رواية صراع احفاد السيوفي الفصل الثامن عشر 18 بقلم سالي دياب
بسم الله
+
................
+
((ليست كل العواصف تأتي لعرقلة الحياة... بعضها يأتي لتنظيف الطريق ))
+
فتح عينيه السوداء.. التي لمعت عندما راى اجمل مظهر ممكن ان تراه العين... ملامح بريئه مسترخيا
+
شفايف ورديه بطعم الكرز مفتوحه بعفويه ويخرج منها زفير دافئ ذو رائحه منعشه... رفع يده ببطء وابعد هذه الخصله العسليه عن عينيها.... فظهرت جفونها المغلقه بهدوء... والتي تزينها رموشها الكثيفه بلونها العسل الشفاف....
+
ابتسم بجانب فما عندما تذكر تقلبها المستمر وهي نائمه.... وكانت تغمغم وهي نائمه بكلمات غير مفهومه
ابتعد عن جسدها الصغير واستلقى بجانبها حتى لا يكون ثقيل على جسدها.... فسحبها داخل احضان ووضع راسها على ذراعه... واليد الاخرى لفها حول جسديها الصغير.... ثم رفع ساقوا.... ووضعها على جسدها.... فتقريبا كان يحتضنها داخل احضانك الرضيعه الصغيره... يحتوي جسدها الناعم داخل جسدها الصلب....
+
الكثير من الاسئله تدور داخل ذهنه... واكثر ما يحيره هي هذه الحنيه التي تخرج لهذه الصغيره فقط...
هل كانت محقه عندما قالت...
+
((جمال.. شرير))....((والعجمي....جبان))
+
جمال الشرير... الذي يوجد بداخله قسوه وروح ممزقه... يخفيها خلف هذا الوجه المازح.... هل حقا شرير وقاسي كما تقول....
8
والعجمي الجبان.... الذي يهب الجميع ويرتعدون فقط عندما يسمعون اسمه.... كل هذه الهيبه والوقار يخفيه خلف هذا القناع اللعين... هل حقا جبان ويخفي وجهه عن الجميع فقط لانه خائف.... ولكن من ماذا سيشعر بالخوف.... او بالاحرى لا يوجد شيء غالي في حياته حتى يشعر بالخوف عليه....
8
لقد فسرت الشخصيتان وببراعه.... اذا ماذا عن ((فرانكا)).... ماذا عن هويتي التي دفنت منذ زمن
ماذا عن هذا الهدوء الذي داخل قلبه.... الى متى سيستمر هذا الهدوء.... الى متى سيستمر هذا الكتمان
الى متى سيستمر هذا الصمت.... ليس من حقه فرانكا ان يخرج ما داخل قلبه....
5
اغمض عينيه بقوه حتى يستعيد هذه القشره الصلبه التي لا يوجد بها رحمه....لالا... لا يوجد هذا الشيء في قاموسي.... او بالاحرى... هناك اشياء خلقت لتبقى في القلب فقط.... لا يشملها قانون الفضفضه
+
ااه... يا عزيزي.. في الهدوء نعيم.... وفي الصمت حياه
وما بين الاثنين... تفاصيل لا احد يدركها...
+
شيء واحد فقط يدركه من كل هذه التخاطبات الداخليه.... فتح عينيه ونظر لها.... نعم هي... هي فقط.... اشعر معها كاني انسان.... بعيدا عن كل هذه الدماء.... وبعيدا عن قناع جمال المزيف... وبعيدا عن دوشه الحياه.... عانقها بقوه... ودفن راسه في حنين عنوقها...اااه... اخرج هكذا من قلبه حاره.. وسحبها داخل احضانه اكثر واكثر....
+
اوووف دلوعتي المثيره.... اريد احتضانك لوقت طويل حتى اشعر اني اصبحت بخير... فهناك اوجاع تبقى في الصدور لا يشفيها البوح عنها... بل تشفيها اضلاعك الناعمه...
+
=اااه..اااه...
+
صرخه الصغيره متالمه.... اثناء نومها عندما شعرت بان اضلاعها ستتحطم.... خفف ضمته سريعا.... عندما ادرك انه يضغط عليها بقوه.... وضع يده على راسها عندما راى ملامح الالم مرسومه على وجهها....
