رواية سديم والادهم العنيد الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دينا اشرف
أنا واحد بيجاهد نفسه ..
+
طيب بوستاتك كلها نصايح ليه !؟
+
عشان تكون علم ينتفع بيه وصدقه عني بعد موتي .. مش هبقى مليان ذنوب وكمان السوشيال تجيبلي ذنوب وأنا في قبري ..
لعل بعد سنين حد يقرأ كلمة من بوست فيعمل به وآخد أنا الاجر .. لا تحقرن من المعروف شئ ..
وده مش معناه إني منافق ولا إني ملاك برضو أنا بنصح عشان نجاهد كلنا سوا.
+
Dina ashraf ❤️
+
بعد قليل ووصو اللي منزل عائله النمر والكل متجمع هناك
+
نزلو من العربيه لقو رجاله عائله الصياد والنمر واقفين بره وبابا القصر مقفول
+
ادهم ،، في ايه ياجماعه واقفين بره ليه
+
سعد ،، جدتك ياسيدي طردتنا كلنا وقالت دي حنة بنات بس شوفولكم خرابه تقعدو فيها
+
سديم ،، قادره ورب الكعبه قادره الست دي
+
سالم ،، خشي ياسديم جوه واحنا هندور علي خرابه نبات فيها
+
سديم بضحك ،، ربنا معاكو ارجااله
+
دخلت سديم جوه
+
ادهم ،، انا عندي فكره نقضي فيها اليوم كله.
+
عمر ابن عمه ،، ياريت تقول عشان انا راسي صدعت من الشمسه
+
مروان ،، طب انتو هتتنيلو تتجوزو انا مال امي
+
ادهم ،، مين اللي هيتنيل يامروان
+
مروان بخوف ،، ينقطع لساني ان جبت سيرتك ياكبير دا بس تاثير الشمس
+
ادهم ،، امم هعديها المرادي يلا بينا علي اليخت بتاعي انت عارفه يا زياد وديهم هناك وانا جاي وراكم
+
ذياد ،، ماشي ياكبير يلا ياجماعه
+
ماشيو كلهم وادهم راح الملحق يبدل ملابسه هو حاطت فيه هدوم احتياطي لا اي سبب
+
عند سديم دخلت جوه
وكان الجو عباره عن فرح وزيطه
كانو مشغالين اغاني والستات حاطين ماسك واللي بترقص واللي بتزغرط
ودوشه يعني
+
سديم بصووت عالي ،، وحدووووووووه
+
الكل بخضه ،،، لا اله الا الله
+
سلمي ،، مالك يابنت المجانيين بتعلي صوتك ليه
+
سديم ،، عشان تسمعوني من الدوشه دي
+
صفيه طفت الاغاني
+
صفيه ،، انتي بقا عروسه ادهم
+
سديم ،، لا متقوليش انك حماتشي
+
صفيه ،، لا ياعنيا انا جدت ادهم
+
سديم حضنتها ،، خش في حضن اخوك يافواز
كان نفسي جدته تكون عايشه عشان نتامر انا وهي علي حماتشي
+
صفيه ضحكت ،، دي مسخره زي ماايمان قالت
+
سديم ،، اسمك ايه ياقمر
+
صفيه ،، اسمي صفيه
+
سديم ،، اتشرف بااسمك ياصفصف ياجميل
+
قربت من اذنها وهمست ،، فين حماتشي
+
صفيه ،، اللي بتحط مونكير هناك دي
+
سديم بصدمة ،، دي حماتي دا انا اكبر منها ياجدع انتو حداكم في العيله وصفه سحريه عشان متكبروش
+
صفيه بضحك ،، يخرب عقلك هتموتيني
بت ياايناس تعالي شيلي مرات ابنك من نفوخي
+
ايناس،، ازيك يامرات ابني
+
سديم ،، مرات ابني ايه بس دا انتي اللي مرات ابني دلوقتي بس عرفت هو ليه سعد مش راضي يهرب معايا
+
ايناس مسكت سديم من اذنها ،، بقا انتي ياشبر ونص عايزه تخطفي جوزي دا انا هخرشمك ابت
+
سديم ،، اهااا ايه بس ياحماتي دا انتي بسكوتايه مقرمشه وبعدين سعد هيسيب البسكوته دي ويبص للعيش الملدن
+
الكل انفجر من الضحك
+
