اخر الروايات

رواية نيران الحب الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم اماني المغربي

رواية نيران الحب الفصل السادس والثلاثون 36 بقلم اماني المغربي 


  نيران الحب

🔥 ({36} لا حولا ولا قوة إلا بالله العلي العظيم
بيتر بحزن.. اخيرا قررتي إنك تشوفيني
كوثر بحب..... وحشتني
ما ستناش لحظة واحدة شدها لحضنة ودفن رأسه في عنقها...... أنتي اكتر
ابتعدت بخجل..... بيتر
قبل كف يدها ونظر لها بعشق ... عيونة
صمتت قليلا تتطلع إلي ملامحة التي اشتاقت لها بجنون هي لا تريد أن تفعل ذالك ولكن هو من أجبرها...... هنتطلق أمتي
لينصدم من حديثها ... نعم
كوثر ببرود... هنتطلق أمتي بصراحة بعد ما قضيت فترة علاجي هنا نفس انفتحت للحياة اكملت بدلع..... وعاوزة اتجوز
شد زراعها بحدة.... لا والله اومال انا روحت فين
قالت بمكر.... اللة ما انت هتطلقني مش دا كان اتفقنا من الاول إنك هتساعدني اتعالج واطلق واتجوز واحد من سني
بيتر بغضب... كوثر انسي الهبل دا كلة لأنك بتاعتي بتاعتي وبس
كوثر ببرود..... بتاعتك لي شايفني حاجة شريها من سوبر ماركت
شدها من خصرها لتصدم في صدرة وهمس أمام شفايفها.... ايوة شريكي
اقترب منها بعنف قم ابتعد بعد فترة.. كل حتة فيكي بتاعتي انا
كوثر بنهجان.... بس انا بكرهك
اقترب بحنان.. وانتا بعشقك
كوثر بحزن... كذاب
اقترب مجددا.... بحبك
... ينهار اسود انتوا بتعملوا إي
زقتة كوثر بخجل لينظر بيتر بغضب للممرضة ... إنتي غبية إزاي تدخلي من غيرما تخبطي
مست شفايفها... معلش ي عنيا ما كنت اعرف ان دي أوضة نوم
لسا هيقرب منها كوثر منعتة
بيتر ... سبيني عليها
كوثر .. خلاص ي بيتر
نظر لها بيتر بغيظ.... خلاص إي دا انا ما صدقت
حاوط وجهها بيدة لينبض قلبها... ما صدقت إنك رضيتي عني
الممرضة... احم احم نحنوا هنا
بيتر بحدة .. سبيني عليها اقتلها انت اي إلي موقفك هنا لحد دلوقتي
ضحكت كوثر بخجل
لتبتسم الممرضة ببلاها.... بتفرج اصل م كل يوم ألقي شغل افلام
بيتر .. فوري ي بت من هنا
ضحكت وقالت قبل أن تغلق الباب .... هقفلك الباب المرادي عشان تاخد رحتك
احمرت كوثر ودفنت رأسها في صدرة
ليحضنها بيتر ويضحك.. هههه طلعت بتفهم البت دي
رفع ذقنها د.. إي
كوثر بخجل.. إي
بيتر وهو يتتطلع إلي ملامح وجهها بعشق.. مش هنكمل كلامنا
اترجعت للخلف بدلع... اكيد ناوي تتطلقني امتي بقا
كذ علي سنانة.... كوثر
ضحكت بمكر.. الله م انت قولت نكمل كلمنا
بيتر بعشق لتلك الطريقة الجديدة في شحصيتها... لا ما انا مس قصدي كلام
ااترجعت للخلف عندما وجدتة بتقدم منها وهو يفك أزرار قميصة
كوثر بتوتر وخجل ..... انت بتعمل اي مجنون احنا في المستشفي
غمز لها... ودا اجمل ما في الموضوع الجنان
مسكت حرف السرير بتوتر اكتر.... بس انا عاوزة اتط
رماها علي السرير واردف بحدة.. انطقيها تاني وانا أقطع لسانك
