رواية سديم والادهم العنيد الجزء الثاني الفصل العشرين 20 بقلم دينا اشرف
لا تحكي لأحد عن قيامك لليل ..
لا تحكي لأحد عن قراءتك للقرآن..
لا تحكي لأحد كم تحفظ يوميا من القرآن ..
لا تحكي لأحد عن عباداتك اليومية..
لا تحكي لأحد كم يوما تصوم تطوعا ..
لا تحكي لأحد عن مقدار ذكرك لله يوميا..
+
صدقني لن تقوم بها مرة ثانية 🗝💭
+
( لا أحد سيفهم كلامي إلا من حدث له الأمر و مر به)
+
ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣💜
+
عند ادهم بعد ماخرج من البيت كلم تشارلي وراحو يقعدو شويه في اي كافيه
+
تشارلي ،، ولكنك اخطأت ادهم لا يصح ان تصرخ بها
+
ادهم ،، لقد فقدت عقلي بسبب كلامها لاتريد ان تسمعني وانا اخبرتها ان هذا كله حدث في الماضي
+
تشارلي ،، هو نعم حدث في الماضي ولكن هذا الموضوع صعب علي فتاة
وانت اخطأت في الماضي هذا ابشع شئ عملته
+
ادهم ،، اعلم هذا ولكن انا طلبت منها العفو كثيرا وهي كانت ترفض وسافرت ولا اعلم اللي اين
واذا علمت مكانها سا أذهب اليها واطلب منها ان تسامحني حتي يرتاح ضميري
+
تشارلي ،، حسنا حسنا والان ماذا ستفعل مع زوجتك
+
ادهم بضيق ،، لا اعلم واذا علمت مكان هذا الوقح باسل ساأقطعه اللي قطع صغيره كل هذا حدث بسببه لقد قسيت علي صغيرتي وصرخت بها
وهي الان غاضبه مني
+
تشارلي ،، لا ليست غاضبه انت اذهب اليها واتحدث معها بحنان ستسامحك في جميع النساء قلبهم رقيق
+
ادهم ،، حسنا لنري ماذا ساافعل هيا اشرب القهوة
+
تشارلي ،، حسنا عزيزي
+
ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣💜
+
بعد قليل بيوصل سديم امام الاتليه
بتنزل سديم وحلا من السياره
+
حلا بهمس ،، ممكن تروقي شويه
+
سديم ،، متقلقيش انا كويسه جدا
+
دخلو الاتليه
+
سديم ،، ازيك يامروه
+
مروه ،، ايه دا سديم هنا مرة واحده
+
سديم راحت حضنتها ومروة كمان
+
مروة ،، ازيك ياسليم عامل ايه يسطا
+
سليم ،، كويس ياختي ايه يابت مش هتبطلي شغل السرسجه دا
حتي ميلقش باالاتليه اللي انتي فتحاه
+
حلا بضيق وغيره ،، ممكن افهم في ايه وانت تعرفها منين
+
سديم ومروة وسليم اتفجرو من الضحك
+
حلا ،، هو انا قولت ايه يضحك
+
سليم ،، ليك يسلملي الغيور
+
مروة ،، هو تقول ان دي حبيبتك
+
سليم حضن حلا من خصرها ،، احب اعرفكم حلا مراتي
حلا دي مروة بنت خالي وصاحبه الاتليه
+
مروة ،، ايه الجمال دا والله ووقعت واقف يامضروب
+
حلا ،، اتشرفت بيكي
+
مروة ،، انا اكتر ياقمر سديم عرفتني انكم كتبتو الكتاب بس وجايين تختارو فستان الفرح
+
سليم ،، ايوا وعايزك ابت يامروة تجيبيلي اجمل فستان واغلي واحد في المحل كله
+
حلا ،، اغلي واحد ايه انا عايزه حاجه بسيطه ياسليم
+
سديم ،، سيبك منه يامروة الكولكشن بتاع تامر العربي جيه ولا لسه
+
حلا ،، مين تامر العربي دا
+
