اخر الروايات

رواية المشاكسات الثلاثة الفصل الخامس 5 بقلم نوران احمد

رواية المشاكسات الثلاثة الفصل الخامس 5 بقلم نوران احمد



المشاكسات التلاته 5
بقلمي نوران احمد مليجي
اتعصب ادم وضربه واتجمعو الرجاله كلهم يسلكوهم من بعض سحبه اياد واكرم علي اوضتهم وقفلو الباب
اياد : جري اي يا عم ادم عاملي مشكله كل شويه ليه الاداره لو عرفت هتتشلوح جرالك اي
ادم بغضب : مش لما تعرف الحيوان ده كان بيبص علي البنات وبيقل أدبه واتكلم عن ماسه مش سايبه ازاي اصلا يجيب سيرتها قدامي
اكرم : دقيقه انت بتقول انه كان بيبص عليهم معني كدا أنه كان بيراقبهم النهار ده وخصوصا كل شويه الاقيه في وشي وبيحاول يكلم شهد
اياد : ده عمل نفس الحوار ده مع ريماس لا لا لا الواد ده ميطمنش شكله كدا عارف حاجه وبيستهبل خلي بالكم من البنات كويس متسيبهمش ابدا
اكرم : انا بكرا بعد ما يخرجو للشغل هحط قفل للابواب والشبابيك كويس احتياطي وهسد اي فاتحه مهما كانت عشان محدش يبص عليهم
اياد : تمام كويس وانت يا عم ادم متبقاش حامي كدا اصبر وفكر ويلا ننام بقا
عدت الايام وكان نهايه الشهر
وكانت البنات بيثبتو شطارتهم اكتر وفي يوم
اياد : مكنتش اعرف انك شاطره اوي كدا يا ريماس انتي والبنات طبعا ليه مبتشتغلوش
ريماس : علشان الشباب بيرفضو أننا نروح اي مكان من غيرهم غيره بقا بس احنا من اوائل الدفعه اصلا
اياد : ليهم حق بصراحه انا زهقت من القاعده اي رايك نتمشي مع بعض وقفت ريماس بابتسامه خجل وراحت معاه ومع اول خطوه دخل حامد وحضن ريماس فجاه وهو بيقول : اي يا رائف يا حبيبي مش معانا ليه بقالك فتره وحشتني يا جدع ما تيجي نقعد مع بعض شويه
ضغط اياد علي أيده بقوه وشد أيده وبعدها عن ريماس وهو بيتكلم بعصييه : وهو من أمتي بيطيقك يا حامد ابعد عن وشي قبل ما اكسر وشك
جري حامد بسرعه بخوف وراح ناحيه ماسه وادم
ادم : اكيد من اول مقابله معايا اتاكدتي اني واحد جامد ومتفوتش وابهرتك
ماسه : ونبي تسكت ده انت عار علي الرجوله يا جدع قليل الادب اوي
ادم بغمزه : ما هي دي احلي حاجه يا بت بصتله بقرف وفجاه دخل حامد حضنها وهو بيقول : ماهر حبيبي ما تيجي معايا يا ماهر عايزك تقعد معايا شويه واحشني يا جدع
ادم بعيون سوده وشر كسر صوابعه وبعده عنها وهو بيقول : امشي من هنا احسن لك يا حامد بدل ما تشوف وش عمرك ما شوفته في حياتك ده لو بقي ليك عمر اصلا فاهم
خافت ماسه جدا منه وجري حامد
ادم : طب ده احنا بنخاف اهو اتلمي بقا اشوف واحد واقف معاكي ولا بيكلمك هنفخك فاهمه
ماسه بقلق : وانت مالك انت يا بارد مش ملاحظ أننا اصلا بنتقابل عشان نتخانق
وفضلو يتخانقو كالعاده
اما
اكرم : لسه بتشتغلي يا شهد فضلك كتير الوقت اتاخر اوي
شهد : اه لسه شويه الريس قال لازم اخلص التقرير كله النهار ده ممكن تروح تنام انت كتر خيرك اوي
اكرم : خلاص هانت قربتي تروحي هقعد معاكي ونروح مع بعض بس انتي جدعه اوي وعلي فكرة أنا قاعد معاكي رجلي علي رجلك
شهد : ليه تقدر ترتاح بجد مش عايزه اتعب حضرتك معايا
اكرم : اتعبي حضرتي انتي بس وملكيش دعوه وبعدين مقدرش اسيب البنت اللي بحبها وهتكون ملكي تقعد في مكان كله شباب بالليل لوحدها
اتكسفت شهد جدا ووشها احمر
اكرم : طيب هروح اجيب حاجه نشربها علي ما تفوقي من الصدمه بقا
خرج اكرم وضحكت شهد وحست ان قلبها بيدق جامد خلصت التقرير بسرعه واتاخر اكرم وفجاه دخل حد
شهد : اكرم اتاخرت ليه كدا انا خلصت انت لو بتصنع الحاجه كان زمانها خلصت واتصدمت بحد بيحضنها بعدته عنها بسرعه
