رواية رحيل الهواري الفصل الثامن والعشرين 28 بقلم هايدي الصعيدي
مراد قرب وشياطين الدنيا قدام عنيه نزل ع شفايف رحيل بضهر
کفه شفتها اتجرحت ومسك شعرها بعنف
مراد بغضب : وربي ف سمااه ي رحيل الي شفعلك عندي ولدي الي ف بطنك غير كده انا كنت كسرت يدك وحطتها ف خشمك الي هينجط سم وطلجني دي هندمك عليها
وشد ع شعرها اكثر .. ايه يوم ما فتكرتي چايه هتبكي ع حبيب الجلب
رحيل بدموع : يعني انت مبتنكرش ده ااااااه ي ربي الرحمة ابعد عني ابعد
مراد بغضب : ابعد عنك دلوجتي ابعد عنك وف ليل تيچي تترمي ف حضني عشان اطفي محنتك انا كرهت وشك وكرهت حياتي بسببك من اول يوم شوفتك فيه وانتي حاليتي زي اللعنه ف حياتي اتعذبت بسبب نار حبك وتكويت وانتي مهتحسيش معندكيش دم مفيش ف جلبك رحمه كل مره اجول متعرفشي معذوره عليمها ع عوايدك وع ان غيرتك نار هتحرج عليمها وفوت ليه صغيره ومتعرفش حاجه عن نار
العشج دريها وخدها
تحت باطك لحد ما تملك جلبها وانتي الي فيكي فيكي لما انتي معيز نيش كتي ترميتي ف حضني ليه كتي هدوبي بين ادي وتشهجي باسمي ليه ها اليييييييييه
رحيل بكت بعنف ع الوجع الي حسته من كلام مراد ومن الكلام الي
دخل جواها زي السم
مسح وجهه بعنف : انا كنت همووت لما افتكر اني غيري لمسك هدبح
دبح لما افتكر اني مش غيري
بس لاه ده اخووي ولدي الي انا ربيته وانتي
بهیپييمه مهتحسش عمية البصر والبصيره
وضحك بسخريه : هه لاه وانا جال الي عملها مفاجئه و عايز ارضيها
وفرحها وهي هنا
هتبكي ع الطلال ع حبها الي ضاع
وقرب من الهديه وقطع الفستان حتت ودمر الهديه
و زقها بعنف وفضل يكسر ف الاوضه التسريحه القزاز البرفان الهدوم ابواب الدولاب السرير قلبه هدمها هدم وهو
بيطلع كل غله ف الاوضه كسرها وطلع كل قهرته فيها ...
مراد قرب منها بغضب : دي غيرتي اهي دي ناري الي بتحرج آخر ذكره لاخوي الاوضه الي امي تدخل تبكي فيها وتشم رحته ف مخدته خلااااص كله طااار ....
البنات سمعو صوت التكسير والحجه راضيه معاهم وطلعو جاري ع الاوضه
مراد بغضب : جسما بالله الي هيعتب باب الاوضه هكون ضربها بالنار وطلع سلاحه وجهه ع رحيل
الحجه بزعر : امسك العجل ي ولدي وستهدا بالله دي حبله ف ولدك ي مراد
مراد : ميتين ابو ولدي الي هيجي من وحده زيها
يوم ما فتكرت جلبت علي وجايه تبكي ع زوجها الجديم نسيت انها ع
زمت رااااااچل
ندي الي كانت بتترعش من الخوف ومصدمه من كلام اختها لما طلعت
وراه رحيل عشان كانت عايزة تسالها عن حاجه وسمعت كلامها
هيا ورحمه وتخشبت مكانها وخافت
من غضب مراد ع اختها او انه
يعمل فيها زي نسمه لكن شافت منظر رحيل المنهاره ومراد الي الوجع باين عليه لكن هيدريه ف الغضب وخدت
نفس: رحيل مفتكرتش حاجه ي مرادي ود عمي
مراد بصلها بستغراب : هتجولي ايه ي ندي متحوليش اتبرري
لصحبتك.