اقترب منها... بحبك
بداءت تتنفس بسرعة من قربة.. وانا بكرهك
بيتر بحب.. بعشقك
اغمضت عيونها وقالت بضعف يعني مش هتيجي في يوم وتسبني
قبل عيونها.... ولا يوم
كوثر..... ولا هتقولي انك اكبر مني وإني لازم اعيش مع مع واحد في سني
صمت لتفتح عينيها
لتبلع ريقها ... سكت لي
بيتر .. عشان انا إلي خايف خايف حبك دا يكون مجرد وهم واني مجرد فترة في حياتك
لم تدعة يكمل حديثة لتتعلق في عنقة وتقترب منه
كوثر بحب. عمرك شفت حد بيمل من روحة
نظر إلي عيونها وهمس. يعني انا روحك
اقتربت منة .. تؤ انت حياتي
لا حولا ولا قوة إلا بالله العلي العظيم
مراد بغضب... يعني إي ي رعد مش عارف توصل لحاجة يعني إي مراتي تختفي من القصر من غير ما حد يشوفها
رعد بضيق...... احنا دورنا في كل مكان كاميرات المرقبة بتدل انها مخرجتش من البيت ولا في حد دخل ولا خرج حتي
مراد.. يعني إي الأرض انشقت وبلعتها هتكون راحت فين
اسمع يرعد انا عاوزك ترجع تدور تاني في القصر كل زاوية وكل ركن وانا هاخد شوية رجالها وادور في المنطقة فاهمني ي رعد مش عاوزك تتحرك من هنا لحد ما ارجع
رعد....تمام ي فندم
مراد....يلي شوفوا شغلكوا
ام مراد..... مش هسمحك ي مراد لو بنتي جرا ليها حاحة٦
مراد بضيق...امي ارجوكي انا مش ناقص سبيني بلي انا فية
تركها ليجد.اماني تقف ليتجة لها ويمسك زراعها بحدة ... لو عرفت إنك ليكي دخل بأختفأها هقتلك
زقها وخرج
أماني بغل..... يارب بجد تكون غارت في ستين داهية علي القليلة نرتاح ونخلص
لسا بتدخل اوضتها شعرت باحدهم يكتم فمها ويهمس بغضب . فين منة
أماني.. امممممم
.... تعرفي لو ليكي دخل في إلي جرا ليها هتكون نهايتك علي إيدي..
أماني ..اممممم
ابعد يدة لتنظر له بغضب.. انت اتجننت ي منير كنت هتموتني
خنق رقبيتها وزقها في الحيطة .. وهشرف من دمك كمان لو كان ليكي يد في اختفائها
أماني وهي بتحاول تنزع يدة.. كح كح كح هو إي كح نصيبة تحصل كح لزفتة يكون انا
كح
زاد من ضغطتة علي رقبتها حتي كاد أن يخرج روحهها.. هتقدري تنكري انك كنتي بتحطي ليها سم في الاكل لولا اني منعتك هتنكري انك كنتي السبب إنها تروح مكان مشبوة شبهك
أماني بضعف.. منير كح كح هموت كم كح
تركها بعنف وهددها... لو عرفت المرادي انك السبب في اختفائها هكون قتلك ي اماني فااااهة
أماني. كح كح فاهمة فاهمة كح كح
رجع شعرة بغضب ... انا مش بعد إلي بعملة دا كلة وتيجي واحدة ما تسواش ظفرها تحاول تأذيها
أماني بكرة .. فيها إي عني عشان كلكوا تحبوها وانا لا
منير بسخرية..... قولي فيها إي عشان متتحبش هي كلها علي بعض تخطف القلب من أول ابتسامتها الهادية لحد شقوتها إلي بتاخدك لعالم تاني
اماني بشماتة.. تعرف اني فرحانة فيك برغم انك بتحبها لا مجنون بيها بس هي عمرها مبصت عليك ولا معتبرة ليك وجود اصلا..
