رواية سديم والادهم العنيد الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم دينا اشرف
- طيب و اللبن المسكوب ؟
- نبكى علية لية هو كان من آخر بقره في العالم؟!.. إشتري غيره🤷♀️
+
- طب و نص الكباية الفاضى ؟!!
نكمله قهوة وهات Dounat وإنت راجع و هنتبسط كلنا😋 ☕️🍩
+
- و هنعمل إيه مع السعى الذى لا يضمن حتمية الوصول؟
أدينا إتمشينا وشوفنا الدنيا... بطل نكد 😄
+
- طيب والحروب التى نخوضها ولا يعلم عنها احد؟
منديل أبيض ونرفعه راية إستسلام... بتدخل المعارك ليه أصلاً من الأول ما تهدي شويه🤷♀️
+
- ولو بقينا بقى السيئين فى رواية احدهم؟
ياعم فُكك ده إحنا سيئين فى روايتنا إحنا شخصيًا 🤣
+
- طيب أين يذهب الإنسان عندما يشعر أن جميع الاماكن لا تناسبه؟
ينام يا حبيب قلبى وبكره هيبقي زي الفل، السرير عمره ما فشل يحتويك و مخدتك عمرها ما قالت لأ 🤗
+
- سنبقى وحيدين فى النهاية !
عادي هنطلب أكل ونشرب موكا و نعمل أحلى movie night 🎬
حاجه كدا فرفشه 😂😂
+
#Dina ashr
+
ذهبت عزيتنا سديم الي المول
وكانت ترتدي بتطلون جينز وعليه جاكت جلد اسود وكانت ترتدي نظارة شمس وترفع شعرها لاعلي
+
دخلت الي المول بخطوات ثابته
واتجهت الي قسم ادوات الرسم
+
سديم ببسمة ،، مرحبا انجي
+
انجي بفرحه ،، سدييم
جريت عليها حضنتها
+
انجي ،، ازيك ياسديم اخبارك ايه وحشاني جدا
+
سديم ،، انتي اكتر ياانجي عامله ايه
+
انجي ،، كويسه جدا اقعدي واحكيلي ايه حوار عوده سديم دي
+
سديم بضحكة ،، عادي مش انا كنت قيلالك اني مسافره عشان الشغل
+
انجي باانتباه ،، اها ورجعتي بدري ليه
+
سديم ،، عادي معجبنيش الشغل فانزلت
+
انجي ،، وطبعا جايه ترجعي للرسم تاني والغني
+
سديم ،، اخويا اللي حفظني
+
انجي ،، قومي يلا اختاري اللي انتي عايزاه لسه جايبه حجات جديده هتعجبك اووي
+
سديم بفرحه ،، حااضر
+
وهي بتختار الادوات لقت حد بيشد في بنطلونها
+
سديم ببسمة ،، ايه ياصغنن مش عيب تشد بنطلوني
+
الطفل ،، انتي سديم
+
سديم ،، ايوا انا عرفتني منين
+
الطفل ،، اختي بتحبك اووي وبتسمع كل الاغاني بتاعتك وانا اتفرجت علي اخر فيديو ليكي بس زعلت منك
+
سديم ،، ليه زعلت مني
+
الطفل ،، عشان كنتي بتعيطي وانتي قمر مينفعش تعيطي
+
سديم حضنته ،، حبيبي متزعلش مش هعيط تاني
اسمك ايه بقا
+
الطفل ،، اسمي ساجد وعندي 7 سنين
+
سديم ،، ياروح قلبي انت اسمك جميل جدا طب ايه رايك نغني انا وانت دلوقتي وانا بضحك معاك
+
ساجد بفرحه ،، بجد
+
سديم ،، طبعا بجد
جات اخت ساجد ،، ساجد بتعمل ايه
ايه دا سديم
+
سديم ،، انتي بقا اخته اللي بتحبني
+
البنت ،، اها انا انا بحبك اووي بجد
+
سديم ،، حبيبتي تسلميلي اسمك ايه بقا
+
البنت ،، عليا
+