ايناس حضنتها ،، الف مبروك يابنتي ربنا يتتم ليكو علي خير واشوف عيالكم بادن الله
+
سديم حضنتها بحب ،، الا قوليلي ياايناس مفيش هنا في البيت حربايه
+
ايناس ،، حربايه حقيقه
+
سديم ،، لا يااينو حربايه بنئادمة زينا
+
ايناس ،، مش فاهمة
+
سديم ،، لا دا موضوع يطول شرحه بعد الفرح نتكلم انا وانتي
+
دخلت بنت تمسك باالطبله وبتغني ،، يانجف بنور ياسيد العرسان
ياقمر ومنور عا الخلان
+
سديم لاايناس ،، مين الفنانة
+
ايناس ،، دي حلا اخت ادهم
+
سديم ،، دي جات في ملعبي
+
سديم جريت مع حلا وفضلو يغنو سوي
+
صفيه ،، تعالي ياسديم اعرفك علي بقيت العيله
+
سديم ،، يلا ياصفصف
+
ساندرا ،، اسمها تيتا مش صفصف
+
سديم. بسخريه ،، مين الكتكوتة
+
صفيه ،، دي ساندرا بنت عم. ادهم بنت عمك احمد وعنده ولدين زياد متجوز البت اللي هناك دي اسمها خلود ومروان لسه فاشل بيدرس
+
سديم ،، ازيك ياخلود ساعات مرات الاخ بتبقا احسن من العمة الحربايه
+
الكل فهم انها بتتكلم علي ساندرا
+
خلو د ،، نورتي العيله ياسديم
+
سديم ،، العيله منورة لوحدها انتي مش شايفه صفصف نورها مشاء الله مغطي علينا
+
ضحك الكل علي خفه دمها
+
ايناس ،، سديم ياحبيبتي دي مرات عمك صلاح اسمها سعاد وبناتها منه وتسنيم متجوزين
وابنها عمر متجوز فطومة
+
سديم ،، اينو انا دماغي عملت ايرور متهدي عليا شويه عيلتكم بسم الله اللهم لا حسد كبيره
+
سعاد ،، عندك حق تعالي في حضني يامرات الغالي
+
سديم ،، حبيبتي ياسوسو
+
ثانيه انا هعرفكم لوحدي
+
كانت واقفه قدام بنتين
+
سديم بتخمين ،، انتي فطومة صح
+
فطومة ،، بسم الله مشاء الله نبيها البت دي
+
سديم ،، عيب عليكي ياكبير
انتي اكيد منه
+
منه ،، اهلا يامرت اخوي
+
سديم ،، تسنيم الجمر ياناس
+
تسنيم ،، اهلا ياسوسو نورتي العيله
+
سديم ،، اينو في حاجه تانيه ولا كفايه
+
ايناس ،، لا كفايه عليكي كدا
+
عائشه ،، يلا ياسديم روحي البسي
+
سديم ،، فين رولا
+
رولا كانت تلعب مع هنا ،، انا هنا
+
سديم ،، هيا بنا ماذا تفعلين
+
رولا ،، هذه الفتاه جميله حقا
+
حلا ،، هل ذهبت معكم انتما الاثنين
+
سديم ،، طبعا ياقمر يلا بينا
+
طلعو التلت بنات عشان يلبسو هدومهم
+
والستات تحت بيجهزو البيت
+
حلا ،، سديم هتلبسي الفستان دا متاكده
+
سديم ،،ماهو ياحلا دي حفله بنات بس
+
حلا ،، بس ادهم هيزعقلك
+
سديم ،، صفصف طردته مش هيشوف
+
حلا ،، انا حزرتك
+
رولا ،، يافتيات مارايكم بفستاني
+
حلا ،، رائع جدا
+
سديم ،، جميل عزيزتي
+
رولا ،، شكرا لكم
+
سديم ،، لقد اتخذت قرار مهم
+
حلا ،، ماهو
+
رولا ،، لا اثق بقرارك يافتاة
+
سديم ،، قررت ان نقيم حفل زفاف ايريك ورولا معي
+
رولا ،، ماذا ؟؟؟
+
حلا ،، ولكن هل هما يتبعان الديانه الاسلاميه
+
رولا ،، نعم حلا نحن مسلمين اسمامينا فقط اجنبيه
+
سديم ،، لذلك قررت ان اعقد قرانكوم معي
+
رولا ،، ولاكن سديم ايريك ماذا ستكون رد فعله
نحن كنا سنرجع بعد زفافك
+
سديم ،، سنفاجئه ولا تقلقي سيفرح كثيرا
+
رولا ،، عل انتي متاكده
+
