رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم دينا اشرف
"ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ وَما قَلى"💚
+
منتهى الطمأنينة أن يتولّاك ربُّك ويدبّر أمرك، ويعلم الخير لك أكثر من نفسك!
+
والنتيجة أنك ستعيشُ عبدًا عزيزًا بربّه، موقِن بقضاء، مستسلمًا لأوامره بكل رضا وسعادة✨💚💚
+
ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣💜
+
ادهم اول ماشف بنت كدا طلع يجري عليها بفرحه وبعدين راح جلس علي ركبتيه
وفتح زراعيه
وركضت الفتاه في احضانه
+
سديم واقفه فاتحه فمها ،، معقول متجوز وعنده البنت دي كلها
+
ادهم ،، فانيسا القمر ماهذا الجمال ياصغيرتي
+
فانيسا ،، اعجبك فستاني
+
ادهم ،، اعجبني كثيرا صغيرتي
+
فانيسا ،، ارتديته كرمالك
+
ادهم ،، انتي صغيرتي الجميله.
+
سديم بغضب ،، لا بقا دا بيقولها صغيرتي
+
لسه هتمشي حلا وسليم مسكوها
+
حلا ،، اهدي ياوحش انتو اصلا مش طايقين بعض خلقه
+
سديم بغضب ،، دا بيقولها صغيرتي
+
سليم ،، ماهي صغيره ياحبيبتي اهدي شويه
+
سديم ،، والله ابدا لازم اطين عيشته ابن ايناس
+
راحت زقت ايديهم
وراحت عند ادهم
+
سديم ،، ممكن اقطع عليكو اللحظه الجميله دي
+
فانيسا ،، من هذه
+
ادهم ،، لا اعرفها فاني من انتي
+
سديم ،، اوه عزيزي لقد نسيت زوجتك ام ماذا
+
فانيسا بصدمة ،، ياالهي هل هذا العو زوجتك من المحتمل ان اطفالك ستخاف منها ياادهومي
+
سديم ،، بنت المدايقه بتقول ادهومي
اسمعي ياهذا لا تنعتي زوجي باادهومي فاهو ادهومي انا فقط
+
فانيسا ،، انا لا اصدق ان ادهم النمر جميع الفتيات تركض خلفه
لقد تزوج بعوو
+
ادهم بضحك ،، لقد رايتي كم انا مظلوم
+
فانيسا ،، ياحرام لقد احزنتني
+
سديم اقتربت منها وجلست علي الارض ورفعت النقاب
+
ادهم ،، انتي غبيه نزلي الزفت دا
+
سديم ،، محدش شايفني غيرها هي
+
والان ماذا يبدو شكلي
+
فانيسا بزهول ،، ياالهي كم تبدين فاتنه وجميله يالك من محظوظ ياادهم
+
ادهم ،، اعلم هذا
+
فانيسا مدت ايديها ،، انا فانيسا والاصدقاء فقط ينادونني فاني
وانا ابنة تشارلي صديق ادهم وشريكة
+
سديم مدت ايدييها ،، وانا سديم زوجت ادهم تشرفت بيكي ياجميله
فستانك رائع
+
فاني ،، وانتي جميله ورائعه
+
ادهم ،، هااي فاني انا اغار يافتاة لا تتغزلي بحبيبتي
+
تشارلي ،، تعالي ياحبيبة اباكي فاادهم يغار من نفسه
+
مرحبا يازوجة اخي
+
سديم ،، مرحبا ياابا فانيسا
+
تشارلي بضحك ،، لم يناديني احد من قبل بهذا الاسم
+
زوجتك لديها
حس فكاهة رائع
+
ادهم ،، اعلم هذا
اين زوجتك
+
تشارلي ،، مرضت ونامت
+
ادهم ،، هل هي بخير
+
تسارلي ،، لا تقلق ارهاق فقط
+
ادهم ،، هيا بنا لندخل
+
دخل الكل
+
وادهم مسك ايد سديم
+
ادهم ،، مابها صغيرتي لما غاصبه مني
+
سديم ،، ادهم انا مش غضبانه منك انا عايزه افرقع فيك
+
ادهم ،، ياخبر ليه بس
+
سديم ،، انت بقالك كام يوم مش مظبوط وبتتجاهلني
+
ادهم ،، ياخبر انا اتجاهل نجمتي ازاي دا
+
سديم ،، امال مش بتكلمني ليه
+
ادهم ،، عشان اعاقبك
+
سديم ،، تعاقبني ليه