حامد : حلو اوي يا جميل اخيرا خلي لينا الجو الباب قفلته جامد والكل نام مبقاش غيري وغيرك انت يا حلو
شهد بخوف وهي بتترعش : ابعد عني يا حيوان انت انت ازاي عرفت اصلا
شال حامد البروكه والشنب وبدأ يقطع هدومها
فضلت تصوت بخوف و دموعها نازله : اكرم الحقني يا اكرم ابعد عني الله يخليك معندكش اخوات بنات يا اكرم
اول ما قربت من الباب وسمعت صويتها قلبي وقع ووجعني اوي ماحستش بنفسي غير وانا كاسر الباب وبضرب في حامد ضرب خلاه ينزف ويغمي عليه بصيت عليها وقلعت التيشيرت بتاعي ولبسها ومسبتش حامد الا وهو جثه مبيتحركش مسكت ايد شهد عشان اقومها وقعت وهي بتعيط شلتها وجوايا غل وعصبيه وغضب ازاي سبتها وليه بسببي انا وصلت لده
اكرم بحب : ممكن تهدي حصل خير متعيطيش عشان خاطري انتي كويسه معايا خلاص كل حاجه كويسه انتي بخير وأمان ها
فضل ماشي بيها لحد ما وصل باب اوضتها وخبط
فتحت ريماس واول ما شافتها صرخت سمع الشباب في الاوضه التانيه وطلعو بسرعه علي اوضه البنات
في بيت العيله
اتصل الريس علي شهاب فتح الاسبيكر
شهاب : ايوه يا ريس اخيرا افتكرتني خير
الريس : افتكرتك اي يا ابني ما انت معايا من الصبح اي يا ابني انت فين خلصت التقرير ولا لا عارف اني زنقتك واديته ليك الصبح بس لازم يخلص ضروري
شهاب بصدمه : انت ادتهولي الصبح النهار ده متاكد انا طب طب تمام هتصل بحضرتك تاني سلام
رائف بغضب : كنت عارف انهم هيعملوا كده هما دماغهم جزمه ومش هيقبلوا بالسكوت جمعوا نفسكم هنروح بكره نطربقها على دماغهم الثلاثه دلوقتي يومكم اسود اتحركوا دخل ماهر وشهاب بسرعه لبسو وركبوا العربيه بسرعه لهناك
فاق حامد وراح لرئساء الشركه وجمعهم وهو بيقول : في بنات في الشركه متنكرين علي أنهم شباب وده ضد القوانين ولازم يتحبسو
محمد : اي الكلام العبيط ده ازاي الهبل ده يحصل لو كلامك مش حقيقي هتروح في داهيه ده كلام كبير اوي قدامي مشي معاه الرئيس محمد و موسي واول ما دخل لقي اكرم مع شهاب واياد بيكلم رائف وماهر وادم
حامد : حضرتك دول بنات صدقني قول ليهم كدا يقلعو
قلعو الشباب لبسهوم
ماهر : قول يا حبيبي انك عايز تشوف جسمنا ملوش داعي تجيب الرئس معاك حجه تحب اقلعلك البنطلون كمان
اتكسف حامد
الريس محمد : حامد انت متحول للتحقيق قدامي ومنه هتكون بره الشركه قدامي
الريس موسي : خلصت التقرير يا شهاب محتاجه ضروري
شهاب : ايوه طبعا يا فندم حضرتك كله تمام اتفضل
بص الريس وابتسم ومشي
رائف بغضب : اطلعو من الحمام ام نشوف اخرتها معاكم اي النهار ده تكونو في البيت وحسابي معاكم لما ارجع لكم والمره دي عقابكم هيكون شديد اوي اتحركي انتي وهي
اما عشان نعرف الكلام ده حصل ازاي تعالو نرجع
فلاش باك
اياد بغضب : وسخ طول عمره وسخ كان عارف انهم بنات عشان كدا كان داخل يحضن ريماس
ادم : عمل كدا مع ماسه وكسرت صوابعه وشكله استغل أن اكرم مش موجود وحاول معاها بقا
كانت شهد بتترعش وبتعيط في حضن البنات
اكرم : المصيبه دلوقتي ان الحيوان ده اول ما يفوق أقل حاجه ممكن يعملها يدور ازاي يأذينا ويفضحنا ودي فيها رفد لينا كلنا
واتصدموا فجاه لما الباب اتفتح ودخلو الشباب بعصبية شهد اول ما شافت شهاب خافت بس اخوها وطبيعي في حضنه تحس بشويه امان جريت عليه تحضنه يطمنها اتفاجات بضربه قويه علي وشها وقعت علي الارض وبصتله بخوف ودموع وهي بتترعش قرب منها ووو
كدا تكون خلصت حلقتنا استنونا في بارت جديد مع السلامه
بقلمي نوران احمد مليجي


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close