اخر الروايات

رواية لعبة القدر الفصل الرابع 4 بقلم الشيماء محمد

رواية لعبة القدر الفصل الرابع 4 بقلم الشيماء محمد


باقي الحلقه الرابعه
حازم: نجوي ايه يا اختي؟؟
شوق بتضحك: سهوكه... دي ممرضه بتمشي تحب علي نفسها... بتحب اي حد تشوفه وخصوصا لو امور حبتين
حازم: قولتيلي بقي؟؟؟ اوعي تكوني انتي اللي بعتيها مكانك؟؟؟
شوق: ايوه انا متضايقه منك بس مش للدرجه دي... المهم بس كده مشيتها؟؟
حازم: اقولك ايه بس؟؟؟ كنت نايم وصحيت علي حاجه كاتمه نفسي واللي اقدر اقولهولك ان عبدالمنعم شالها من فوقي وخرجها بره وانتي بتتضحكي ومش مخلياني عارف اتكلم
شوق ميته من الضحك وحازم ضحك معاها لما افتكر اللي حصله
صوت ضحكهم كان عالي قوي قوي

عبد المنعم كان فرحان لكن صفيه متضايقه ان دي اللي عرفت تخرج ابنها من عزلته
حازم بيشوف الدنيا من جديد مع شوق ولما بتغيب الشوق بيوصل لمنتهاه
شوق بقي يومها بيبدأ وينتهي بحازم وبس اي حاجه تانيه ملهاش معني ابدا
القلبين دقوا والحب عشش ما بينهم ووصل لاقسي درجاته بس محدش فيهم عنده المقدره انه يعبر عن حبه بصوت واضح او صريح
ثلاث شهور فاتوا وهما غرقانين في الحب الصامت
في يوم شوق اتاخرت شويه وحازم مستنيها
حازم: هيا اتاخرت كده ليه؟
عبدالمنعم: الله اعلم يا ابني بس الغايب حجته معاه
حازم: تفتكر ان ابوها ممكن يكون ضايقها علشان اتأخرت امبارح؟؟
عبد المنعم: جايز... بس انت طالما عارف ان ابوها صعب بتأخرها ليه؟
حازم: غصب عني... ما بحسش بالوقت معاها... وعايزها علي طول معايا
عبد المنعم: انت حبتها... صح؟

حازم زي ما يكون اتفاجئ بالقرار ده... هو مكنش عارف ده اسمه ايه ومش عايز يسميه حب بس الحقيقه واضحه وصريحه... هو حبها..... للاسف
حازم: حبيتها؟؟؟ بس ما ينفعش
عبد المنعم: وليه ما ينفعش؟؟ ايه المانع؟؟
حازم: انا ما انفعش لوحده زيها
عبد المنعم: ايه؟؟ اول مره اعرف انك بتفكر كده..
حازم: امال انت عايزني افكر ازاي؟ هيا فين وانا فين؟
عبد المنعم: عمرك ما كنت بتفكر في الفوارق الطبقيه دي ايه اللي جرالك؟؟
حازم استغرب: فوارق طبقيه؟؟؟ انت بتتكلم عن ايه؟
عبدالمنعم: مش انت بتقول انت فين وهيا فين؟
حازم: انا قصدي ان هيا ملكه جمال وانا نص راجل... راجل مشلول
عبدالمنعم: انت بتقول ايه؟ شوق عمرها ما بتبصلك كده
حازم: تبقي متخلفه وعايزه حد يفوقها
عبدالمنعم: انت ليه بتقلل من نفسك؟؟
حازم: اقفل الكلام في الموضوع ده واياك تجيب سيره لحد
شوق جت وطول النهار وهو مخنوق وبيبصلها بطريقه غريبه وكأنه اول مره يشوفها!!
هو مش بس بيحبها هيا بقت جزء من روحه ومش ممكن يتنفس حتي من غيرها
بس لازم يشيلها من تفكيره ويبعدها عنه ده الافضل ليها هيا
ايه اللي يخليها ترتبط بواحد زيه كده عاجز!؟؟؟؟
شوق: هاه وبعدين؟
فاق علي صوتها
حازم: وبعدين ايه؟