+
فتحت يارا عينيها فظهرت فيروزتها الناعسه بطريقه خلابه.... اصطدمت عينيها الزرقاء في عينيه السوداء
كانت وجوههم قريبه جدا.. لدرجه ان الانوف تلامست.... اتسعت عين الصغيره عندما ادركت الوضع... وايضا عندما شعرت بيده الخشنه على خصرها الناعم... شعرات بان انفاسي ثقلت فهي داخل احضانه بطريقه حميميه... ويلف ساقو حول خصرها....
+
ارتعشت يدها التي ارتفعت ببطء ووضعتها على صدره العاري.... وقالت بهمس ناعس خجول
+
=سيبني...ااااه
+
صرخت بقوه واتسعت عينيها.... عندما شعرت بيده على مؤخرتها.... من الداخل.... فهذا المتحرش الذي كان ينظر لها برغبه جامحه ادخل يده داخل شرطها القصير... وضعت يدها على يده وحاولت ان تتحدث ولكن ضغطت على عينيها بقوه... عندما احتاك جسده المعضل بجسدها الناعم... وضع يده خلف عنقها واليد الاخرى لا زالت تحت راسها.... رفع هو راسه قليلا ومال بها للجانب المعاكس لراس يارا... ثم قال بهمس حار امام شفتيها
+
=طب مش لما اصطبح الاول يا دلوعة بابا.... هموت وهاك عذرتك...يا فرولتي
12
خفق قلبها رعبا وقالت وهي تحاول ان تبتعد عن جسده
+
=لالالا...اا...ابعد يا مجنوون
+
كاد ان يقبله...ولكان وضعت يدها على فمه تمنعه من ذلك... شعرت بانفسه الدافئه تخرج على يدها المرتجفه... امسك يدها وقبل اصابعها قوبل حنونه وهو يغمض عينيه....شعرت الصغيره برعشه تسير داخل جسدها عندما... فتح فمه وادخل اصبع وامتصه بحنان ليس اصبع واحد بل كان يلعقهم بهدوء ويمتصهم بتلذذ وكانه يلعق قطعه من السكر توقف وفتح عينيه ببطء عندما قالت الصغيره بنبره مرتعشه
4
=انت بتعمل كده ليه....وليه بتبق مبسوط لما تضايقني .... ليه بتستغل ضعفي وخوفي من اني اقول لحد على اللي انت بتعمله معايا... ليه انت هنا على سريري... وليه حاضني بالشكل ده...بابي هيازعل مني اووي...مش هينفع يا حصل حاجه كدا...ااا...انا مش كدا....دا حرام... والوضع اللي احنا فيه ده غلط وحرام ارجوك ابعد عني... عشان انا بخاف
10
كان ينظر الى عينيها الباكيه... ويستمع لحديثه بصمت...((حرام))... هل العجمي يعلم عن الحرام شيء هل من يسفك الدماء يفرق معه حرام ام حلال
صغيرتي يؤسفني ان اقولك ان من امامك ليس لديه قلب هو حنون معك ولكن قلبه مات منذ سنوات...
