اخر الروايات

رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل الخامس والعشرين 25 والاخير بقلم دينا اشرف

رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل الخامس والعشرين 25 والاخير بقلم دينا اشرف



                                    
‏قد يسبقك أحدهم بالوظيفة، ويسبقك أحدهم بالتخصص، وتسبقهم أنت بالزواج، وقد يسبقوك بكل شيء

+


ثم يرزقك الله خيرًا كثيرًا بعد كل شيء، فلا تكون أنت تأخرت ولا هم سبقوك.

+


(أنا عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِي بي) 


+


ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣💜

+


ادهم بصدمة ،، انتي بتقولي ايه 

+


سديم ،، انا حامل 

+


ادهم ،، ازاي 

+


سديم ،، لا السؤال دا تساله لنفسك انا مالي 

+


ادهم مازال مصدوم ،، سديم اوعي تكوني بتهزري 

+


سديم ،، حبيبي الحجات دي مفيهاش هزار انا فعلا حامل وعرفت وانت في العمليات لما اغمي عليا 

+


ادهم بخضه ،، اغم عليكي 

+


سديم ،، مقدرتش اتحمل منظرك وجهاز القلب وقف اكتر من مره 
ولما خالو محمد زعقلي وخلاني اخرج باالعافيه اول مطلعت اغمي عليا 

+


ادهم حضنها ،، ياروحي انا اسف ان كل دا حصلك بسببي 

+


سديم ،، لا ياحبيبي متتاسفش انا فرحانة جدا اني شايه حتة منك 

+


ادهم بفرحه ،، انا هبقااا اب يااااه الف حمد وشكر ليك يارب 
انا فرحااان جدا وحضن سديم بحب اووي 

+


ادهم ،، شكرا ليكي يااجمل هديه بعتهالي ربنا 

+


سديم حضنته ،، انا بعشقك يانمر 

+


ادهم ،، النمر خلاص عدي مرحله العشق من زمان 

+


سديم ،، يلا عشان تاكل عشان تاخد الدوا

+


بدات سديم تاكل ادهم وهي علي رجله وادهم ياكلها 

+


ادهم ،، خلاص بقا ياسديم 

+


سديم ،، اخر معلقه 

+


ادهم ،، انا شبعت 

+


سديم ،، يعني هتكسف ابننا يعني 

+


ادهم ،، وانا مقدرش طبعا واكل اخر لقمة من ايديها 

+


وبعدين سديم حملت الاطباق 

+


ادهم ،، بتعملي ايه ممنوع تتخركي ابدا 

+



         
                
سديم بضحك ،، حبيبي انا لسه في الشهور الاولي وكمان عادي يعني وبعدين انت اللي تعبان ولازم ترتاح 

+


ادهم ،، انا مرتاح حدا وكويس اووي 

+


سديم ،، ايه رايك نتمشي شويه 

+


ادهم ،، يلا تعالي 

+


ادهم حاوط كتفها وهي رفعت ايديها وشبكتها في ايده اللي محاوطاها وحاوطت خصره باايديها التانيه 

+


ادهم ،، عرفتي المكان دا ازاي 

+


سديم ،، كنت في يوم من زمان اووي وانا شغاله مع مروة بنت خالي 
جالي شخص وقالي عايزك تتصمميلي فستان حلو اووي لحبيبتي عشان انتي احسن واحده بتصمم 
والشخص دا كان مشهور جدا لانه بيعمل مغامرات صعبه كدا وبيروح اماكن جميله جدا ومناظر طبيعيه وانا قولتله موافقه اعملك الفستان بس بشرط 
تقولي علي اكتر مكان سافرت ليه وعجبك من ناحيه الهدؤ وراحت البال 

+


فادلني علي المكان دا وانا كتبت وصف المكان دا في دفتري 
وعينته وقولت لنفسي هييحي يوم واروح المكان دا 
وانا قررت بعد ماتعمل العمليه هجيبك هنا عشان تغير جو 

+


ادهم ،، اجمل حاجه انك معايا وانا ميهمنيش الباقي ابدا 
وحط ادهم ايده علي بطنها ،، وطول مادا موجود معانا حياتنا هتحلو اكتر واكتر 
وكملو مشي 



