رواية توكيل زواج الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم هبه منصور
الواحدةوالثلاثون .
ندي وهي تنظر حيث ينظر يوسف .وجدت منه تمسح دموعها حتي لا يراها أحد فهتفت بخبث.مش هتيجي تسلمي علي يوسف يمنه.ولا ايه.
منه.وهي تتجه له حمد الله علي سلامتك يايوسف .
يوسف وهوا ينظر لها بحب فلأول مره يري الحب في عينها له وخوفها عليه.الله يسلمك يامنه اناكويس متقلقيش.
استاذن محمود وخرج من الغرفه متوجها للطبيب يطمئن منه علي نتيجه الإشعات وجلست راجيه وهناء علي الكنبه بطرف الغرفه بينما بقيت ندي ومنه بجانب يوسف. وجدت منه ويوسف ينظرون لبعضهم بحب ابتسمت وذهبت تجلس بجانب امهاوخالتهاحتي تتركهم يتحدثو
يوسف وهوا ينظر لهاويتحدث بهمس.انا لوأعرف اني هشوف النظره دي في عينك كنت خليت حد يضربني بالنار من زمان.
منه.بعد الشر عنك يايوسف سلامتك ياحبيبي. ولاكن انتبهت لماقالت فهمت تغادر ولاكن اسرع يوسف وامسك يدها.
يوسف .انتي قولتي ايه الوقتي.
منه.مقولتش انا لازم أمشي اتأخرت.
يوسف.تمشي مين انا مش هسيب إيدك الا لما اعرف قولتي ايه .
منه مقولتش حاجه سيب إيدي لو سمحت.ميصحش كدا.
يوسف.وهوا ينظرلها بحبك يامنه والله بحبك وعمري ماكان في قلبي غيرك.
منه وهي تبتسم له ولا تنطق بحرف.
يوسف ارجوكي اتكلمي هموت واسمعها.
منه.بعد الشر متقولش كداانامقدرش اعيش منغيرك يايوسف.
يوسف وقد نسي نفسه فهتف بصوت عالي .الله اكبر.وأخيرا نطقتي.
التفت له كل من بالغرفه حتي والده الذي دخل في نفس الوقت.فتكلمت امه.
راجيه.فيك ايه ياولدي .
يوسف وهوا ينظر لابيه.مفيش انا بس أول ماابقا كويس هأخد الحاج ونروح نخطب البت دي بعد إزنك ياوالدي.
محمود وهوا يبتسم علي تهور ابنه .هتخطبها لمين ياولدي.
يوسف. ليا انا ياحج انا عايز اتجوز منه اول ما أخلص السنه دي وهتخرج ونتجوز
محمود.ماشي ياولدي نطمن عليك ونخلص موضوع ندي الاول وبعدين نخطبهالك منه ست البنات ومفيش منها
ندي وهي توجه كلامها لعمها موضوعي خلص ياعمي من زمان الاحسن نركز مع يوسف ومنه انا هلاص هطلق.
محمود.اسمعي يابنتي انا عارف ان ولدي غلطان بس هوا معزور الموضوع كان مترتب صح وهوا اتدحك عليه.
ندي ياعمي ابن حضرتك كان بيشك فيا من الاول ده فاكر اني انا ويوسف بنحب بعض من قبل موضوع عمي كمان.
نظر محمود ليوسف فأخبره يوسف بكل ماحدث وكلام كامل له .
صرخت به ندي.يعني شويه كلام سمعهم عني حكم منغير مايفهم ولا يسألني حتي صدق الي عايز يصدقه فيا لان مفيش بينا ثقه ولا تفاهم انا عايزاك تطلقني منه ياعمي زي ماجوزتني ليه
محمود.لما نعاود البيت نبجا نتكلم يابنتي استهدي بالله.
خرج يوسف بعد يومين من دخوله المستشفي .بقيت ندي مصره علي موقفهاوطلبت من الجميع ان لايخبروا كامل بما حدث.حتي يتم الطلاق.
انتهي العام الدراسي وكان يوسف خطب منه بعد شفاؤه وتحدد موعد الزواج بعد شهر من انتهاء الامتحانات وهوا مابقي عليه اسبوع.
جلست ندي مع امها وخالتهاولاكن شارده الزهن وليس علي وجهها ابتسامه فقط حزن علي فراق حبيبهاوسؤء ظنه بها.
دخلت ندي ومعهايوسف فقد كانوا بالخارج وقررت ان تأتي لتزور ندي.وبعد وقت استأذنت منهم تغادر ومعها يوسف لكي يوصلها للبيت احدثت معه منه وبعدين يايوسف هنفضل سايبين ندي كدا انتامش شايف بقت ازاي .
