اخر الروايات

رواية اصفاد العشق والهوس الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة احمد

رواية اصفاد العشق والهوس الفصل الثاني عشر 12 بقلم سارة احمد


                    
"ف شقه سامح ...

+


دلف جلال ووقف بجانب الباب ، وهتف وهو يضغط على فكيه بغضب: ادخلي يا دكتوره!!
دلفت وهي تمسح دموعها بصمت ونظرت له وهمسه: أنا مش عارفه اشكرك ازاي يا جلال؟

+


نظر لها واردف ببرود: تشكريني بانك تسمعي كلامي وبلاش تستفذيني ! اقلك ع حاجه اتجنبيني يا دكتوره!!
نظر الي عينيها بشتياق فشل ف أخفاه وتمتم : ممكن يا زاد؟؟
نظرت له وهي تشعر أنها اشتاقت له بطريقه غريبه وهمسه: ليه؟؟ 

10


اقترب منه وبلع لعابه بصعوبه وهو يلتهم ملامحها بعينيه وهمس: ليه؟!
أغمضت عينيها وهي تحاول تجميع كلماتها، ولم شمل أعصابها ،وردت وهي تبعد عينيها عن عينيه : قـ قصدي ليه لايعني؟! ماشي هتجنبك طبعا !

1


قرب وجهه من شعرها واستنشق رائحتها بعمق وتمتم: ياريت تبعدي عني خالص أنا مش ناقص جنان يا دكتوره!
هزت راسها وهمسة: ماشي!!
وتحركت من أمامه بسرعه قبض ع يدها وتنحنح : أنا لسه!!

5


صمت لحظه يجمع أفكاره وهتف : أنا مخلصتش كلامي يا دكتوره؛
توقفت ونظرت إليه وقالت: في ايه تاني يا جلال؟! 
نظر لها واردف بغضب : انتي ازاي تروحي مع الحيوان ده؟! انتي مجنونه؛ ولا فاكره كل الرجاله جلال !! 
وممكن يساعدك من غير مايكون عايز منك حاجه؟!
 
سحبت يدها منه وصاحت بغضب : انت اتجننت!!
قبض ع ذراعها بعنف وسحبها ع صدره الصخري وهدر : أنا اتجننت من يوم ما عرفتك! انطقي احسلك روحتي معاه ليه؟!
حاولت دفعه وصاحت بغضب: مش هقولك ملكش دعوه!!

11


تملكت الغيره والغضب منه حتي نفرت عروق رقبته بشده وهدر بعنف : مليش دعوه!! لا بقا 
ده مفيش حد ليه دعوه بيكي غيري دلوقتي!
 احنا متعلقين ببعض غصب عنك وعني!!
 انطقي يا بت ،

4
     
نظرت له ودموعها تنهمر ع وجنتيها وهتفت : كانت مراته معاه وكانوا هيخبطوني ! لما شفوني تعبانه مراته صممت تخدني البيت وتجبلي دكتور !
وهو نزل الشغل ومراته راحت تستأذن من شغلها !وهو رجع تاني عشان حقير وزباله زي كل الرجاله ؛

3


حدق بها بذهول وهتف: كل الرجاله!!
 ع أساس أنا دبدوب قدامك مش راجل؟!
هتفت دون وعي : انت عندي ملاك يا جلال؛

6


توقف للحظه يستوعب كلماتها وجحظت عينيها وهي تستوعب ما قالت للتو وهي تبحث داخل عقلها كيف تخرج من هذا المأزق همسه لنفسها : مجنونه ايه الا بتقولي ده يخربيتك يا لساني!
حدق بها واقترب منها وهو يمسح على وجنتيها !وهي تنظر له بذهول وهو يقترب منها ويلتهمها بعينيه وهمس: قولتي ايه ؟!

4


بلعت لعابها بصعوبه وصدرها يعلو ويهبط بانفعال وصاحت : مقلتش حاجه اوعي يا مجنون!!
هز رأسه وتمتم: أنا اللي مجنون؟؟ 
دفعته بقوه وهتفت: لا اسم الله على المجانين منك يا حضرة المقدم !
تراجع للخلف خطوه وهتف بستهزاء: طيب اقطمي يا ذوق ، واتلمي بدل ما ادوس ع وشك بكتشي اديداس يابت انتي!!