شوق: هتفضل سرحان ومخنوق كده لامتي؟ ومخبي عني ليه؟؟؟ ايه اللي خانقك كده؟؟
حازم : انا مش مخنوق وبعدين انتي مين انتي علشان اخبي عنك او اقولك.. انتي مجرد ممرضه هنا ما تنسيش نفسك
كلامه وجعها قوي لانها بطلت تعتبر نفسها ممرضه واعتبرت نفسها مسؤله عنه وعن راحته
حازم ندم علي كلامه ده بس قرر ما يتراجعش عنه
شوق رجعت حازم لاوضته بصمت وخلصت يومها ومشيت وسابته
هو طول الليل ندمان وموجوع بس هو بيحبها وما يرضالهاش ترتبط بواحد زيه!!
تاني يوم شوق جتله وعاملته كممرضه وبس
تتكلم علي قد المطلوب... تديله حقنه وادويته.. تجيبله اكله... تناوله حاجه وصمت تام
حازم كان متخيل انه هيكون مبسوط كده او هيعرف يتعامل معاها عادي بس اكتشف انه غلطان
انه مش قادر يتحمل سكاتها ده ابدا... مش قادر يتحمل بعدها عنه كده
اخر النهار وصل لاخر صبره
حازم: وبعدين معاكي؟؟
شوق: خير يا افندم في اي حاجه حضرتك محتاجها؟؟
حازم: ما تكلمنيش بالاسلوب ده
شوق: انا مجرد ممرضه هنا وما ينفعش انسي نفسي
حازم: شوق!!!
شوق: افندم حضرتك
حازم: انا اسف خلاص... ما تعاملينيش بالشكل ده... انتي اكيد عارفه اني ما اقصدش اللي قلته امبارح
شوق: لا ما اعرفش... انا اعرف بس اللي انت بتقوله
حازم: ليه؟ ما بتحسيش!! مش عارفه ان انا ما اقدرش استغني عنك
شوق: كممرضه اه
حازم: بطلي تعملي نفسك مش فاهمه
شوق: انا فعلا مش فاهمه.... مش فاهمه انا ايه بالنسبالك...
حازم: انتي كل حاجه بالنسبالي... انتي بقيتي حياتي
شوق: امال بتبعدني عنك ليه؟
حازم: علشان ما ينفعش
شوق: ايه هو اللي ما ينفعش؟؟؟ حازم بصلي
حازم بصلها

