رواية سديم والادهم العنيد الفصل الرابع والعشرين 24 بقلم دينا اشرف
شاب يضم ركبتيه حتى لا يلمس دون قصد فتاة تجلس بجانبه، وشاب في الحافلة، ينهض من مكانهِ لكي تجلس فتاة خوفاً من أن تتعرض للمضايقات..
+
• وشاب لا يلاحق بنات الناس في الطريق كي لا يلاحق الشباب أختهُ وزوجتهُ..
+
• وشاب يمشي بسرعة وأمامهُ فتاة فيسبقها حتى تطمئن بأنه لاينظر إليها !!
+
• وشاب عندما يتحدث مع الفتيات للضرورة القصوى يغضُّ بصره ولا يخضع في القول «والعكس صحيح»
+
قد يقولون عنهُّ خجولاً ، بل هو يحق أن يقولون عنه رجلاً ، لا ديّو ثاً. 🥺
+
#Dina ashraf #
بسم الله يلا نبداء
+
سديم بصدمة ،، ادهم
+
ادهم ببخبث ،، اووه نجمتي انتي هنا مش مصدق
اهلا وسهلا
+
سديم مش مستوعبه ،، ادهم ازاي
+
ادهم ،، خير وحشه مفاجائتي شايفك مفرحتيش يعني
+
سديم بحزن بتداريه ،، عايز ايه ياادهم بتعمل هنا ايه
+
ادهم بجديه وقرب منها ،، مشيتي ليه
+
سديم ببرود ،، حاجه مش تخصك
+
ادهم بعصبيه ،، سديم متعصبنيش انا سالتك سؤال مشيتي ليه من غير اذني
+
سديم بسخريه ،، حد قالك انك ابويا عشان اخد اذنك
خلاصه الموضوع عايز ايه ياادهم جاي هنا ليه
+
ادهم ،، لا هو انتي متعرفيش اني عريسك تؤ تؤ
ياحرام
+
سديم ،، انت لو اخر واحد في الدنيا مستحيل اتجوزك انت واحد خاين فاهم ياادهم انت واحد خاين
+
وفضلت تضربه علي صدره وادهم زي الصلب مبيتحركش وسايبها تتطلع اللي جواها
+
سديم بدموع ،، انت خاين خاين ياادهم خونتني ولعب عليا انت والحقيره التانيه جاي ليه تاني انا وثقت فيك موثقتش في حد غيرك انت الوحيد اللي قلبي دق ليه انت الوحيد اللي خالفت اسلوب حياتي عشانه
وانت عملت ايه خونتني ابشع خيانه
انا انا تلعب عليا وتمثل الحب عليا ياادهم
ليه عملتلك ايه ازيتك في ايه
حرام عليك
+
سديم باانهيار تام ،، ابععد عني ياادهم سبني في حالي مش عايزه اشوفك تاني لو فعلا اعتبرتني صديقه ليك في يوم من الاياام سبني في حالي
+
واخذت تبكي وتضربه في صدره وهي تردد كلمة واحده وهي ،، خايين خااين
+
ادهم قلبه كان بيتقطع عليها وعلي دموعها والحاله اللي وصلت ليها بسبب الحقيره نازيا
+
ادهم راح واخدها في حضنه وهي اخذت تدفعه عنها
+
سديم ،، ابعد عني متلمسنيش ابعدد
+
ادهم استطاع ان يجعلها تهداء وتحضنه هي كمان
+
ادهم يملس علي شعرها بحنان ،، هششش اهدي ممكن اهدي
+
سديم ،، بكرهك ياادهم
+
ادهم ،، هشش اسكتي عشان متتعبيش اهدي خالص
+
وبعد ما سديم هديت في احضانه وهي حضنته اووي
+
تركها ادهم وقالها بحده ،، جهزي نفسك فرحي وفرح عمك يوم الخميس الجاي
+
وتركها وذهب
+
سديم اتصدمت من رده وقعدت علي الارض وفضلت تعيط
لحد مدخل ليها والدها
+
سالم ،، سديم
+
سديم جريت علي والدها وحضنته وفضلت تبكي في احضانه
+
سديم ببكاء ،، ايه اللي رجعه تاني يابابا كنت مصدقت نسيته
+