سديم ،، طب يلا يااخت عليا هنصور فيديو انا وانتي وساجد ايه رايك
+
عليا ،، بحد والله
+
سديم ،، ايوا يلا
+
سديم شغلت الفيديو ووقفت جمب عليا وساجد
+
سديم ،، احلا مسا عليكم ياجماعه انا النهارده قبلت ناس قمر جدا ولازم اوثق اليوم اللي قبلت فيه
ساجد اعليا
وانا بهديهم هذه الاغنيه الجميله بس اسفه هغني بس مقطع صغير عشان منعطلش عليا
جاهزين
+
عارف انت الحظ بعينه
كان وشك حلو عليا
كل اللي الناس شايفينه
مايجيش واحد في الميه
مااللي انا لسه مقولتوش
عارف انت الخظ بعينه
كان وشك حلو عليا
كل اللي الناس شايفينه
مايجيش واحد في الميه
مااللي انا لسه مقولتوش
انا لو تبقي معايا بيترج القلب ويتهز
انا لو تاخد عيني يانور عيني والله ماتتعز
دا انا خايف من العين ياحبيبي
اللي يغير واللي يجز يجز
عارف انت الحظ
+
اكمل ساجد وهو ينظر لسديم ،، اهو انت الحظ ياحظ ياحظ
+
سديم ،، ياحياتي انت
+
قفلت سديم الفيديو وودعت ساجد وعليا وانجي
+
وروحت البيت
+
#Dina ashraf #
+
ادهم بغضب ،، الحديت ده معيمشيش معانا
والدك غلط ولازم يتحاسب ودا طار انتو اللي بدائتوه ياابو سالم
+
حاتم ،، اني عارف ان عصام غلط بس هو مكنش بوعيه هو اعترفلي انه بيحب عمتك وهو اتجدم ليها وجدك رفضه واللي عمله دا كان خارج ارادته
+
ادهم ،، حاج حاتم مش اكده الاصول مبتجولش اكده
اي واحد اتجدم لواحده وهي رفضته يجوم يغتصبها حكي ايه اللي بتجولوه ده
+
حاتم بكسوف ،، طب شوف ياادهم يابني انت ايه اللي يرضيك ويرضي عمتك وانا تحت امرك
+
ادهم ببرود ،، لع مش دلوجت هشوف ايه اللي يرضي عمتي واجولك وبعد ماشوف عمتي عايزه ايه وبعدين احاسبه اني
وانت عارف بجا ادهم النمر يعمل ايه
ويلا سلام عليكم
+
حاتم ،، وعليكم السلام ورحمة الله
+
سالم ،، ايه يابوي جالك ايه
+
حاتم ،، ربنا يستر ياولدي ادهم النمر صعب جوي
+
سالم ،، خير يابوي متجلجش
+
ادهم ،، ها ياعمتي انتي بدك اي
+
ايمان ،، مخبرش عاد ياادهم
+
ادهم ،، هو فعلا اتجدملك
+
ايمان ،، ايوا اتجدملي وانا رفضته
+
ادهم ،، ورفضتيه ليه
+
ايمان ،، هو كويس وانا بصراحه ياادهم معجبه بيه لان كذا مره ددافع عني وانقذني من كذا موضوع
بس انا رفضته لان عرفت انه كان بيكلم بنات فاجولت لما ارفضه هيتأدب ويحفي ورايا عشان اوافج عليه
بس حصل اللي حصل
+
ادهم بخبث ،، معجبه بيه اياك
+
ايمان خبطت ادهم ،، بطل غلاسه
+
ادهم بجديه ،، خلاص انا قررت هعمل ايه
+
ايمان ،، هتعمل ايه
+
ادهم ،، استني وشوفي
+
#Dina ashraf #
+
في صباح يوم جديد
+
سليم ،، سدييم يلا اصحي بقا هنتاخر
+
سديم بنوم ،، اووف سبوني اناام
+
سليم ،، يابنتي كفايه نوم بقا انتي ايه معجونة في النوم
+
سديم ،، ملكش فيه سبني انام بقاا
+