مروة ،، تامر العربي دا اشهر مصمم ازياء في البلد
وانا بتعامل معاه
+
حلا ،، وانتي عرفاه منين ياسديم
+
سديم ،، احنا زملاء انا كمان كنت بصمم فساتين وكنت بجيبها لمروة هنا
وكمان ياحلا عارفه فستان فرحي
+
حلا ،، اها دا تحفه عمري مشفت فستان بروعه دي
+
سديم ببسمة ،، دا من تصميمي انا اللي صممته لما كنت في ايرلندا بس لما حصل المشكله اللي بيني وبين ادهم نزلت والتصميم فضل في الفيلا بتاعته فاهو احتفظ بيها وجاب حده عمله بنفس اللي انا صممته
+
حلا باانبهار ،، جميل اووي
+
مروة ،، تصاميم العربي دي اجمل تصاميم وهاديه وسمبل كدا هتعجبك اووي
+
حلا ،، شوقتيني اشوفها
+
مروة ببسمة ،، ياهدي جيبيلي كولكش العربي كله
+
هدي ،، حاضر يامروة هانم
+
مروة ،، اتفضلو اقعد علي ما البنات تجيب الفساتين
+
قغدو كلهم
+
مروة لاحظت شرود سديم وسرحانها
+
مروة ،، مالك يا سوسو ايه اللي مزعلك
+
سديم ،، مفيش يامروة انا تعبانة شويه
+
مروة ،، علي رورو برضو انتي يابنتي متقدريش تخبي عليا حاجه
+
سديم ،، مخنوقه اووي
+
مروة ، يبقا اكيد متخانقه مع ادهم
+
سديم ، ايوا
+
مروة ،، طب تعالي نقف بعيد شويه علشان تحكيلي
+
سديم ،، تمام
+
مروة ،، ياعرسان هنقف انا وسديم قدام شويه علشان احكيلها حاجه علي ما الفساتين تيجي
+
سليم ،، ربنا يستر من تجمعكم سوي
+
مروة ،، اسكت انت ياحشري
+
راحو وقفو في البلكونة بتاعة الاتليه
+
مروة ،، احكيلي بقا ياستي
+
سديم ،، من يومين كدا كنت في الشركة وحصل حاجه .... حكتلها اللي باسل عمله وقاله
وقالتلها لما قالت لاادهم وادهم حكالها علي حوار ندي
+
مروة ،، انتي غلطانه ياسديم
+
سديم ،، بعد اللي حكيته ليكي دا تقوليلي غلطانة غلطت في ايه انا
+
مروة ،، اولا ياسديم انتي مسمعتيش جوزك ودا غلط كبير اووي
وكمان كل دا حصل في الماضي يعني قديم
وخلاص انتهي وهو قالك انه اعتزر من البنت دي كويس اووي
+
سديم ،، بس هو كسر قلبها زمبها ايه تدخل في انتقام ملهاش دعوة بيه
+
مروة ،، اللي حصل حصل احنا دلوقتي ولاد النهارده ودا في الماضي وحوزك ندم اووي وكفايه انه ندم دي كبيره اووي
+
سديم ،، انا مكنتش عايزه ازعله اكتر من كدا لانه تعبان
+
مروة ،، ايوا انتي قولتليلي هو هيبداء الجلسات امتا
+
سديم ،، بعد فرح سليم
+
مروة حضنتها ،، خير ياحبيبتي باذة الله خليكي واثقه في ربنا ثقتة كبيرة اووي
+
سديم ،، ونعم بالله
+
مروة بمزاح ،، بس ادهم دا جامد خلاكي تلبسي النقاب بقا سديم المشهورة لبست نقاب مين يصدق يانااس
+
سديم ،، بس يابت متتريقيش
+
مروة ،، والله مش بتريق بس النقاب جامد عليكي اوووي
+
سديم ،، والله لفضل اذن علي دماغ لؤي لحد مايوافق
+
مروة ،، متهدي يابت شويه كفايه لبسني الحجاب اهو كفايه عليا
+
سديم ،، ولو ولو هزن عليه
+
سليم ،، ياريت لو خلصتو تيجو بقا عشان اخلص انا كمان
+
سديم ،، هادم اللزات
