رواية خادمة الوحوش الفصل العشرين 20 بقلم سارة محمد
خادمه الوحوش
البارت العشرون
اللهم صل وسلم على سيدنا محمد
رعد: ليلي اهدي
ثم امسكت لينا من شعرها بت البيت دا بيت محترم فاهمه فاهمه يا بت
رعد وهو يكتم ضحكته: خلاص يا ليلي البت هتموت في ايدك
لينا: رعد رعد ابعد هذه المجنونه عني شعري شعري اااه
ليلي: لا لازم اربيها الملزقه الملزقه بت الملزقه دي
رعد وهو يحمل ليلي من فوق قائلا: بس بقي
ثم حملها وخرج تحت صراخها
ليلي بصراخ :سيبني سيبني لما اربيها يا ملزقه يا ملزقه
بعد ذهابهم
لينا بالم: اااااه المجنونه كانت هتموتني ااااه ليلي هقتلك بس اصبري عليا
في الاسفل
ليلي بصراخ :نزلني يا عم انت شايل شوال بطاطا يا عم انت نزلني
وضعها رعد علي الكنبه ثم وقع ارضا وانفجر في الضحك
رعد: ههههههههههه مش قادر انتي مصيبه هههههههههه ايه اللي عملتيه دا
ليلي بغضب :انت تسكت خالص بتحضنها الملزقه دي
رعد ببراءه: انا محضنتش حد انا
ليلي: انا شايفاك بعيني وانتي بتحضنها
رعد: محصلش
ليلي: لا حصل
رعد: محصلش
ليلي :لا حصل
رعد: محصلش
ليلي: ..
جاسر وادهم وفارس في صوت واحد: ببببس
فارس :ممكن تفهمونا بتتخانقوا ليه
ادهم :ومين حضن مين
ليلي: الاستاذ وهي تشاور علي رعد طلعت لاقيته بيحضن لينا
رعد: محصلش بقولك
جاسر :اهو يا ليلي بيقولك محصلش
ليلي: انا شايفاه بعيني
رعد ببراءه: هي اللي حضنتني يا ليلي انا مليش ذنب
ليلي: الاوضه اللي فوق دي لو شوفت حد منكم عندها هنفخه ماااااشي
الجميع بخوف اواموا لها
ثم تركتهم ومشيت
ادهم: ليلي مسيطره
في اليوم التالي
علي طاوله الافطار
رعد :لينا نحن لدينا اعمال كتيره اليوم ستبقي في البيت انتي وليلي ثم وجه كلامه لليلي ليلي انتي هتفضلي هنا مع لينا تمام مش عايز خناق
ليلي: لا انا هخرج عايزه اشتري حاجات للبيت
رعد: إذا لينا ستبقي في القصر بمفردك اليوم
لينا بخوف :ولكن
رعد :لا تقلقي الحراسه في كل مكان
لينا: حسنا
رعد: يلا يا شباب عندنا شغل كتير
ثم ذهبوا جميعا تاركين ليلي ولينا يتبادلون النظرات الحارقه
ثم ذهبوا كل منهما الي غرفتها
في سياره رعد
جاسر بابتسامه: بتخطط لايه
رعد بصراحه: كده كفايه لينا قعدت كتير في القصر كفايه
جاسر :ازاي هتعمل ايه
رعد :توماس هيعمل زياره جميله للقصر
جاسر: عشان كده خلتنا كلنا نخرج النهارده
رعد: بالظبط
جاسر: طيب والحراسة
رعد: متقلقش انا سهلت له كل حاجه
جاسر: وبعدين
رعد :هتعرف
في القصر
لينا: الكل في الخارج لازم استغل الوقت دا وادور علي ورق الصفقه ايوا صح ثم ذهبت الي مكتب رعد
ظلت تبحث لساعات ولم تجد شي
لينا: اوووووف هيكون راح فين يعني
عند رعد وجاسر
جاسر :يا تري لينا بتعمل ايه دلوقتي
رعد بابتسامه: بدور علي ورق الصفقه اللي ملهاش وجود اصلا
جاءت لينا تخرج من المكتب
وجدت احدهم يجلس علي احد الكراسي ويواليها ظهره
لينا بتنهيده :رعد اتيت جيد لقد كنت خايفه للغايه
توماس: هههههههه لايوجد رعد فقط توماس ايتها الخائنه
لينا بصدمه: توماس
لينا طلعت تجري علي فوق وخلفها توماس
دخلت لينا غرفتها واغلقت الباب
توماس بغضب وهو يدق الباب بشده :افتحي الباب ايتها الخائنه افتحي ساقتلك اقسم اني ساقتلك لينا افتحي هذا الباب الان
لينا بخوف من الداخل: هعمل ايه يا ربي هعمل ايه
ايوا ايوا رعد لازم اكلم رعد
اخذت تبحث عن هاتفها حتي وجدته وهاتفت رعد
عند رعد
هاتفه يرن
رعد: هههههه لينا تقريبا كده توماس وصل معلش لينا بس انا عندي اجتماع
ولم يرد عليها
عند لينا
لينا بغضب :رد يا رعد رد
ثم اعادت الاتصال عده مرات حتي رد رعد
رعد: ماذا هناك لينا لدي اجتماع
لينا بخوف: رعد رعد توماس إنه هنا انقذني رعد سيقتلني
رعد: حسنا حسنا ساتي الان لا تخافي
ثم اغلق الهاتف
لينا :رعد لا تتاخر هذا المجنون سيقتلني اكيد
في الخارج
توماس: إن لم تفتحي هذا الباب الان ساكسره فهمتي لينا
في الداخل
لينا تجلس علي الارض ترتجف من الخوف
قائله: اين انت يا رعد
بعد مرور بعض الوقت
وصل رعد الي القصر صعد الي الاعلي والوضع كالاتي
توماس يحاول فتح الباب
لينا تبكي من الخوف في الداخل
رعد: توماس توقف
بمجرد سماع لينا صوت رعد خرجت من الغرفه واحتمت به
توماس بغضب: ليس من شانك اتركها
رعد :ابتعد كيف دخلت الي هنا
توماس: رعد لا تتدخل انا لم احاسبك علي حمايتك لهذه الخائنه بعد سلمها لي وساسامحك
رعد: وان رفضت ماذا ستفعل هااا
توماس بابتسامه وهو يوجه سلاحه في وجه رعد: ساقتلك