سليم ،، تمام خليكي نايمة وهمشي انا وماما
+
سديم ،، اووف هو لازم نمشي دلوقتي
+
سليم ،، بابا قال الصبح نكون عنده اخلصي بقا
هنزل تحت اجهز العربيه لو لقيتك لسه نايمة هزعلك ياسديم ماشي
+
سديم ،، اووف بقا الواحد مبيعرفش ينام ابدا في البيت دا
+
قامت ودخلت الحمام وغيرت هدومها ولبست بنطلون جلد اسود وعليه تيشرت وجاكت جلد اسود
ولبست شوز وحملت حقيبتها ولبست النظارة
ونزلت تحت
+
سلمي ،، سديييم يلا اتاخرنا
+
سديم بملل ،، خلاص ياماما نزلت اهو
+
سليم ،، يلا خلصتو
+
سلمي ،، ايوا خلصنا يلا بينا
+
ركبو العربيه سديم وري وسلمي مع سليم قدام
+
اسديم ،، شفتي يامامي الفيديو اللي ساجد معايا فيه
+
سليم ،، ساجد مين
+
سلمي ،، دا ولد صغير معجب اتصور معاها وغني معاها
+
سديم ،، جميل اووي ياسليم
+
سليم ،، انا شفت بس بتاع ياوحشنيي
+
سديم ،، بماان المسافه طويله انا هنام وانتو ابقو صحوني
+
سليم ،، معجونة نووم اتخمدي
+
نزلت سديم النظارة بتاعتها ونامت
+
ادهم بعصبيه ومسك التليفون كسره في غوفته
+
ادهم بغضب جحيمي ،، دي مبقتش عيشه بقا ماشيه تتصوري مع اي حد وتغني في الشارع انتي اتهبلتي انتي لو قاصده تغيظيني مش هتعملي كدا
ايه الجنان دا
وفرحانه اووي باالواد ونازله غني معاه
اناااا تعبببت
ومسك ايده وكسر المرايه وايده نزفت دم كتير
+
البيت تحت كله اتنفض علي صوت التكسير
ايمان وحلا فهمو ايه اللي بيحصل
+
ايمان بتكلمه من ورا الباب ،، ادهم ادهم ممكن تفتحلي الباب
+
ادهم بصوت عالي ،، مش عايز اشوف حد قدامي سبوني في حالي
+
حلا بدموع ،، ابيه ممكن تفتح الباب
+
ادهم ،، انا جولت اي الكل يمشي
+
ايمان ،، يلا ياجماعه نمشي وهو شويه وهيهدي يلا ننزل
+
ادهم بتوعد ،، ماشي ياسديم انا بس هخلص موضوع عمتي وهوريكي مين هو ادهم النمر
+
#Dina ashraf #
+
بعد مده بيوصلو قدام قصر عائله الصياد
+
سليم ،، سديمم انتي ياهانم يلا وصلنا
+
سديم ،، اروح انام فين عشان تسبوني في حالي
+
سلمي ،، انزلي ياحبيبتي وبعدين ادخلي نامي جوه محدش هيصحيكي
+
سديم ،، ابقي قابليني
+
نزلو من العربيه وكانت العيله كلها في انتظارهم
+
سالم ،، حمدالله علي السلام ياحبايبي
+
سليم لسه هيحضن والده فجاءه لقي نفسه متسطح علي الارض
دفشته سديم وحصنت هي والدها
+
سالم ،، حبيبت قلب ابوها
+
سديم ،، بابي حبيبي وحشتني مووت اها يابابي كان واحشني الحضن دا اووي
+
سليم ،، وبالنسبه للي عملتيه دا ايه احاسبك ازاي انا
سليم قرب منها بنظره شر
+
سديم استخبت ورا ابوها ،، ابقي قرب منها كدا
+
سليم ،، انت مش شايف ياحج اللي عملته
+
سالم ،، حبيبة ابوها تعمل اللي هي عيزاه
+
سليم ،، وانا ابن البطه السوده يعني
+
سلمي ،، انا سوده ياعرة الظباط
+
