اخر الروايات

رواية سديم والادهم العنيد الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم دينا اشرف

رواية سديم والادهم العنيد الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم دينا اشرف


                                    

قريباً  في الاجازة:

سندرلي سندرلي صبح وليلي سندرلي ..🐭

الدفايه ... الفطار

نضفي شيلي الغبار 

 يلا اكنسي.. يلا امسحي

 ممنوع تستريحي و تلفي طول اليوم حتي بعد معاد النوم  سندرليييي .... 


+



مسكييينه سندرلي 🙃

دي دينااا مش سندرلييي 😒😔



2



Dina ashraf 🥰


+



قامت سديم غيرت هدومها ولبست دريس اسود 

ورفعت شعرها ولبست كوتش 

ودخلت غرفه سديم وكانت بتتسحب علي اطراف صوابعها و ودخلت براحه واخدت مسدسه 

وحطته في شنطتها وطلعت بره 


+



كان البيت كله نايم بس سديم وهي طالعه في حد شافها ومشي وراها 



+



بعد شويه سديم بتوصل مكان فاضي خالص 

وفيه واحد واقف ولم تري وجهه بل ظهره فقط 


+



سديم ،، اهدي متخافيش الموضوع هيخلص النهارده 


+



سديم قربت منه 


+



هو حس بيها لف وشه ليها ،، اهلا باالجميله 


+



سديم ،، انت مين 


+



،، اعرفك بنفسي انا شادي 


+



سديم ،، تعرفني منين 


+



شادي ،، شفتك في ايرلندا في حفله عيد ميلاد مريم 

ومن ساعتها وانتي علقتي في عقلي وقولت مش هسكت غير وانتي بتاعتي 


+



سديم بسخريه ،، ههه وانت بقا خدت القرار ان خلاص هكون ليك لا دا انت شاطر اووي 

انت اصلا تعرف انا هتجوز مين ولا تعرف اخويا مين 


+



شادي ،، انتي كمان متعرفنيش انا مش قليل انا مهم جدا 


+



سديم ،، انت قولتلي انك هتشوفني النهارده ومش هتوريني وشك تاني 


+



شادي ،، انا قولت كدا دا بس كلام عشان اشوفك لانك وحشتيني جدا 


+



شادي بيبص حواليه لقي حد بيراقبهم 

فاعرف ان دا حد تبع سديم راح عامل ايه بقا 

قرب من سديم ببطئ 


+



سديم بااستغراب ،، انت بتقرب كدا ليه 


+



راح شادي عامل ايه حضن سديم 


+



واللي كانت بتراقبهم في ثواني راحت مصوراهم ووش سديم بس اللي كان باين وشادي وشه مكانش باين خالص 


+



سديم بصدمة راحت زقاه 


+



سديم بصوت عالي وعصبيه. ،، انت اتجننت ايه اللي عملته دا 


+



سديم راحت مطلعه المسدس بتاع سليم وضربته طلقه في رجله 


+



شادي باالم ،، اهااا ايه اللي انتي عملتيه دا 


+





                

سديم وطتيت علي الارض ونزلت لمستواه 


+



واتكلمت بفحيح ،، انت عارف اللي بيتجراء ويلمسني كدا بيحصله ايه بيدفع تمن غالي اووي 

