رواية ماساة طفلة الفصل الثالث 3 بقلم جنات بدر
"مأساةطفله "
"البارت الثالث "
"بقلم جنات بدر "
ابتسم المقدم وقال نيجار أنت لسه طفله إيه ودكي شقة مفروشة اش عارفك الحاجات دي
نزلت راسها بحزن وقالت أنا كنت.....قطع حديثها دخول شخص
قال المقدم نورت ياباشا اتفضل،
بصت نيجار على الشخص اتصدمت.
كان عزيز بيقلع نظارته الشمسية ابتسم عزيز وقال بنورك ياجلال إيه الأخبار
جلال كله تمام التمام ياباشا اتفضل حضرتك
قال عزيز لا انا همشي المهم إنو اسم نيجار مايجيش في اي تحقيق
ردت جلال وقال أكيد حضرتك اتفضل وبص لي نيجار وقال نتقابل بعدين بقي يانونه
إبتسمت نيجار شكرا لي حضرتك
جلال حضرتي إيه قولي جلال بس
وقبل ماتكلم سحبها من ايدها بسرعه وخرج
ابتسم جلال وقال شكلك وقعت يا ابن العم في العربيه كان عزيز في قمة غضبه وكان في سراع في دخله هو مضيق ليه وزعلان لما إبتسمت لي جلال هو حاسس بنار في قلبه ومش فاهم ليه
حطت أيدها على كتفه وقالت إنت كويس
اتكلم عزيز بهدوء عكس اللي جوه وقال ممكن تقولي عنوانك عشان أوصلك لي أهلك
نزلت رأسها بحزن وقالت أهلي متوفين وانا مليش حد في الدنيا غير ربنا
مسح على وشه بغضب وقال انتي بتعيطي ليه خلاص أهدي
بص ليها وقال بفضول جلال حلو صح
ردت هي بعفوية وابتسمت وقالت أوي شكله لطيف أنت تعرفو منين
وفجأه وقفة العربيه لي درجة خبطت راسها قالت بوجع إيه التخلف ده في حد يوقف كده
عزيز مسكها بغضب من ايدها انا متخلف ياشمال انتي نسيتي نفسك ياروح أمك انتي لسه خارجه من شقه مفروشه يابت
بصت ليه نظره خلت قلبه اتقسم نصين من نظرتها، قدايه حست بالإهانة هو طعن قلبها بخنجر حاد
خانتها دموعها ونزلت مسحت دموعها ونزلت من العربيه
ومشيت بكسره هو فعلآ وجعها
وقالت وهي بتكلم نفسها هو زي يقول عني كده وبصت لي السماء وقالت بحزن بس انا مش كده يارب وانت عارف كده
عزيز مسح وجه بندم على اللي قالو نزل جري وراها ومسك ايدها
لسه هيتكلم سحبت ايدها بغضب وضربته بالقلم
عزيز كان مصدوم من القلم اللي نزل على وجه وحول يتحكم في غضبه
نيجار بغضب إياك ثم إياك تقرب مني مش انا بنت شمال وجايه من شقه مفروشه أبعد عني بقي سيبني في حالي
مسكها عزيز بقوة وقال ممكن تهدي انا مكنش قصدي كده آسف على الكلآم اللي قولته سامحيني مش قصدي بجد
انهارت نيجار وبقت تعيط وزي مايكون كانت مستني اي لحظه عشان تنهار وفعلا كل حصونها انهارت وبقيت تعيط وتقول أنا مش كده والله انا مش كده
انا روحت هناك على عماي كنت مفكره شغل شريف حولت أمشي وهما اللي حبسوني غصب عني
وضع أنامله على شفتيها وقال اششش ممكن تهدي اهدي خالص مفيش حاجه حصل
والله مكنش قصدي بس انا اديقت منك واتعصبت خرج الكلام غصب عني ياريت كان لساني اتقطع قبل ماقول كده
قالت بدموع بعيد الشړ عنك متقولش كده بلاش الدعاء الوحش باب السماء يكون مفتوح لاقدر الله
ابتسم عزيز على برائتها وقال يعني مش زعلانه مني
هزت راسها بلا ممكن تسيبني أمشي ابقى
ردعزيز هتروحي فين مش لسه قايله ملكيش حد
نيجارايوه ما انا هروح أدور على شغل واشوف ساكن