+
مروة ،، ومفرق الجماعات
+
سليم ،، هنخلص ولا ايه انتي وهي
+
سديم ،، يلا ياخويا
+
راحو وبداءو يختارو الفستان وحلا كان عاجبها التصاميم كلها ومحتاره
واللي يعجبها ميعجبش سليم اللي بقولها دا ديق ودا شفاف ودا مفتوح
+
حلا بضيق ،، سليم انت زهقتني والله
باالطريقه دي مش هختار حاجه
+
سديم بزهق ،، مكنش لازم نجيبو معانا
+
مروة بغضب ،، متنجز بقا ياض واسبتلك علي حل عشان معوركش
+
حلا ،، بص ياسليم دا اخر واحد هقيسه ومش هغيره تمام
+
سليم ،، تمام ياقلب سليم اصلا دا احسن واحد فيهم
+
دخلت حلا قاسته
والحمدلله عجب سليم وكمان عجب البنات كانت حلا فيه زي الاميرات بظبط
+
وخلاص خلصو وسلمو علي مروة ومشيو
+
ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣💜
+
ادهم وصل القصر ودخل وكانت العيله كلها موجوده
+
ايناس ،، حمدلله علي سلامتك ياادهم انت كنت فين
+
ادهم بهدؤ ،، مفيش ياامي انا كنت مع واحد صحبي فين سديم والبقيه
+
سلمي ،، خرجو يجيبو فستان الفرح
+
ادهم ،، تمام انا هطلع اوضه سديم ارتاح شويه عشان تعبان ولما تيجي خليها تطلعلي
+
سلمي ،، ماشي ياحبيبي
+
ايناس ،، ربنا يهديكو ياولادي يارب
+
سلمي ،، امين يارب
+
ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣💜
+
سليم ،، في ايه ياسديم عايزاني اوقف العربيه ليه
+
سديم بخوف ،، بسرعه ياسليم بقولك
+
سليم وقف باالعربيه وسديم نزلت جري
وكمان سليم وحلا وهما مش فاهمين في ايه
+
سديم جريت كان في ولد واقف علي الرصيف وبيعيط
+
سديم جريت عنده ،، ساجد ساجد انت بتعيط ليه في ايه
+
ساجد ،، انتي مين
+
سديم ،، انا سديم فاكر لما غنيت معاك انت وعليا في محل ادوات الرسم
+
ساجد ،، اها افتكرتك انتي سديم اللي عليا بتحبك
+
سديم ،، ايوا انا ياحبيبي في ايه مالك بتعيط ليه
+
ساجد بعياط ،، كنت خارج انا وعليا بنشتري حاجه فجاءه جات عربيه وزقتني وخطفت عليا
+
سديم ،، انت في مشاكل بينكم وبين اي حد
+
ساجد ،، لا مفيش انا وعليا عايشين مع ماما بس
+
سديم ،، فين العربيه دي مشيت منين وانت عارف لونها
+
ساجد ،، اها عارف لونها ولسه ماشيه من الناحيه دي
+
سليم ،، يلا بسرعه اركبو العربيه وانا هلقيها ومتخفش ياجميل هرجعلك اختك النهارده
+
ساجد بعياط ،، ماما هتتعب لو عرفت ان عليا اتخطفت
+
سديم حضنته ،، متخافش ياحبيبي
+
يلا بسرعه ياسليم
+
سليم ساق العربيه بااقصي سرعه
+
وفضل ماشي في اتجاه اللي ساجد قاله عليه
+
لحد ما لاحظ كدا ان في عربيه رايحه مكان مهجور
+
سليم ،، بص ياساجد العربيه اللي هناك دي هي دي
+
ساجد بلهفه ،، ايوا ايوا هي دي
+
سليم ،، خلاص ياحبيبي اهدي
+
العربيه وقف في مكان مهجور زي بيت بس مش مبني ونزلو من العربيه وهما شايلين عليا
وهي بتصوت حد يساعدها
+
سليم جهز سلاحه
+
سديم ،، سليم انا جايه معاك.