مش سديم الصياد اللي واحد حقير زيك يحضنها 

لان الحضن دا مش ملكك ومش بتاعك 

انا بس اكتفيت باقرصه الودن الصغيره دي 

لاكن اقسم بالله لو شفتك في حياتي تاني او حاولت تتواصل معايا 

متلومش الي نفسك انت لسه متعرفش مين هي سديم الصيلد 

ولا حتي شفت وشي تاني 


+



ورتحت دفشته علي الارض ومشيت 


+



ورجعت البيت كان مازال الجميع نائم 


+



دخلت اوضه سليم وحطت المسدس مكانه 

ونامت جمب سليم 


+



سديم ،، سليم سليم 


+



سليم بنوم ،، عايزه ايه ياسديم 


+



سديم ،، ممكن تنيمني في حضنك 


+



سليم ،، تعالي ياقلب اخوكي انتي كويسه 


+



سديم بخوف ،، انا بس عايزه انام في حضنك 


+



سليم ،، تعالي ياقلبي 

وخدها وخباها جوه حضنه 

بنته اللي لما تلاقي الدنيا ضاقت عليها تجري علي حضنه 

ولما كانت صغيره لما النور يقطع في اوضتها كانت تجري تنام معاه من الخوف 





+



عند ادهم استيقظ بدل ملابسه 

ونزل يعمل رياضه 

بس لقي جده واقف مع فلاحين 


+



ادهم ،، في ايه ياجدي 


+



كامل ،، مش عارف انا صحيت لقيت الرجاله عايزني 


+



ادهم ،، في اي يارجاله 


+



راجل ،، ياادهم بيه كنت بسجي الزرع في الارض بتاعتك 

فجاءه سمعت صوت ضرب نار 

لقيت واحد مضروب باالنار في رجله 

وكانت ست لابسه دريس بس مختش بالي منيها 

بعدين لجيتها بتتكلم معاه وباين كدت بتحزره من حاجه 

وبعدين سابته ومشيت 

وروحت اساعده 

كانت ست تانيه ساعدته ومشيت بيه 

انا قولت اقولكم 


+



ادهم ،، كتر خيرك اتفضل انت شوف شغلك وانا هحل الموضوع 


+



كامل ،، مين هيكون اللي عمل كدا ياادهم 


+



ادهم ،، هعرف ياجدي متقلقش 

راح ادهم يكمل رياضه 


+



نزلو الكل عشان الفطار 

جلس الجميع ماعدا سديم وسليم 


+



سلمي ،، حلا مشفتيش سديم 


+



حلا ،، لا ياخاله انا سيباها في اوضتها 


+



ادهم ،، فين سديم راحت فين 


+



سالم ،، تلاقيها راحت لسليم تنام معاه 


+




        

          


                

سلمي ،، بس هتخاف من ايه عشان تنام مع سليم 


+



مروان ،، وايه دخل الخوف في انها تنام مع اخوها 


+



سالم ببسمة ،، سديم لما كانت تنام والنور يقطع كانت تخاف وتجري تنام في حضن سليم 

ولو حصل موقف خافت منه او زعلانه كان دايما حضن سليم موجود ليها 


+



حلا ،، علاقتهم جميله جدا 


+



زياد ،، فعلا احلي حاجه ان الاخ يحتوي اخته 

الا صحيح هي ساندرا فين 


+



مروان ،، مش عارف تلاقيها لسه نايمة 


+



ادهم طلع فوق عشان يصحي سديم وسليم 


+



خبط علي الباب مفيش رد 


+



ادهم ،، نايمين في العسل ياحبايبي 


+



دخل الاوضه لقي سديم وسليم نايمين في حضن بعض 


+



وكان شكلهم جميل اووي 

بس لاحظ المسدس بتاع سليم خارج من الجراب بتاعه 


+



ادهم ،، سليم انت ياحمار 


+



سليم بنوم ،، ايه صوت الطور اللي علي الصبح دا انا مش عارف اختي البسكوتة هتتجوز دا ازاي 


+



سديم بنعاس ،، والله معرف دا اختك هتتسحل 


+



ادهم بصووت عاللي ،،، قووم فزز منك ليها 


+



سديم بصراخ ،، اعاااا هنموووت 


+



سليم ،، يافضحتك ياسولي انتي يابت بتعملي ايه في اوضتي وعلي سريري 


+



سديم ،، استر عليا يستر عليك ربنا 


+



ادهم ،، ياحبيايبي ممكن اعرف بتعملو ايه مع بعض 


+



سديم ،، والله ياادهم دا 


+



ادهم ،، دا ايه بقا 


+



سليم ،، دي اوضتي وانا كنت نايم في امان الله لقيتها جات نامت معايا 


+



سديم ،، اها ياواطي بتبيعني دا انا اختك 


+



سليم ،، سوري ياقلبي بس دا ايده طرشه 


+



ادهم ،، انزلي افطري تحت 


+



سليم ،، وانا استني نازل معاكي 


+



ادهم ،، لا انت هتفضل معايا هنا ياحبببي


+



سديم ،، الحق دا بيقولك حبيبي 


+



سليم ،، مش مرتاح له والله ربنا يستر 


+




        

          


                

ادهم بجديه ،، انزلي ياسديم تحت ياللا 


+



سديم ،، من عنيا الوداااع 


+



سليم ،، هتوحشيني وسلميلي علي الكل 


+



ضحكت سديم ونزلت تحت 


+



ادهم بجديه ،، خد المنديل دا وامسك مسدسك شوفه ناقص كام رصاصه 


+



سليم ،، وايه اللي هيخليه ناقص وبعدين ايه اللي طلعه من جرابه 


+



ادهم ،، انا شاكك في حاجه بس اعمل اللي بقولك عليه وتعالي معايا 


+



سليم ،، تمام 


+



مسك سليم المسدس بتاعه باالمنديل عشان البصمات متروحش من عليه وفحصه كويس اووي 


+



سليم ،، دا ناقص رصاصه راحت فين 


+



ادهم بتفكير ،، دا يبقا فعلا الرصاصه طلعت من مسدسك بس مين هيكون اللي ضربها 


+



سليم ،، انا مش فاهم حاجه 


+



ادهم ،، قوم بس البس وفوق كدا هنروح كام مشوار كدا قبل الفرح 


+



سليم ،، تمام 



+



ايناس ،، يلا افطري ياسديم مش راضيه تفطري ليه 


+



سديم ،، مليش نفس 


+



سلمي ،، ليه ياحبيبتي انتي النهارده فرحك ولازم تتغذي شويه 


+



سديم ،، بجد يامامي مليش نفس خالص 


+



ادهم ،، وليه ملكيش نفس 


+



سديم ،، مفيش عادي من غير سبب 


+



ادهم لنفسه ،، انا حاسس انك بتمري بظرف صعب ومضغوطه جدا وانا مش عايز اضغط عليكي اكتر 

