رواية قلب حبيبتي كامله وحصريه بقلم ماما سيمي
المقدمة
أحبته بجنون عشقه قلبها ومن شدة عشقها له وتعلقها به كانت تشعر به وبكل شيء يخصه ألمه فرحه دون أن يخبرها أحد عما يعانيه هو باتت تحلم به فقط وبكل مايسعده نسيت نفسها في حبه وأن كانت هي تحبه بكل ما فيها فهو أيضا عشقها حد الجنون لا يري اي انثي غيرها مهما كانت فاتنه هي فقط من تربت علي يديه حب حياته لكن القدر كتب عليهما الفراق فهل يدوم حبهما ام سينتهي بفراقهما هل هو حب الروح ام حب الجسد
تابعوا معي احداث تلك الرواية
وأتمنى أن تنال إعجابكم
* ملحوظة ( المعلومات الطبية واخدها من بحث طبي من جوجل عشان ميبقاش في لغط أو خطئ أو حاجات مبالغ فيها )
الكاتبة
ماما سيمي.
ده اول فصل مستنيه تفاعلكم وارائكم لأني ممكن منزلش فعلا لو ملقتش تفاعل ولو حد انتقد مش هزعل بالعكس هتقبل أي نقد وأحاول أطور اسلوبي بحبكم جدا يا أحلي قراء
الجزء الاول
يراها كطيف من بعيد يجري مسرعا ناحيتها تتضح له أكثر وأكثر ينظر لوجهها المبتسم له يهيم في ملامحها الذي افتقدها بشده أحتضن وجهها بيديه يزيد من تأملها ثم لثم ثغرها بقبله عميقة وهو يأخذها بين ذراعيه يضمها بقوة أبتعد قليلا عنها ينظر بعينيها لكنه تفاجأ بتبدلها لفتاه أخري غير حبيبته صرخ بها وهو يعنفها
مازن: أنتي مين وديتي تولين فين رجعيهالي رجعيهالي مش عارف اعيش من غيرها حرام عليكي
لم تجب عليه الفتاه ظلت تبتسم وهي تبتعد عنه إلي أن أختفت ومازن يصرخ بأسم حبيبته المفقوده فزع مازن من نومه علي يد والدته تربت عليه بحنو كي يفيق من تلك الكوابيس الملازمه له منذو أن فقد زوجته
صفية بحنان: مازن فوق يا قلب ماما فوق يا حبيبي
مازن وهو يلهث: ايه يا ماما في ايه
صفية: مفيش يا قلبي بس الظاهر أنك كنت في كابوس مزعج كالعادة كنت عمال تصرخ بأسم تولين
مازن وهو يمسح على وجهه بعد أن أعتدل جالسا: أنا أسف يا ماما أني ازعجتك غصب عني
صفية بحزن: متقولش كدا يا حبيبي بس أنا نفسي تنسي بقي خمس سنين دلوقتي وأنت بتتعذب ومش راحم نفسك
مازن بألم: مش قادر انسي أني كنت السبب في بعد مراتي عني دي حب طفولتي وعمري كله
صفية:يا مازن ده قدر وبعدين انت كنت معاها في الحادثه وكنت مضرر زيك زيها بس أنت ليك عمر لكن هي عمرها انتهي ادعلها بالرحمه يا حبيبي
مازن: ربنا يرحمها ويرحمني من تأنيب ضميري مش قادر أسامح نفسي
صفية: أستغفر ربك وقوم أتوضي وصلي الفجر وان شاء الله ربنا يصفح عنك
في منزل ينم عن العراقه والرقي تجلس مع والدها وأخيها الوحيد يتناولون طعام الأفطار
تالا: ايه يا باشمهندس أنت اجازه ولا أيه
أسر: لأ أجازة أيه هو أحنا بتوع أجازات انا النهارده مش رايح الشركه همر علي المواقع تحت الإنشاء والشغل هيبقي طحن فا قولت أفطر كويس قبل ما أخرج
حسين: ياريتك كل يوم تفطر معانا قبل ما تخرج عشان صحتك يا حبيبي
أسر: متخفش عليا يا بابا انا لو مكلتش هنا باكل في الشغل
تالا: لأ أفطر معانا أحسن هنا الأكل صحي ومضمون عن اكل بره
أسر: هحاول يا قمر هتيجي أوصلك كليتك قبل ما أروح الشغل
تالا بفرحه: أيه ده بتتكلم بجد
أسر: اه بس بسرعه أصل أرجع في كلامي
تالا وهي تقفز من علي مقعدها: حمامه خمس دقايق وهكون عندك
حسين: براحه يا تالا لتتعبي يا حبيبتي
تالا: متخفش عليا يا سونسن
حسين بضحك: يا بت عيب عليكي ايه سونسن دي
أسر: بدلعك يا سحس
حسين: انتم بتحسسوني أني عيل قدكم
أسر: دا أنت أصغر مننا كمان دا أنا بفكر أجوزك
حسين بحزن: عمري ما أفكر أتجوز بعد رقية ابدا هي الوحيدة اللي حبيتها وخدت قلبي معها بعد ما ماتت
أسر بتأثر: الله يرحمها ويدخلها فسيح جناته
حسين: أمين أنا نفسي بس أطمئن علي تالا مع أبن الحلال اللي يستاهلها
