اخر الروايات

رواية رحيل الهواري الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم هايدي الصعيدي

رواية رحيل الهواري الفصل الثاني والعشرين 22 بقلم هايدي الصعيدي


22🤍
وطلع مراد وعنيه كلها شر الحجه راضيه حطت ايدها ع قلبها وقعدت تدعي ي رب سلم

الحجه : بت ي ورد انتي ي بتتتت .. تعالي اتصلي ع هشام من المخروب دي اتصلت ورد بهشام وعطت الهاتف للحجه راضيه

الحجه : ايوووة ي ها اشم مراد طلع هو وفهد ومعاهم عامر ومسكين اسلاح وشرجو لفزاع ابن العلالمه هو الي هرب الفاجره بت عمك وكان متفج معاها بعد ما مراد ضربه بالنار يوم جنازت المرحوم لم الرجاله وخد ولاد عمام ابوك وحصلهم متسبهمش وحديهم وطمني ي ولددي

هشام قفل معاها وبلاغ اولاد عمومته ورجالتهم وطلع وراهم ع العلالمة ونوين ع دم

مراد كسر الباب وبصراخ : فزااااااااااع

اهل فزاع شافو مراد وعامر وفهد نزلين والغضب مالي عنيهم بلغو

بعض..

طلع فزاع وهو ماسك الفرد : ي مرحب بين الهواري

مراد قرب منه وبكل الغضب الي جواه ضربه لاكمه وقعته الارض و ضرب الفرد برجله ونزل ضرب ف فزاع برجليه ومسكه من تلابيبه

مراد بفحيح : كونك تهرب مع بتي عمي ده شئ وانك تتفج معاه

عشان تتعده ع حرمت بيتي ده شي تاني ...

فزاع ضحك بسخريه خاله مراد بقا ف نار بتطلع من عنيه مراد انا

هخليك تضحك زين ي بن العر ي خو ي بن البو ومع كل شتيمه

ينزل بقلم ع وش فزاع او لاكمه ومسك فزاع من جلابيته وسحله

ورااه

>لما شاف اهل فزاع لمو بعض وف منهم الي ماسك سلاح ساب فزاع لفهد وعامر الي سحلوه ع العربيه وهما نزلين فيه باديهم ورجليهم ضرب لحد ما اغمي عليه

ورفع سلاحه وضرب طلقتيني ف الجو وبغضب

وصوت عالي : اي خو ابن مرا مت ت ***** هيفكر يدخل هحزن امه عليه وندخل ف سلسل دم ماليهش اول من اخر انا چاي هاخد الكلبالي اتعدي ع حرمتي ولو عندكم اعتراض

ي مرحب ...

ودخل عليهم هاشم وكل رجالت الهواريه وهما مسكين سلاح... العيله التانيه شافت الهواريه

اتجمعو جابو وراه بس دي كسرت عين ليهم

لو سكتو واحد منهم ادخل : ي مراد بيه احنا عدينها الدور الي فات عشان هو هلفط بكلام ناجص بس انك تيجي تاني وتسحله من وسطينه ده عيب ف حجنا

مراد بغضب : ك * * * علي ك * امه انا جولت ها خده يعني هاخده

الخو ده اتعدي اول مره وجرصت و دنه بس متعظش يرجع

يتعدي تاني خلااااااص فضت موووته حلال واي حد عنده اعتراض

هيحصله ولو فيكككككم راچل یورینی نفسه

>واحد من الشباب الطايش صرب طالعه ع مراد ولكن العداها وراح ضرب طلقه عليه صبته ف كتفه

وحصل تبادل ضرب نار بين العائلتين و وطبعا الهواريه هما الي سيطرو ف العركه وكذا واحد من العلالمه اتصاب ومنهم الي هرب لحد ما فضت

مراد خد الكلب وركب معاه فهد وعامر وهشام وراح بيه ع زريبه قديمه

مراد نزل وفهد وعامر خدوه سحل لحد المخزن

فهد وعامر كتفووه

مراد بغضب : فوج الكلب ده يلا

عامر : افوجه ازاي الي ما فيه نجطت مايه هنا

مراد : جصتك مش جصتي

عامر بسخريه : اعملها عليه ي فهد

فهد بقرف انت جولت فيها ده كتير كمان عليه

ولسه هيرفع الجلابيه كان هشام لطشه بالقلم ع قفاه وجاب جردل مايه كانت البهايم بتشرب منه وكبه عليه بعد ما ملاه من حنفيه 5