+
ادهم ،، اولا عشان مش سمعتيني وعطيتيني فرصه اني اشرحلك اللي حصل
وكمان مدايق منك بسبب الجنان بتاعك عجبك كدا اللي حصل امبارح
+
سديم ،، يعني ياادهم ينفع اشوف حد في مشكله واسكت وبعدين انت لو شفت منظر ساجد كنت زعلت اووي عشانه
+
ادهم ،، ياحبيبتي تصرفك صح بس باالعقل كان ممكن سليم يتصرف لوحده لاكن تدخلك دا ممكن تبقي نقطه ضعف ليه
ويهددو بيكي
+
سديم ،، خلاص ياحبيبي انا اسفه ومش هعمل كدا تاني بس صالحني بقا
+
ادهم حضنها ،، انا اصلا مش زعلان منك يانجمتي
+
سديم بعدت عنه وبصتله بعيون دامعه ،، بعد الفرح هنروح عند الدكتور محمد عشان نبدا الجلسات
+
ادهم ،، اها بس عايزك اقوي من كدا عشاني
+
سديم حضنته بدموع ،، انا بحبك اووي ومش عايزاك تسبني
+
ادهم ،، وانا عمري مااسيبك
+
يلا ندخل نشوف المجانين دول بيعملو ايه
+
دخلو جوه والمعازيم كلها كانت مهيبره وسليم بيرقص مع حلا هو وصحابه
والدنيا حلوة
+
سديم بفرحه ،، يلا ياادهم نرقص
+
ادهم ، يعني لو مش هتحترميني علي الاقل احترمي النقاب اللي لبساه
+
سديم ،، ياادهم دا فرح اخويا
+
ادهم ،، مش شرط ياحبيبة قلبي عشان فرح وعايزين نفرح نرقص
عادي محنا بنضحك اهو وبنسقف ومبسوطين اهو
وفي بيتنا ياستي ارقصي براحتك
+
سديم ،، مفيش فايده فيك
+
ادهم. ،، عارف
+
حضن ادهم من ضهرها وهو وهي بيتفرجو علي سليم وحلا
+
بعد فتره بيخلص الفرح وسليم بياخد عروسته وبيروح فندق شيك جدا
وادهم بياخد سديم وبيرجع الفيلا
+
بتكون سديم دخلت اوضة نومهم وبتجهز شنطه ادهم وشنطتها لانهم هيفضلو كتير في المستشفي
وكانت سديم بتعيط وهي بتجهز الشنط
+
ادهم حضنها من ضهرها ،، بفكر اكل كشري
+
سديم بااستغراب ،، كشري ليه كشري وخطر علي بالك ليه دلوقتي
+
ادهم ،، ممكن اكون بتحوم مثلا
+
سديم بصدمة وغباء ،، ادهم انت حامل
استني طب اقعد عشان مش تدوخ
+
ادهم كان مزهول من رد فعلها
+
سديم ،، ازاي ياادهم راجل ويبقا حامل
+
ادهم ،، اقسم بالله انا همووت من غبائك
انتي يابنت المجانين هحمل ازاي
+
سديم بتركيز وبعدين انفجرت من الضحك لدرجه انها وقعت علي الارض وعنيها دمعت من كتر الضحك
+
ادهم بيتامل ضحكتها ببسمة جميله
جدا
+
سديم ، مش قادره اتنفس ياادهم من كت4ذ َ0ا ر الضحك
+
ادهم قعد علي الا!ط55ذغز6زغغعع666ذبببرض قصادها
وشدها علي رجله
واخذ شفتيها في رحله طويله جدا
+
سديم وشها احمر جدا ونفسها اتقطع بس مستمتعه مش عايزه تبعد عن ادهم ابدا
حاوطت رقبته وقبلته هي كمان
+
بعد مده من الوقت بعد ادهم عنها
+
ادهم سند جبينه علي جبينها وكان ينهج ،، وحياتك عندي منا سايبك يانجمتي
+
سديم حضنته ،، وانا واثقه في ادهومي
+
ادهم ،، قلب ادهومك انتي
+
يلا ننمشي
+
سديم ،، يلا ياحبيبي
+
نزلو تحت وركبو العربيه وادهم وضع الشنط في العربيه
وركب جمب نجمته ومسك ايديها وقبلها بحنان
+
ادهم ،، جاهزه يانجمتي
+
سديم ،، طبعا يانمر دايما جاهزه
+
انطلقو اللي المستشفي
+
وبعد قليل بيوصلو قدام المستشفي
+
سديم بينزل وبيطلب من صاحب الامن يجيب الشنط لمكتب دكتور محمد.