+
سليم ،، سديم مش ناقص هبل تيجي معايا ازاي يعني
+
سديم ،، هاجي يعني هاجي معاك فاهتخليني انزل معاك ولا اجي وراك
+
سديم بضيق عارف ان اخته زنانه ،، طيب تعالي بس متتحركيش من جمبي
وانتي ياحلا خليكي هنا مع ساجد متتحركوش من العربيه انا هقفلها عشان محدش يوصل ليكو
تمام
+
حلا ،، تمام بس ياسليم خلي بالك من نفسك ومن سديم
+
سليم ،، متقلقيش ياحبيبتي
+
ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣💜
+
عند ادهم قلق اووي ان سديم لسه مجاتش واتاخرو
+
نزل تحت سال عليهم
+
سالم ،، مش عارف اتاخرو ليه دا هما رايحين الاتليه بناع مروة بنت خالهم وقريب من بتنا
+
ادهم ،، هرن عليهم
+
رن علي سديم بس حلا اللي ردت
+
ادهم ،، الو ياسديم انتي فين اتاخرتو ليه كدا
+
حلا ،، ابيه ادهم اناحلا
+
ادهم بااستغراب ،، حلا فين سديم اتاخرتو ليه كدا ياحلا
+
حلا بخوف ،، بصراحه ياابيه احنا في مشكله
+
ادهم ،، في ايه ياحلا
+
حلا ،، بعد مارجعنا من الاتليه. ... حكت ليه كل حاجه
+
ادهم بغضب ،، ابعتيلي اللوكيشن حالا ياحلا
+
حلا ،، حاضر ياابيه
+
زياد ،، في ايه ياادهم
+
ادهم ،، مفيش
+
ومشي من غير مايسمع اي رد فيهم
+
ĐΪ₦Ă ĂsĦГĂ₣💜
+
عند سليم كان بيجري بسرعه جدا عشان يلحق البنت قبل ميحصل ليها حاجه
+
عليا ببكاء ،، سبوني في حالي حرام عليكم انا عملت ليكم ايه متقربوش مني
+
شخص 1،، معملتيش لينا حاجه ياقمر بس كل الحكايه انك زي القمر واحنا محتاجينك
+
شخص 2 ،، متخافيش هنعاملك براحه خالص ومش هنوجعك
+
شخص 3 ،، وبعدين هنسيبك تروحي
+
شخص 4 ،، لو سمعتي كلامنا مش هتتاذي لو مسمعتيش كلامنا هتندمي اووي
+
بداء الاربعه يقربو منها وهي تصرخ
+
وكانو مكتفنها من ايديها ورجليها
واتنين بيقربو منها
+
فجاءه دخل سليم وكانت سديم واقفه وراه
+
هجم سليم عليهم بكل عنف وبعدهم عن عليا
+
اللي اخذت تحمد الله انه بعتهم ليها في اسرع وقت
وسديم ذهبت ليها
+
سديم خدتها في حضنها ،، اهدي ياعليا اهدي انتي بقيتي كويسه اهدي انا معاكي
انا سديم اكيد عرفاني
+
عليا بدموع ،، سديم متسبنيش ارجوكي انا خايفه اووي
+
سديم ،، متخفيش ياحبيبتي مصيرنا دايما نقع مع عالم تجري وري شهوتهم
+
عليا حضنتها اووي وفضلت تعيط اوووي
+
وسليم كان بيضربهم كلهم
+
بس كان في واحد لسه هيضرب سليم علي خوانه
+
سديم شافته وقامت ضربته ماهي متعلمة الضرب كويس اووي
+
فضلت سديم تضرب وسليم كمان لحد ماسليم
خد ضربه بسيطه علي راسه من غير مايشوفها
ووقع علي الارض
+
سديم بصراخ ،، سلييييم
+
شخص 1 ،، دلوقتي اللي بتتحامو فيه وقع مين هينقذكم من تحت ايدينا
كنا محتاجين واحده والقدر بعتلنا اتنين
+
الاربعه عملو دايره حوالين سديم وفضلت سديم في الوسط
ومش عارفه تعمل ايه
وعليا بتبص عليها ومش قادره تتحرك
وسليم اللي فاقد الوعي
+
قرب منها واحد ونزع النقاب والخمار عنها
+
سديم بشهقه ،، انت ايه اللي عملته دا ازاي اتجرئت عملت كدا
+
الشباب كلهم بيبصو عليها باانبهار وشهوة من جمالها وشعرها اللي اتفرد علي كتفها وعنقها الابيض
