رواية سديم والادهم العنيد الفصل السادس والثلاثون 36 والاخير بقلم دينا اشرف
-
+
كل عام وأنتم جميعًا بخيرٍ يا رِفاق
+
تقبّل الله منّا ومنكم ما عرجت بهِ أرواحكم للسماءِ من دعوات، كلّ عامٍ واللهُ ملجأكم، ومأواكم، وملاذكم، وناصرُكم.
+
كلّ عامٍ ونحن مُسلمين مُوّحدين، تزدانُ شعائرنَا دومًا بـ لا إلهَ إلّا اللهَ، وتحت رايتهَا نسعدُ ونفرَح، الحمدُ للهِ حمدًا كثيرًا مباركًا.
+
جَمع الله بين دعواتكم وقرّ أعينكم بتحقيقها، عسَاكم من عُواده، ابتهجوا فالبهجة من سُننِ العيد.")
+
عيدكم مُبارك..🩵
+
Dina ashraf ❤️
+
سعاد مرات عم ادهم ،، ايه الصور دي اي الفضيحه دي
+
ساندرا بشماته ،، احنا اتفضحنا عيله النمر هتبقي علي كل لسان بسبب مرات ادهم كبير العيله
+
ايناس ،، بس ياساندرا اياكي تتكلمي كلمة زياده علي مرات ابني سديم اشرف من الشرف
+
ساندرا ،، امال الصور دي ايه يامرات عمي
فيديو كامل وهي سكرانه وبتغني وماسكه في راجل
وصورة تانيه وواحد حاضنها هتسمي دا ايه
+
سليم اتعصب وكان هيروح يضرب ساندرا مين دي اللي اتجرائت واتكلمت علي اخته
بس سديم مسكت ايده وبصتله بعيون باكيه بتترجاه ميعملش حاجه
+
سديم بتبص علي ادهم اللي مغمض عينه وضاغط علي ايده ووشه احمر بطريقه مخيفه
وعروق جسمه كلها برزت
+
سديم للحظه خافت منه جامد واستخبت ورا سليم اللي حاوط كتفها بحب وحنان لانه متاكد مستحيل اخته وتربيته تعمل كدا
+
كامل ،، معاوذش اسمع صوت حد فيكم واللي هيتكلم علي مرت الكبير نص كلمة يبقا بيتكلم في حجي انا
+
ساندرا ،، احنا مجولناش حاجه ياجدي انت زي منتا شايف الصور قدامك اهو هي اللي بتتكلم مش احنا
بس يخساره الكتاب اتكتب و ...
+
مكملتش كلامها بس قلم نزل علي خدها
ومن شدته وقعت علي الارض
وكان ادهم
+
سديم اتخضت ودفنت وشها في حضن سليم
وسالم اللي واقف ببرود ومستني رد فعل ادهم هيكون ايه
وحلا واقفه جمب سديم هي ورولا وايمان والبنات كلهم واقفين جمبها ومصدقينها
+
ساندرا بصدمة ،، انت بتمد ايدك عليا ياولد عمي
+
ادهم بغضب ،، واجطعلك رجبتك واحده زيك جليله الربايه وانا اللي هعرف ازاي اربيها من اول تاني
+
مروان وذياد بصو في الارض مكسوفين من تصرف اختهم
+
ادهم ،، انا عمري مامديت ايدي علي حرمة بس لما بنت عمي تغلط في مراتي مرات كبير البلد وتطعن في شرفها يبقا اقطعها قطع
+
ساندرا بدموع ،، هو اني جبت حاجه من عندي ما الكل شايف الصور قدام الجميع اهو انا غلطت في ايه
وكمان مراتك اللي بدافع عنيها متكلمتش ربع كلمة ولا دافعت عن نفسيها ليه
واقفه تعيط بس
+
ادهم بعصبيه وراح عند سديم وشدها من حضن اخوها
وضمها ليه جامد قدام الكل
+
وسديم انفجرت في العايط في حضنه وحضنته جامد
+
سديم بدموع ،، انا اسفه انك بتسمع كلام وحش بسببي انا اسفه ياادهم
+
ادهم بعد عنها ومسح دموعها
+
واتكلم بصوت عالي ،، مرات ادهم النمر متتاسفش من حد حتي مني انا
انتي مش غلطانه وطول منا جمبك مستحيل هتكوني غلطانة
+