يوسف اعمل ايه يامنه هيا رافضه ان حد فينا يقول لكامل حاجه وخلتناكلنا نحلفلها انتامش هنعرفه حاجه .
منه بس مقالتليش انا.
يوسف قصدك ايه.
منه ابعتلي الفيديوا الي معام ومتسجل لبن عم ندي ورقم كامل وانا ابعتهولو من تلفوني ولما يشوفو اكيد هيكلمني فهفهموا الي حصل.
يوسف .يابنت الناصحه كاتت غايبه عني فين دي .تستاهلي بوسه علي الفكره دي.
منه.احترم نفسك يايوسف وابعد انتا اتجننت ابعد وركزفي السواقه.
يوسف. أعوذ بالله ايه ده هتجوز بلطجي مابراحه ياست الدكتوره ايه هتكليتي دي حتي قبله بريئه.
منه.ولا بريئه ولا دنيئه انتاخطيبي ياأستاذ ميصحش الكلام ده.
يوسف.خلاص خلاص كلها اسبوع وتبقي في بيتي يامنه ووقتها هحاسبك علي الي بتقوليه ده. خودي التلفون وابعتي لنفسك الفيديو ياختي والرقم متسجل.
منه وهي تضخك علي كلامه ماشي ياسيدي هاخد التلفون بس براحه علي نفسك.هههههههههه النرفزه وحشه ليك.
يوسف.والله لو مابطلتي ضحك لسكتك بطريقتي يامنه وإقترب منها فصمتت بعد ان فهمت قصده من كلامه.
يوسف هههه أيوه كداأحبك وانتي مطيعه
أخذت منه الفيديو والرقم وقررت ان ترسل له رساله تفهمه فيها الاول ثم الفيديو.
في امريكا كان جالس مع مجموعه من العملاء في مكتبه ومعه كرستين فهوا ينهم نفسه في العمل بشكل مستمر انتهي الاجتماع وخرج من المكتب لكي يغادر الشركه ونسي هاتفه علي المكتب .
وهوا متجه بسيارته لبيته تزكر الهاتف فعاد مره أخره في هذا الوقت كانت كرستين تجمع أغرادها لتغادر ولاكن سمعت التلفون يرن فأخذته وجدته تلفون كامل وجأته رساله من رقم مصري.فخافت ان يعود مره أخره لهم بعد ان جاء وعاد معها كما كان ففتحت الرساله وقرأتها ولاكن مسحتهافي الحال
ندي وهي تنظر حيث ينظر يوسف .وجدت منه تمسح دموعها حتي لا يراها أحد فهتفت بخبث.مش هتيجي تسلمي علي يوسف يمنه.ولا ايه.
منه.وهي تتجه له حمد الله علي سلامتك يايوسف .
يوسف وهوا ينظر لها بحب فلأول مره يري الحب في عينها له وخوفها عليه.الله يسلمك يامنه اناكويس متقلقيش.
استاذن محمود وخرج من الغرفه متوجها للطبيب يطمئن منه علي نتيجه الإشعات وجلست راجيه وهناء علي الكنبه بطرف الغرفه بينما بقيت ندي ومنه بجانب يوسف. وجدت منه ويوسف ينظرون لبعضهم بحب ابتسمت وذهبت تجلس بجانب امهاوخالتهاحتي تتركهم يتحدثو
يوسف وهوا ينظر لهاويتحدث بهمس.انا لوأعرف اني هشوف النظره دي في عينك كنت خليت حد يضربني بالنار من زمان.
منه.بعد الشر عنك يايوسف سلامتك ياحبيبي. ولاكن انتبهت لماقالت فهمت تغادر ولاكن اسرع يوسف وامسك يدها.
يوسف .انتي قولتي ايه الوقتي.
منه.مقولتش انا لازم أمشي اتأخرت.
يوسف.تمشي مين انا مش هسيب إيدك الا لما اعرف قولتي ايه .
منه مقولتش حاجه سيب إيدي لو سمحت.ميصحش كدا.
يوسف.وهوا ينظرلها بحبك يامنه والله بحبك وعمري ماكان في قلبي غيرك.
منه وهي تبتسم له ولا تنطق بحرف.
يوسف ارجوكي اتكلمي هموت واسمعها.
منه.بعد الشر متقولش كداانامقدرش اعيش منغيرك يايوسف.
يوسف وقد نسي نفسه فهتف بصوت عالي .الله اكبر.وأخيرا نطقتي.
التفت له كل من بالغرفه حتي والده الذي دخل في نفس الوقت.فتكلمت امه.
راجيه.فيك ايه ياولدي .
يوسف وهوا ينظر لابيه.مفيش انا بس أول ماابقا كويس هأخد الحاج ونروح نخطب البت دي بعد إزنك ياوالدي.