+
ادهم ماسك ايد سديم ودخل بيها المستشفي وبعدين. بيدخل بيها اللي غرفه ادهم وكانت الصدمة
+
ادهم بصدمة ،، انتو بتعملو ايه هنا
+
سليم ،، هو انت مفكر هنسيبك لوحدك تبقا غبي
+
ادهم ،، سليم النهارده فرحك خد مراتك وامشي
+
حلا بدموع ،، انا لايمكن اسيبك ياابيه
+
ايناس جريت عليه وحضنته ،، ازاي متعرفنيش ياادهم ازاي تخبي علي ماما ازاي ياادهم
+
ادهم ،، ياماما مش عايز اقلقك
+
سعد ،، اقلقنا ازاي ياادهم انت كل حياتنا ولو معرفناش حاجه زي دي
ازاي نبقا اهلك يابني
+
ادهم ،، يابابا والله مش كنت عايز ازعلكم انت عارف انا بتحمل مسؤليه نفسي
+
ايمان بصراخ ،، مش في دي تتحمل مسئوليه نفسك مش في دي دي حاجه لو مكناش جمبك يبقا ايه لزمتنا في حياتك انت اناني اووي كدا ليه
+
عصام ،، اهدي ياحبيبتي لو سمحتي
+
ايمان ،، لا مش ههدي دا واحد اناني وانا مش هسامحه ابدا
+
ادهم قرب منها وحضنها ،، معقول ايمي هتزعل من ادهم
+
ايمان حضنته بدموع ،، مش قادره اصدق انك تعبان ليه كدا
+
ادهم ،، حبيبتي دا قضاء ربنا مينفعش نعترض عليه
+
ايمان بعدت عنه ومسحت ايديها ،، هتقوم منها صح هترجع ادهم النمر صح
+
ادهم بغمزه. ،، طبعا دا انا هرجع اقوي من ادهم النمر ذات نفسه
+
محمد ،، ممكن بقا نخلص من الفيلم الهندي دا عشان مليت بجد
+
ايناس ،، محمد ادهم يرجعلي زي الاول والا هتشوف مني حاجه مش هتعجبك
+
محمد ،، راعي ان اخوكي الكبير ولازم تسمعي كلامي
وكمان متقلقيش ياحبيبتي ادهم هيبقا احسن من الاول
ممكن بقا تتطلعو بره عشان اكشف عليه عشان نبداء باالعلاج
+
حلا ،، بس ياخالو انت هتعالجه بااي طريقه
+
سليم ،، يعني ايه اي طريقه
+
حلا. ، لعلاج اورام الدماغ في طرق كتيره
+
الاولي العلاج باالجراحه
+
والتانيه العلاج باالاشعاع
+
والتالته العلاج بالكيماوي
+
وفي طرق كتير بس دول افضلهم
+
محمد ،، افضل طريقه فيهم هي الاشعاع واضرارها بسيطه لو نجحت العمليه
+
سليم ،، وايه هي الطريقه دي
+
محمد ،، العلاج باالاشعاع
يعتمد العلاج الإشعاعي على استخدام الأشعة السينية أو أشعة غاما أو الإشعاع البروتوني، الذي يهدف إلى قتل الخلايا السرطانية وبالتالي انكماش الورم وتخفيف الأعراض، يمكن أن يكون العلاج الإشعاعي بؤريًا أي يستهدف منطقة الورم فقط أو كليًا أي أنه يستهدف كامل الدماغ
+
ادهم ،، تمام انا جاهز
+
محمد ،، تمام هنعمل دلوقتي شويه تحاليل عشان
نشوفك جاهز للعمليه ولا لا
بس وجودكو كلكم هنا ملوش لازمة
+
ايناس ،، محمد انا مش هسيب ابني
+
محمد ،، انا دماغك ناشفه
طيب في اوضه جمب مكتبي ادخولو اقعدو فيها مينفعش وقفتكم هنا دي
+
سعد ،، تمام يلا ياجماعه
+
ذهب العيله كلها اللي الغرفه واتبقي بس ادهم وسليم وسديم وحلا
+
محمد ،، انتو كمان امشو يلا
+
حلا ،، خالو عايزه اكون معاك في العمليه
+
محمد ،، طبعا انتي عارفه يادكتورة ممنوع وجود المشاعر في الشغل وانتي مش هتتحملي وانا مش هعرف اركز
+
حلا ،، لا ياخالو عايزه اكون معاك
+