6


نظرت له وجحظت عينيها وهتفت : نفسي تجرب وشوف أنا هعمل فيك ايه!!
نظر لها وابتسم بجانب فمه ورد: غوري من وشي يا زاد ؛
رمقته بغل وهرولت الي الداخل ؛ وهو ينظر لها بعشق وهمس: وحشتني اووي يا احلي لمضه ف الدنيا !!
..............................

5


انفتح الباب ووقفت تسند عليه وهمسة بدموع : ملقتش مكان تاني اروحه ف ضيقتي اللي هنا !!
نظرت لها عنايات بصدمه وصكت صدرها وهتفت: جري ايه يا ختي وانتي ليكي غير هنا تعالي قولي مالك بس ؟!
دلفت بدريه وغمغمت بدموع: سامحيني يا اختي انتي فيكي اللي مكفيكي ؛
اومات عنايات بتهكم واردفت : يا اختي طول عمرنا همنا واحد تعالي ؛

3


جلست بدريه وهزت راسها بالايجاب وقالت: علي قولتك أنا بس اللي واجع قلبي البت وتين شكلي كده هعيش واموت وقلبي وجعني عليها !!
ربتت عنايات علي يدها ونزلت دموعها بقهر وقالت: في الآخر في حضنك مش نزعوها من حضنك ومش عارفلها طريق وهموت بحسرتي البت ضاعت يا اختي !!

5


هزت بدريه رأسها بالنفي وغمغمت: تفي من بوك يا ختي الشر بره وبعيد وحيات العشره يا ختي زاد هترجع بالسلامه واحسن من الاول أنا قلبي حاسس قلبي عمره ما كدب عليا !!
رفعت عينيها وغمغمت : قادر يا كريم يسمع منك ربنا يا حبيبتي ؛

+


نظرت لها وقالت : مالها وتين يا بدريه؟! 
حدقت بالفراغ وقالت : وتين جاي تلومني بعد كل ده يا عنايات!! بس اقول ايه؟ ارجع واقول كانت عيله ومش فاكره الهم والغلب اللي كان معيشني فيه.. ضرب واهانه وكل يوم يصبحني بعلقه ويمسيني بعلقه .. وشرب وسكر  قله حياء .. لحد ما اصحي فيوم والقيه طفش ولا حس ولا خبر لحد النهارده .. 
شوفت الويل وشربت المر كاسات عشان اربيها ودلوقتي بتلومني وتقولي مش عايزه اتعذب ف حياتي زيك هو أنا اتعذبت عشان مين يا اختي مش عشانه !!

4



        
          

                
اجشت ببكاء مرير ف اخر جملتها وصوتها يختنق بدموعها وشهقتها ..
مسحت عنايات دموعها وربتت ع يدها وقالت: استهدي بالله يا اختي عشان صحتك وتين لسه صغيره وانتي خيبتيها لما قفلتي عليها زياده!

2


هزت راسها بالنفي وصاحت بغضب مكبوت: كنت خايفه عليها يا اختي .. احنا اتنين ولايه من غير ضهر .. وكلاب السكك كتير والبت حلوه وكنت خايفه عليها جمالها يبقي نقمه بدل ما يبقي نعمه يا عنايات ..
هزت عنايات راسها وقالت : عندك حق بس هنعمل ايه قولي يارب يا حبيبتي قادر يصلح حالنا ويحلها من عنده !!

5


....................................
ف شقه سامح ..

+


خرج جلال من المطبخ بعد أن أعد كوب من القهوه وهو يتحدث عبر الهاتف : تمام أنا بعتلك العنوان سامح عايزه ينسي حروف اسمها وينسي أنه شاف واحده اسمها الدكتوره شهرزاد من أصله !!
صمت لحظات وهتف : ماشي ابقي كلمني ؛

3


اغلق الهاتف ومر ع غرفة النوم التي تنام بها زاد توقف وهو يسمع انين خافت .. قطب حاجبه بدهشه وفتح باب الغرفه ونظر لها .. كانت تنام ع الفراش وهي تتصبب عرقا .. ووجهها احمر للغايه اندفع اليها وهتف : زاد !!
اقترب منها وجلس بجانبها ووضع يده ع وجنتيها وهتف : زاد مالك؟!
 