كتم فمها وشد شعرها بغل. قريب قوي كل حاجة هتنتهي وهتبقا ملكي ملكي لوحدي
زقتة بغضب. تفتكر مراد هيسيبك تتقرب منها اصلا هههههه
احتدت عينة واصبحت تتطلق شرار شد شعرها لتصرخ ليكتم فمها بسرعة. هههه كان عرفني وانا شغال معه من تلات سنين ههههه الغبي ما يعرفش أن الشخص إلي عاوز يدمر حياتة هو نفسة رعد دراعة اليمين إلي بيأمنة علي بيتة وشركاتة هو هو البيك بوص إلي الكل لحد دلوقتي ما يعرفش شكلة الحقيقي
مسح وجهها بحدة.. طبعا انتي عارفة انك الوحيدة إلي عارفة شكلي إي وذي ما انتي عارفة بردوا انا ممكن اعمل اي لو حد عرف
أماني بوجع.... اه اه انت نسيت اني شركتك في كل حاجة اه يعني لو انت اتمسكت هكون انا قبلك
ربط علي وجهها.. شطرة بتفهمي بسرعة
رجع شد شعرها جامد.... احسنلك تقولي هي فين لاني لو عرفت إنك ليكي إيد حتي لو بطريقة غير مباشرة هيكون فيها موتك.
أماني.. قولت ليك ما عرفش ما اعرفش
ابتسم بسخرية.... تفضل ورا الكداب لحد دار البيت
مسك بطنها بقوة ... ياتري الواد دا ابني ذي التاني ولا من مراد ولا شفتي ليكي حد جديد
زقتة اماني بغضب .. اااااه انت غبي انت عارف لو الطفل دا جر له حاحة كل حاجة هتضيع ووقتها صدقني م هتقدر تتطول منة
أماني بشر.. اسمع ي منير لو مفكر أني خايفة منك تبقا عبيط لانك عارف انا مين كويس قوي وإني بقا عندي رجالة تاكل الزلط فااهم
وبعدين بقا انت ذي ما انت عاوز منة انا عاوزة مراد يبقا نرجع ذي الاول حبايب ونحط إيدنا في إيد بعض عشان نوصل لهدفنا
منير.. يعجبني فيكي انك عندك طول نظر لمس بطنها وغمز لها.. مش ناوية تقولي ابن مين الواد
أماني بقرف .. ابنك هيكون ابن مين يعني انت عارف أنة رافض يلمسني
حتي اليوم إلي جة سكران فية وكان هيقرب مني نام
منير .. مش خايفة أنة يكشفك وبكدا هتطلعي من المولد بلا حمص.
أماني بشر... لا ما تخفش دا انا تلمذتك ي بوب المهم انت روح دور علي ست الحسن والجمال ويارب تكون هجت عشان اخلص منها
منير ببرود..... من مصلحتك انها تظهر في اقرب وقت لان موتك لو ما كنش علي إيدي هيكون علي إيد مراد وبصراحة انا هقف واتفرج بسعادة
أماني. قولت ليك ما بتتهددش ولا انت نسيت انا مين
منير ببررود.. انتي عارفة اني م بيهمني خاصة انتي ا عارفة انا مين واقدر اعمل اي
((((مين فاكر منير منير دا سبب المشاكل من أول الرواية حد فاكرو🙂))
عند منة بداءت تستيقظ عندما شعرت باحدهم يلمس وجهها
لتنهض مفزوعة.. انت مين
فتح النور.. ما تخفيش دا انا
تنفست الصعداء.. مراد هو إي إلي بيحصل هنا
مراد ....هفهمك علي كل حاجة
منة بغضب .. ولا تفهمني ولا افهمك انت هتطلقني ي خاين٤
رمت المخدات علية... بقا بتستغفلني ب مراد تقولي لازم افضل انام في اوضتها طوب الشهر عشان الخطة و تطلع في الاخر مقضيها