سديم ،، نعم لا تقلقي
+
حلا ،، يلا بقا نكمل لبس
+
كملو لبس وكل حاجه اتظبطيت
+
حلا ،، سديم هننزل انا ورلا وانتي انزلي ورانا
+
سديم ،، ماشي ياموزتي
+
كانت سديم تقف امام المراءه وتتمايل بدلع وفرحه
+
سديم بغناء ،، من قلبي بدعي ان دا يبقالي انشا الله
داحبيبي دا اللي امتلكني ياناس يااهل الله
من قلبي بدعي ان دا يبقالي انشا الله
دا حبيبي دا اللي امتلكني ياناس يااهل الله
بنقابل فجاءه ناس
من قبل لقانا بيهم
نبقا ليهم من الاساس
ومفيش منهم خلاص دول حته مننا
متفصلين لينا باالمقاس
في كلام قلته بعيوني
قلبي اللي ملهولي
دا اللي انا هستحلي مره وهرسي علي بره خلاااص
+
فجاءه وقفت عن الغناء بس حد يحضنها من ضهرها
+
ادهم ،،بعشق صوتك
+
سديم بخضه ،، ادهم خضتني انت جيت ازاي
+
ادهم ،، من البلكونة
+
سديم ،، صفصف لو شافتك هتقتلك
+
ادهم ،، ولا يفرق معايا
+
سديم ،، طب سبني بقا اكمل لبس
+
ادهم بتوهان ،، انا مبقتش قادر علي بعدك ايه الجمال دا كله
+
سديم بخجل ،، ادهم لم نفسك بقا
+
ادهم ،، كل دا وملمتش نفسي لحظي ان لسه مخدتش قبلتي الاول منك
+
سديم بكسوف بعدت عنه وضربته في صدره
سديم بكسوف ،، ادهم انت واحد قليل الادب
+
ادهم ،، ماعيلينا في قليل الادب دي لانك لسه مشفتيهاش الفستان دا ياغير حالا
+
سديم ،، بس ادهم دا .....
+
ادهم ،، مفيش جدال كنتي هتقولي دي حفله بنات بس
بنات بقا مش بنات الفستان دا هيتقلع
+
سديم ،، ياادهم انا اتاخرت هلبس ايه دلوقت
+
ادهم طلع من وراه فستان سورايه جميل جدا وهادي ومقفل من كل حته ولونه كشمير
+
سديم ،، واوو ادهم انت كل شويه كدا هتفضل تفاجئني
+
ادهم ،، وانا عندي اغلي منك عشان افاجئه
+
سديم ،، والله بحبك وبموووت فيك
+
ادهم ،،، وانا بعشقك يلا كملي لبس وانا هروح عند الشباب
+
سديم ،، انتو هتروحو فين
+
ادهم ،، في اليخت بتاعي هنسهر فيه
+
سديم بتحزير ،، مفيش بنات صح
+
ادهم ،، هو انا اقدر ابص لبنت غير نجمتي
+
سديم ،، لا انت بتاع نجمتك بس
+
سمعو صوت الباب بيخبط
+
سديم ،، مين
+
منه ،، يلا ياسديم كلنا مستنينك
+
سديم ،، حاضر جايه يامنه
+
سديم ،، ابعد بقا ياادهم حد يشوفنا
+
ادهم ،، انتي خايفه ليه انتي هتبقي مراتي
+
سديم ،، بس لسه مبقتش مراتك ابعد بقا ياادهم
+
ادهم بعد عنها ،، طيب هبعد اهو عشان ترتاحي
+
همشي انا بقا خلصي لبس وانزلي ومترقصيش اياكي ياسديم اعرف انك رقصتي
لو رقصتي والله لمعلقك
+
سديم ،، لا مش هرقص
+
ادهم طبع قبله علي خدها وجري نزل من البلكونة
+
سديم حطت ايديها علي خدها
+
سديم بتوهان ،، هو عمل ايه دلوقتي اعااا هيجننني
+
كملت لبس ونزلت تحت
+
حلا بغمزه ،، اوبااا احنا غيرنا الفستان ليه ياكبير
+
سديم بكسوف ،، انا قولت بلاش مشاكل احسن
+
ضحكت حلا عليها اووي
+
عند ادهم راح اليخت وكان الكل بيحتفل وبيرقص
وفي اخر اليخت كان ايريك يجلس مع سليم في اخر المركب
ذهب ادهم ليهم
+
ادهم ،، اريد حل حتي اعرف ماذا تخبي عني سديم
+
ايريك وسليم بصولو باانتباه
+
انتهااا البااارت