محمود وهوا يبتسم علي تهور ابنه .هتخطبها لمين ياولدي.
يوسف. ليا انا ياحج انا عايز اتجوز منه اول ما أخلص السنه دي وهتخرج ونتجوز
محمود.ماشي ياولدي نطمن عليك ونخلص موضوع ندي الاول وبعدين نخطبهالك منه ست البنات ومفيش منها
ندي وهي توجه كلامها لعمها موضوعي خلص ياعمي من زمان الاحسن نركز مع يوسف ومنه انا هلاص هطلق.
محمود.اسمعي يابنتي انا عارف ان ولدي غلطان بس هوا معزور الموضوع كان مترتب صح وهوا اتدحك عليه.
ندي ياعمي ابن حضرتك كان بيشك فيا من الاول ده فاكر اني انا ويوسف بنحب بعض من قبل موضوع عمي كمان.
نظر محمود ليوسف فأخبره يوسف بكل ماحدث وكلام كامل له .
صرخت به ندي.يعني شويه كلام سمعهم عني حكم منغير مايفهم ولا يسألني حتي صدق الي عايز يصدقه فيا لان مفيش بينا ثقه ولا تفاهم انا عايزاك تطلقني منه ياعمي زي ماجوزتني ليه
محمود.لما نعاود البيت نبجا نتكلم يابنتي استهدي بالله.
خرج يوسف بعد يومين من دخوله المستشفي .بقيت ندي مصره علي موقفهاوطلبت من الجميع ان لايخبروا كامل بما حدث.حتي يتم الطلاق.
انتهي العام الدراسي وكان يوسف خطب منه بعد شفاؤه وتحدد موعد الزواج بعد شهر من انتهاء الامتحانات وهوا مابقي عليه اسبوع.
جلست ندي مع امها وخالتهاولاكن شارده الزهن وليس علي وجهها ابتسامه فقط حزن علي فراق حبيبهاوسؤء ظنه بها.
دخلت ندي ومعهايوسف فقد كانوا بالخارج وقررت ان تأتي لتزور ندي.وبعد وقت استأذنت منهم تغادر ومعها يوسف لكي يوصلها للبيت احدثت معه منه وبعدين يايوسف هنفضل سايبين ندي كدا انتامش شايف بقت ازاي .
يوسف اعمل ايه يامنه هيا رافضه ان حد فينا يقول لكامل حاجه وخلتناكلنا نحلفلها انتامش هنعرفه حاجه .
منه بس مقالتليش انا.
يوسف قصدك ايه.
منه ابعتلي الفيديوا الي معام ومتسجل لبن عم ندي ورقم كامل وانا ابعتهولو من تلفوني ولما يشوفو اكيد هيكلمني فهفهموا الي حصل.
يوسف .يابنت الناصحه كاتت غايبه عني فين دي .تستاهلي بوسه علي الفكره دي.
منه.احترم نفسك يايوسف وابعد انتا اتجننت ابعد وركزفي السواقه.
يوسف. أعوذ بالله ايه ده هتجوز بلطجي مابراحه ياست الدكتوره ايه هتكليتي دي حتي قبله بريئه.
منه.ولا بريئه ولا دنيئه انتاخطيبي ياأستاذ ميصحش الكلام ده.
يوسف.خلاص خلاص كلها اسبوع وتبقي في بيتي يامنه ووقتها هحاسبك علي الي بتقوليه ده. خودي التلفون وابعتي لنفسك الفيديو ياختي والرقم متسجل.
منه وهي تضخك علي كلامه ماشي ياسيدي هاخد التلفون بس براحه علي نفسك.هههههههههه النرفزه وحشه ليك.
يوسف.والله لو مابطلتي ضحك لسكتك بطريقتي يامنه وإقترب منها فصمتت بعد ان فهمت قصده من كلامه.
يوسف هههه أيوه كداأحبك وانتي مطيعه
أخذت منه الفيديو والرقم وقررت ان ترسل له رساله تفهمه فيها الاول ثم الفيديو.
في امريكا كان جالس مع مجموعه من العملاء في مكتبه ومعه كرستين فهوا ينهم نفسه في العمل بشكل مستمر انتهي الاجتماع وخرج من المكتب لكي يغادر الشركه ونسي هاتفه علي المكتب .
وهوا متجه بسيارته لبيته تزكر الهاتف فعاد مره أخره في هذا الوقت كانت كرستين تجمع أغرادها لتغادر ولاكن سمعت التلفون يرن فأخذته وجدته تلفون كامل وجأته رساله من رقم مصري.فخافت ان يعود مره أخره لهم بعد ان جاء وعاد معها كما كان ففتحت الرساله وقرأتها ولاكن مسحتهافي الحال