ندي سمعت صحبتك وصرت اكثر تدافع عنها : رحيل مظلوومه ي ود عمي بس اوعدني لول انك مش هتتهور من الي هتسمعا
مراد بنزعاج : فضي ي ندي وبلاش لف ودوران تعالي دوغري والكلمتين الي جواه خشمك طلعيهم
ندي اومأت بلا : معلشي ي ود عمي خدني ع قد عجلي ووعدني وعد راچل حر
مراد : ماشي ي ندي اوعدك ف ايه
ندي بخووف : رحيل معليهاش عيب دي وحده فجده الزاكره العيب ع
الي دخل ف نفوخها كلام عفش في حجها وحجك وحج ود عمي الله يرحمه
رحمه قرصت ع كتف ندي بغل وهمست : اكتمي بوذك ي وكله ناسك 4
مراد غضب اكثر : نددددي فضي
ندي بلعت رقها وقلتلو ع كلام رحمه والسم الي بخته ف ودنها ع انها
خاينه وخدت راجل من مراته وان حسن مات بسببها
مراد الدم ضرب ف عنيه : ماشي ي بت عمي وعدك
عطيته ليكي لكن ليها راجل يترد عليه وعظيم كبير
متدخل السرايه ولا تعتبها تاني خرابت البيوت
رحيل الي كانت مصدومه من كلام ندي وان رحمه ضحكت عليها قربت من رحمه الي كانت طلعه معاهم تشمت لكن اتصدمت وتصلبت ف مكانه لما اتكشفت ونزلت ع وشها بقلم معتبر
رحيل بحزن وغضب : منك لله منك لله عملتلك ايه عشان تكدبي وتجرحيني بالشكل ده ونزلت ع وشها بقلم تاني
مراد ضحك بسخريه : هه لا والله فيكي الخير الجلم ده المفروض تضربيه لنفسك حتي لو نسيتي معرفاش اخلاجي طب معرفاش اخلاجك انا هتطلع مني العيبه ونام مع مرت اخوي وهيا ع زمته طب انا هكلم حريم ع الي كانت مرتي وهطلجها عشانهم
كتي المفروض جيتي وسالتيني بدل ما ادخل الجاكي حضنه صورت اخوي وهتحبي في جلابيته فين وعدك انك مش هتغلطي حتي لو كان
سمعتي ايه انتي مرت راجل ي محترمه
رحيل بكت بعنف : انا معرفش وانت خبيتو عني المفروض كنتو
فهمتوني انا كنت بعتذر ليه لاني فكرت اني غلط ف حقه
مراد بوجع : خبيت عنك ان الدكتور جال ممنوع عنك الحزن وانا كت عايز انسه معاكي انك كتي فيوم لغيري كت فرحان وانتي مفكره اني
اول راچل ف حياتك وان ولدك مني عيشت نفسي الوهم
معاكي ع العموم الي حصل وحكلها حياتها مع حسن
وزي مات وزي اتجوزه وزي وزي وزي حكلها
كل حاجه بوجع والي حصل بنا انتي نستيه
لكن انا عملت معاكي ذكريات غيرها دي كفيله
تفكرك احنا كان مبسوطين مع بعض ولا لاه
رحيل ببكي : خلاص ي مراد ارجوك خلاص
مراد بحزن : لاه مش خلاص انتي جولتيها طلجني وانتي عارفه ان
انى رايدك كيف مانتي رايداني وزيااده بس نطجتيها
مراد خد نفس : انتي ... ووووو
کفه شفتها اتجرحت ومسك شعرها بعنف
مراد بغضب : وربي ف سمااه ي رحيل الي شفعلك عندي ولدي الي ف بطنك غير كده انا كنت كسرت يدك وحطتها ف خشمك الي هينجط سم وطلجني دي هندمك عليها
وشد ع شعرها اكثر .. ايه يوم ما فتكرتي چايه هتبكي ع حبيب الجلب
رحيل بدموع : يعني انت مبتنكرش ده ااااااه ي ربي الرحمة ابعد عني ابعد
مراد بغضب : ابعد عنك دلوجتي ابعد عنك وف ليل تيچي تترمي ف حضني عشان اطفي محنتك انا كرهت وشك وكرهت حياتي بسببك من اول يوم شوفتك فيه وانتي حاليتي زي اللعنه ف حياتي اتعذبت بسبب نار حبك وتكويت وانتي مهتحسيش معندكيش دم مفيش ف جلبك رحمه كل مره اجول متعرفشي معذوره عليمها ع عوايدك وع ان غيرتك نار هتحرج عليمها وفوت ليه صغيره ومتعرفش حاجه عن نار
العشج دريها وخدها
تحت باطك لحد ما تملك جلبها وانتي الي فيكي فيكي لما انتي معيز نيش كتي ترميتي ف حضني ليه كتي هدوبي بين ادي وتشهجي باسمي ليه ها اليييييييييه
رحيل بكت بعنف ع الوجع الي حسته من كلام مراد ومن الكلام الي
دخل جواها زي السم
مسح وجهه بعنف : انا كنت همووت لما افتكر اني غيري لمسك هدبح
دبح لما افتكر اني مش غيري
بس لاه ده اخووي ولدي الي انا ربيته وانتي
بهیپييمه مهتحسش عمية البصر والبصيره
وضحك بسخريه : هه لاه وانا جال الي عملها مفاجئه و عايز ارضيها
وفرحها وهي هنا
هتبكي ع الطلال ع حبها الي ضاع
وقرب من الهديه وقطع الفستان حتت ودمر الهديه
و زقها بعنف وفضل يكسر ف الاوضه التسريحه القزاز البرفان الهدوم ابواب الدولاب السرير قلبه هدمها هدم وهو
بيطلع كل غله ف الاوضه كسرها وطلع كل قهرته فيها ...
