رواية دموع السيف الفصل السابع 7 بقلم هايدي الصعيدي
سيف ببرود غاضب : استاذ سيف المدير الجديد هنا
+
دموع بستغراب من اسلوبه وكلامه ونظراته الحادة : اهلا وسهلا بيك بس سالم بيه فين هو بخير
+
سيف فرد ضهرو بعد ما كان ساند ع المكتب
+
: ايوة بخير اتفضلي عشان نشوف شغلنا
+
وشاور لها علي الكرسي اللي قدامه
+
دموع هزت دماغها
+
: خلاص هسلم الشغل لاستاذة ياسمين
+
سيف بحدة : قولتلك اتفضلي يا استاذة دموع وهاتي الشغل الي معاكي يلا
7
دموع بلعت غصتها وهي بتعض على شفتها بحزن من اسلوبه معاها
1
: اتفضل ده الاعلان الجديد انا صممته ده اتيليه
كبير هيتم افتتاح الفرع الثالث منه وطلبين اعلان
مختلف عن الاتنين الي قبله
+
سيف اومأ وهو بيمد ايده ليها : تماام هاتي الاب توب ده .. وعايز فايل بتفاصيل اخر سنه والاعلانات الي تعملت لمين ولا ايه ونسبه الارباح والخسائر في السنه الي فاتت
+
دموع بهدوء : بس ده مش شغلي حضرتك ممكن تكلم حد من الارشيف يجهزلك ده كله
+
سيف ببرود : وانا المدير وطلبته منك انتي وانتي الي هتعملي الشغل ده والفايل يكون عندي خلال ساعتين يلا اتفضلي شووفي شغلك
9
دموع اومأت بقهر : تمام.. ماشي يا استاذ سيف عن اذنك
5
ودبت الارض وهي طلعه بعصبيه سيف مسح وشه بضيق وهو حاطت صوابعه علي عضم منخيره بإرهاق بسبب اليله السودة الي عدت عليه بسببها هو عايز يشغلها عشان ميحتكش بيها كتير في الشركة كفايه الشقة
+
فلاش بااك
+
سيف رجع من برا بعد يوم طويل مع ياسمين وخد تيشرت دموع اللي من ساعتها وهو بيشم ريحتها فيه اللي جننته وفقدته اخر ذرة في المنطق
+
وكل ما يفكر في الموضوع يعقل يتجنن ازاي وحده متجوزة عجباه وبقا مهوس بيها وبمرقبتها الاكتأب واليأس اللي كان فيه بقا بيختفي اول ما يسمع صوتها او يشوف طيفها بقا مستنقص نفسه ومش عارف يحط لنفسه حدود او يسيطر ع مشاعرة من نحيتها
1
اخد التيشرت ورسم عليه صورة ليها بكل احتراف وكأنه حافظ ملامحها من سنين مش ايام خلص الرسمه المصغرة من الي فتنته ع تيشرتها الابيض الي معبق بريحتها اللذيذة و ولع سجارة وهو راضي عن ملامحها اللي رسمها بكل دقه وهو بيتأملها بشرود
+
خد التيشرت وفرده جمبيه ع السرير ودخل ياخد شور طلع من الحمام وهو لافف خصرة بفوطه صغيرة
+
وقعد على طرف السرير وهو بيبص ع التيشرت
+
: وبعدين هيحصل معايا اايه تااني.. واخرتها طيب انا مبقتش عارف ابعد نفسي عنك وكأن ماتخلقش غيرك في بنات حواء
1
رجع شعره لورا بعنف وقام راح المطبخ يعمل فنجان قهوة وهو بيهرب من نفسه ومن صورتها وريحتها اللي علي سريره قعد ف الصاله بشرود
+
وهو بيفكر مينمش ف الاوضة تاني عشان ميسمعش دموع مع جوزها تاني ..
1
قعد يشرب فنجان القهوة وهو بيظبط المنبه ف الفون علي الساعه سبعه ونص وفجأءة سمع صوت حركه وباب شقت دموع بيتقفل
+
دموع بفرحه : انا فرحاااااااااانه اووي بجد يا حسين من زمان مخرجناش مع بعض بجد مبسوطه
2
حسين بضحكه : اي خدمه يا دودو عدي الجمايل
2
دموع ضحكت : جماايل مااشي يا عم جمايل جمايل المهم مش هديك فرصة تبوظ الموود
+
حسين قرب منها وهما لسه ف الصاله وسيف الي قاعد ف الضلمه شايفهم من الشباك الي قصاده
+
: طب تعالي نكمل السهرة بقا يا دودوو
+
دموع بدلع وهي بتحرك كتف واحد : تؤ تؤ
+
حسين : خخخخ تؤتؤ طب تعاالي
1
وقرب منها بسرعه ورفعها من وسطها وايديه بترفع فستنها سيف شاف وراكها البيضه وايد جوزها
الي بتقرص ع للحمها الطري وقام كأنه
اتكب عليه زيت مغلي
2
وجيه يقف فنجان القهوة اتكب سابه ودخل بسرعه الاوضة
+
حسين لف بدماغه لما سمع صوت كسر وشاف شباك الصاله بتاعه مفتوح مش مقفول غير الشيش بس
+
حسين بخشونه : هو الزفت ده مفتووح ليه يا بت
+
دموع رفعة كتافها : عادي ما هو طول عمره مفتوح
ايه الجديد وبعدين بيهوي الشقة بدل الكتمه
+
حسين ساحبها من كتفها : لا يا روح امك تعااالي كده.. شايفه ده شباكك والي ف وشه ده شباك الشقه الي ساكن فيها الراجل الملزق الي نزل من
بلاد برا يعني معدتش مهجورة يختيي ساااامعه
1
دموع اومأت بصمت : طب تمام اهدي انا كنت متعودة من تمن سنين علي كده خلاص مش مشكله اقفله
+
حسين قفل الشباك بعنف وهو لسه بيزعق
+
: تاني مره لو شوفته مفتوح هكسر اييييدك
1
دموع قربت باست ضهره : خلاص بقا بلاش تبوظ اليوم
+
حسين لف عليها مسك شعرها : غلطاتك كترت يا دموع وحوراتك بقت اكتر وانا صبري نفذ
1
وهجم علي شفايفها وهو ماسك شعره بكل قوته وبيعض شفايفها بعنف وجعها اكتر من انه متعها وشد اندرها قطعه.. و عورها ف وسطها وهو بيشده ونزل بنطلونه لتحت ورفعها علي وسطه ودخل رجولته جواها بدون اي مقدمات وهو زنقها ف الحيطه وبيضغط علي جسمها الناعم بعنف
1
دموع بوجع : حسين براحه ف ايه
+
حسين بجنون وهو بيتحرك بسرعه جواها
+