هوي قلبه برعب عندما وجد حرارتها مرتفعه جدا.. لدرجه انها تهزي بين طيات نومها...
 اقترب منها وهتف بقلق بالغ: زاد زززززاد ردي عليا يا حياتي !!
تململت زاد وهمسة وهي مغمضة العينين : اااه تعبانه؛
 
رفعها بين يديه ومسح حبات العرق من ع وجهها وهمسة: سلمتك يا حياتي سلمتك زاد ردي عليا افتحي عنيكي طيب!!
وضعت راسها علي صدره وهمسة وهي تنحب وتشهق : أنا مقتلتوش سبوني حرام عليكم؛
مسح علي شعرها وتنهد بضيق وقال : يا زاد حياتي متخفيش محدش يعرف يبصلك وانتي ف حضني يا قلبي !

5


ارجعها الي الفراش براحه .. وهرول الي المطبخ وأحضر زجاجة مياه وافرغها ف اناء مع قطع ثلج.. وعاد الي الغرفه ، وبدا بعمل كمادات بارده حتي يخفف درجه الحراره ، شهقت زاد وهي تشعر ببروده الكمادات ، وارتجف جسدها مسح ع شعرها 
وهمس : معلش شويا بس وهشيلها اهدي !

+


مسك يدها وقبل باطنها ،وهو يدلكها بلطف ،وينظر لها بقلق بالغ ، ظلت تهمهم بكلمات غير مفهومه وهي ترتجف ،

3


دنا منها حتي يسمع ماذا تقول اقترب منها ووضع أذنه بجانب فمه وجحظت عينيه عندما سمعها تتمتم: جـ جلال مـ تسبنيش جــ جلال وحشتني اوي!!
حدق بها بذهول وهمس : وحشتك؟!
تنهد وهو يلتهم ملامحه وهمس : مفيش حد في الدنيا بيوحشني دلوقتي غيرك يا زاد!!

14


اقترب حتي كاد أن يلمس شفتيها ،ثم اغمض عينيه بحزن ، ودنا منها وقبل جبينها بقبله عميقه سارت صاعقه كهربائي بجسده وهو يشعر بملمس بشرتها تحت شفتيه ..

+


مر الوقت بصعوبه وهو يحاول خفض الحراره بالكمادات لكن دون جدوى .. حاول ايقاظها حتي تخبره باسم علاج يحضره لها رفعها بين يديه وهتف : زاد زززاد حاولي تفوقي معايا يا قلبي!!
 
ارجعها الي الفراش براحه .. ونظر حوله يبحث عن ملابسها .. حتي وجد ملابسها ع طرف الفراش .. سحبهم واقترب من الاضاء واغلقها ثم اقترب منها وتمتم: سامحيني يا زاد!!

8



        
          

                
اقترب منها وبدل ملابسها بسرعه .. وهو يمسح علي جبهته ويتصبب عرق ويلهث بعنف وهدر بغضب: يخربيتك يا بلوه حياتي!!

7


اخيرا انتهاء من تبديل ملابسها ..وكأنه انتهاء من أصعب مهمه ف حياته .. اقترب منها وحملها بين ذراعيه .. وسار بها الي الخارج وصل السياره ووضعها في الكرسي الخلفي وصعد السياره وانطلق الي اقرب مستشفى...
.............................
في المستشفى ..
خرج ايهم من مكتبه .. في نفس الوقت دلفت وتين الي مكتبها .. أشار له بيده وهتف : استني تعالي معايا !!
مسك يدها وسحبها ثم أوقفها ولفها إليه واحتضانها وهمس: ااخ نسيت اصبح عليكي يا صغنن!
تملمت بين أحضانه وهمسة: إيهم بس بقا ..

3


تنهد وهو يميل عليها ويضمها بشده : احا علي المحن انتي مش عايزه حضني يا جنيتي؟!
أغمضت عينيها وهمسة: لا حضنك زي الحلم اللي مش عايزه اصحي منه ابدا !!
ابتسم وهمس: زي ايه يا وتين؟!