وراه الزريبه قام منفوض

مراد بصلهم بغضب : خلصتو لعب اسند ضهر لك يلا منك ليه

مراد قرب لطشه قلم : لااه ي جلب امك فوووج معاليه يلا..... فين

بت عمي

فزاع بخبث : ج جصدك طليجتك الي كااانت. ت ع زمتكك وكانت

هتيج جي تترمي ف حضني وتجولي ريحني ي سي فزاع اصلي

مهحسش بحاجه وانا ف حضنه ده...

مراد قاطعه بلاكمه كسرت سنانه ونزل فيه بنيااات

لحد ما معالم وجه اختفت : اخررررصي بن العر ده انا هدفنك انت وهيا بالحاايه ي ولاااااد المت ****

فهد : اهدي ي مرااد ده اكيد هيكدب عشان يستفزك

فزاع ضحك بسخريه لاه مش ه هكددب ولد عمكك مش راجل اختك كنت هتجيلي وهيا موحوحه وعايزه واحد يطفي ناارها بإمارت الحسنه الي فطي *** هاهاهااااي

مراد نظر ليهم بسخريه: اتفضلو عارف من وين الحسنه الي فيها فهد الدور ده هو الي قرب ونزل فيه ضربه لحد ما سمع صوت تكسير عضمه

عامر انهار ف الارض اخته خاطیه اخته زانیه اخته ركبتهم العار اول وتاني كانت هتنام مع واحد وهيا ع زمت ولد عمه الي هتتهز ليه شناب بقا مش قادر يرفع عينه من الارض

هشام كان ف موقف لا يحسد عليه بعد الي سمعه وبص ع مراد وهو شارد هدوء مراد ده اصعب من غضبه...

مرااد حد حاسس بمرااد كانت جواه بركيين حتي لو طلقها كانت ع زمته كسرته وراحت فردت نفسها لواحد غيره ازاي ده مفيش ف رجولته ازااي ده انا كنت هكفيها لحد ما تجولي ارحمني كيييف كيييف تخطأ وهيا ع اسمي

كسرتني وهزت اسميي عشان تجحب مع راجل تاني مراد كان

مصدووم انا مش راجل كييف ده انا لو مشفتش الي كنت هعملو

فيه كنت صدجته رحييييل كانت

هدووب بين اديه دووب اناا كييف تعمل معايه

كده شياااطين كانت ركبه راسه عايز يطلع يقتل

العلا المه كلهم عايز يمسكها يقطعها حتت ويرميها

الكلاب الشوارع عايز يعذبها لحد ما تخرج روحها

من جسمها النجس عايز وعايز وعايز وجووواه نار

محدش هيقدر يطفيها وكل الي قدام عنيه دم نسمه

هي و الكلب الي قدامه.

مراد قرب ورفع راسه : كل الي عملتوه كووم والي جولته كووم تاني وربي ف سماه لهندمك ع اليوم الي فتحت خشمك فيه وتفختر اني كنت هتزني مع الي كاانت مرتي عظيم بيمين

ع اسمي الي مرممغتوه بنچستکم ما هرحمكم ولو مفكر اني هموتكم ف انت بتحلم ده انا هخليكم تتمنه الموت ولا تشفوه

.. ولف ع عامر جوووم ي بن العر هتلي برعي الي هيخصي البهايم وبعدين اجعد ابكي كييف الحريم الي شرفها تفرط ع الارض

فزاع سمع اسم برعي وتنفض : لاااااه احب ع يدك لاااااه هجولك مطرحها بس بلااااش احب ع رجلك ي مراد بيه ارحمني

مراد قرب منه بفحيح : ايه دلوجتي بجيت مراد بيه ما انت كنت من هبابه هتتفاخر اني مش راجل بس لاااه ما عاش ولا كان الي يهز

رجولتي انا اسمي

هيتهز ليه جعدات انا اسمي هيهز بلااااد انتوي ولاد الزانيه لعبتو

باسمي وكل واحد فيكم هياخد ع كد الي عمله يلااااااااا ي

عاااامر.. ولف ليه تاني فين الشر * * * الي كانت معاك مخبيها فين

فزاع بخووف : هجولك بس ارحمني احب ع يدك

مراد بمسايسه : ماشي جولي وانا هرحمك

فزاع : ف البيت بتاعي الجديم الحجووها جبل

ما توصل ليه الاخبار وتهرب ال عجربه الي تبليت بيه المفتاح ف

جيب الجلابيه...