+
طبع قبله حنونه طويله على جبهتها وضمها اليه اكثر ثم قال بعد ان دفن راسه في عنقها
+
=كان في ولد صغير عاش حياته كلها مع ناس لا يعرفوا عن الحرام ولا الحلال حاجه ام الولد كانت الست مش كويسه... كانت بتعملوا بطريقه وسخه اوقات الولد لما كان يقعد مع نفسه كان بيحس ان هي مش امه.... اكثر حاجه كان بكرهها في الحياه هي امي وابوه لدرجه انه قتل ابوه بطريقه بشعه حرقوا وهو حي
+
ضغط على جسدها اكثر عندما شهاقت مصدومه وارتعاش جسدها
+
=أمه بعتت المصحه النفسيه بعد ما اتهمته بالجنون وقالت للحكومه ان هي مش هتقدر على تربيته... هتخاف على نفسها من الولد الي كان في الوقت ده عنده تسع سنين... خرج الولد وحد تاني خلاص... ورجع الولد عاش مع امه تاني.. ما طولش ودخل السجن وهو عنده 18 سنه... مستحملش ومات في السجن.. تعرفي مين الولد ده
+
=فرانكا
+
ابعد وجهه عن عنقها نظره داخل عينيها وقال بهمس
+
=لا... انا
+
=انت مين
+
=انا حاجات كتير... صعب تتفهم
+
وفقط... ابتعد عنها تماما... وتوجه الى ملابسه الملقيه ارضا... وهي كانت كما هي الجمه الصدمه جسدها ذهول وصدمه... والكثير من التوهان... كيف مات في السجن... وما هي الجريمه التي فعلها... كيف يقول انه ليس هذا الطفل... لا لا... اعتدلت وجلست على الفراش نظرت له وقالت بتوهان
+
=ازاي... ازاي فرانكا مات... وازاي انت قدامي دلوقتي
+
نظر لها وهو يضع الحزام في حلقات البنطال وقال بهدوء تام
+
=انا مش فرانكا... انا جمال عرفه
+
انحنى واخذ القميص الملقي على الارض... وهي شعرت بالغيظ من صوته الهادئ المستفز... نطرت الغطاء عن جسدها... وتوجهت اليه سريعا وقفت امامه وقالت بانفعال
+
=انا عارفه ان اسمك فرانكا...ليييييه.... ليه كل ده حصل معاك... وليه دخلت السجن... وليه واخد الهويه دي بدل اسمك
+
كان يتابع انفعالها ببرود تام وهو يرتدي القميص على كتفيه... اغلق زراران فقط من القميص من الاسفل ثم توجه الى الفراش وجلس عليه كي يرتدي حذائه.... ضغطت هي على اسنانها بقوه ثم توجهت اليه دفعته بحده في كتفيه وقالت بعصبيه
+
=رد علييييا.... انت جاي تنتقم من عيلتي صح... هي اللي قالت لك تعمل كده.... وديته سيف فين..ررردد
+
كانت تصرخ في وجهه... ويدها تدفعه في كتفه دفعات متتاليه... وهو كل ما كان يفعله مستسلم تماما لها وينظر لها ببرود.... وقف من على الفراش... وهي تبعته بعينها الباكيه عندما قال بهدوء عجيب
+
=انا اللي جاي انتقم من عيلتك.... ولا اعرف سيف ده فين... وظني سبب دخولي هنا هو انتي... وانا تعرفت على عيلتك بسببك انتي برده...
+
كادت ان تتحدث... ولكن قاطعها عندما وضع سبابته على شفتيها وبرق عينيه بشده واكمل
+
=انا مش سيف... الحادثه دي حصلت من 28 سنه... جمال عنده 28 سنه.... وده اللي اهلك عرفوه عني
لكن انا عندي 27 سنه يا يارا...
+
ابعادت يده عن شفتيها وقالت وهي تنظر داخل عينيه
+
=فرانكا ... فرانكا هو اللي 27 سنه... طيب لما انت فرانكا مين جمال... عشان كده انت ما بتحبنيش اقولك يا جمال... لانه مش اسمك اصلا صح
+
نعم بالطبع صحيح فصمته يدل على ذلك... رفعت كفوفها الاثنين نظرت الى الارض ابتلعت لعابها بصعوبه ثم قالت وهي تهز راسها بهدوء
+
=تمام انت مش سيف.... طيب سيف فين.... عملته في ايه
+
امسكت يديه بين يديها المرتعشه.... ثم قالت برجاء وانهيار
+
=ارجوك.... ماما شمس كل يوم بتتعذب وبابا راجح حاسس بالذنب انه ما اقدرش يحمي عيلته.... الست دي دمرت حياتهم... الست دااا
+
قطع عندما حاوط وجهها الذي احمر من البكاء.. وقال هو يضغط على اسنانه
+