1


ضمت شفتيها واغمضت عينيها وهمسة: هو صوتي؟!
ضحك عليها بصخب ووضع جبينه ع جبهتها وتمتم: صوتك كان عالي!!

6


نظر الي عمق عينيها وكأنه وصل إلي قاع البحر بعمقه وهمس : ليه يبقي حلم يا وتين وفي ايدينا نخليه حقيقه؟!
رفعت عيونها ببطئ وهمسة برجاء أكثر من اعتراف : أنا خايفه يا إيهم!!

+


شقت كلمتها قلبه كالسيف .. وشعر بمعانتها وحيرتها التي تقتلها بالبطىء .. ضمها إليه بقوه وهمس في أذنها بصوت مليء بالعشق والحنان : أنا هنا يا وتين خايفه من ايه؟! قوليلي كل حاجه في قلبك أنا في الدنيا دي عشانك انتي!!

+


شعرت بدفء كلماته يتسلل إلى قلبها يمحو مخاوفها ويمنحها القوة .. رفعت عينيها لتلتقي بعينيه ورأت فيهما صدقًا وعشقًا لا نهاية له...

+


ترددت وهي تعض علي شفتيها  كأن الاعتراف بمخاوفها سيجعلها حقيقية وقالت: من كل حاجة من نفسي ، من الفشل ، من الخسارة ، من الضعف ، من اني اكون حمل علي كتافك بدل ما اكون في ضهرك..
 أو اكون سبب يرجعك لورا ، بدل ما اساعدك انك تنجح اكتر ..
انت احسن راجل في الدنيا كلها وناجح وواثق من نفسك خايفه ابوظ حياتك زي حياتي ...

7


شهقت بالم في اخر جملتها وصوتها اختفي بين دموعها وهي لا تصدق انها نطقت بما يموج بداخلها لاول مرة في حياتي..

+


ضمها إليه بقوة أكبر وهي تقبض على ياقه سترته وكأنهما يندمجان في كيان واحد وهمس بحنو بالغ وكأنه يحدث طفلته وليس حبيبته المثيره الفاتنه : هنعيش مع بعض ، وهنحقق كل أحلامنا ، مهما كانت هتقبلنا مشاكل هنتخطاها سوا ، إنتِي نصي التاني يا حبيبتي ومقدرش أكون من غيرك ، عشقنا هيخلينا أقوى، وهندوب في بعض لحد ما نبقى واحد...

4


مسك يدها وقبلها قبل حنونه دافئ وقال: ممكن تهدي وتسمعيني !!
هزت راسها بالايجاب وعينها تلمع بالدموع وتعلقت عيناها بعينيه وكأنهم طوق النجاة ..

+



        
          

                
أردف بصوت هادئ جدا لكن بحزم حتي يصل ويتغلل الي عقلها : إنتي مش ضعيفة! عشان الخوف مش ضعف ، الخوف ده جزء مننا احنا بني آدمين يا حبيبتي!!

+


توقف لحظة وهو ينظر لها بحب وإبهامه يمر برفق على مفاصل أصابعها وهمس : انتي أقوى مما تتخيلي يا وتين ،عديتِي على حاجات كتير قبل كده إنتي بس مش شايفة ده دلوقتي..

+


رمشت بعيناها فنحدرت دموعها علي وجنتيها ..
 التي تنزل علي قلبه تحرقه بالنار ، وتكوي فؤاده وهمسة : بس انا حاسة إني متكتفة مش قادرة أتحرك لقدام!!
رفعت يدها المرتجفه علي جانب راسها ولكزة جانب راسها وهمسه: الصوت اللي في دماغي بيقول لي إني هفشل وانك كتير اوي عليا ..

1


نظر له بدهشة ،وقبض على يدها بقوة حانية ، يمنعها من ضرب نفسها ، وقبل جانب راسها عدة قبل رطبه ، وهو يتنفس رائحتها بهوس وقال بحنو : يبقى نسكت الصوت ده مع بعض!! أنا هنا عشانكِ يا قلبي ؛ وانتي في حياتي مش عشان توقفيني ! مش عشان تعطليني! لا يا وتين وجودك في حياتي احلي حاجه حصلت لي في حياتي ..
انا عايزك تثقي فيا بس! اوعدك اني في ضهرك عمري ما هسيبك.. انتي مش لوحدكِ أي خطوة تخطيها هكون وراكي ، أمسككِ لو وقعتي بس لازم تخطي الخطوة دي لازم تثقي في نفسكِ..