قال عزيز بسخريه وترجعي توقعي في أماكن غلط بردو وترجعي وتقولي ياريت صح
بصت ليه بحصره وقالت إنت بتتريق عليا اكمني يتيمه ومقطوعه من شجره لامش شجره من فرع والله مقطعو من فرع والدنيا
جات عليا أوي لي درجة إنو انا مش شايفه إيه الحكمه من كده بس أكيد ربنا عارف
مشيت خطوتين
مسك ايدها والله مش قصدي اتريق قصدي إنك لسه صغيرة ومش هتعرفي الصح من الغلط
وانا عايز أساعدك
ردت نيجار أولا انا مش صغيره انا فضلي شهر واكمل 18سنه
ثانيا اش ضمني إنك عايز تساعديني مايمكن أنت كمان ليك دافع عشان تساعدني
ضحك بسخريه ومسكها من ايدها واتكلم أثناء صعودهم لي الدرجه
قال قال فضلي شهر واكمل 18سنه يعني كده كبيره
ادخلي ياستي انتي مافكيش غير لسانك
يعني انا غرضي شريف ومش عايزك تتلوثي من المستنقع اللي كنتي فيه وعجلت كل حاجه بسرعه عشان انقذك وانتي ربنا يصلح حالك
بصت ليه بعدم فهم وقالت ازي يعني مش فاهمه قصدك إيه
بص عزيز لي الموبايل و قارئ الرساله اللي وصلت
وقال بصي ادخلي ارتاحي انا عندي شغل مهم لازم أمشي دلوقتي وهرجعلك أصبح ونتكلم
لسه هيمشي مسكت ايده بخوف وقالت إنت هتسيبني هنا وحدي أنت مش عارف أنا شوفت إيه أصبح بجد أنا خايفه أوي
هزت قلبه نظرة الخوف اللي في عينها ونبرة صوتها وشدها لي حضنه وبقي يمسح على ضهرها بحنان
وقال بنبره هاديه يبث فيها كل الحنان أهدي مفيش حاجه متخافيش طول مانا جنبك ومفيش حاجه هتحصلك تمام
شعرت باطمئنان ودف لم تشعر بيها من قبل ولكن سرعان متغيرت ملامحها وبقيت بتشم في هدومه بستغراب
بص عليها وقال مالك قلبتي كلب بوليسي بتشمي فيا كدا ليه
ردت بصدمه أنت ايوه أنت، أنت المجرم اللي قتل الشخص الصبح انا متأكده أنت عشان هي نفس ريحة الشخص اللي مسكني اللي كان مقنع أصبح
عزيز بص ليها بجمود ومنطقش باولا كلمه
قالت يعني أنت اللي مجرم وانت كمان خفيت الجثه صح عشان كده ماظهرش لي البوليس أنت أكيد زعيم مافيا عشان عملت كل ده
أنت اللي زيك مكانك مش هنا مكان بين المجرمين
لسه هتمشي مسك ايدها وقال بغضب مين اللي مكانه بين المجرمين ها انطقي مين
انتي بتستفزيني وترجعي تعيطي
رماها على السرير وقال تحبي تشوفي الإجرام على أصوله
رجعت نيجار بخوف
أتنفس بغضب وطلع وقفل عليها الباب كان بيكلم نفسه، استغفر الله العظيم واتوب اليه يعني الواحد يعمل خير يعود عليه شر
رجع رد علي نفسه اهدي ياعزيز دي طفله واكيد مش فاهمه حاجه بس اشوف الشغل وبعدين ارجع ليها
بص في الرساله واتنهد واتكلم في الموبايل ايوه يافندم ايوه وصلت المعلومات متقلقش حضرتك اعتبره حصل
ضحك عزيز ورد حضرتك عارف عزيز يعني لما يقول حصل اكيد حصل
في الشقه كانت نيجار قعده بخوف ياربي هو هيعمل فيا إيه معقول يكون هوكمان عايزيني!!!
وبعدين حطط ايدها على بوقها لا لا إيه إللي بتقوليه ده يانيجار أكيد كويس
رجعت قالت كويس إيه ده مجرم ولازم أبلغ عليه ده كمان خطفني وقفل عليا
وفعلا قربت من التلفون الأرض وطلبت البوليس
نيجار الو البوليس معايا
.........
نيجار كنت عايزه أبلغ على شخص مجرم هو قتل شخص وكمان خطفني
............