ادهم ،، حبيبتي اسمعي كلام خالك وروحي اقعدي معاهم يلا
+
سليم ،، حبيبتي اخوكي معاه حق تعالي نروح وندعيله واحنا بنصلي تمام
+
حلا ،، حاضر هستناك ياابيه
+
ادهم ،، هرجعلك ياروح ابيه
+
خرج سليم وحلا وفضل سديم بس
+
محمد ،، يلا ياسديم
+
سديم راحت وقفت جمب ادهم ومسكت ايده
+
سديم ،، بص ياخالو انا مستحيل اسيب ادهم دقيقه واحده لانه مصدر اماني وانا قوتة وطول منا جمبه
ادهم هيكون كويس
+
ادهم حضن ايديها بقوة ،، وانا ياخالو مش هتحرك من غير سديم
+
محمد بيأس ،، مش هغلب فيكم تعالو يلا
+
دخلو اوضه التحاليل وبداءو يعملو التحاليل وسديم جمب ادهم ومش قادره تشوف ادهم في الوضع دا وفي نفس الوقت مش عايزه تضعف عشان ادهم ميضعفش
+
ادهم بتعب ،، حبيبتي لو تعبانة ومش هتقدري اطلعي بره انا كويس
+
سديم بااصرار ،، حبيبي انا كويسه ومش تعبانه
+
واكملت بمزاح ،، وبعدين عايزني اسيبك عشان الممرضين المعفنين دول يعاكسوك
+
ادهم ،، قولي كدا بقا دا كله عشان غيرانه ياخبيثة
+
سديم ،، انا واحده مبضيعش اي فرصه
+
بيتم عمل التحاليل وفي انتطارها
+
محمد ،، ادهم العمليه هتتعمل بكره تمام هي ممكن تتعمل علي جلسات متعدده وممكن تتعمل علي جلسه واحده
+
ادهم ،، خالي عايز اخلص من الموضوع دا اعملهالي جلسه واحده
+
سديم ،، لا ياخالو متسمعش كلامه لو عملتها علي جلسه واحده اكيد ليها مضاعفات
+
محمد،، متقلقيش الافضل انها تتعمل علي جلسه واحده عشان ميحصلش ليه صداع وتعب بعد العمليه
+
سديم ،، انت شايف كدا
+
محمد ،، طبعا
+
سديم ،، تمام هنبات هنا وبكره باذن الله هنعمل العمليه تمام
+
محمد ،، تمام
+
وبيتم نقل ادهم لغرفه عاديه وسديم معاه زي خياله وبتساعده في كل حاجه
+
العيله كلها بتدخل
+
محمد باانزعاج ،، ياجماعه الزحمة دي غلط علي ادهم. الزحمة دي هتتعبه اكتر
+
سعد ،، خلاص ياجماعه هنطلع كلنا من المستشفي وهنيجي بكره
+
ايمان ،، بس يااخوي
+
سعد ،، من غير اعتراض ياايمان كلنا هنمشي وهنيجي بكره علي ميعاد العمليه تمام
+
الكل ،، تمام
+
وخرج الجميع بعد ان اطمنو علي ادهم
+
سديم ،، سليم استناني بره عايزاك في موضوع
+
سليم ،، ماشي ياحبيبتي
+
خرج الجميع
+
سديم مشيت ايديها علي شعر ادهم بحنان وقبلت جبينه ،، حبيبي هروح اشوف سليم واجيلك تاني ماشي
+
ادهم بضعف ،، عايزاه ليه
+
سديم ،، هطلب منه كام طلب ماشي
+
ادهم ،، متتاخريش
+
سديم ببسمة ،، حاضر ياحبيبي
+
خرجت سديم
+
سليم ،، مالك ياقلبي عايزه ايه
+
سديم ،، عايزاك تجبلي هليكوبتر هنا بعد عمليه ادهم
+
سليم بااستغراب ،، ليه
+
سديم ،، هقولك
+
وبدات تحكيله هي هتعمل ايه
+
سليم ،،بس دا مش خطر علي صحته
+
سديم ،، لا متقلقش مفيش خطر
+
سليم ،، ماشي ياقلبي هجبلك اللي انتي عاوزاه
+
همشي انا هتعوزي مني حاجه
+
سديم ببسمة ،، لا ياحبيبي عايزه سلامتك
+
مشي سليم
+
وسديم لسه هتدخل اوضه ادهم فجاءه حست بتعب في بطنها وعايزه ترجع
طلعت تجري علي الحمام
+
انتهااا البارت احبابي
+
دمتم سالمين 💜💜
+