6


وضعت يدها ع صدره الصخري وارتعشت شفتيها وظهر بريق شيء أقوى من الخوف على ملامحها وقالت: ولو مقدرتش؟!
ابتسم تلك الابتسامة المليئة بالإيمان دون شك وقال: "ساعتها نحاول تاني وتاني ومليون لحد ما تصدقي في نفسكِ .. زي ما أنا مصدق فيكي لحد ما تشوفي نفسك بعيوني !

+


ضمها بحضنه وشدد عليها وهمس ؛ اااه يا قلبي لو تشوفي نفسك بعيوني !
لأول مرة ف حياتها تشعر ببصيص من الأمل .. لم يكن كثيرًا لكنه كان كافيًا حتي تحول وتعافر معه وله 
هزت راسها وهمسة: هو احنا كنا رايحين فين يا ايهم؟! 
اغمض عينيه وابتسم بجانب فمه ورد: احيه حضنك خلاني انس يا وتين كل حاجه فيكي سحرتني يا بت!! 
نظر لها بحنان وقبض على يدها وسحبها خلفه وخرج بها وهي تبتسم بخجل ..
............................
 في منزل حامد الرفاعي ..

5


جلست مرفت وهي تتأفف بنزق وغمغمت : بصراحه بقا أنا مش بلعه الحكايه دي يا معلم؟!
اخذ نفس عميق من الارجيل ونفخه بضيق وغمغم : يخربيت النسوان وزنهم!  عايزه ايه يا وليه هو ايه اللي مش بلعاه؟!

+


رفعت شفتها بنزق وهتفت : الحوار كله يا عنيه مش داخل دماغي هي الناس اللي ايدهم طايله دي هيغلبوا في ابنهم عشان يبعدوا عن المزغوده البت بنتك ؟!

4


نظر لها بحنق وغمغم: علي الطلاق بومه وش فقر يا بت!! دي شغلانه سوقع لوزه مقشره وجات لحد عندنا واترمت في حجرنا نقول لا ونتبطر ع النعمه ؟!
امتصت مرفت شفتيها بنزق وهتفت: قال يعني بنتك مختومه ع قفاها ؟ واول ما تقلها تتجوز مرسي وتسبب الدكتور اللي مليان فلوس هتقولك امرك يا بابا !!

2



        
          

                
دلف مرسي وهتف بحد : وماله مرسي يا ما ناقص ايد ولا رجل؟! 
شهقت مرفت وهتفت : ناقص فلوس يا قلب امك!!
جلس مرسي وغمغم : أنا بعون الله اجبلها لبن العصفور لو طلبته!! اهم حاجه في الراجل دراعه يا اما هو يجيب الفلوس ،،

+


شهقت مرفت وحركت شفتيها بحركه شعبيه وهدرت : جري ايه يا ضنايا انت من اولها هتسيبها تركب وتدلدل رجليها ولا ايه ياولا؟!
مسح مرسي ع صدره وغمغم بعبث : اخ يا مرفت لو تشفيها قمر منور كده لهطة قشطه يا اما !!

5


لكزته مرفت بقوه وغمغمت : اتوكس يا موكوس وأمسك نفسك بلاش الدلقه المنيله دي!
هتف حامد بنزق : خلاص كفايه لات وعجن وقومي يا وليه جعان هاتيلي حاجه اكلها !
رتبت علي فخذها وهتفت  : حاضر يا اخويا اما نشوف اخرتها؟؟
همس مرسي بشهوه : آخرته وتين يا ام مرسي ومبلغ محترم فوقها ؛
.........................
في احد المولات التجارية ..

3


دلف إيهم وهو يمسك بيد وتين وهتف : يلا يا صغنن عايزك تختاري اشيك بدله في المحل عشان احضر بيها الموتمر !!
قطبت حاجبيها وهمسه: يادي النيله أنا مش بعرف اختار لنفسي! اختارله ازاي؟!