+


ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣💜

+


في اسكندريه في قصر الصياد 

+


بتبداء العيله تجمع اغراضها للرجوع اللي الصعيد 

+


حلا ،  يعني يابابا لازم ترجعو بدري اووي كدا 

+


سعد ،، ياحبيبتي انتي عارفه شغلنا محدش هيقدر يمشيه غيرنا مصالحنا كلها هناك وانا الحمدلله اطمنت عليكي وعلي اخوكي 

+


حلا ،، ماشي يابابا توصل باالسلامة 

+


جهزت العيلتين واستعدو للمغادره 
وسلمو علي بعض واحضان بقا والذي منه 

+


بعد ما العيلتين مشيت 

+


حلا طلعت اوضتها لقت هدومها كلها محطوطه في شنط 

+


حلا ،، مين اللي عمل كدا 

+


سليم حضنها من ضهرها ،، انا 

+


حلا ،، ليه ياسليم 

+


سليم ،، حان وقت الهاني مون 

+



        
          

                
حلا ،، دا وقته ياسليم 

+


سليم ،، الا دا وقته البيت هادي خالص والجو هوس هوس وانا وانت ياحبيبي ياحبيبي ونجوم الليل وبس 

+


حلا بضحك ،، سدبم لو سمعت صوتك هتجري وراك 

+


سليم ،، بس يابت دا انا صوتي جميل 

+


حلا ،، طبعا انت هتقولي 

+


سليم ،،هنزل الشنط تحت تكوني انتي خلصتي لبس 

+


حلا ،، بس هنروح فين 

+


سليم ،، سيربرايز 

+


حلا ،، اما نشوف 

+


حلا دخلت تلبس وسليم نزل الشنط تحت 

+


سلمي ،  رايح فين انت كمان ياخويا 

+


سليم ،، رايح هاني موون ياختي ولا هو حلال لبنتك وحرام ليا 

+


سالم ،، قر بقا علي البت لحد ميحصل حاجه 

+


سليم ،، انت ياوالدي لسه مش مقتنع اني ابنك صح 

+


سالم ،، ولا عمري هقتنع اصلا 

+


سليم ،، بحيث كدا هستاذن انا يلا ياحلايا 

+


حلا
نزلت ،، يلا ياسليم 

+


سلمي ،، هترجع امتا 

+


سليم بصوت علي ربيع ،، هجعد سنة يمكن اكتر لسه بفكر.

+


سالم ،، وبعدين 

+


سليم ،، هجعد سنتين يمكن اكتر لست بفكر 

+


سلمي ،، بحيث كدا مش عايزه اشوف وش امك هنا 

+


حلا كانت ميته من الضحك 

+


سليم ،، يلا ابت احلا نخفي من العيله اللي هتشلني دي 

+


سالم ،، والله مافي حد يشل حد قدك 

+


سليم ،، يلا اشوفكم بعد مايكون عندي عشر عيال بااي 

+


خرج مة الفيله واهله انفجرو من الضحك عليه 

+


سلمي ،، مفضلش غير انا وانت باحبيبي 

+


سالم ،، بحيث كدا نرجع الزكريات تاني 

+


سلمي ضحكت بصوت عالي 






+



        
          

                
حلا ،، هنروم فين 

+


سليم ،،، انا العصفورة قالتلي ان قطتي نفسها تروح تايلاند وانا مستحيل ارفض لقطتي حاجه 

+


حلا بصدمة ،، سليم انت بتتكلم جد ولا بتهزر 

+


سليم ،، بتكلم جد ياقطتي 

+


حلا صرخت بفرحه ،،، هاااااي انا فرحااانة اووي انا بحببببك اووي 

+


سليم ،، وانا بعشقك ياقطتي 




+


ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣💜

+


كانت سديم قاعده علي الشاطئ وادهم قاعد وراها وواخدها في حضنه وسديم كانت بتقراء كتاب 