أسر: تخلص هي بس من كليتها وان شاء الله هتتجوز أحلي جوازه
حسين: يارب أسر أنا عايزك مليكش بركه غير تالا لو جرالي حاجه هي امانه في رقبتك خد بالك منها أنت عارف الظروف اللي مرت بيها
أسر: حاضر يا بابا تالا في عنيه وربنا يخليك ليا وليها أحنا من غيرك ولا حاجه
جاءت تالا وهي ترتدي ملابسها الفضفاضة ويزينها حجابها الساتر لتفاصيل جسمها
أسر: يلا يا قمر
تالا: يلا يا حبيبي أنا جاهزة
تالا لأبيها: بابا متعملش أي حاجه أنت تعبان لو مرات عمو أيوب البواب مطلعتش تنضف أنا لما أجي من الكلية هنضف ماشي
حسين بأبتسامة: ماشي يا حبيبتي
تالا: وعد يا برنس
حسين:خلاص وعد بقي متقلقيش
أسر: يلا بينا بقي هو وعدك أهوة هتأخر علي شغلي
حسين: روحوا يلا بسرعه عشان متتأخروش وأنا هسمع الكلام
تالا وهي تقبل حسين: شطورة يا حبيبي لا اله إلا الله
حسين بضحك: محمد رسول الله
أسر: مع السلامه يا بابا عايز حاجه وأنا راجع أجبهالك
حسين: الله يسلمك يا بني مش عايز حاجه غير سلامتكم
غادر أسر وتالا وجلس حسين يرتشف قهوته الصباحيه كما أعتاد وهو يتصفح جرائده
ركبت تالا بجوار أخيها أسر في سيارته وانطلق بها الي جامعة تالا
أسر: ممكن أسألك سؤال يا تالا
تالا: طبعا أسأل يا حبيبي
أسر: مش ناويه توافقي علي العريس اللي متقدملك يحيى أنسان خلوق دا زميلي وانا عارفه
تالا: مش قادره أوافق أنا عارفه أني تعبتكم انت وبابا عشان برفض أي عريس بيتقدملي بس غصب عني
أسر: أنتي لسه بتحبي عصام ابن خالتك
تالا: لو بحبه مكنتش أنا اللي سبته
أسر: طب ايه السبب أقدر أعرف
تالا بحيره: مش عارفه أيه السبب أنا هتجنن كل مره برفض عريس أقول المرة الجايه هوافق علي أي عريس يتقدملي بس ما بقدرش اوافق بردوه مش عارفه ليه
أسر: كدا من غير سبب
تالا: حاسه قلبي زي ما يكون محطوط في صندوق ومقفول عليه بميت قفل وميت مفتاح ومش في أيدي افتحه لأي حد حاسه قلبي مرتبط بحد معين ومش هيتفتح غير ليه
أسر: أزاي ده يعني في حد معين أنتي متعلقه بيه شوفتيه قبل كدا وعلق معاكي في عقلك مثلا
تالا وهي تهز رأسها بالرفض: مشفتش حد مفيش حد معين في دماغي الموضوع عندي تقدر تقول نفسي شعوري كدا يعني
أسر بتفكير: ممكن يكون ليه دخل بالعملية
تالا: أنا فكرت في كدا فعلا ولما دخلت علي النت وحبيت أقرا علي موضوع عمليتي في الطب النفسي لقيت أن ممكن حاجه زي كدا تحصل بس بنسب قليلة متتعداش ٥٪ معرفش أنا بقي حالتي طبيعية ولا ده تأثير العملية
أسر: ممكن يكون تأثير العمليه لأنك كنتي بتحبي عصام وفجأة بعد العملية بعدتي عنه
تالا: بص أنا محبتش عصام بالمعني المفهوم هو كان مجرد أعجاب وتقدر تقول تعود عشان ابن خالتي ومتربي معانا من وأحنا صغيرين
أسر: مش عارف بس ربنا يستر ليكون اللي مستنياه ده يطلع متجوز
تالا: أيه بعد صبر خمس سنين في الأخر يطلع متجوز مستحيل طبعا دا أنا كنت أنتحر
أسر: لا مش أنتي بس اللي هتنتحري أنا كمان أخلصي عشان تتجوزي أنا كمان عاوز أتجوز
تالا: طب ما تتجوز أنت رابط نفسك بيا ليه
أسر: أستحاله أنا لازم أطمئن عليكي الأول
تالا: أنا مليش دعوة أنت ممكن تنتظر كتير
أسر: هههههههه لأ يا قمر لو وصلت هجوزك غصب عنك أنتي فاهمه أنجزي وخلصي
تالا بضحك: هههههههه شكلك هتجوز علي روحك اوعدك أني هفكر
أسر : حبيبتي يا يا قمر أنتي قلب اخوها يا ناس
تالا: بس بقي يا أسر وبطل تمسكني من خدودي زي الأطفال ويلا مع السلامه عشان متتأخرش علي شغلك
أسر :ماشي ياختي حد لاقي حد يدلعه اليومين دول
تالا بضحك: أه فيه أنا
أسر: يا بختك بالي بيدلعك
تالا: اه طبعا يا بختي مع السلامه
أسر: مع السلامه يا اخرة صبري
أوقف أسر السيارة أمام باب الجامعه وأنزل تالا واطمئن علي دخولها الي الداخل ثم غادر بسيارته الي المواقع المشرف عليها