+


اقترب منها ودنا منها وهمس: بتقولي ايه؟!
رمشت بعينيها وهزت راسها بالنفي وغمغمت: ولاا حاجه أنا بس جعانه ؛
نظر لها وهو يعي أنها تتهرب منه وقال : بس كده نفطر طبعا تعالي !!

+


مسك يدها وسحبها معه وصل إلي أحد المطاعم في المول وسحب الكرسي وقال: اقعدي يا وتين قلبي؛ 
نظرت له جلست , وهي تفرك يدها بخجل
 جلس بجانبها وسند ذراعه علي كرسيها وغمغم : تفطري ايه؟!
هزت راسها وهمسة: اي حاجه!!

4


سحب قائمه الطعام ووضعها أمامها وهتف: اختاري اللي يعجبك ،واختارلي معاكي ، وانا راجع بسرعه!!
انهاء حديثه ونهض .. تمسكت به وهي تنظر حولها وهتفت : استنا هتسيني لوحدي وريح فين؟!

+


نظر لها بحنان ووضع يده ع وجنتها برفق وقال : متخفيش أنا راجع بسرعه هروح الحمام دقيقتين بس..
بللت شفتيها وهي تنظر حولها وهمسة: طيب متتاخرش!!
قبله اعلي راسها وهتف : حاضر يا صغنن!!

8


انصرف ايهم ونظرت وتين الي قائمه الطعام بتوتر وهمسة: طيب افرض اختارت حاجه وطلع مش بيحبها؟ ولا عنده حساسية منها؟ولا معجبتهوش؟!
 صمتت لحظه ثم نظرت إلي الأصناف بحيره مخلوطه بحزن ...

+


وقف ايهم عن قرب يراقب توترها وخجلها وترددها الواضح وحيراتها الكبيره مسح ع شعره وهمس : نفسي اعرف أشيل الخوف والتردد ده منك يا قلبي!!

6


ظل واقفا يراقبها حتي اخيرا اخذت قرارها واشاره الي النادل اقترب النادل منها وهتف : تحت امرك يا فندم !!
إشارة بإصبعه الي أحد الأصناف .. نظر لها النادل واقترب حتي يري الي ما تشير ..
رفع إيهم حاجبه وتمتم بغضب : ده ماله بقا بيقرب منها ليه كده ؟!

+


نظر لهم وحك بجانب لحيته كمختل عقليا وهدر بصوت حاد : احا ده بيسبل الخـ** ده؟!
اندفع الي الطاوله بغضب وهدر: دانا هكسر عضمك النهارده يا نحنوح!!

3



        
          

                
قبض علي ياقته من الخلف وهزه بعنف وهتف : جري ايه يا نحنون انت بتسبل يابا؟!
شهقة وتين برعب وهتف النادل : لا والله ابدا يا فندم !!

+


هاجت عينيه بنظرات مشتعله وصاح بعنف : احااا انت خليت فيها افندم !
نهضت وتين وتمسكت به وهمسه بصوت يملؤه الزعر وعينها تلمع بدموعها : خلاص يا إيهم والنبي محصلش حاجه!!

2


اغمض عينيه وضغط علي فكيه بغضب ودفع النادل من يده وهدر : غور من وشي مش عايز اشوف وشك لحد ما امشي من هنا ابو اللي جاب امك عيل ملزق !!
اقترب منها وهتف بحزم : وتين اللي يقرب منك وتلقيه بيستظرف خشي فيه شمال علي طول ..
واللي يدوس ليكي علي طرف تاكليه بأسنانك لازم تخربشي !!

3


نظرت له بذهول مخلوط بالزعر وكأنه براسين أمامها وهزت راسها بالنفي .. حدق بها واجلسها علي الكرسي واقترب منها وهمس: عايز ابوسك هنا قدام الناس !!
جحظت عينيها وارتجف جسدها وهي تحاول النهوض والهرب تمسك بها وهمس : استني أنا عايزك هموت عليكي ؛

3


دفعته بقوه وتلعثمت: ااايههم انتت اتجننت              سـ سيبني ؟!
دنا منها وتمتم: لا مش هسيبك تعالي نروح الحمام سوا !!
تراجعت وتين بذعر حتي اصطدمت بالطاوله وضعت يدها على الطاوله وتمسكت بالفاظ وهتفت : ابعد يا ايهم انت اتحولت ؟!
رفع حاجبه وهمس : اه أنا بحبك عايز بوسه !!