سعاد ،،، طب خليها تبرر لينا اللي في الصور دي
+
صفيه ،، سديم مش محتاجه تبرر لينا حاجه احنا كلنا واثقين فيها وفي اخلاقها وادهم مستحيل يختار اي واحده
+
ادهم ،، لا ياتيتا مش سديم اللي هتبرر انا اللي هبرر للكل الصور دي ايه
+
اولا الفيديو اللي سديم بتغني في وهي مش في وعيها اللي متعرفهوش ان الراجل اللي سديم ماسكه بدلته وبترقص معاه دا بيكون انا
+
الكل اتصدم ازاي دا ادهم
+
ساندرا بصدمة ،،، انت بتكذب عشان تطلع مراتك بريئه
+
ادهم ،، كلمة كمان ياساندرا وهنسي انك بنت عمي واياكي تقطعيني وانا بتكلم فاهمة
+
ساندرا بخوف ،،، فاهمة
+
اكمل ادهم ،، اللي متعرفهوش ان انا وسديم نعرف بعض من زمان وبنحب بعض من زمان اووي
انا وهي اتقابلنا في ايرلندا صدفه وحبينا بعض
بس بسبب واحده حقيره كانت عايزه تنتقم مني
عملت موقف سخيف كدا وسبنا بعض انا وسديم
+
بس القدر كان ليه راي تاني
وجمعنا مع بعض في الصعيد وعرفت صدفه ان عصام بيكون عمها
فا انا اتحججت ان لازم التار يخلص بجوازي من سديم
+
والفيديو دا سديم مشربتش بمزاجها
انا وهي في الحفله دي اتخانقنا سوي وانا سبتها وكنت واقف مع واحده تانيه
وهي من غيرتها مشافتش المشروب وشربته علي اساس انه عصير
وانا اللي مسكتني من بدلتي باالطريقه دي
+
وحوار الصورة التانيه دي دا واحد بيدايقها بقاله فتره
وكل شويه يكلمها من رقم غريب وبيزعجها دايما
+
وبص لسديم واتكلم بحب ،، احكيلهم ياحبيبتي مش عشان تبرئ نفسك عشان تسدي بقهم انا واثق فيكي ومستحيل لو شفت ايه ثقتي هتنزل منك ابدا
+
سديم حضنته اووي وبدموع ،، انا بحبك اووي لو عشت طول اعمري اقول بحبك عمري مش هيكفي
+
بعدت عن حضنه وخدت نفس وبصت لساندرا
+
سديم ،، كان كل شويه يرن عليا ويهددني ويقولي انه بيحبني ولو قولت لاادهم او اي حد عنه هيقتل ادهم
+
اول مره كلمني وقت لما ادهم كان مسافر القاهره يخلص شغل هناك
وانا خفت علي ادهم وعشان كدا معرفتش حد
+
وفي يوم رن عليا كان النهارده الصبح وقالي انه عايز يشوفني ودي هتبقي اخر مره ومش هيكلمني تاني
وانا وافقت عشان كنت عايزه اخلص منه ويبعد عني
+
فاقومت وغيرت هدومي و
+
سليم ،، كملي ياحبيبتي
+
سديم بخوف ،، خت المسدس بتاعك ياسليم انا مكنتش مطمنة ليه وحاسه انه هيعمل حاجه
فا لازم امن نفسي
+
عز ،، تمام انتي كده صح
+
سديم ،، المهم روحت المكان اللي قالي عليه ولقيته هناك وعرفني علي نفسه وقالي انه اسمه شادي وشافني في حفله عيد ميلاد مريم في ايرلندا عشان كدا معجب بيا وجيه لحد هنا
+
فا انا اتكلمت معاه بعدؤ وحاولت افهمة انا هتجوز مين وبحب مين بس هو مش اقتنع فا
+
ادهم بصوت فحيح ،، وايه كملي
+
سديم بخوف من نظرات ادهم ،، لقيته قرب مني وانا مش واخده بالي وراح حاضني
بس اقسم بالله ياادهم انا مكنت اعرف انه هيعمل كدا انا لقيته مره واحده راح حاضني من غير مااخد بالي
+
ادهم ببرود ،، تمام وعملتي ايه
+