حاتم ،، مش وقتو خناقات ادخلو جوه الاول
+
دخلو كله جوه والخدم طلعو الشنط
+
سالم ،، سديم حبيبتي سلمي علي جدك
+
سديم حصنت جدها ،، ازيك ياجدو
+
حاتم ،، الله يسلمك يابتي كبرتي ياسديم
+
سديم ،، مفيش حد بيفضل علي حاله ياجدو
+
حاتم ،، سلمي علي عمك
دا عمك سعيد
+
سديم ،، ازيك ياعمو وحضنته
+
حاتم ،، ودول ولاد عمك
+
نادر وهو متجوز ومراته اسمها عائشه
وعنده ولد وبنت تؤم هيا وامير
+
نادر مد ايده
سديم اتكلمت ،، ازيك يانادر بس انا اسفه مبسلمش علي رجاله
+
سالم ،، سديم برغم انها مش ملتزمة بس مش ناسيه دينها وعادتنا
+
نادر ببسمة ،، ودا شرف ليا ياعمي
نورتي يابنت عمي
+
سديم ،، ازيك ياعائشه
+
عائشه ببسمة صافيه ،، الله يسلمك ياسديم اخيرا في بنت في سني في ام البيت دا
+
سديم بضحك ،، افرحي ياستي
+
حاتم ،، ودا ابن عمك التاتي عز
+
سديم ،، ازيك ياعز
+
عز بسرحان في جمالها ،، اخبارك ايه ياسديم
+
سديم ،، كويسه الحمدلله
+
حاتم ،، ودا عمك عصام الصغير سلمي عليه
+
سديم بهمس سمعه سليم ،، دا وش المصايب
+
سليم ضربها باايده ،، اتكتمي يابت
+
سديم ،، احم ازيك ياعمو
+
عصام ،، الله يسلمك يابتي
الف حمد الله علي سلامتكم
انا مضطر اخرج يلا سلام
+
رحب الجميع باسليم وسلمي وكل واحد راح اوضته
+
في اوضه سالم
+
سالم بيحضن سلمي ،، وحشتيني ياعمري
+
سلمي ،، انت اكتر متعرفش كنت بعاني قد ايه من غيرك
+
سالم ،، اسف ياحبيبتي بس اعمل ايه
+
سلمي ،، ولا يهمك ياحبيبي انا مقدره الظروف اللي بتمر فيها
+
سالم ،، عملتو ايه من غيري وايه رجعت سديم المفاجاءه دي
+
سلمي ،، اقعد وانا هحكيلك
+
قعدت تحكيله اللي حصل باالظبط
+
في غرفه سديم بتقول ،، هنام انا ازاي دلوقتي بعد مصحوني
+
بتبص علي غروب الشمس
وخطرت في بالها فكره
+
جمعت اغراض الرسم بتاعتها ونزلت تحت وهي بتجري
+
سعيد ،، في ايه ياسديم بتجري ليه
+
سديم ،، مفيش ياعمو بس عايزه الحق الغروب
عن اذنك
+
سليم ،، متقلقش ياعمي هي بتحب الرسم وتلاقيها شافت منظر الغروب وحبت ترسمه
+
سعيد ،، فهمت ياولدي
+
في الخارج سديم ظبطت ادواتها واستعدت للرسم
بس قبل مترسم
مسكت شعرها ورفعته فوق وحطت فيه عصايه زي بتاعت الاكل الصيني
+
وبدات تركز في الغروب وبترسم وهي بتتامل
+
ادهم ،، جدي انا رايح عند حاتم
+
كامل ،، قصدك حاتم الصياد
+
ادهم بعدم اهتمام ،، اها انا قررت
+
كامل ،، قررت ايه
+
ادهم ،، هتعرفو قريب اووي
+
وتركهم وذهب اللي قصر الصياد
+
كان داخل من الجنيه سمع صوت خفق قلبه له بشده
+
حاول يكمل طريقه بس الصوت وقفه
صوت ملائكي يدندن
هو عارف الصوت دا كويس
+
فضل يمشي ورا الصوت
+
لحد مااتصدم وعينه مش مصدقه اللي شافته
+
ادهم بصدمة وشوق ،، نجمتي 😦😅
+
انتها البارت