3


قبضته علي الفاظ وضربته علي جبهته جحظت عينيها برعب عندما رات جرح جبهته والقت الفاظ ..
وابتسم إيهم بانتصار ووضع يده علي جرحه 
وهتف : شوفتي يا وتين انتي قويه ازاي وعرفتي تتصرفي؟!
نظرت له بعدم تصديق وهزت راسها بالنفي وغمغمت: انت مجنون مش طبيعي!!

4


سحبها من يدها واجلسها وقال : اهدي يا روحي شوفتي انك تقدري تدافعي علي نفسك ودي مش حاجه صعبه خالص؟!
هزت راسها وهمسة وهي تبلع لعابه بصعوبه : اه! معاك حق بس ده ..
ابتسم وهتف : مفيش بس لازم تدافعي عن نفسك فاهم يا وتين!! يلا اطلبي الاكل !

3


ابتسمت علي جنونه وقالت : حاضر ..
مر الوقت وتناول الطعام .. وعاد مره اخر الي محل الملابس .. وقفت وتين وهي تنظر إلي كل الموديلات والالوان وهمسه: ايه ده ؟!

1


عض إيهم علي شفته يمنع ضحكته واقترب منها وقال: هاا يا وتين أنا محتار اوي؟!
نظرت له وردت: انت كمان؟؟
رفع حاجبه وتمتم: اه هو انتي كمان محتاره زي؟!

+


هزت راسها بالايجاب وقالت : اه اوي!
اقتربت أحدي الموظفات أشار لها ايهم برأسه بالتراجع ..هزت راسها وتراجعت ..
نظر لها واردف: طيب وبعدين مش هحضر الموتمر كده ولا ايه؟؟ وده موتمر مهم جدا لازم احضر يا وتين !
نظرت له وردت: بجد طيب استني !

1


اقتربت الي أحد الارفف بتردد حاولت التغلب عليه ومسكت واحده بالوان الاسود وقالت : دي حلوه؛
نظرت إلي اخري بالوان الكحلي وهتفت : لالا دي !!

+



        
          

                
لفت نظرها اخري باللون الازرق ألقت ما في يدها علي إيهم وتمسكت بها وهتفت : الله وكمان دي حلوه اوي..
تمسك إيهم بالملابس وهو ينظر لها بعشق اشاره الي بدله اخري بالون الرمادي وقالت : الله يا إيهم دي تحفه !!

1


ضحك بصخب وهتف: إيهم منك اتحف يا قلب إيهم !
وضعت الكثير من الموديلات والالوان وقالت : حلوين كلهم !!
ضحك ايهم ورفع منكبيه وغمغم: يا صغنن احنا عايزين واحده بس!!
اشاره بيده واردفت : اصلا كلهم حلوين طيب ممكن تقيس ونشوف؟!

+


نظر لها بحنان ورد: والله فكره يا صغنن!
مسك يدها وقبلها وتمتم: مش عارف من غيرك كنت عملت ايه يا قلبي!! 
نظرت له بدهشة وقالت: أنا معملتش حاجه يا إيهم؛

2


غمز له بطرف عينه وقال: امال مين اللي ساعدني غيرك يا روحي؟!
اشاره لها بيده واردف: أنا هدخل اقيس بقا ..

+


سحب أحد الموديلات ودلف غرفه تبديل الملابس 
ووقفت وتين لا تصدق انها ساعدت إيهم في شئ كما يقول !!
بعد مرور وقت خرج إيهم وهو يرتدي البدله السوداء حدقت به بذهول واعجاب صارخ وهمسه: ايه ده يلهوي !!
اقترب منها وهو يمسح على شعرها وقال: هااا ايه رايك ؟!

1


تنهدت وهي تحدق به وميلت راسها وهمسة: انت حلو اوي كده ازاي؟!
اقترب منها وضمها بحضنه وابتسم بعبث وغمغم:نفسك في ايه دلوقتي؟!
لفت يدها حول عنقه وهمسه برقه بدون وعي : وكمان حضن يلهوي ياني!!