مراد لف ع هشام وفهد : سمعتو يلاا خمس دجايج ولجيها مكتفه

جدامي
طلع هشام وفهد وهو جواه نار وكسره ع الي عملته اخته وصله البيت ودخل فهد البيت بهدوء طلعو نسمه ع صوت المفتاح : انت چيت ... وخرصت من الصدمه لما شافت فهد الي النار بتطلع من عنيه

وهو بيقرب منها لسه هتهرب مسكها من شعرها وسحلها ف الارض ونزل فيها برجليه دب

فهد بغضب : ااه چيتي خاطيه زنيتي مع راجل تاني ي شر *** وانتي ع زمت ود عمك دفنتي راسنا ف الطين ي بت الكلب معرفش

ارفع عيني بسببك ي بت الحراام كان جصر معاكي ف ايه ي فاجر عشان تخوني مع واحد تاني ...

نسمه ببجاحه : مهحبوش ولا هو عمره حبني وبوك جوزني ليه لما طمع ف فلوسه وانا كت هحب فزاع

فهد نزل عليه اقلام وبنيات : هتجوليه عيني عينك ي خاطيه جال يعني انتي كمان مكتيش طمعانه ف فلوسه وخيره ويريت تمر وسختي اسمه وكنتي السبب ف موت اخوه واخوكي ويريت كفاكي

ي بت الكلب دخلتي بيته وبكل عين بيضه

اذيتي مرته انتي ااااااااااااايه معدنك اااااااايه

انتي حلال فيكي الجتل بس لااه مش هرحمك ولا هوسخ ايدي بدمك هوديكي للراجل الي وسختي اسمه ي نچسه و هو ياخد حجو منككك

نسمه بفزع : لااااااه ي فهد ابوس يدك لاااااه موتني اجتنلي ادفني بس بلاش مرااد

فهد بسخريه : ولما انتي هتخافي منه جوي كده لعبتي بديلك معااه

ليه يلاااااي فاااجر وسحلها

من شعرها ع العربيه وهيا بتتلوي وتصرخ تحتت ايده

وصل برعي مع عامر ومعاه العده وفهد وصل ومعاه هشاام ونسمه الي فهد شوه معالمها .

مراد قرب من برعي وحط السلاح ف دماغه : عظيم بيمين لو حرف طلع من الي هيحصل هنا هكون دابحك ودافنك جمبيهم

برعي بلع ريقه بخوف : انا طول عمري خدامكم ي مراد بيه ولا عمري طلعت سر لیکم بره من ايام حسين بيه الله يرحمه .

مراد اوماً بهدوء وقرب من نسمه وسحلها من شعرها وقرب من ودنها بهمس : مرحب بلي لعبت ابديلها معاي وسختي اسمي وانتي ع زمتي

كنت سبب مووت اخويه بسبب غلك وصرمك وف الاخر كنت سبب نكست مراتي الي شبشبها برجبتك ده انا هشرب من دمك بس الصبر اخلص من حبيب الجلب وفضالك .. نسمه عملتها ع نفسها من الخوووف

مراد بغضب : يلاي برعي شوف شغلك عايزه ولا محصل راجل ولا محصل مرا ومن غير بنج كمان

فزاع بخووف : لاااااااااه ي مراد بيه لاااااااه ارحمني ارحمنيييي

حب ع رجلككككك ارحمني

وقرب فهد وعامر مسكووه ومراد كب ع نسمه

جردل مايه ورفع راسها : يلا شا اهدي ومتعي عينك متتكسفيش

مش هو ده الي كان هيطفي دودتك ي زانيه ي بت الفاجره يلا

متعي نفسك يمكن تجبيهم وانت هتشوفي بتاعه بيتجطع ي هايچه

برعي قرب من فزاع : لاااااااااااه بعدو عني لاااااااااه

ارحمووووووووووني لاااااااااا.. وقطع رجولته و اغمي عليه من الوجع

مراد بغضب : لوو مات ي برعي هخليك تحصله ضمض جرحه انا لسه مشفيتش غليلي

ومسك كربااج سوداني بعد ما برعي خلص وطلع برا ونزل ع نسمه ضرب : انا بجا هجيم عليكي الحدي زانيه