سالم ،، متكذبيش علي نفسك ياسديم انتي مستحيل تنسي ادهم وكمان بعد الحب والعشق اللي مريتي فيه تنسيه في كام يوم لا ياسديم
+
سديم ،، بس هو خاني يابابا ازاي اسامحه باالسهوله دي وكمان هو مش بيحبني
+
سالم ،، انتي غبيه ياحبيبتي دا بيموت فيكي وبيعشقك كمان انتي اللي الغيره عمتك
انتي مشفتيش كان بيبصلك ازاي وعايز يقتلك لمجرد انو شافك انتي وعز بتضحكو ادهم بيموت فيكي
انتي عارفه انا بفهم الناس كويس اووي
+
سديم ،، طب وخيانته ليا يابابا ازاي بيحبني الحب دا كله ويخوني
+
سالم ،، الحوار دا ياحبيبتي فيه حتي ناقصه وانتي اللي هتعرفيها
+
سديم ،، ازاي
+
سالم ،، وافقي علي جوازك منه تمام وطلعي عين اهله وفي نفس الوقت اعرفي حوار الخيانه دي
+
سديم ،، اطلع عين اهله
+
سالم بغمزه ،، ايوا عذبيه ياحبيبة بابا كاعقاب علي اللي عمله لو كان قاصده
+
سديم بضحك ،، انتي امتا كنت خبيث كدا ياسالم
+
سلمي ،، طول عمره ياحبيبة بابي بس فعلا انتي اللي غبيه
+
سليم بتزمر ،، كلكو كدا موافقين ومش مهم راي
+
سديم قربت منه ،، ازاي مش مهم رايك دا انت الراس الكبيره
+
سليم ،، ازاي
+
سديم ،، ادهم بيغير منك اووي عشان انا قريبه منك اكتر منه
فاانت هتبقا العامل الاساسي اللي هطلع عين اللي خلفوه وانت هتساعدني
+
سليم بخبث ،، اذا فلتبداء المعركه
وحيات امك ياادهم ياابن ام ادهم لوريك الشغل علي اصولو
+
سلمي ،، حرام عليكم
استنو وانا معاكم
+
ضحكو الجميع بسعاده
+
#Dina ashraf #
+
سعد ،، يعني انت هتتجوز بنت سالم وايمان هتتجوز الحيوان دا بعد اللي عمله
+
ادهم ببرود ،، ايوا
+
ساندرا ،، ازاي ياادهم تتجوز انت طب ماعمتي هتتجوز انت دخلك ايه
+
ادهم بحده ،، من ميتا وبنات العيله بتتدخل يابت عمي
+
ساندرا بخوف ،، بس
+
ادهم بعصبيه ،، مبسش انا اللي عندي قولته الموضوع خلص ومفيش قرار بعد قراري مفهووم
+
وسابهم وطلع
وايمان وحلا طلعو وراه
+
ساندرا ،، وحيات اللي خلجني ياادهم مهتكون غير ليا
+
ايمان ،، ايه دا ياادهم ازاي هتتجوز
+
ادهم بخبث ،، العروسه بتكون سديم
+
حلا وايمان بصدمة ،، ايه كيف
+
ادهم ،، انا كنت هحل الموضوع ودي وهخلي ايمان تتجوز عصام بس قبلها كنت هادبه يعني اضربه علجه محترمة او اشغله في الاراضي لوحده لمده سبوع
+
ايمان ضربت ادهم ،، ياحيوان انت كنت هتعمل كدا
+
حلا ،، انت جبار ياخوي والله
+
ادهم بضحك ،، بعرف المهم لما لقيت سديم وعرفت ان عصام بيكون عمها غيرت خطتي
+
ايمان ،، انت فظيع ياادهم
+
ادهم بضحك ،، عارف
ويلا اتكلو علي الله سبوني اتمرن شوي
+
ايمان ،، ماشي يا نمر
يلا ياحلا
+
حلا ،، باي ياابيه
+
ادهم ،، باي
+
طلعو من الاوضه وفضل ادهم لوحده
فجاءه تحولت عيونه اللي الاحمرار الفظيع
وعروقه برزت
واخذ يعمل رياضه بعنف
وهو بيفتكر كلامهما وانهيارها بين يداه
+
ادهم بحزن ،، انا اسف اسف يانجمتي بس انتي غلطانه انك مش واثقه فيا للدراجادي ثقتك فيا معدومة فيا للدراجادي