=الست دي ماتت يارا.... مياده ماتت
10
اتسعت عينيها بصدمه..... وقالت بعدم تصديق
+
=ازاي ماتت...لالا... انت كداب... انا شفت اسمها على موبايلك
+
=عارف
+
=طيب ازاي ماااااتت
+
سحبها داخل احضانه وعانقها بشده.... عندما راى انهيارها الواضح.... حاولت ان تبتعد... ولكن لف يده باحكام حول كتفيهم وضع ذقنه على راسها... وقال وهو يغمض عينيه بالم
+
=في حاجات انتي مش فاهماها... مش عايزك تدخلي في الحاجات دي.... سيبيلي الموضوع ده وانا هحله
+
تشبست بقميصه وقالت وهي تبكي بقوه
+
=هتعمل ايه
+
=هقلب الدنيا عشان اعرف ابن عمك حصله ايه ولو عايش انا اللي هجيبه بنفسي هنا
9
ابعدت راسها للخلف قليلا نظرت له بعينيها الحمراء...ثم قالت بنبره متحشرجه من اثر البكاء
+
=بجد
+
ابتسم بحنان وهز راسه بصمت وهو يداعب واجنتها الناعمه بابهامه... عقدت يارا حاجبيها وقالت بحيره
+
=انت عرفت الموضوع ده ازاي
+
تحول الابتسامه الحنونه الابتسامه واثقه وقال وهو ينظر داخل عينيها
+
=من عامر... هو حكلي الموضوع... انا مش عايزك تشغلي بالك بالموضوع ده... انا هتصرف بس مش عايز حد يعرف...تمام... والاهم من ده انا عايز منك طلب
+
ابتسمت بنعومه وهزت راسها... مسح دموعها بابهامه وللف ذراعه حول خصرها وقربها اليه اكثر ثم قال وهو ينظر داخل عينيها برجاء مغلف بالالم
+
=عايزك توعديني... انك تفضلي على طول جنبي.. وان جه يوم وعرفتي عني حاجه خليكي جنبي ما تسيبنيش
3
نظره له بحيره وقالت بعدم فهم
+
=وهو ايه الممكن يحصل.... وليه عاوزني اكون جنبك
+
=عشان انت الوحيده اللي بحس معاها بالحياه.... بتفصليني عن العالم وانا في حضنك.... توعديني يا دلوعتي... توعديني انك ما تبعديش عني
+
=لا ...انا خايفه
+
=من ايه
+
=خايفه اوعدك وانت اللي تبعد.... اوعدني انت انك ما تبعدش
4
ابتسم بجانب فمه نظر لها بشغف وقال بنبره لم تكن حنونه لنقل نبره او شكت على العشق
+
=اوعدك اني عمري ما هبعد عنك يا دلوعة بابا... مهما حصل مش هبعد.... وان بعت... يبقى موت
3
شهقت بفزع ووضعت يدها على فمه سريعا وقالت بخوف شعرت به داخل قلبها
+
=لا ما تقولش كده... انا بخاف من الموت
2
=وانا خايف تروحي مني
+
وفقط... فليحترق العالم من حولنا... الهنا على شفتيها واخذهم في فمه... وهي لم تبتعد ولم تدفعوا بل لفت ذراعها حول عنقه وذهبوا سويا في بحر من الامواج الدافئه...ذهب سويا في سحر هذه القبله الرومانسيه... قبله متالمه من الطرفين.... كل قلب لديه المه الخاص
7
فتحت فمها وهي تغمض عينيها بتاثر... وهو يتلذذ بشفتيها وراسه تنحني الى الجانب قليلا.... هذه المره لم يبتعد كي تاخذ نفسها.... بللتها ماشي فيها السفليه يمتصر رحيق الفراوله من عليها.... ويذهب الى العليه يتذوق شهد الكريز من بينهما.... اصبح تنفسهم مسموع .... وصوت القبله العنيفه.... تصدح في الغرفه.... هذه القبله التي تحولت الى قبله ملهوفه
عندما شعر جمال... انا دلوعته تحاول ان تبادله
بل وايضا اخرجت لسانها كما امرها بالامس.... فالصغيره تتعلم تدريجيا فن الشغف... على يد خبير في النساء.... ورئيس قسم مع جسدها المثير
6
هي تشد.... وهو يشد.... التحامات الاجساد بقوه... وهو ابتلع لسانها داخل فمه.... واخذ يمصه بلهفه ورغبه... وهو يخرج...هههممم... من فمه مستمتعه نزلت يده على طول ظهرها .... حتى وصلت الى مؤخرتها الصغيره.... التي ادخل يده داخل شرتها القصيره واعتصرها بقوه ورغبه بين يديه... شقه داخل فمه... عندما وضع يديه الاثنين اسفل ذراعيها
ورفعها بخفه للاعلى..... وضع يده على فخدها واجبرها على لف ساقيها حول خصره