نيجار العنوان ****أرجوك تعال بسرعه انا خايفه هو قفل عليا ونزلت سمعت التلفون
تنهد بخوف وقالت يارب يوصلو قبليه هو عن يعمل فيا حاجه
عدة ساعه وباب الشقه كان بيتفتح
نيجار كانت خايفه وجريت استخبت في الدولاب
دخل عزيز بص لقي الغرفه فاضيه اترمي على السرير بتعب
وطلع الموبايل واتكلم بتعب أيوه ابعتلي دكتور بسرعه
.......
عزيز متتأخرش ورمي الموبايل من إيده وهو بينهج بسرعه ومش قادر من كتر النزيف
واتكلم بتعب عزيز، راحت فين دي ماهو مش معقول هتمشي والباب مقفول ومفيش منفذ
كل ده ونيجار سامعه كل اللي حصل واتكلمت بخوف هو عايز دكتور معقول بيكون تاجر أعضاء لطمت على وجهها ياحزني ياعيني عليكي يانيجار
هتتبعي بي الحته يارب يعني أخرج من حفره أقع في دحديره
عزيز سمع همسها وخبط في الدولاب
أتكلم بتعب اطلعي يانيجار من الدولاب انا سمعك
مفيش رد
أتكلم عزيز بصعوبه اطلعي يانيجار انا بموت
إتصدمت نيجار من كلمته وخرجت بلهفه وقالت بعيد الشر عنك
بصت بصدمه على عزيز اللي منصاب برصاصه وكان بينزف بطريقه شديده جريت لي عنده
واتكلمت بخوف أنت كويس حصل إيه ازي اتعورت كده ياربي إيه النزيف ده كلو أنت لآزم تروح المستشفى بسرعه
وجابت قميص من هدومه وبقيت تضغط على الإصابة عشان النزيف يوقف
ابتسم عزيز بتعب وقال انتي بتعيطي انتي خايفه عليا مش انا مجرم
ردت بعيط بص يا إسمك ايه أنت أنت فعلآ مجرم بس انا مش زيك ومش هسيبك كده
الباب خبط عزيز اتكلم بتعب أفتحي الباب طيب
خرجت نيجار تفتح الباب لقيت جلال اتكلمت بلهفه حضرتك اتاخرت ليه المجرم جو ومتصاب بس والله مش انا انا مقربتش منه
دخل جلال واتكلم بجديه عزيز الألفي أنت مطلوب القبض عليك،"""يتبع
"البارت الثالث "
"بقلم جنات بدر "
ابتسم المقدم وقال نيجار أنت لسه طفله إيه ودكي شقة مفروشة اش عارفك الحاجات دي
نزلت راسها بحزن وقالت أنا كنت.....قطع حديثها دخول شخص
قال المقدم نورت ياباشا اتفضل،
بصت نيجار على الشخص اتصدمت.
كان عزيز بيقلع نظارته الشمسية ابتسم عزيز وقال بنورك ياجلال إيه الأخبار
جلال كله تمام التمام ياباشا اتفضل حضرتك
قال عزيز لا انا همشي المهم إنو اسم نيجار مايجيش في اي تحقيق
ردت جلال وقال أكيد حضرتك اتفضل وبص لي نيجار وقال نتقابل بعدين بقي يانونه
إبتسمت نيجار شكرا لي حضرتك
جلال حضرتي إيه قولي جلال بس
وقبل ماتكلم سحبها من ايدها بسرعه وخرج
ابتسم جلال وقال شكلك وقعت يا ابن العم في العربيه كان عزيز في قمة غضبه وكان في سراع في دخله هو مضيق ليه وزعلان لما إبتسمت لي جلال هو حاسس بنار في قلبه ومش فاهم ليه
حطت أيدها على كتفه وقالت إنت كويس
اتكلم عزيز بهدوء عكس اللي جوه وقال ممكن تقولي عنوانك عشان أوصلك لي أهلك
نزلت رأسها بحزن وقالت أهلي متوفين وانا مليش حد في الدنيا غير ربنا
مسح على وشه بغضب وقال انتي بتعيطي ليه خلاص أهدي
بص ليها وقال بفضول جلال حلو صح
ردت هي بعفوية وابتسمت وقالت أوي شكله لطيف أنت تعرفو منين
وفجأه وقفة العربيه لي درجة خبطت راسها قالت بوجع إيه التخلف ده في حد يوقف كده
عزيز مسكها بغضب من ايدها انا متخلف ياشمال انتي نسيتي نفسك ياروح أمك انتي لسه خارجه من شقه مفروشه يابت