سديم بعدم اطمئنان لهدؤه ،، فا روحت زقيته وشتمته وضربته طلقه في رجله وفهمته انه هيندم علي اللي عمله دا
لان مش اي حد يحضن مرات ادهم النمر وان حضني دا ملك لاادهم بس
+
ادهم بص لساندرا ،،، هتكملي بقا اللي حصل ولا اكمل انا
+
ذياد اخوها ،، وهي دخلها ايه ياادهم
+
ادهم ،، ازاي بس دي هي الراس الكبيره
+
ساندرا بتوتر وخوف ،، انا معملتش اي حاجه صدقني ياادهم
+
ادهم ،، وبالنسبه للحيوان اللي لقيته في بيت والدتك القديم دا اسمه ايه دا
+
ساندرا بتوتر ،، معرفش عنه حاجه
+
ادهم بصوت جهوري عالي انتفضت منه ساندرا وسديم وكل من باالقصر ،،، انطقي قولي
+
ساندرا بخوف ،، انا كنت براقب سديم ومشيت وراها ولقيتها واقفه مع شادي ولما حضنها انا اللي صورتها وانا اللي ساعدته وانقذته من الطلقه اللي سديم ضربتها ليه
+
وهو اللي قالي انه بيحبها واني اساعده والفيديو دا هو اللي عطهولي
وانا اللي عملت الصور دي
+
ذياد ،،، انا مصدوم فيكي بجد ازاي تعملي كدا
+
مروان ،، متخيلتش تنزلي للمستوي دا والحقاره دي
+
ساندرا بدموع وندم ،، مروان انا
+
مروان ،، اطلعي اوضتك حالا مشوفش وشك فاهمة
+
ساندرا ،، انا كان قصدي اساعد ادهم
+
زياد. بسخريه ،، انتي كدا ساعدتيه انتي فضحتيه اطلعي يلا فوق
+
ساندرا طلعت تجري علي فوق
+
ادهم ،، انا بعتزر علي اللي حصل دا انا اسف ياعمي
+
سالم ،، متتاسفش ياحبيبي انت كل يوم بتكبر في نظري اكتر
+
سليم ،، بس انت عرفت ازاي ان بنت عمك هي اللي ساعدته
+
ادهم ،، واحد من رجالتي شافها وهي راجعه من بره متاخر وعرف هي جايه منين وانا عرفت الباقي
+
سليم ،، اها يانمس دا انت طلعت مصيبه
+
ادهم ،، عن اذنكم هستاذن انا ومراتي
+
سعد ،، رايح فين ياادهم
+
ادهم ،، رايح شقتي وهجيلكم بكره الصبح باذن الله
+
ايناس ،، حبيبي متتاخرش عشان الناس اللي هتيجي تبارك ليك
+
ادهم ،، ماشي ياماما
+
انتها الحفل
+
وايمان راحت البيت مع عصام
ورولا كمان راحت البيت بتاع عائله الصياد
+
بس هتبات في اوضه ايريك فاهي زوجته الان
+
وسليم هينام في اوضه سديم
+
Dina ashraf ❤️❤️
+
في منزل عائله الصياد
+
في اوضه عصام بيدخل وهو ماسك ايد ايمان
+
عصام ،، نورتي حياتي ياايمان
+
ايمان بكسوف ،، منورة بيك ياعصام
+
عصام مازال ممسك باايديها وقعدها علي السرير وركع امامها
+
عصام بندم ،، ايمان قبل منبداء حياتنا مع بعض حابب اعتزر ليكي علي كل اللي عملته انا اسف سامحيني ياحبيبتي انا غلطان
انا بحبك وكل اللي حصل مني كان غصب عني واوعدك هعوضك وهشيلك جوه عيوني
ومستحيل ازعلك او انزل دمعه واحده من عنيكي
وهعيش حياتي كلها بس عشان اسعدك ياقلبي
+
ايمان بدموع فرحه ،، انا مش زعلانه منك ياعصام انا سامحتك من زمان انا بحبك ونسيت كل اللي حصل
لازم نتسي عشان نعرف نبدء من اول وجديد
+
عصام حضنها ،، ربنا يديمك في حياتي
+
قومي يلا غيري فستانك
+
ايمان قامت غيرت هدومها واتوضت وبعدين دخل عصام بعديها واتوضي
وطلع كان امامها في الصلاه
وصلا بيها
+
وبعد الصلاه قراء الدعاء
+