شوق: انا بحبك..... ب ح ب ك
حازم فضل باصصلها وهو معندوش رد ليها
شوق وقفت: والظاهر ان الحب ده من طرف واحد وانا مش عارفه افرق بين الحب والارتياح او الاحتياج
انت بترتاحلي ومحتاجني بس مش بتحبني سوري يا حازم
حازم: ممكن تقعدي وتبطلي التخلف اللي انتي بتقوليه ده؟
شوق مش عايزه تقعد فحازم شدها وقعدها غصب وفضل ماسك ايدها
حازم: انتي غبيه ليه؟ شوفي نفسك ايه وشوفيني انا ايه؟
شوق وقفت تاني: انت مليونير وانا حته ممرضه لا راحت ولا جت قولتلك انا اسفه
حازم شدها تاني ووقعها علي الكرسي لانها مش عايزه تقعد
حازم: نفس التخلف بتاع عبد المنعم... انتو بتفكروا كده ليه؟
شوق: لان هو ده الواقع... انت مليونير وانا ممرضه
حازم: ايوه بس انا ما بفكرش كده ولا اقصد كده
شوق: امال تقصد ايه؟
حازم: اقصد ان انتي اجمل من انك تكوني حقيقه وانا مجرد واحد مشلول بتحبي فيا ايه هاه؟؟؟ وانا هقدملك ايه؟ ؟ هتخدميني وبعدين؟؟؟ هتستحمليني لامتي؟
شوق: انا عارفه انك غبي بس ما تخيلتش ان غباءك وصل للمرحله دي
حازم: دي عندك حق فيها... غبي اني احب واحده زيك الف راجل وراجل يتمنوها
شوق: لا يا غبي... انت غبي لانك مش عارف قيمه نفسك... انت عندك كتير قوي انا محتجاه منك
حازم: عندي ماده... لو اللي انتي عيزاه فلوس ده اقدر احققهولك
شوق: مش بقولك غبي... فلوس ايه اللي بتتكلم عنها... هيا من امتي الفلوس بتشتري السعاده ولا الصحه ولا الحب؟؟؟ انا عايزه حبك... عايزه قلبك.... عايزه حنيتك اللي بتخبيها... عايزه خوفك عليا... عايزه افضل جنبك انام واصحي في حضنك... عايزه افضل قريبه منك علي طول.... عايزه ابقي مسؤله عنك وانت مسؤل عليا... عايزه حبك يا حازم... ده اللي عيزاه
تقدر تقدمهولي؟؟؟

حازم: دي كلها حاجات جميله بس مش واقعيه.... دي حاجات بتنتهي بسرعه وبعدها هتتصدمي انك مرتبطه براجل مشلول... مش هيعرف يكون مسؤل عنك... مش هيقدر يقوم بواجباته كلها ناحية حبيبته... مش هيعرف يغنيها عن شلله ده... وهتفوقي بواقع انك مرتبطه بواحد مشلول وفجأه هتحسي اني بقيت حمل علي اكتافك وبقيت عاله... وبعد ما يروح الانبهار وتشوفي الحقيقه مجرده هتقولي ايه الغباء اللي انا عملته ده؟ انا كان عقلي فين؟
شوق: لو في حد هيقول الجمله دي هتكون انت... اول ما تملكني وابقي عادي معاك هتقول ايه الغباء ده انا ازاي ارتبطت بحتة ممرضه لا راحت ولا جت... وتيجي والدتك وتديك كلمتين وتفوق
حازم: انا من صغري لحد النهارده عمري ما بصيت لماديات ابدا... فاكيد لما احب مش هبصلها
شوق: يبقي تسيبك من الصح والغلط والواقع والخيال وتخلينا في حاجه واحده بس
حازم: ايه هيا؟؟
شوق: ان انا بحبك
حازم: وانا كمان يا شوق بحبك
شوق: بس كده
حازم: لا مش بس ابدا... وبعدين؟؟ واخر الحب ده ايه؟ في رأيك انتي ايه اخرته؟؟
شوق: ما ينفعش تسألني سؤال زي ده
حازم : في الطبيعي ما ينفعش لكن في حالتي دي يبقي لازم اسأل وانتي لازم تجاوبي... عايزانا نعيش حب افلاطوني وخلاص كده ولا عايزه ايه؟
شوق: انا عايزه اعيش معاك يا حازم!!! ده لو علي اللي انا عيزاه عايزه اشيل اسمك!!! عايزه افضل معاك
حازم: بالظبط.... عايزه تشيلي اسمي.... عايزانا نتجوز..... وتفضل برضه حقيقه واضحه انتي مصره تتجاهليها
شوق: ايه هيا؟؟؟؟
حازم: ان انا عاجز يا شوق... ما انفعش اكون زوج فهمتي بقي انا ليه كنت ببعدك عني... انا عاجز
ونكمل بكره
ياتري رد فعل شوق ايه؟
حازم هيعمل ايه؟
صفيه هتتفرج عليهم كده كتير؟؟؟
رواية لعبة القدر للكاتبة الشيماء


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close