4
لفه زراعيها اكثر حول عنقه.... وسحبته الي اكثر... تراجع الى الخلف وهو يحملها... الصقها ظهرها في الحائط بقوه وضغط على جسدها بجسده المعضل
ترك شفتيها... وهي شهقت بقوه حتى تاخذ نفس عميق... دفن راسها في عنقها...واااه... صرخت الصغيره بنعومه عندما.... فتح فمه واخذ جزء من جلد عنقها الناعم داخل فمه... وامتصه بقوه وجسده يضغط على جسدها بقوه.... وضع يده على احد نهديها واعتصرها بشهوه.... امسكت يده التي تعتصر نهدها وقالت بنبره مرتعشه من الاثاره
+
=جمااا...بااابا
8
بابا.... سياكلك يا صغيره.... مرر لسانه على حلقها صعودا الى الاعلى... حتى وصل الى شفتيها مره اخرى.... مرر لسانه على شفتيها ثم وجنتها حتى وصل الى اذونها وقال بحراره داخلها وهو يحتك بجزؤها السفلي فيها بقوه
+
=ما تخافيش يا قلب بابا... الحاجه دي ما بتبقاش بالعافيه.... هستناكي.... لحد ما تقولي انا عايزاك يا بابا
وبابا وقتها هيرفعك لسابع سما يا قلب بااابا
9
انزلها ببطء على قدمها.... وهي اغمضت عينيها بخجل.... بل ايضا وضعت يديها الاثنين على وجهها... ضحك هو بيخف عليها.... طبع قبله على خصلاتها العسليه.... ثم ابعد يديها عن وجهها.... ورفع وجهها اليه و امرها ان تفتح عينيها.... فتحت عينيها ببطء ونظرت له بخجل... طبعه قبله على جبهتها ثم استند على جبهتها بجبهته... وقال بنبره دافئه
+
=وقت... كل حاجه عاوزه وقت....
+
ابعد راسه عن راسها ثم نظر داخل عينيها وقال وهو يداعب وجنتها بابهام
+
=انا هختفي كم يوم كده عشان عندي شغل... يعني تلات اربع ايام كده.... بس هكلمك على طول
+
=ليه رايح فين
5
وضع يده الاخرى على وجنتها اليمين.... وقال وهو يتنهد بقوه
+
=في كم حاجه كده هخلصها وهرجعلك تاني... يارا انا مش فقير زي ما انت فاهمه.... انا عندي مصنع عربيات كبير هنا في مصر.... ده غير المحلات يعني انا تاجر عربيات كبير.... انا هنا بس عشانك
3
كانت تبرق عينيها بصدمه وتفتح فمها بذهول.... ضحك هو على مظهرها مما جعلها تدرك حالها دفعته بعيدا وقالت وهي تنظر للارض كي تتهرب من عينيه
+
=انا اصلا ما تفاجئتش... انت كداب.. كده كده اصلا انا مسافره الساحل كمان يومين....اااه
+
صرخت عندما امسكها من ذراعها ولف جسدها اليه وقال وهو يرفع احد حاجبيه
+
=مسافره فين يا روح امك
6
عاد الهمجي.... وعادت العنيده..... التي سحبت ذراعها من يديه... وقالت بشراسه لذيذه
+
=اهو انت اللي روح امك... وبعدين ايه في ايه ايوه مسافره الساحل احضر عيد ميلاد صاحبتي... انا وساره وشهد
+
=ده عندها
+
=عند مين
+
=عند امك
+
نظرت له بغيظ.... وهو قال بامري وهمجيه
+
=انتي لا هتروحي عيد ميلاد ولا انتي طالعه من البيت اصلا
+
صرخه هي الاخرى بانفعال وقالت بعصبيه
+
=يعني ايييييه انت هتحبسني في البيت
+
ضغط على زراعها بقوه وقال بعصبيه مفرطه
+
=صوتك يا بتتتتت...وااااه..... هحبسك ولو عرفت انك طلعتي المره دي يارا والله ما هحلك
+
=ااه... دراعي يا باااابا
4
قالتها الصغيره بنبره باكيه... ولكن حقا كانت مثيره وهي تقول..بااااابا... شعر بابا بانها تتدلل عليه ليست تبكي... خفف قبضته قليلا ثم قال بحنان وهو يمرر يده على ذراعها
+
=معلش يا قلب بابا... انتي اللي بتعصبيني يا دلوعتي
ما بتسمعيش الكلام من مره واحده
2
نظره له بعين الجرو اللطيف وقالت بنبره مستعطفه ولكن مثيره
+
=وانت كمان بتزعلني.... فيها ايه لو رحت عيد ميلاد صاحبتي... انا مش هكون لوحدي ساره وشهد هيكونوا معايا.... انا مش هخرج من غير ما اقولك بس عشان خاطريييي خليني اروح العيد ميلاد..