+
شخص 1 ،، بقا انتي مخبيه الجمال دا كله تحت البتاع دا ايه الجمال دا انا عمري ماشفت بنت باالجمال دا
+
ومسك النقاب والخمار بتاعها ورماه بعيد
+
بس في حد مسكه وكان ادهم
+
ادهم بغضب وغيره قاتله ،، هو محدش قلكم ان اللي بيقرب من حاجه تبع ادهم النمر بيحصله ايه
+
الكل بص لمكان الصوت شافو واحد واقف طويل وعضلاته بارزه بطريقه مرعبه
وعيونة بطلع شرار
وماسك الخمار والنقاب باايده وضاغط عليه بقوة
+
كلهم خافو منه وبعدو عن سديم
+
سديم بااطمئنان ،، ادهم
+
ادهم بص ليها وبعدين هجم عليهم وضربهم كلهم بعنف اووي وبغل وكل مايفتكر نظرتهم لنجمته بيزيد غله اووي وبيضربهم ضرب فظيع
+
سديم جريت علي سليم وجلست علي الارض وحطيت راسه علي رجليها
+
سديم بخوف ،، سليم سليم حبيبي رد عليا انت كويس انت مش بتفوق ليه سليم رد عليا
+
سليم بداء يفوق
+
سليم بتعب ،، اهدي ياحبيبتي انا كويس محصلش حاجه
+
سديم ،، سليم متخوفنيش عليك
+
سليم ،، ياحبيبتي والله كويس انا دوخت مش اكتر
وبعدين في نقابك انتي ازاي قلعتيه
+
سديم ،، هما اللي عملو كدا مش انا
+
سليم قام كان حيه عضته وساب سديم وراح عند الشاب اللي كان عايز يضرب ادهم من ضهره وضربه بحقد وغل
+
سليم ،، ازاي اتجرئت وقربت من بنتي محدش عمره قدر يقرب منها
+
وفضل يضربه وادهم كمان
لحد ماالشرطه جات
+
علي ،، سليم انت كويس
+
سليم ،، متقلقش ياعلي خد الزباله دول الحجز لحد مااجيلهم ومحدش يقرب منهم غير لما اجي
+
علي ،، تمام ياسليم
+
العساكر خدت المجرمين
+
وادهم راح عن سديم ولبسها نقابها
+
سديم بعدت عنه ،، يلا ياعليا عشان نمشي
+
عليا ،، انا اسفه علي اللي حصل ليكو بسببي
+
سليم ،، ممكن متقوليش كدا انتي لو مكانك اي حد كنت عملت كدا من زمان
+
سديم ،، يلا بس الاول نمشي وبعدين نتكلم
+
سديم كانت سانده عليا وادهم ماشي جمبها وباصص قدامه
وسليم ماشي بس حاسس بدوخه وصداع
+
اول مقربو من العربيه كان ساجد قاعد في حضن حلا وحاضنها وبيعيط
وهي بتحاول تهديه
+
اول مشافتهم نزلت هي وساجد جري
علي عليا وحضنها من رجليها
وحلا حضنت سليم
+
حلا ،، انت كويس
+
سليم ،، انا كويس ياحبيبتي متخافيش
+
عليا بدموع ،، ساجد حبيبي متعيطش انا كويسه ياروحي
+
ساجد بدموع ،، كنت خايف عليكي اووي لما اخدوكي مني
لو سديم مش شافتني وانا بعيط مش عارف كان هيحصل ايه
+
عليا ،، انت بطل وشطور وقدرت تنقذني. برافو عليك
+
ساجد ،، وسديم كمان بطل
+
الكل ضحك عليه
+
وركبو العربيه كانت البنات كلها وري وادهم وسليم قدام
وساجد قاعد علي رجل سديم
+
بعد شويه بيوصلو البيت وبتنزل سديم وحلا وادهم وبعد اصرار علي عليا وافقت تروح معاهم البيت
ودخل الجميع جوه كانو في انتظارهم
+
دخلو جوه وهما بيسندو عليا
+
احمد اول ماشفها اتصدم ،، عليا
+
الكل اتصدم ازاي احمد عم ادهم يعرف عليا ويعرفها منين اصلا
+
دا اللي هنعرفو البارت الجاي
+
السَلٱمٌ عـَلـْيگمّ-ۈرحـْمّـٌة ٱللـّہ ﯙبُرگـّاتہ 💜
+