بصت ليه نظره خلت قلبه اتقسم نصين من نظرتها، قدايه حست بالإهانة هو طعن قلبها بخنجر حاد
خانتها دموعها ونزلت مسحت دموعها ونزلت من العربيه
ومشيت بكسره هو فعلآ وجعها
وقالت وهي بتكلم نفسها هو زي يقول عني كده وبصت لي السماء وقالت بحزن بس انا مش كده يارب وانت عارف كده
عزيز مسح وجه بندم على اللي قالو نزل جري وراها ومسك ايدها
لسه هيتكلم سحبت ايدها بغضب وضربته بالقلم
عزيز كان مصدوم من القلم اللي نزل على وجه وحول يتحكم في غضبه
نيجار بغضب إياك ثم إياك تقرب مني مش انا بنت شمال وجايه من شقه مفروشه أبعد عني بقي سيبني في حالي
مسكها عزيز بقوة وقال ممكن تهدي انا مكنش قصدي كده آسف على الكلآم اللي قولته سامحيني مش قصدي بجد
انهارت نيجار وبقت تعيط وزي مايكون كانت مستني اي لحظه عشان تنهار وفعلا كل حصونها انهارت وبقيت تعيط وتقول أنا مش كده والله انا مش كده
انا روحت هناك على عماي كنت مفكره شغل شريف حولت أمشي وهما اللي حبسوني غصب عني
وضع أنامله على شفتيها وقال اششش ممكن تهدي اهدي خالص مفيش حاجه حصل
والله مكنش قصدي بس انا اديقت منك واتعصبت خرج الكلام غصب عني ياريت كان لساني اتقطع قبل ماقول كده
قالت بدموع بعيد الشړ عنك متقولش كده بلاش الدعاء الوحش باب السماء يكون مفتوح لاقدر الله
ابتسم عزيز على برائتها وقال يعني مش زعلانه مني
هزت راسها بلا ممكن تسيبني أمشي ابقى
ردعزيز هتروحي فين مش لسه قايله ملكيش حد
نيجارايوه ما انا هروح أدور على شغل واشوف ساكن
قال عزيز بسخريه وترجعي توقعي في أماكن غلط بردو وترجعي وتقولي ياريت صح
بصت ليه بحصره وقالت إنت بتتريق عليا اكمني يتيمه ومقطوعه من شجره لامش شجره من فرع والله مقطعو من فرع والدنيا
جات عليا أوي لي درجة إنو انا مش شايفه إيه الحكمه من كده بس أكيد ربنا عارف
مشيت خطوتين
مسك ايدها والله مش قصدي اتريق قصدي إنك لسه صغيرة ومش هتعرفي الصح من الغلط
وانا عايز أساعدك
ردت نيجار أولا انا مش صغيره انا فضلي شهر واكمل 18سنه
ثانيا اش ضمني إنك عايز تساعديني مايمكن أنت كمان ليك دافع عشان تساعدني
ضحك بسخريه ومسكها من ايدها واتكلم أثناء صعودهم لي الدرجه
قال قال فضلي شهر واكمل 18سنه يعني كده كبيره
ادخلي ياستي انتي مافكيش غير لسانك
يعني انا غرضي شريف ومش عايزك تتلوثي من المستنقع اللي كنتي فيه وعجلت كل حاجه بسرعه عشان انقذك وانتي ربنا يصلح حالك
بصت ليه بعدم فهم وقالت ازي يعني مش فاهمه قصدك إيه
بص عزيز لي الموبايل و قارئ الرساله اللي وصلت
وقال بصي ادخلي ارتاحي انا عندي شغل مهم لازم أمشي دلوقتي وهرجعلك أصبح ونتكلم
لسه هيمشي مسكت ايده بخوف وقالت إنت هتسيبني هنا وحدي أنت مش عارف أنا شوفت إيه أصبح بجد أنا خايفه أوي
هزت قلبه نظرة الخوف اللي في عينها ونبرة صوتها وشدها لي حضنه وبقي يمسح على ضهرها بحنان
وقال بنبره هاديه يبث فيها كل الحنان أهدي مفيش حاجه متخافيش طول مانا جنبك ومفيش حاجه هتحصلك تمام
شعرت باطمئنان ودف لم تشعر بيها من قبل ولكن سرعان متغيرت ملامحها وبقيت بتشم في هدومه بستغراب
بص عليها وقال مالك قلبتي كلب بوليسي بتشمي فيا كدا ليه