+
كان ينظر لها وهي تتحدث معه بهذه الطريقه المثيره وعينيه تبتسم ويرفع حاجبيه بذهول...اوو دلوعتي تجيدين مكر النساء... ولكن... قرب راسه من خاصتها وقال وهو يبتسم باستفزاز
+
=لااااا
+
=بليززززز
2
نظر لها بطرف عينيه ثم قال وهو يغلق ازرار قميصا
+
=برده لااااا
+
امسكت يده بيديها الاثنين وقالت وهي تقفز في الهواء
+
=بليز بليز بليز بليز بليز بليز بليز بليز بليز بليز
8
توقفت سريعا عن القفز... عندما رات نظرات هذا الواقح... فهي كانت تقفز... من القدم هذه الى القدم الاخرى... وهو كان ينظر الى نهديها الذين يرتفعون وينخفضون مع كل قفزه... ويبتسم... ولكن تحولت ابتسامه هذه... الى...ااااه.... صرخه متالمه.... عندما سحبت الصغيره الوساده سريعا..... وضربته بها في وجهه بقوه.... ولكن ندمت كثيرا.... عندما رات هذه النظره الغاضبه....عاااا.... صرخت والقت الوساده في وجهه عندما راته يتقدم منها
+
صعدت على الفراش وهي تقول
+
=انا اسفه انا اسفه... مش انا دي المخده...عااااا
+
صرخت وهي تقفز من الجهه الاخرى من الفراش... وهو كان يركض خلفها ويقول بعصبيه زائفه
+
=ده انا هفشخك.... اقفي يا بتتتتت
8
لم تقف... بلا ركضت في جميع انحاء الغرفه... وهو خلفها... هي تقول
+
=انت على فكره قليل الادب... والفاظك مقرفه
+
= يارا اااااقفي
+
=لااااااا
+
ركضت في جميع انحاء الغرفه وهو خلفها... وحقا كان يعجز عن الامساك بها.... فهي كانت تقفز من على الارائك والفراش.... وعندما كان يقترب منها كانت تنحني وتفر هاربه من اسفل زراعه.... ركضت سريعا باتجاه المرحاض.... كادت ان تغلق الباب... ولكن صرخت عندما وضع قدمه كحائل قبل ان يغلق الباب
ادخل يده... وامسك بزراعها وابعدها عن الباب ثم دفعه بحده عندما تاكد انها بعيده... سحبها للخارج ولكن العنيده... امسكت بمقبض الباب عندما انغلق بقوه وتشبثت به بيدها الاخرى... نظر لها وقال بغضب
+
=سيب البااااب
+
تشبثت اكثر بالباب وقالت بعند
+
=لااا... مش هسيبه غير لما توافق اني اروح الساحل
+
ترك يديها وابتسم بمكر وهي كانت تنظر له وتبتلع ريقها بتواجس من هذه النظره.... وفي لحظه...عااااا.... صرخت بفزع... عندما سحبها من قدمها فجلست على الارض بقوه.... مما جعلها تترك الباب وتضع يدها على مؤخرتها وتقول بالم
+
=اااه... توتتيييي
7
ضحكه بشده عندما قالت هكذا.... نظرت له بغيظ وهي تفرق مؤخرتها بالم... اقترب منها ورفعها عن الارض بين يديه.... جلس على الفراش وهي على ساقه.... اغمضت عينيها بخجل عندما وضع يده على مؤخرته وقال بهمس حنون وهو يتحسس على مؤخرتها
+
=وجعتك
+
هزت راسها بخجل... وضع يده على ذقنها وقال وهو يبرر ابهامه بحنان على ذقنها
+
=حقك عليا يا روح بابا....
