرج ادهم وهو يشعل سيجارة من غضبه
هو يشرب سيجار وقت غضبه
بداء ينفث بضيق وعصبيه
ومنظرها لا يغيب عن عينه
وكيف كانت تستنجد بااسمه
وتبكي بعنف
ادهم بحقد وشر،، هدفعكم تمن كل دمعه نزلت من عنيها
اغبياء مشكلتكم انكم لعبتو مع الشخص الخلط
انا ادهم النمر
اكبر رجل اعمال في الشرق الاوسط
واخطر رجل اتعامل مع المافيا
ييجي شويه حمير
يحاولو ياذو صغيرته
استنو وشوفو هيحصل فيكم ايه
خرجت كارو ،، ادهم
فاق ادهم من شروده ،، مابها كارو
كارو ،، هي بخير ولاكن لديها صدمه عصبيه نتيجه الحادث وبها جرح برائسها اثر اصتدام بشئ
وبها جروح بعنقها خفيفه
ولا تقلق مزالت بنت ولم بتم الاعتداء عليها
ادهم ،، اعلم هذا انها مازلت بنت
حسنا كارو
ساذهب الي مكان ما اعتني بها جيدا كارو حتي اعود
الحارس الخاص بيا
هيحضر لكي ملابس
ابدلي ملابسها حتي اعود
كارو ،، الي اين ذاهب
مشي ادهم دون ان يعيرها انتباه
+
سلمي ،، ها ياسليم عرفت حاجه
سليم ،، اهدي ياماما
سلمي بعصبيه ،، اهدي ازاي وانا معرفش حاجه عن بنتي انت اكيد اتجننتو
سالم ،، في ايه ياسلمي مااسليم بيحاول اهو
فجاءة وهما يتدحثو
وصلت مسيج علي هاتف سليم من سديم
سليم ،، ماما سديم بعتت مسيج
بتقول انها كانت مضغوطه في الشغل وكان عندها كولكشن لازم يتسلم وبقالها ليلتين سهرانه
ولسه هتنام ولما تصحي هترن علينا نطمن عليها
سلمي ،، بجد ياسليم
سليم ،، اها والله ياماما
سالم ،، قولتلك اهدي هي كويسه مفيش حاجه
انا هقوم احضر الشنطه
سلمي ،، ليه هتسافر فين
سالم ،، في موضوع في الصعيد ولازم اروح احله
سلمي بضيق ،، عصام برضو
سالم ،، ايوا هروح احل المشكله دي وهجيلك بسرعه
سلمي ،، طيب هاجي احضرلك الشنطه
+
عند سليم
سليم بشك ،، دا مش كلام سديم انا متاكد انها فيها حاجه
وانا هعرفها
اهاا ابنتي لحد امتا هفضل خايف عليكي
+
ادهم اول مخرج من المستشفي
بعت الرساله من تليفون سديم
وركب عربيته وانطلق الي المخزن
بعد ساعات وصل الي المخزن
ودخل بكل هيبه وشموخ
دخل اول حاجه عند البنات
كانو في حجز زي بتاع السجن
وبيعيطو
ادهم بسخريه ،، ايه دا بتعيطو ليه انتو لسه شفتو حاجه يازباله
خنتو صحبتكم اللي كانت دايما بتخاف عليكم
كانت مبتنامش غير ماتطمن عليكو
وانتو بكل سهوله بيتسلموها للزباله اللي زيكو
اميره بعياط ،، انا مليش دعوة انا حاولت احزر سديم
بس هددوني والله انا مكنت عايزه يحصل ليها حاجه
انا بحب سديم وعمري مفكرت اذيها
وكنت جايه احزرك منهم
بس هددوني والله
انا اسفه
ادهم ،، هددوكي باايه
اميره ،، هددوني انهم هيبعتو فيديو لاهلي في الصعيد
وانا سكرانه ومش في وعي
والحيوان اللي اسمه ابراهيم
بيضيع شرفي
انا والله كنت سكرانه وهما السبب انا قولتلهم مش عايزه اشرب
وهما اللي اصرو عليا
انا اسفه ياادهم بيه
ادهم ،، وانتي معندكيش مبرر
اميره ،، هي السبب في دا كله هي تغير من سديم وبتحقد عليها اووي
وهي اللي خططت لكل دا مع الزباله اللي زيها
انا مليش دعوة ياادهم بيه
طلعني من هنا ابوس ايدك
ادهم ،، تطلعي منين
لا دا الي بيدخله مبيخرجش منه
ولا ايه ياهاله هانم تحبي اعمل معاكي اللي كنتي ناويه تعمليه مع سديم
ولا دا بنسبالك عادي ماانتي مجربه
بس انا هطلع احسن منك وهعمل معاكي اللي ميخطرش علي بالك ياقمر
هاله بدموع ،، انا اسفه والله مقرب من سديم تاني ولا هاذيها
ادهم بضحك ،، لا هو انتي مفكره انك هتعيشي اصلا عشان تاذيها
المشكله انكم لعبتو مع الشخص الغلط
بس يلا
اللي يغلط يتحمل نتيجه غلطه
يلا ياقمرات
استنو عقاب
ادهم النمر
تركهم تحت صدمتو
هاله ،، ايه ادهم النمر
يلاهووي دا اخطر واحد في الشرق الاوسط
اميره ،، تعرفي علي قد منا زعلانه من اللي هيحصل فينا
علي قد منا فرحانه انك هتنالي جزائك علي كل اللي عملتيه
+
عند الشباب
كانو متربتين بسلاسل من حديد ومتبهدلين
ادهم ،، منورين ياشباب يارب تكون الخدمة عجبتكم
اسامه بصوت بالكاد يطلع ،، انت مين
ادهم ضحك بصوت رجولي ،،، ههههه ايه دا في ايه ياوحش مش قادر تتكلم
بس قادر تعمل نفسك راجل ياعرة الرجاله
بتتعدي علي بنت
ومش اي بنت
دي سديم وانا حزرتك
قولتلك ابعد عن سديم
بس ادهم النمر بيحزر مره واحده بس
المره التانيه بيبقا موت
ابراهيم ،، ازاي انت ادهم النمر ازاي
ادهم النمر اخطر واحد هييجي يسكن معانا في بيت علي قده
ادهم ،، هيما حبيبي دماغك الصغيره دي متعرفش ادهم بيفكر في ايه
بس يلا هتشرفو معانا شويه
وهتعرفو مين هو ادهم النمر
يلا اشوفكم بكره
يارجاله اوبس قصدي يانسوان حتي نسوان كتيره عليكم
خرج من عندهم وسابهم مصدومين
ماذا فعلنا حتي نعبث مع ادهم النمر
+
خرج وتليفونو رن
ادهم يزفر بضيق بسبب الحيوانات اللي كان معاهم
ادهم ،، ماذا حدث كارو
كارو،، ادهم فلتاتي حالا البنت جالها انهيار عصبي وماعم نعرف نسيطر عليها
ادهم بخوف ،، حسنا حسنا انا قادم
+