+


وادهم عمال يدايقها ويبوسها من رقبتها وشعرها وهي مش عارفه تركز خالص 

+


سديم ،، بس بقا ياادهم مش عارفه اركز 

+


ادهم ،، سيبك من البتاع دا وركزي معايا انا 

+


سديم قفلت الكتاب ،، نعم ياسيدي 

+


ادهم خطف شفايفها في قبله عميقه اووي وبداء يقبلها في عنقها وصدرها وسديم مستمتعه 

+


سديم بضعف ،، ادهم بس عشان انت تعبان 

+


ادهم ،، مين قالك اني تعبان دا انا عشره علي عشره 

+


سديم ،، تعالي ننام عشان انا بجد نعست 

+


ادهم قام وقف وراح شايلها 

+


سديم ،، لا ياادهم نزلني عشان خاطري عشان متتعبش انت لسه خارج من عمليه صعبه جدا 

+


ادهم ،، ممكن تسترخي ومتفكريش في اي حاجه انا تمام اووي 

+


سديم حاوطت رقبته ودفنت نفسها فيه 

+


ادهم اتجه اللي غرفه النوم ولاكن اتجه اللي الحمام 

+


سديم ،، ادهم انت داخل الحمام ليه 

+


ادهم ،، محتاج اخد شاور 

+


سديم ،، طيب وانا مالي 

+


ادهم بتمثيل ،، انتي عارفه اني تعبان وعايزك تساعديني 

+


سديم ، حاضر ماشي 

+


ادهم نزلها في الحمام وقرب منها 

+


سديم بتبعد ،، ادهم بتعمل ايه ابعد خليني اساعدك 

+



        
          

                
ادهم ،، ماانتي بتساعديني اهو 
وبداء يقرب اكتر ويحاوط خصرها 
ويثبت ايديها اعلي راسها ويدفن راسه في عنقها ويستنشق عبيره بااستمتاع 

+


سديم بضعف ،، ابعد بقا ياادهم 

+


ادهم ،  لا مش هبعد مبقاش في بعد تاني 

+


وسحبها من وسطها وبداءو يستحمو مع بعض بعد ان نزع ملابسه وملابسها 

+


وبعد قليل بيخرجو من الحمام وبيبداء ادهم يمشط شعر سديم كانه بيمشط شعر بنته 

+


وبعدين بياخدها في حضنه وينام 




+


بيفضلو نايمين كتير اووي لحد تاني يوم بعد غروب الشمس 

+


ادهم بداء يفوق وسديم في حضنه 

+


ادهم بكسل ،، انتي عديتيني يابت انا بقيت بنام كتير اووي 

+


سديم بنوم ،، طيب كمل نوم يلا 

+


ادهم ،، لا اصحي بقا ياسديم 

+


سديم ،، سبني شويه كمان 

+


ادهم ،، هقوم اعملك الفطار ولا عشا دا وتكوني انتي صحيتي تمام 

+


سديم بنوم ،، تمام 

+


ادهم ،، لو مصحتيش هصحيكي انا بطريقتي 

+


سديم ،، تمام 

+


خرج ادهم وعمل فطار جميل ليها جدا وطلعه بره قدام البحر 

+


ودخل لقاها لسه نايمة 

+


ادهم راح جايب تلج وحطه ليها في قفاها 

+


سديم قامت بفزح وهي بترقص من التلج اللي في ضهرها 

+


وادهم ميت علي منظرها 

+


سديم بغضب ،، ايه دا ياادهم 

+


ادهم ،، انا قولتلك ايه لو جيت ولقيتك نايمة هصحيكي بطريقتي 

+


ويلا في خلال دقيقه تكوني جيتي ورايا 

+


وسابها وخرج 

+


سديم بغيظ ،، عيل بارد ورخم 

+


غيرت هدومها ولبست بيجامة خفيفه وخرجت بره 
وقعدت من سكات 

+


بدات تاكل وادهم كمان ياكل 

+


ادهم بيبص ناحية البحر 

+



        
          