+
ابتسمت بنعومه ونظرت له.... لا تعلم لما تشعر بالدفاء والاحتواء... عندما يقول لها... قلب بابا... روح بابا... دلوعه بابا... المهم يكون بابا بالموضوع
3
طبع قبله السطحيه على شفتيها... ثم قال وهو ينظر داخل عيناها
+
=ماشي يا دلوعتي... روحي
+
ابتسمت ابتسامه واسعه....وكادت ان تصرخ ولكن صمتت عندما اكمل باقي حديثه
+
=بسسس... لبسك اللي هتلبسي اشوفه قبل ما يتحط على جسمك.... اللي هيوديكي ويجيبك ناس تبعي
انا لو مش هكون مشغول كنت رحت معاكي... لو رقصتي هعرف.... لو اتكلمتي مع دكر... في بطاقته دكر... هقتله.... لو حد بصلك.... هقتله.... باختصار كده
اللي يبصلك ميت.... واللي يتكلم معاكي ميت.... لو حد لمسك بالغلط.... ميت...... والحته اللي باينه على طول دي تتستر.... ولا اقولك انا هجيبلك الفستان على ذوقي..... كلامي وصل ولا ما وصلش يا دلوعتي
6
يا رجل... لقد صدمت الفتاه.... التي فتحت فمها بشده واتسعت عينيها بذهون... من اوامرك المتمالكه.... متمالكه.... حقا هو يريد ان يمتلكني.... شهقت عندما قال
+
=واضح اني مش عاجبك الكلام.... يبقى بلاش تروحي احسن
+
=لا لا لا لا لا...ههه.... ما تقلقش انا فهمت كلامك كويس.... هعمل كل اللي قلت عليا بالحرف الواحد يا باااابا
+
قالت اخر جمله وهي تضغط على اسنانها بغيظ... ابتسم ثم قال وهو يرجع خصلاتها للخلف
+
=شطوره ... طيب ما فيش بوسه بقى لبابا
+
نظرت له بطرف عينيها.... وكادت ان تبتعد عن ساقو ولكن امسك بعنقها من الخلف... وضغط بشفتيه على شفتيها بقوه... وقبلها بشغف.... ثم تركها وابعادها عن ساقه... وقف من على الفراش.... طبع قبله اخيرا على راسها ثم قال وهو يداعب ارنبه انفها
+
=باي يا قلب بابا.... خلي بالك من نفسك يا دلوعتي
+
ابتسمت... وهو تركها وتوجه الى الخارج... التفت لها عندما قالت بخوف
+
=اوعى حد يشوفك وانت خارج
+
ابتسم وقال وهو يغمز لها بطرف عينيه
+
=عيب عليكي يا دلوعتي
+
ضحكت بخفه... وهو القى عليها نظره الاخيره وتوجه الى الخارج.... ضغطت هي على شفاها السفليه ووضعت يدها على فمها واغمضت عينيها وابتسمت عندما... تذكرت قبلاته..... لها وايضا لمساته.. وهذا الاسم الذي اطلقه عليها.... دلوعتي.... اضافه للاسم ياء الملكيه... نفضت راسها وهي تبتسم وكادت ان تتوجه للمرحاض ولكن رات.... هاتفه موضوع على الطاوله بجانب الفراش... شهقت وهي تتوجه اليه سريعا... امسكته وكادت ان تذهب خلفه... ولكن تخشب جسدها عندما... اهتز الهاتف... معلن عن وصول رساله من...((مياده))... نظرت لشاشه الهاتف وهي تتنفس بقوه... اتسعت عينيها عندما قرات محتوى الرساله
+
((انا مستنياك في شقه مينا ومش همشي غير وانت معايا))
+
ابتلعت لعبيها بصعوبه... وشعرت بالارتباك.... القت الهاتف على الفراش... وهي تفكر... في هذه الرساله هذه السيده الان في منزل مينا صديق جمال ... انا اعلم شكلها جيدا... فلقد راتها في تسجيلات الفيديو الخاص بزفاف والديها... اذا ان راتها بالطبع ستعرفها
+
يجب ان اذهب واراها.... ان لم تكن هي فهو محق
وان كانت هي... فانا هي المحقه... وقع عينيها على هذه الخصله السوداء الموضوعه على الوساده... اقتربت منها وامسكتها بين يديها... لم تكن هذه الخصله لها... بل هذه الجمال فهو شعره اسود داكن نظرت امامها وهي تضغط على هذه الخصله بقوه وعزمت على ان تفعلها.....