مراد قرب منها بغضب : دي غيرتي اهي دي ناري الي بتحرج آخر ذكره لاخوي الاوضه الي امي تدخل تبكي فيها وتشم رحته ف مخدته خلااااص كله طااار ....
البنات سمعو صوت التكسير والحجه راضيه معاهم وطلعو جاري ع الاوضه
مراد بغضب : جسما بالله الي هيعتب باب الاوضه هكون ضربها بالنار وطلع سلاحه وجهه ع رحيل
الحجه بزعر : امسك العجل ي ولدي وستهدا بالله دي حبله ف ولدك ي مراد
مراد : ميتين ابو ولدي الي هيجي من وحده زيها
يوم ما فتكرت جلبت علي وجايه تبكي ع زوجها الجديم نسيت انها ع
زمت رااااااچل
ندي الي كانت بتترعش من الخوف ومصدمه من كلام اختها لما طلعت
وراه رحيل عشان كانت عايزة تسالها عن حاجه وسمعت كلامها
هيا ورحمه وتخشبت مكانها وخافت
من غضب مراد ع اختها او انه
يعمل فيها زي نسمه لكن شافت منظر رحيل المنهاره ومراد الي الوجع باين عليه لكن هيدريه ف الغضب وخدت
نفس: رحيل مفتكرتش حاجه ي مرادي ود عمي
مراد بصلها بستغراب : هتجولي ايه ي ندي متحوليش اتبرري
لصحبتك.
ندي سمعت صحبتك وصرت اكثر تدافع عنها : رحيل مظلوومه ي ود عمي بس اوعدني لول انك مش هتتهور من الي هتسمعا
مراد بنزعاج : فضي ي ندي وبلاش لف ودوران تعالي دوغري والكلمتين الي جواه خشمك طلعيهم
ندي اومأت بلا : معلشي ي ود عمي خدني ع قد عجلي ووعدني وعد راچل حر
مراد : ماشي ي ندي اوعدك ف ايه
ندي بخووف : رحيل معليهاش عيب دي وحده فجده الزاكره العيب ع
الي دخل ف نفوخها كلام عفش في حجها وحجك وحج ود عمي الله يرحمه
رحمه قرصت ع كتف ندي بغل وهمست : اكتمي بوذك ي وكله ناسك 4
مراد غضب اكثر : نددددي فضي
ندي بلعت رقها وقلتلو ع كلام رحمه والسم الي بخته ف ودنها ع انها
خاينه وخدت راجل من مراته وان حسن مات بسببها
مراد الدم ضرب ف عنيه : ماشي ي بت عمي وعدك
عطيته ليكي لكن ليها راجل يترد عليه وعظيم كبير
متدخل السرايه ولا تعتبها تاني خرابت البيوت
رحيل الي كانت مصدومه من كلام ندي وان رحمه ضحكت عليها قربت من رحمه الي كانت طلعه معاهم تشمت لكن اتصدمت وتصلبت ف مكانه لما اتكشفت ونزلت ع وشها بقلم معتبر
رحيل بحزن وغضب : منك لله منك لله عملتلك ايه عشان تكدبي وتجرحيني بالشكل ده ونزلت ع وشها بقلم تاني
مراد ضحك بسخريه : هه لا والله فيكي الخير الجلم ده المفروض تضربيه لنفسك حتي لو نسيتي معرفاش اخلاجي طب معرفاش اخلاجك انا هتطلع مني العيبه ونام مع مرت اخوي وهيا ع زمته طب انا هكلم حريم ع الي كانت مرتي وهطلجها عشانهم
كتي المفروض جيتي وسالتيني بدل ما ادخل الجاكي حضنه صورت اخوي وهتحبي في جلابيته فين وعدك انك مش هتغلطي حتي لو كان
سمعتي ايه انتي مرت راجل ي محترمه
رحيل بكت بعنف : انا معرفش وانت خبيتو عني المفروض كنتو
فهمتوني انا كنت بعتذر ليه لاني فكرت اني غلط ف حقه
مراد بوجع : خبيت عنك ان الدكتور جال ممنوع عنك الحزن وانا كت عايز انسه معاكي انك كتي فيوم لغيري كت فرحان وانتي مفكره اني
اول راچل ف حياتك وان ولدك مني عيشت نفسي الوهم
معاكي ع العموم الي حصل وحكلها حياتها مع حسن
وزي مات وزي اتجوزه وزي وزي وزي حكلها
كل حاجه بوجع والي حصل بنا انتي نستيه
لكن انا عملت معاكي ذكريات غيرها دي كفيله
تفكرك احنا كان مبسوطين مع بعض ولا لاه
رحيل ببكي : خلاص ي مراد ارجوك خلاص
مراد بحزن : لاه مش خلاص انتي جولتيها طلجني وانتي عارفه ان
انى رايدك كيف مانتي رايداني وزيااده بس نطجتيها
مراد خد نفس : انتي ... ووووو