وهو بيحاول يتفاد الوسائد.... اهدي كدا الله يخريب بيتك
وقفت علي السرير لكي تستطيع التصويب علية جيدا. . .. وكمان عاوز تخرب بيتي عشان يخلي ليك الجو ي خاين ي واطي
ضحك مراد ونط علي السرير وكتف إيدها لتحاول التحرر ليقعوا علي السرير
مراد بحدة بعد.ما ثبتها ... ما تهدي بقا ي زفتة خليني افهمك
منة ببكاء.. تفهني إي ي خاين ي كذاب
اقترب من وجهها ... وحياتك عندي انا لا خاين ولا كذاب دفن وجة في رأسها.... ما مش بشوف حد غيرك ولا لمست حد غيرك انتي بالنسبة ليا نساء حوا كلهم انا بحبك ي منة بحبك قوي
منة بحزن .... وانا الله بحبك بس فكرة انك لمستها وأنها لتاني مرة هيبقا عندك منها أطفال الفكرة لحد ذاتها بتموتني
جعلها تجلس في حضنة.. بعد الشر عليكي ي حتة من قلبي هانت هانت وكل حاجة هتخلص
منة ببكاء ... امتي بقا امتي انا زهقت من كتر الشر إلي احنا عايشين فية انا لحد دلوقتي م قادرة اصدق أن في ام ممكن تحاول تقتل ابنها عشان توصل إلي هيا عاوزاة
فلاش باك
بعد ما يجبها للاوضة
منة ببكاء.. مراد الله يخليك اسمعني ارجوك اثق فيا المرة دي ارجوك والله العظيم انا معملتش حاجة
حضنها مراد جامد لتنصدم وتحضنة هي الاخري بكل ما اوتت من قوة فهي لم تكن ستطيع أن تعيش بعد أن يقوم بكسرها للمرة الثانية
ليصرخ مراد وهو يشدد علي إحضتانها... انتي تخرسي خالص فاهمة من النهاردا أنا هخليكي تشوفي الوش تاني ليا انا شكلي دلعتك زيادة عن اللزوم ودا خلاكي تتجرأي انك تحاولي تقتلي ابني
نظرت له بصدمة ليغمز لها
لتدفن رأسها في حضنة وتبكي بشدة فهو يصدقها وكل ذالك بتأكيد كان تمثيل
رفع ذقنها ليقبل ومسح دموعها برقة واقترب منها ثم يضع حبهتة علي جبهتها ويلمس خدها بحنان قال بغضب... انا هدفعك تمن عملتك غالي ي منة
اقتربت منة هذة المرة تُقبلة بقوة كأنها تشكرة علي أنه لم يخذلها ووثق بها ابتعدت وأردفت بحدة. وهو مصدوم من فعلتها لمس شفايفة فهو من يبداء في كل مرة الاقترب لم تفعلها قبل ذالك غمز لها وهمس بعشق.. اتطورنا
كتمت ضحكتها وضربت علي صدرة بخجل وأكملت تمثيل حيث اردفت بحدة .. ميت مرة اقولك انا هستفاد إي من أذية طفل صغير
نظر مراد إلي الباب ثم قال....... عشان يخلالك الجو ما انتي عارفة اني مخلي أماني علي زمتي لحد دلوقتي بسبب عز فا لو عز كان مات كنت هطلقها وكدا هبقا ليكي لوحدك مش دا إلي كنتي بتخططي لية
منة .. لا لا انت بجد مجنون
همس بعشق وهو يغمز لها... بيكي
ضربت صدرة بخجل .. بطل
كتم ضحكتة وشاور بيدة لتتوقف ويذهب إلي الباب متعمدا أن يظهر صوت
بعد أن تاكد انها ذهبت جري علي منة حملها ليضمها داخل صدرة ... هدفعها صدقيني تمن كل دمعة نزلت منك
حاوطت وجة.... انت بجد مصدقني