وقرب منها وبداءو حياتهم مع بعض حيات كلها حب ومشاعر صادقه بس
+
Dina ashraf ❤️
+
في اوضه رولا وايريك
+
ايريك ممسك بايديها ،، انا لا اصدق حقا انك اصبحتي زوجتي انا في حلم
+
رولا بخجل ،، انت لا تحلم عزيزي انا حقا اصبحت زوجتك
+
ايريك ،، انا اعشقك سااظل اشكر سديم مدي حياتي علي هذه المفاجاءه الرائعه
+
رولا ،، نعم كم احبها حقا
+
ايريك اقترب منها
+
ولاكن جريت رولا بعيد عنه
+
ايريك ،، الي اين يامجنونة
+
رولا ،، لن تقترب مني الان
+
ايريك برفعه حاجب ،، ولما
+
رولا ،، ايريك نحن لسنا بمنزلنا بعد ويحب ان نقرر هل سنبقي بهذه البلد ام هل سنعود الي ايرلندا
+
ايريك ،، سنعود باالطبع كل اعمالنا باايرلندا وليست هنا
+
رولا ،، حسنا لن تقترب مني حتي نكون بمنزلنا اريد ان نبداء حياتنا بمنزلنا الخاص
+
ايريك بغضب ،، ولكن انا حقا اشتاق لكي
+
رولا ،، حسنا انا معك وساانام بحضنك فقط اليس هذا كافي
+
ايريك ،، حسنا ياصغيره ولكن ستندمين لاحقا
+
رولا بضحك ،، حبيبي انت تعشقني لن تقدر علي اذيتي
+
ايريك ،، حسنا ياملعونة اذهبي وابدلي فستانك وننام ولاكن لن تقدري علي تبديل فستانك بمفردك سااساعدك
+
رولا ،، لا اشكرك استطيع ان ابدله بمفردي الوداع
+
وتركته يسب فيها ويتمتم بغضب وراحت تغير هدومها
+
بعد قليل غيرت هدومها وهو كمان ونامو في حضن بعض
+
Dina ashraf ❤️
+
وصلت عربيه ادهم قدام العماره اللي فيها شقته
+
ادهم بجمود ،، يلا انزلي
+
سديم نزلت بدون جدال
وادهم مسك ايديها ودخل بيها العماره وصعدو اللي الطابق الخاص بهم باالمصعد
+
وفتح ادهم الشقه ودخل هو وسديم بهدوء تام
+
سديم كسرت الصمت دا ،، ادهم هو انت زعلان مني
+
ادهم بسخريه ،، لا طبعا هزعل ليه مفيش اي حاجه حصلت عشان ازعل منك خالص
ولا اللي خبتيه عني دا يزعل وكام مره كلمتك وقولتلك احكيلي وانتي رفضتي
يبقا ازعل ليه بقا
+
سديم بدموع ،، كان هياذيك انا خفت عليك
+
ادهم ،، انتي غبيه تخافي علي مين انتي عارفه دا مين دا ابن منافس ليا في ايرلندا
يعني مستحيل يقدر يقربلي لانه عارف هيعلن افلاسه لو حاول يقربلي
+
سديم بدموع ،، انا اسفه انا مفكرتش كدا
+
ادهم ،، مشكلتك ياسديم انك لسه مش بتعتمدي عليا او لسه مش واثقه فيا
+
سديم ببكاء ،، لا والله انا واثقه فيك اووي وعمر ثقتي ماقلت من ناحيتك ياادهم بس
+
مقدرتش تتكلم لانها حست بدوخه
+
ادهم بعصبيه ،، لو كنتي قلتيلي مكنش وصل لدرجه انه يحضنك مكنش هيلحق كنت نهيت الموضوع من زمان
ازاي يحضنك ازاااي
+
ومسك المزهريه كسرها في الارض
+
سديم خافت اووي وجسمها بيترعش اووي
والدوخه زادت اووي
ومقدرتش تتحمل
+
واستسلمت للظلام
وغابت عن الوعي ووقعت علي الارض
+
ادهم اتخض من الصوت لانه كان موليها ضهره
+
بيلف اتصدم حبيبته مسطحه علي الارض وغايبه عن الوعي
لا حول بها ولا قوة
+
ادهم قلبه خفق بخوف شديد ونزل علي الارض جمبها ووضع ايده علي وجهها
+
ادهم بخوف ،، نجمتي نجمتي فوقي
انتهااا البارت
+