ونزل ضرب ف نسمه الي كتفها من رجليه وايديها وهي بتتلوي وصراخها المكتوم الي طالع منها بعد ما سد فمها بقطعت قماش قطعها من جلابيتها وفضل

نازل ضرب فيها لحد ما اغمي عليها والدم بقا ينزل من جسمها الي تجرح من حدت الكرباج

وفهد وعامر وقفين يتفرجو ومراد بيشفي غليلهم ومرفش ليهم جفن

ونده ع برعي : فوج لي الكلاب دول وانت اتوكل ع الله وكلامي

وصلك وانت حرر.

فوقهم برعي وخد ديله ف سنانه وهرب

مراد قرب من فزاع : كان ع عيني اجيبلك رجاله تركبك وسيبكم كده وفضل اعذب فيكم الي باجي من عمركم بس جرفاان من

خلاجكم النجسه

وطلع خنجر من حزام جزمته وغزه مره ده عشان اسمي الي

استهنت بيه وغزه تاني ودي عشان شرفي وغزه تاني ودي عشان

رجولتي

الي تمرمغت ف التراب ودي عشان حرمت بيتي الي اتعديت عليها

وقبل ما يطلع الروح كان دبحه بكل برود

قدام نسمه الي صوتها المكتوم اتبح وجسمها الي بيتلووي من

الخووف وقرب منها وتف عليها ورمي الخنجر لفهد وعامر اغسلو عاركم وطفو ناركم

عامر قرب منها وشوه وشها بالخنجر : جبتيلي العار وركبتيني الحج خلتيني مش جارد ارفع عيني من الارض وقطع جسمها بالخنجر جروح عميقه

ورمي الخنجر لفهد : حلل ودبح دمها حلال عليك الزانيه قرب فهد وخد الخنجر وبكل غل قطع رقبتها من الوتر للوتر و دفنوهم مطرحهم في الزريبه القديمه الي مفيش حد بيدخلها ... وطلعو

فهد وعامر مالهومش عين يفتحو بقوهم بحرف قرب هشام من مراد : متزعلش نفسك ي ود عمي دي خاطيه العيب مش عندك وهي كلبه وغارت وربنا رحمنا من شرها ...

عامر مسك الفرد وحطه ف قلبه : وربي ي ود عمي لو حملت ف جلبك علينا اكون مموت نفسي ولا اني اتكسر جدامك الكسره دي وانا مش جادر ارفع عيني فيك

مراد قرب منه وربت ع كتفه : بس ي عامر انتو مالكوش صالح معاش الي يكسر عينكم غسلتو عاركم ودبحتهو بنجستها وخلصنا منهم يلا فضت ي ود عمي يلا نرجع زمان الحجه راضيه جلجا انه

وركبو العربيه وصلو السرايه دخل وهو كلو دم الحجه راضيه اتفزعت هيا وشهد الي كانو قعدين وحطين ايدهم ع رسهم وهما مش عارفين ايه الي حصل الحجه راضيه قامت

بعنف : ولدي مالك ي كبدي ايه حصلك ايه الدم الي مغرقكم ده حد

يرد عليااا فيكككم

مراد : مفيش حاچه یامه ده دم نچس مش دمي وطلع خلع هدومه

ورماهم ف الزباله ودخل الحمام وهو لسه مقهرو وعايز يرجع يطلع نسمه من قبرها ويقطعها حتت طلع من الحمام وهو مش طايق نفسه ولا طايق الاوضه لبس قفطانه ونزل خد خيل وهرب بيه من الهم والحزن الي ركب ع كتافه

ف السرايه

الحجه : روح ي ولدي انت وخوك اسبحو وغيرو هدومكم الي كلها

دم دي... بت ي ورد تعالي طلع غيرات لفهد وعامر من اوضت

المرحوم

طلع فهد وعامر وهما بيجرو رجليهم جر الحجه : ايه ي هشام الي حصل ي ولدي ريح جلبي

الحجه بدموع : حسبي الله ونعم الوكيل فيها ولا ريحت ولدي وهيا عايشه ولا ريحتو وهيا ميته ربنا ينتجم منها ربنا ينتجم منها

