اخر الروايات

رواية اسيري المتمرد الفصل العاشر 10 بقلم كوثر علي يوسف

رواية اسيري المتمرد الفصل العاشر 10 بقلم كوثر علي يوسف


وصلو جميعا
أسر ... قام بإدخال اخته علي
السرير التي باتت تتململ
وتهرتل بكلام غير مفهوم
بطريقه هستيريه
ناهد. ... راح راح فكوها فكوها
موتوه موتوه. غدرو بيه
الام... مالك ياناهد ياحبيبتي
اهدي اهدي ياناهد انتي ف
البيت ياحبيبتي
ناهد فتحت عيناها ونادت بصوت مرتفع
ناهد ... ماما
وتحتضن والدتها
الام. مالك ياحبيبتي
ناهد ... ببكاء هما إلا قتلوه
ياماما مكنش قداء وقدر هما إلا
قتلوه
صباح... قتلو مين؟!!!
ناهد ... قتلو كريم ياماما قتلو كريم
الام بصدمه..كريم ؟!!! كريم ابني
ناهد .... ايوا ياماما
سمعتهم ياماما
ك كانو فكريني مغمي عليا اول
مخطفوني انا فعلا كان مغمي
عليا اول مخطفوني بس بعدها
فوقت ولما سمعتهم بيكلمو
بعض عملت نفسي لسه فاقده
الوعي وسمعتهم ياماما سمعت
الراجل بيقول لخيري عايزني
اقتلهالك زي ماعملنا مع كريم
قالو بس اي رائيك فيا فكيتلك
فرامل العربيه لما الواد عمل
حدثه ومقمتلهوش قومه وانت
مفيش عليك اي شبهه ولو
عايزني اقتلك البت دي بردو
من غير ميبقي عليك اي غبار انا
ف الخدمه
رد عليه خيري... وقالو لا انا
جايبها بس هنا لحد ما امها
تتنازلي عن كل حاجه وهغورها
لامها تاني موتها مش هيفيدني
بحاجه دي هبله كريم هو الا
كان فاكر نفسه ناصح وكان
عايز يقف قدامي واديني
خلصت منو.
الام... يلهوي يالهوي ياحبيبي
يابني ياحبيبي ياكريم مت غدر
ياحبيبي انا السبب انا السبب
اني مسمعتش كلامك واتجوزت
الكلب دا رغم انك حظرتنني
منو كتير انا السبب انا السبب
صباح ... متعمليش ف نفسك
كدا
الام ... انا السبب ياصباح انا
السبب انا الا موتت ابني انا
أسر بتهوهااان.... يابن الكاااااالب
يابنت الكااااالب انا مش
هرحمك المرادي مش هرحمك
انا هطلع روحك باإديا وهب
واقفا وتوجه الي الباب
وقفت صباح علي الباب وشبكت
زراعيها
صباح... انا مش هسيبك تضيع
نفسك
أسر ... انا لازم اقتلو ياصباح
وسعيلي لازم يمووت لازممم
صباح... هتحاسب
هيتحاسب علي كل حاجه
بس بالعقل
أسر بهدوء ... قصدك ايه
صباح... يعني انا كمان ليا طار
عندو مش انتو بس ومستنيه
اليوم الا ارجع كل حاجه سرقها
مننا وانتقم منو زيكم بالظبط
واكتر
والا لازم نعملو دلوقت اننا نهدي
عشان نعرف نفكر لكن بتهورك
دا مش هتعرف تعمل معاه اي
حاجه لانو حويط ومخو مخ
شياطين وعمرو ما هيقع ف
الفخ بالساهل...
ناهد... انتي تعرفي خيري قبل
كدا؟!!!
صباح ... ايوا طبعا عرفاه خيري
يبقي عمي الا نهبنا وسرق حقنا
ورمانا انا وامي ف الشارع
وانا ليا حق عندو زيكو بالظبط
الام... صباح عندها حق لازم كلنا
نحط ايدنا ف ايد بعض
ومنعملش اي خطوه متهوره
أسر... طيب هنسب كل جرايمو
دي اول حاجه عملها انو سرق
املاكم وانتي مش هتعرفي
ترجعي حاجه لان امك كانت
عملالو توكيل بتصرف ف
املاكها وهي بكامل وعيها
ولما عطي امي السموم وبلغنا
عنو امي راحت بنفسها وبرأتو
من التهمه ومينفعش ترجع تاني
تقول انو هو الا بدل ادويتها
سموم
وكمان جريمه قتل كريم مفيش
اثبات معانا أن هو الا عمل كدا
صباح... هنستخدم نقطه ضعفو
ضدو
أسر ... قصدك اييي
صباح ... قصديإنو عمي وانا عرفاه كويس
نقطه ضعفو الجمال والفلوس
فلو لقينا ست فيها الصفتين
دول هنستخدم طريقتو ضدو
يعني بالبلدي كدا هنقلب السحر
علي الساحر
الام ... واحنا هنلاقي الست الا
انتي بدوري عليها دي فين
أسر ... والسؤال الاهم من دا احنا لو فعلا لقينا الست الا بالموصفات الا انتي قولتيها هتوافق تنفذ معانا الخطه دي
صباح... لا احنا مش هندور علي
ستات لانها موجوده اصلا انا عرفاها كويس وهي عمرها ما ترفض تساعدنا
أسر ... مين هي؟؟؟؟
صباح.. دي تبقي..

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close