5
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
+
مره ثلاث ايام... ذهبت يارا بذهن شارد الى الساحل لكي تحضر عيد ميلاد صديقتها... وبالطبع تحت حراسه مشدده من والدها... لا لا ليس والديها جاد بل بابا جمال...
+
وجمال اختفى في الثلاث ايام هؤلاء... بعد ان ابلغ عائله السيوفي بانه سيذهب لكي يزور قبر والديه ويحتاج عامر معه حتى لا يكون بمفرده... اما الحقيقه هو اخذ عامر ووضعه في شقه بعيده عن شقه مينا الذي يوجد بها هذه الحيه... كي يعالجه من الادمان...
+
في الثلاث ايام هؤلاء.... اتت رساله الى العقيد يوسف من العجمي انه سيدخل شحنه من المخدرات الى البلد وهو في انتظاره.... كان العقيد يوسف ان يتوجه وينصب له المكائك كل مره... ولكن هذه المره رفض الجنرال رفض قاطع... واخبره انه من المؤكد ان تكون هذه حيله للايقاع بهم.....
2
وهاهم جميعا عائله السيوفي يجلسون في بهو القصر يتبادلون اطراف الحديث في جو هادئ.... فالمنزل بعد ان ذهبت الفتيات صباح اليوم حقا اصبح هادئ
التفت الجميع عندما دخلت الخادمه وقالت باحترام
+
=شمس هانم... في طرد وصل لحضرتك
+
عقدت شمس حاجبيها وهزت راسها... واشارت لها بان تجلب.... هزه الخادمه راسها وتوجهت الى الخارج ثم دخلت مره اخرى... هي وخادمه اخرى وهي تحمل صندوق هدايا كبير... ويبدو ان الشيء الذي بداخله ثقيل من ملامح الخادمات الذين كانوا يحملون
+
عقد الجميع حاجبيه بغرابا من حجم هذه الهديه الكبيره... وضعتها الخادمات على الارض ثم اقتربت احدهم من شمس واعطتها ظرف ابيض...
+
وقف يوسف وتوجه الى هذه الهديه... ثم قام بفتح الشريط الاحمر.... ذهب معه سليم كي يساعده.... رفعوا غطاء الهديه...ووو.... تراجعوا الشبان الى الخلف سريعا عندما راوا الهديه... وقف الجميع سريعا عندما راوا الهلع على وجوههم ونظروا لهذه الهديه وما هي الا لحظه وانتشر صراخ... سما وبسنت في المكان.... اتسعت عيني شمس ووضعت يدها على فمها عندما شعرت بالهلع.... توجه اليها راجح سريعا واحتضنها بقوه...
8
سحبه جاد هذا الظرف الموجود بيدها وقام بفتحه سريعا... راى انها لوحه بيضاء صغيره.... ومدون عليها رقم واحد بالدماء.... ومن الواضح انه دماء هذه الهديه.... اتسعت عيني راجح عندما راى هذا الاسم الموجود خلف اللوحه البيضاء التي بيد جاد... وما هو الا اسم
5