رواية عشقي الممنوع الفصل الرابع 4 بقلم مريم محمد
بارت 4
مصعب بنفاذ صبر شدها و مسكها من وسطها و باسها بحنيه
اترعشت خديجه جامد و زقته
خديجه ببكى و عصبيه و صدمه: انت ازاي تعمل كدا انت اتجننت يمصعب اكيد اتجننت انت انت ايه يأخي انت كسرتني متوقعتش الي بعتبره ابنى يعمل كدا
مصعب بصدمه: انت بتضربني
الجد بعصبيه: انا قولتلك هساعدك اه لكن انك تسوق فيها ف انا مش هسمح
هز مصعب راسوا بحزن: تمام تمام بس ياريت تخليها متقوليش اني ابنها تانى و على عمومًا انا همشي كام يوم كدا و هبقى اجي بعدين
الجد بغضب: مصعببببب بلاش دور الضحيه ده
مصعب: عمر كسرت الراجل لما بيحسها تبقى دور ضحية انت مش فاهمني يجدو لانك مجربتش احساسي
خديجه: بس بقى بس انا مبقتش فهماك ولا فاهمه انت ازاي عملت كدا ده انت لسه من قريب كنت بتقولي يا ماما ايه غيرك كدا
مصعب بعصبيه: الي غيرني اني و سكت و نطق بتوتر... اني الي غيرني ان ولا حاجه ملكيش دعوه
خديجه: لاااا ليا لما تبقى معاملتك معايا كدا يبقى ليا يمصعب و غير معاملتم انت ازاي تتجراء و تبوسني ازااااي
مصعب: عشان انا ولا خلاص
خديجه: عشان انت ايه يمصعب
مصعب: بحبك
خديجه بعد فهم: ما انا طول عمري بحبك يمصعب بس انت معاملتك اتغيرت
ضحك مصعب بسخريه عىى فهمها لحبه ببراءه
مصعب بدموع متحجره: انا ماشي يجدو ماشي و مش راجع غير وانا حاسس ان قلبي سليم ماشي و انا مدمر و مش ناوي ارجع غير وانا كويس
الجد: يعنى ايه الكلام ده
مصعب: مسافر يجدي
الجد: لا طبعاً ده مستحيل
مصعب: هاخد اجازه كام شهر من الدخليه و هسافر
خديجه بهبوت: يعنى ايه يمصعب انت هتسيبني
مصعب في سره: ما انتي كدا كدا وانا جنبك ف انتي سايبه قلبي الي عاشقك
رد عليها: لازم امشي و هبقى اكلمك
الجد: ده مش هيحصل
مصعب: لا يجدي هيحصل اكمل بضعف يجدي انا تعبان انت عمرك شوفت حفيدك كدا
الحد بصمود: العشق بيهلك يحفيدي بذات لو من طرف واحد
مصعب: وانا طول ما العشق ده مش من طرفين ف انا هبعد لحد ما قلبي يرجعلي
الجد: مش هقدر على بعدك عني يحفيدي ده انا اموت فيها انا عايش عشانك انت و خديجه يبنى
مصعب بحزن: لو عايز راحتي سيبني امشي وانا حاسس انك كويس لحد ما ارجعلك
الجد بدموع بتنزل على وجهوا: مش هستحمل فراقك يبنى
مصعب بحزن: فراق مؤقت يجدي
الجد: عايز لما اموت تبقى جنبي يبنى
مصعب بلهفه: بعد الشر عنك يجدي
خديجه ببكى: رغم الي انت عملتوا من شوية بس بجد مش هقدر على بعدك اوعي تعمل كدا يمصعب صدقني مش هقدر اشوفك بعيد عني
مصعب: عايز ارتاح
خديجه بسرعه: من ايه يمصعب من ايه قولي حبيت مين وانا اجوزهالك
مصعب: مش هينفع مش هينفع
خديجه: ليه بتقول كدا
مصعب بحزن و ضحكة سخريه مؤلمه: لانها بتعتبرني ابنها
خديجه وهيا بتحاول انها متعتبرش الكلام عليها: يعنى ايه بتعتبرك ابنها
مصعب: بتعملي مش فاهمه بس انتي مش فاهمه
خديجه بعصبيه: انت اتجننت من امتى و ازاي اقولك على حاجه عايز تسافر سافر يمصعب لان مش عايزه اسمع الهبل ده تانى
و سابتوا وطلعت على غرفتها
اقترب مصعب من جدو الي قعد على كرسي و دموعه بتنزل
قعد على ارض قصاد جده و بصلوا
مصعب: انا اسف يجدي انا اسف
الجد بحزن: انا فاهمك يحفيدي فاهمك متعتذرش بس انا عايزك لما تسافر ترجعلي مصعب القوي الي قلبه بقى معاه
مصعب: حاضر يجدو صدقني هحاول
الجد بحزن وهو بيطبطب على شعر مصعب: اوعي تتأخر عليا يحفيدي مش هقدر استحمل فراقك كتير
مصعب: حاضر يجدي حاضر
طلع مصعب غرفته و مسك ورقه كتب فيها «عارف انك بتعتبريني ابنك بس انا ابن عمك و غصب عني حبيتك يخديجه انا بقول هسافر عشان انساكي بس انا عارف اني مش هنساكي و قلبي هيفضل معاكي و مش هيرجعلي كسرت الراجل لما بيعشق بتبقى وحشه اوي يا خديجه سامحيني غاليتي»
طبقها و حطها على كمود و اتصل بعز
مصعب: احجزلي تذكره لايطاليا زي ما قولتلك
عز بحزن: تمام
مصعب: انا اسف
عز: انا في ضهرك
في صباح اليوم التالى جهز مصعب و معاه شنطته و نزل بيها في الصالون لقى جدو مستنيه
مصعب بحزن على فراق جدو: جدوووو حبيبى هتوحشني اوي و جري حضنه
الجد: انت الي هتوحشني يحبيبى متتأخرش عليا
مصعب: صدقني انا مش قادر على فراقك ف اكيد هرجع في اقرب وقت
الجد: هستناك يحفيدي هستناك
مصعب و نو بيعطي لجدو الورقه: اديها لخديجه يجدو
الجد: حاضر يحفيدي
مشي مصعب من القاهره و سايب قلبه هناك
مشي وهو حاسس انه جسد بلا روح
نزل من الطائره و وقف تاكسي و ركب
مصعب: اريد الذهاب ل***
في الطريق رن تليفون مصعب فيديو كول و كان جدو
فتح عليه
مصعب: جدو حبيبى
الحد: وصلت يحفيدي
مصعب: ايوا يجدي... اديت الورقه لخديجه
الجد: ايوا يحفيدي
بعد سلامات قفل مع الجد
شوفيرة التاكس بفرحه: عااااا انت مصري زيي
مصعب بخضه: يخربيتك قصدي اه مصري
الشوفيرة: بجد مش مصدقه فرحانه اوي
مصعب: طب كويس
الشوفيرة: اسمك ايه
مصعب: انا مصعب
الشوفيرة: وانا ملك
مصعب: تشرفت
الشوفيرة: اتمنى نتقابل تانى
ابتسملها مصعب و نزل من التاكس بعد ما وصل و دخل الفيلا وووو يتبع