شهد بحزن ع مراد : ربنا رحمنا من شرها غارت ف داهيه بس اخوي يامه اخووي مراد اتكسر يامه

الحجه : معاش الي يكسر ولدي هيا الي خاطيه و نجسه ورتحنا منها

هيا والكلب الي معاها

شهد : انا هتصل ع رحيل هيا الي هتجدر اتهدي

الحجه : لاه ي بتي رحيل لو عرفت حاچه هتتنکس

شهد : انا مش هجول لها حاچه یامه انا بس هعرفها ان مراد مهموم

ومحتاج ليها

الحجه : ماشى ى بتى الى تشوفيه

اتصلت شهد ع رحيل الي ردت عليها بهدوء

شهد : بصي ي رحيل انا مش هجول لك اكثر من ان چوزك مهموم ومحتاج لك جمبيه

رحيل بقلق : مالو يشهد طمنيني حصل ايه

شهد انا مش هجدر اجولك غير كده ي بت الحلال وانتي براحتك اخوي محتاجلك

رحيل : ماشي ي شهد انا هحاول مع بابا وهاجي المراد

رحيل حولت مع والدها ورفض رفض قطعي وقالها الي مسالش فيكي من ساعت ما جينا هنا انتي عايزه تروحي ليه مستحيل ي رحيل مش هوافق ابدا وقفل باب البيت ودخل ينام

ميعرفش الي فيها الحج

رحيل طلعت اوضتها وهيا كلها دموع وحزن ومعاها رقيه الي عامر كلمها وقالها انو محتاج لها

رحيل بحزن : وبعدين ي رقيه هنعمل ايه بابا نشف دماغه وانا عايزه اشوف مراد

رقيه بحسره : ومين سمعك عامر التاني حالته زي الزفت .. بس

لقتها هو رامي

رحيل بستغراب : رامي

رقيه : ايوة اقنعيه يدخل ع بابا يجيب المفتاح براحه افتحي

الباب. وهخلي عامر يجي يخدك يوصلك لمراد وانا هقعد بمراد

الصغنن

رقيه ندهت ع رامي ورحيل قربت منه

رحيل بدموع بصى رامى انا عايزه منك طلب

رامي حضنها : اهدي ي رحيل خير ف ايه

رحيل : كنت عيزاك تجبلي مفتاح الباب من اوضت بابا

رامي بستغراب : تمام بس ليه

رحيل : عايزة اروح لمراد انه مش كويس

رامي بردح نعم يييبختي عايزاني ابقا قرني وسيبك تطلعي تقبلي واحد

رقيه ضربت ع قفاه : ي متخلف ده جوزها

رامي هرش ف دماغه : لا مؤخذه ي رحيل انتي فقدتي الذاكره وانا

الي نسيت شكلي )

رحيل : تمام بس يلا قوام بابا زمانه نام.. وانتي ي رقيه اتصلي بعامر خليه يجي

رحيل قامت لبست عبايه ولفت حجبها وراحت خدت المفتاح من

رامي الي قطع الخلف من الخوف .

نزلت فتحت الباب بهدوء ورقيه معاها وهيا شايله مراد الصغنن وطلعو

رحيل : خلاص ادخلي انتي

رقيه : لا هوصلك ومرجع مع عامر وانتي ابقي خالي مراد يوصلك بعد ما ترضيه وغمزت لها

طلعت رقيه مع رحيل بعد ما رشت رامي ب 500 جنيه عشان يسكت

ويراقب الجو

وركبو مع عامر

رحيل بهدوء: هو مراد ماله ي عمر

عامر بهم : هو مش زين ي ام مراد بس ده الي اجدر اجوله
رحيل : تمام هو فين دلوقتي

عامر جاعد ف المضيفه مش طايج حتي يدخل الاوضه

رحيل : تمام سرع شويه بعد اذنك

وصلت رحيل الي عامر نزلها جواه السرايه وشاور لها ع طريق المضيفه وخد رقيه ورجعو

رحيل فتحت الباب بهدوء وشافت مراد بيدخن وهو شارد قفلت الباب وراها

مراد من غير ما يلتفت : يمه انا زین مفيش حاجه

رحيل بهدوء : وانا موافقه اكون مامتك وبنتك وحببتك وكل حاجه ف دنيتك

مراد جسمه اترعش : رحيييل !!


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close