رأسة في عنقها.. انا اتعلمت الدرس من اخر مرة ي منة انا عارف لا متأكد امك استحالة تموتي نملة يبقا إزاي هتأذي طفل حتي لو ابن عدوك
حضنتة جامد......انا بحبك قوي ي مراد
حضنها هو الاخر بحب...... ومراد ببموت فيكي ي حتة من روحة
باك
كان دافن رأسه في عنقها.... إلي ذي أماني ممكن تعمل إي حاجه عشان توصل للي هيا عاوزاه
نظرت له منة بحدة ... مراد انا عاوزة اعرف حالا إي سبب جوازك منها وما تقوليش ليا بسبب الزفت عملتك
قرص خصرها.. يعني عارفة انا إلي عملتية زفت
اتمسحت في صدرة ذي القطط .. مش قوي
زغزغها مراد....هههه مش قوي ها هههه
منه .. مراد لا هههههه مراد ههه انت عارف إني بغير ..ههههه
اترمت علي السرير ليصبح فوقها.... اممم قولتي ليا م كتير
ضيقت عينيها بضيق.. لولا انك صدقت عليا الحاجات دي ما كنا وصلنا بدل كلة
دفن رأسه في عنقها...كان غصب عني انتي اهو مجرد كلام سمعتة حتي ما شفتي ونيران الغيرة عمت عقلك عن التفكير وفكرتي اني ح
خونتك إنما انة اعمل٤اي وانا بشوف بعيني حبيبتي ومراتي مع واحد غريب انا كنت ذي المجنون للأسف لجأت لشخص مريض عشان يساعدني دمر ليا حياتي
اتنهدت بحزن وحوطت وجة ... احنا الاتنين غلطنا بس ربنا كان كريم ورجعنا لبعض تاني بس اقوي وما في حد يقدر يهز قوة حبنا
اقترب منها.. بحبك
وضعت يدها علي شفايفة لتوقفة.. مش قبل ما اعرف كل حاجة
عند سميرة
سيف وهو حضنها ... تفتكري الخطة هتنجح
ابتسمت بخبث.. الخطة نجحت والفار وقع في المصيدة
سيف....م فاهم
زقتة وجريت من أمامة... بعدين هفهمك البس بسرعة عشان هنروح مشوار مهم
سيف ...استني بس ي شوكولاتة تعالي ما اقولك
سميرة.... هههههه بعدين بعدين عندنا رواية عاوزين نخلصها🙂😂
عند روجين.. في إي ي علي قلقتني
علي بجدية.. احنا لازم نتجوز دلوقتي
روجين بصدمة ... .. دلوقتي انت عارف الوقت كام
علي .. مش مهم المهم اننا نتجوز
روجين بحزن علي نفسها...للدرجة دي شايفني رخيصة عشان تنحوزني بالطريقة دي
سد زراعها بغضب لتصدم في صدرة د. مليون مرة هقولك انتي عمرك ما كنتي رخيصة ولا هتكوني فاهمة و بعدين فين الغلط انا بحبك وعاوز اتجوزك بكرة قبل بعدة محدش فينا عارف الظروف هتعمل فينا إي مممكن تبعدنا عن بعض
كتمت فمه.... ما تقولش كدا
علي بحب بعد ما قبل كف يدها... انا مش هتكلم خالص بس عاوزك انتي الي تتكلمي وتقولي موافقة ولو علي الفرح انا هعملك احلي فرح واعرف الناس كلها انك بقيتي بتاعتي
بلعت ريقها.. بس في حاجة لازم تعرفها
علي .. اششش انا ما عاوز اسمع غير إنك موافقة
روحين.. مش لما تسمعها ممكن تغير رأيك
علي ...وانا بقا مش عاوز اغير رأي بس لو دا حجج عشان مل تتحوزنيش انا همشي ومش هخليكي تشوفي وشي حتي لو صدفة
حضنته جامد من ظهرو .... انا موفقة


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close