ردت بصدمه أنت ايوه أنت، أنت المجرم اللي قتل الشخص الصبح انا متأكده أنت عشان هي نفس ريحة الشخص اللي مسكني اللي كان مقنع أصبح
عزيز بص ليها بجمود ومنطقش باولا كلمه
قالت يعني أنت اللي مجرم وانت كمان خفيت الجثه صح عشان كده ماظهرش لي البوليس أنت أكيد زعيم مافيا عشان عملت كل ده
أنت اللي زيك مكانك مش هنا مكان بين المجرمين
لسه هتمشي مسك ايدها وقال بغضب مين اللي مكانه بين المجرمين ها انطقي مين
انتي بتستفزيني وترجعي تعيطي
رماها على السرير وقال تحبي تشوفي الإجرام على أصوله
رجعت نيجار بخوف
أتنفس بغضب وطلع وقفل عليها الباب كان بيكلم نفسه، استغفر الله العظيم واتوب اليه يعني الواحد يعمل خير يعود عليه شر
رجع رد علي نفسه اهدي ياعزيز دي طفله واكيد مش فاهمه حاجه بس اشوف الشغل وبعدين ارجع ليها
بص في الرساله واتنهد واتكلم في الموبايل ايوه يافندم ايوه وصلت المعلومات متقلقش حضرتك اعتبره حصل
ضحك عزيز ورد حضرتك عارف عزيز يعني لما يقول حصل اكيد حصل
في الشقه كانت نيجار قعده بخوف ياربي هو هيعمل فيا إيه معقول يكون هوكمان عايزيني!!!
وبعدين حطط ايدها على بوقها لا لا إيه إللي بتقوليه ده يانيجار أكيد كويس
رجعت قالت كويس إيه ده مجرم ولازم أبلغ عليه ده كمان خطفني وقفل عليا
وفعلا قربت من التلفون الأرض وطلبت البوليس
نيجار الو البوليس معايا
.........
نيجار كنت عايزه أبلغ على شخص مجرم هو قتل شخص وكمان خطفني
............
نيجار العنوان ****أرجوك تعال بسرعه انا خايفه هو قفل عليا ونزلت سمعت التلفون
تنهد بخوف وقالت يارب يوصلو قبليه هو عن يعمل فيا حاجه
عدة ساعه وباب الشقه كان بيتفتح
نيجار كانت خايفه وجريت استخبت في الدولاب
دخل عزيز بص لقي الغرفه فاضيه اترمي على السرير بتعب
وطلع الموبايل واتكلم بتعب أيوه ابعتلي دكتور بسرعه
.......
عزيز متتأخرش ورمي الموبايل من إيده وهو بينهج بسرعه ومش قادر من كتر النزيف
واتكلم بتعب عزيز، راحت فين دي ماهو مش معقول هتمشي والباب مقفول ومفيش منفذ
كل ده ونيجار سامعه كل اللي حصل واتكلمت بخوف هو عايز دكتور معقول بيكون تاجر أعضاء لطمت على وجهها ياحزني ياعيني عليكي يانيجار
هتتبعي بي الحته يارب يعني أخرج من حفره أقع في دحديره
عزيز سمع همسها وخبط في الدولاب
أتكلم بتعب اطلعي يانيجار من الدولاب انا سمعك
مفيش رد
أتكلم عزيز بصعوبه اطلعي يانيجار انا بموت
إتصدمت نيجار من كلمته وخرجت بلهفه وقالت بعيد الشر عنك
بصت بصدمه على عزيز اللي منصاب برصاصه وكان بينزف بطريقه شديده جريت لي عنده
واتكلمت بخوف أنت كويس حصل إيه ازي اتعورت كده ياربي إيه النزيف ده كلو أنت لآزم تروح المستشفى بسرعه
وجابت قميص من هدومه وبقيت تضغط على الإصابة عشان النزيف يوقف
ابتسم عزيز بتعب وقال انتي بتعيطي انتي خايفه عليا مش انا مجرم
ردت بعيط بص يا إسمك ايه أنت أنت فعلآ مجرم بس انا مش زيك ومش هسيبك كده
الباب خبط عزيز اتكلم بتعب أفتحي الباب طيب
خرجت نيجار تفتح الباب لقيت جلال اتكلمت بلهفه حضرتك اتاخرت ليه المجرم جو ومتصاب بس والله مش انا انا مقربتش منه
دخل جلال واتكلم بجديه عزيز الألفي أنت مطلوب القبض عليك،"""يتبع