                
ادهم ،، ايه رايك ننزل البحر 

+


سديم ،، لا مليش مزاج 

+


ادهم ،، بس انا اللي طلبت منك وانا يعني زوجك قرة عينك لازم تسمعي كلامه 

+


سديم ،، وبالنسبه لقرة عيني اللي يصحي مراته بتلج في رقبتها دا يبقا ايه 

+


ادهم ،، بهزر معاكي يانجمتي هو انا اقدر ازعل نجمة الادهم 

+


سديم ،، امم ماهو باين اهو 

+


ادهم شدها من الكرسي بتاعها وقعدها علي رجله 

+


ادهم ،، بحب ارخم عليكي يعني لو مرخمتش عليكي ارخم علي مين 

+


سديم ،، رخم ياحبيبي براحتك بس علي الهادي 

+


ادهم بضحك ،، من عيوني 

+


المهم مش هننزل البحر 

+


سديم ،، لازم يعني 

+


ادهم ،، بصراحه عايز انزل 

+


سديم ،، تمام هروح اغير هدومي واجيلك 

+


ادهم ،،  ماشي يانجمتي مستنيكي 

+


راحت سديم اوضتها وغيرت هدومها ولبست مايوه عباره عن القطعه اللي فوق والقطعه اللي تحت وفي قطعه من الشيفون كبيره لفتها علي وسطها 
ورفعت شعرها وخرجت بره وهي مكسوفه 

+


وكان ادهم قلع التيشرت بتاعه وواقف علي الشاطئ 

+


سديم حضنته من ضهره ،، انا خلصت 

+


ادهم سحبها من ايديها ووقفها قصاده 

+


ادهم باانبهار ،  موتيني معاكي مش عارف هفضل احبك اكتر من كدا ازاي انتي خلاص سيطرتي عليا 

+


سديم حضنته ،، بعشقك وبس يانمري 

+


ادهم رفعها بخفه ونزل بيها الميه وكان حاضنها في الميه مش بيسبها ثانيه واحده 

+


وكانو بيلعبو وادهم يرش عليها وهي ترش عليه 
وكانو بيجرو مع بعض 

+


سديم ،  بس بقا ياادهم الميه بتدخل بقي 

+


ادهم ،،  دي احلا حاجه 

+


وراح رش عليها مايه كتير 

+


سديم خلته مش واخد باله وراحت زقلاه باالميه هي كمان 

+


ادهم جري وراها وراح مسكها من وسطها ونزل بيها تحت شويه وكانت الميه وصله لحد رقبتهم
وسديم محاوطه رقبته
وادهم محاوط خصرها 
وساند جبينه علي جبينها 

+


ادهم اتكلم وانفاسه قريبه من نفسها 

+


ادهم وهو ولهان ،، وقعني ادهم العنيد من اول نظره منك 
وخليتيه دايب فيكي وبيغير حتي من التراب اللي بتمشي عليه 

+


هقولك كلمتين مهمين اووي 
كلمتين اتعملو عشانك انتي بس 💜
هي الونس والضل والضحكه لمّا تِهل ❤️
هي الصديق والخِل ولا عمري منها بٓمل 
سند الحياه والخير جذابه في التأثير
وقت ما أخبي حاجات تفتح بيبان السر 
وانا مهما أقول في كلام  وأوصف حنين وغرام
تُعجز مشاعري تمام تُسكت قصائد الشعر
هي الونس والضل والضحكه لمّا تِهل

+


سديم بدموع ،، انا بحبك يا ادهم 

+


وراحت صرخت بصوت عالي ،،، انا حبيبة ادهم العنيدد 
انا اللي وقعت ادهم العنيد 
انا بعشق ادهم العنيد 

+


ادهم ،، وادهم العنيد هيفضل يحب سديم نجمته لااخر العمل لان احنا مين 

+


سديم بتكمله ،، سديم 😊 والأدهم العنيد 🙎‍♂️

+


انهي ادهم كلامه بقبله عميقه علي شفتيها 🙈




+


(خلصت الحكايه وخلاص احنا في اخرها 🥺

+


خلصت الروايه انا بجد تعبت فيها اووي بس مش مهم المهم تكون عحبتكم وعشنا مع ادهم وسديم قصه ممتعة ومسليه ويارب نكون اتعلمنا من الروايه دي اي حاجه 
ويارب فعلا اكون بعرف اكتب وكتباتي بتعجبكم 
💃💃💃💃💃💃

+


🌚🌚💜💜💜💜ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣

+

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close