انا لو شفتك في المنظر دا مستحيل اصدق انا مستحيل اصدق عيوني انا اخرقهم ولا اصدق كلمة عليكي
بس انتي حتي مستنتيش تسمعيني وسبتيني وهربتي
ودا حسابه عندي كبير اووي
بس مش هحاسبك دلوقتي لما تبقي مراتي
يانجمة الادهم
+
سديم في غرفتها
+
سديم لنفسها ،، طب ايه شعورك دلوقتي فرحانه ولا زعلانه
+
قلبها ،، انتي فرحانه جدا انك هتنجوزي الانسان اللي حبيتيه
+
عقلها ،، وكمان هتتجوزي الشخص اللي خانك
+
قلبها ،، متقولش خانك وانت لسه متعرفش الحقيقه
+
عقلها ،، حقيقه ايه انتي شفتيه وهو معاها وفي حضنه
+
قلبها ،، مش كل حاجه بتشوفها بتبقا صح
لازم تتاكد قبل متاخد القرار المناسب وانتي غلطتي ياسديم انك هربتي مش واجهتيه انتي جبانه جبانه
+
سديم بصراخ ،، بسسس انا مش جباااانه سبوني في حالي بقا
+
وغيرت هدومها ولبست ترينج ونزلت تحت
+
عصام ،،رايحه فين ياسديم
+
سديم ،، خارجه اتمشا شويه ياعمو
+
عصام ،، طب تسمحيلي اتمشا معاكي
+
سديم ،، طبعا ياعصام
+
عصام ،، بنت دي مشافتش بربع جنيه ربايه
+
سالم ،، مش محتاج تقولي انا مش كنت فاضي اربيها
+
سعيد ،، كنت بتعمل ايه
+
سالم بغمزه ،، كنت بعمل شهر عسل
+
سلمي بكسوف ،، بس ياسالم
+
ضحكو الكل بس سليم كان نايم
+
عصام ذهب مع سديم
+
عصام ،، في مكان بحبه جدا تروحي معايا
+
سديم ،، طبعا نفسي اروح اووي
+
مشيو شويه
ووصلو لمكان تقدري تشوفي فيه غروب الشمس بوضوع اووي والخضره ملياه وكمان الفواكهه المكان كانه قطعه من الجنه
+
سديم باانبهار ،، الله جميل اووي المكان دا ياعمو
+
عصام ،، دا مكاني الخاص كل ماالدنيا تديق معايا اجي هنا
+
سديم ،، فعلا دا تحفه جدا
+
عصام ،، انتي تعرفي ادهم
+
سديم ،، ليه بتسال السؤال دا
+
عصام ،، اصل ادهم النمر اكبر راجل اعمال رغم صغر سنه اللي البلد كلها هتمون عليه والبنات بتتحدف عليه وعمره
مافكر في الجواز
ييجي كدا عشان موضوع زي دل وهو واثق ان يقدر يحله بلمح البصر
غير موضوع الجواز
فجاءه كدا ويقول هتجوز مش غريبه دي
+
سديم زفرت ،، ايوا اعرفه هو حبيبي
+
عصام ،، ايه
+
سديم ،، هحكيلك كل حاجه
وبدات تقص عليه كل حاجه من اول يوم عرفت فيها ادهم
+
عصام ،، ادهم برئ
+
سديم ،، ايه دا بعد كل اللي حكيته ليك
+
عصام ،، مفيش واحد يقتل عشان صاحبه ومراته ويروح يعمل علاقه مع بنته
انتي فعلا غبيه زي ماسالم قال
+
سديم ،، ماقولش غبيه
+
عصام بجديه ،، ادهم برئ ياسديم
+
سديم ،، تفتكر
+
عصام ،، انا واثق في ادهم انه مستحيل يعمل كدا ياسديم
وانتي غلطتي انك مشيتي
+
سديم ،، مقدرتش ياعمو والله الموقف صعب
+
عصام اخدها في حضنه ،،
متزعليش ياعيوني كل حاجه هتتحل بس انتي اضحكي ضحكتك حلوه
+
ضحكت سديم وكمان عصام
+
عصام ،، يلا عشان نروح
+
سديم ،، يلا
+
مشيو الاتنين
وكان في عين تراقبهم بغيره وحقد
واتوعدت انه هيعاقبها علي كل دا
+
انتها البارت
+