وشايف نظره الرعب والخوف اللي في عنيكي 

بس عايزك متخافيش انا معاكي ومش هسيبك ابدا 


+



ادهم بحب ،، حتي لو اكلتك اناا 


+



سديم بصدمة ،، ايه 


+



الكل حرفيا كان مصدوم 

ان دا ادهم النمر اللي الكل بيخاف منه جاي قدام الكل كدا ويقول هاكلك انا 


+



سديم بخجل ،، لا مش ليه لازمة ياادهم هاكل انا 


+



ادهم ،، لا طبعا انا هاكلك 


+



قعد جمبها وبداء ياكلها 

والكل كان فرحان من حنيه ادهم 

وسالم فخور جدا في اختيار بنته 


+



سليم نزل ولاحظ ان حلا بتخبي وشها في الارض 


+



سليم قال لنفسه ،، والله لرمي حتت قمبله جامده 


+




        

          


                

سليم ،، جماعه انا وحلا هنتجوز النهارده 


+



حلا كانت بتشرب ميه كبتها من بوقها في وش مروان 


+



مروان ،، الله يخربيت دي عيله كل مصيبه البسها انا 


+



ادهم ،، انت عارف انت بتقول ايه 


+



سليم بجديه ،، ايوا ياادهم انا جاد المرادي عايز اقولك اني طالب ايد اختك الانسه حلا علي سنة الله ورسوله 

دا بعد اذن عمي سعد طبعا 


+



سعد ،، لا ولا يهمك ادهم ابوها مش انا 


+



سليم ،، وانا اوعدك ان عمري في حياتي معزعلها واشيلها جوه عيوني 


+



ادهم ،، انا اكيد مش هرفض لاني عارف اخلاقك ياسليم بس انتو لحقتو عرفتو بعض 


+



سليم ،، عندنا العمر كله نعرف بعض اكتر فيه 


+



ادهم ،، حلا ياحبيبتي رايك ايه 


+



حلا بكسوف ،، اللي انت شايفه ياابيه 


+



ادهم ،، خلاص علي بركة الله كتب الكتاب هيكون النهارده معانا والفرح بعد لما تتعرفو اووي علي بعض 


+



سليم ،، مش لازم ياادهم اعمل الفرح علي طول 


+



ادهم ،، متتسرعش ياسليم الحجات دي مبتجيش باالسرعه وبعدين منا هكتب كتابكم يعني مراتك وتقدر تخرج بيها زي منتا عاوز 


+



سليم راح عند ادهم وحضنه اووي ،، سديم محظوظه بيك وعرفت تختار صح 

وانت اجدع اخ قابلته في حياتي 


+



ادهم ،، انا دايما معاك وجمبك وهكون اكتر من اخوك 


+



العيله كلها سقفت ليهم 


+



سديم ،، هتخلوني اعيط والله 


+



ادهم ،، هنروح احنا مشوار مش هنتاخر 


+



سعد ،، فرحك النهارده مشوار ايه دا 


+



سليم ،، دا مشوار صغير بس مش هنتاخر متقلقوش 


+



ادهم ،، عن اذنكم ياجماعه كملي اكلك ياسديم 


+



هزت سديم راسها بمعني حاضر 



+



خرج ادهم وسليم وركبو العربيه 


+



سليم ،، في ايه ياادهم 


+



ادهم ،، جبتلي تقرير تليفون سديم الفتره دي 


+



سليم ،، اها جبته 


+



ادهم ،، ولقيت ايه 


+



سليم ،، الفتره دي في ارقام غريبه كل شويه ترن عليها 

وهي بترد عليهم 

وكمان حاولت اتواصل مع الرقم دا مش بلاقي ليه صاحب لانه مش متسجل 


+



ادهم بعصبيه ،، اختك هتجنني مش عارف ايه اللي بتعمله دا 


+



سليم ،، اهدي بس ياادهم اكيد في حاجه وسديم خايفه تقولنا 

لما جاتلي النهارده وقالتلي عايزه تنام في حضني اتاكدت انها في حاجه مخوفاها جدا 


+



ادهم ،، هنتاكد دلوقتي 


+



سليم ،، بس انت عايز تعرف بصمات المسدس ليه 


+



ادهم ،، هنشوف دلوقتي بس لما نوصل 



+



بعد شويه بيوصلو المخبر ودخلو جوه 


+



ادهم ،، عايز اعرف بصمات مين دي اللي علي المسدس دا 


+



الخبير ،، تحت امرك ياادهم بيه اتفضل اقعد وهتكون عندك 




+



بيعدي وقت مش طويل اووي وبتكون طلعت النتيحه 


+



ادهم بيمسك الورق وبيتصدم ومش بيصدق 


+



سليم ،، طلعت بصمات مين 


+



ادهم بصدمة ،، بصمات سديم 


+



سليم ،، ايه 



+



انتهاااا الباارت 

🥰🥰🥰 


+



في رعايه الله وحفظه 


+





الخامس والثلاثون من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close