4


عض ع شفتيه يكتم ضحكته وهمس: تخيلي بقا لو كملنا اكتر من حضن يا صغنن هندوب يا وتين قلبي!!
همسه بصوت بكاد مسموع: امم ؛
ضغط عليها بقوه وهو يشعر أنه ع وشك الانفجار وثقل تنفسه وهو يمرر يده ع جسدها بنعومه.. وتراجع بها الي غرفه تبديل الملابس واغلق الباب..

9


 دفعها للحائط ودنا منها والتهم شفتيها بقبله عميقه وهو يشعر أن جسده ينصهر بنار حارقه لا يستطيع التحكم بها 
 ضمها إليه ورفعها بين أحضانه ووضع يده خلف عنقها وقربها إليه وابتلع شفتيها بعنف ..

6


 هزت وتين راسها وهي تنحب وتشهق بصوت مكتوم وهو لا يشعر الا بأنها بين أحضانه وشفتيها بين شفتيه ويمتص شهد شفتيها بعنف ويده تعبث بجسدها حاولت دفعه ودموعها تنهمر علي وجنتيها وهي تحاول التملص منه ..

1


انزلقت بصعوبه الي الأرض وهي تضرب وجنتيها بجنون فاق ايهم بغضب شديد من نفسه ولعن تهوره وعدم قدرته على التحكم في نفسه وهوسه بها ...

+


قبض علي يده وسحبها إليه وهتف : بس بس يا وتين أنا اللي استاهل الضرب ده مش انتي يا قلبي !!
صاحت ودموعها تقطر بالم ودفعته وهرولت للخارج : ابعد عني بقا !
صاح ايهم وهو يحاول التمسك بها ولكنها اسرعت ولم تتوقف : استني يا وتين!
...........................
 في المستشفي ...

5


استيقظت زاد وهي تشعر بألم شديد في جسدها.. دارت بعينيها في الغرفه حتي وقعت عينيها عليه وهو ينام علي الكرسي ويضع رأسه علي الفراش بدون وعي وضعت يدها علي شعره وهمسة : جلال جلااااال...

+


تململ وفتح عينيه بتشويش حتي اتضحت الرؤيه وغمغم : زاد صحيتي اخيرا يا قلبي!!
نظرت له بدهشة وتنحنح هو وقطب حاجبيه وغمغم : قصدي انتي ليه مهمله كده؟؟ مفيش فايده فيكي !!

2


اعتدلت زاد وهي تشعر أنها أمام شخص مختل عقليا وهتفت : انت اكيد مختل أنا عملتلك ايه دلوقتي؟! 
نهض بغضب وهتف : ايوه لما انتي حاسه انك تعبانه بتدخلي تنامي ليه من غير ما تاخدي علاج او حتي تقوليلي انك تعبانه وانا اتصرف بدل البهدله دي طول الليل !!

+


نظرت له والان فقد انتبهت انها في المستشفى .. وأنها كانت تنام في الشقه بقميصها الداخلي والان هي في المستشفى وترتدي ملابسها .. 
جحظت عينيها برعب عند هذه الفكره لدرجه الاستدارة .. قطب جلال حاجبيه وهو يلاحظ تعبر وجهها المختلفه وغمغم : مالك انتي بتبصيلي كده ليه؟!
 
نهضت من الفراش ولكزته بقوه وهتفت : يا قليل الادب يا حيوان !!
حدق بها بذهول وقبض علي يدها .. 
ولف بها جعل ظهرها علي صدره الصخري وثبتها بالقوه وهمس بجانب أذنها: مش هحذرك تاني يا دكتوره !!

1


أغمضت عينيها بقوه حتي تستعيد السيطرة على أعصابه من المشاعر التي غمرتها بين أحضانه وهتفت : جلال بلاش كده سيبني أنا مش هسكت انت ازاي تعمل كده؟! غيرتلي هدومي يا سافل !!

5


تنهد وهو يستنشق رائحتها بعمق ويضمها بشده علي صدره وتمتم: اهدي وانا اسيبك وهفهمك ؟!
حاولت نزع يدها من قبضته وهتفت : طيب هديت اهو سيبني بقا !!
قبل أن يتركها فتح باب الغرفه وصدح صوت جهوري : واخيرا يا جلال باشا !!
وووووووووووو




تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close