اخر الروايات

رواية سجينته للابد الفصل الحادي عشر 11 بقلم ماهي احمد

رواية سجينته للابد الفصل الحادي عشر 11 بقلم ماهي احمد


سجينته للابد 💞
(الحادي عشر )
زين انضرب بالشومه علي دماغه ولاقيت راجل لابس جلابيه وبيقول حراميه هما دول الحراميه يا ام محمد اللي سرقوا الملايه عواد الدره قولتله حراميه ايه ياعم انت بتقول ايه زين قاله ياعم احنا مش حراميه انت بتقول اي بس وكان ماسك دماغه
ام محمد اللي كانت معاه قالت ولما انتوا مش حراميه الملايه بتاعتي بتعمل ايه عندكم انطقوا
قولتلها حضرتك احنا عملنا حادثه امبارح والعربيه بتاعتنا وقعت في المايه وكنا سقعانين اوي واستلفنا الملايه بتاعتك بس مسرقنهاش قالتلي وانا المفروض اصدق الكلام دوت ده انا جايبه الملايه بالشئ الفلاني انتوا اكيد حراميه
يادي المصيبه ملايه ايه دي ياستي اللي احنا طمعانين فيها خودى الملايه بتاعتك اهيه مش عايزينها
ام محمد : بعد ما نمته عليها واتغطيتوا بيها لا طبعا انا عايزه حقها
زين : حقها
الراجل : ايوه حق الماليه اومال ايه
زين : حط أيده في جيبه بيطلع الفلوس لقي أن الفلوس كلها متكرمشه وبايظه من المايه
قاله بقولك اي ياراجل ياطيب انت ما تشوفلنا فطار حلو كده وبعد كده نتحاسب
الراجل : نتحاسب ازاي وانت فلوسك كلها بايظه
وقتها كنت لابسه سلسله دهب قلعتها وقولتله خد دي سلسله دهب تعوضك عن حق الملايه والفطار دي غاليه جدا علي فكره
زين : انتي بتعملي اي يانادره
نادره : هووووش انا جعانه اوي مش قادره يازين
الراجل نتش مني السلسله بسرعه وقال يا الف مرحب شرفته ونورته اتفضلوا اتفضلوا ودخلت الحمام كان قذر جدا بس غسلت وشي وجابتلي هدوم نضيفه وغسلت هدومي وزين برضوا كمان نفس الحكايه وفطرنا مكنتش قادره قولتله زين احنا لازم ننام قالي مش وقته يانادره
قولتله لا وقته يازين انا طول الليل امبارح مكنتش عارفه انام عشان الزلط والقرف اللي كنا نايمين عليه راح برألي بعنيه سكت في وقتها ماتكلمتش
لاقيت زين بيقول للراجل احنا محتاجين عربيه تطلعنا علي القاهره قاله وماله بس دي ليها حساب جديد قاله حساب جديد انت عارف السلسه اللي معاك دي بكام قاله مايهمنيش السلسله حسابها انكم تفطروا وترتاحوا بيها مش اكتر إنما العربيه دي حاجه تانيه والست مراتك ما شاء الله معاها انسيال زي الفل لمست الانسيال وقولتله لا الانسيال لاء زين بصلي وقالي ادهوله يانادره قولتله لا يازين كله الا الانسيال ده منك قالي لو قعدنا في الصعيد اكتر من كده حياتك هتبقي في خطر قولتله برضوا لاء
وقلعت الحلق اللي كان في ودني واديته للراجل وقولتله انت فعلا بني ادام خسيس
الراجل : الحلق في أيديه وبيبص لمراته وبيضحك وقالي الله يحفظك
وسابنا بره وراح جاب عربيه بالسواق وجه وقالنا لما تروحوا علي مصر حاسبه السواق انتوا بقي
زين : يابن ال .....
وركبنا العربيه ونمت محسيتش بنفسي وبعدد ساعات طويله اخيرا وصلنا القاهره تحت عماره زين وزين قالي خليكي هطلع اجيب فلوس واجي راح جاب فلوس بسرعه وحاسب السواق وطلعنا وحابلي بنطلون من عنده وتي شيرت ولبستهم قولتله مش هنفضل هنا يازين قالي لا يانادره خالي عارف الشقه دي كويس وممكن اي وقت نلاقي هنا انا كنت شايل فلوس هنا هناخودها ونمشي بسرعه ولسه بنفتح الباب
لاقينا محمد ابن خال زين واقفلنا علي الباب وقال لزين كنت حاسس انك ماموتش وخالك كمان كان متأكد انك ماموتش
قاله محمد ااااانا ..قاله انت ايه بسرعه
كويس اني انا اللي لحقتك الاول ما تنزلش اطلع علي فوق خالك والناس كلهم طالعين هحاول ادخلهم واول ما اقفل الباب انزل بسرعه محمد مبقاش عارف يقوله ايه وحضنه وعملنا زي ما هو قال بالظبط واستنينا لحد ما كلهم دخله ومحمد قفل الباب وسمعنااه بيقول لابوه مش قولتلك يابوي مافيش حد هنا
ونزلنا علي السلالم بسرعه مابقيناش عارفين نروح فين ..
وبعد كده قولت لزين يازين انا جعانه اوي مش قادره خلاص
قالي طيب تعالي واخدني أكلنا اكله حلوه اوووووي عجبتني جدا بقوله اسمها ايه الاكله دي قالي كشري بجد حبيتها اوي اكلت منها طبقين لوحدي وفضلنا نتمشي علي الكورنيش واكلنا دره وركبنا مركب كان يوم حلو اوووووي وهو معايا فيه ونسينا للحظه كل اللي حصلنا وبعدها قولتله هنعمل اي يازين دلوقتي قالي انا هكلم جدتي تبعتلنا نجاه بفلوس والباسبور بتاعك انا ونحجزلك علي أول طياره وتسافري وترجعي بلدك قولتله طيب وانت يازين قالي انا ايه يانادره قولتله مش هتيجي معايا ده مش بعيد خالك يقتلك قالي خالي ما يعملش كده يانادره ده مهما كان خالي اللي مربيني وبعدين انا مقدرش اسيب جدتي هنا لوحدها وقتها التفكير بقي بيودي ويجيب فيا وروحنا عند واحد صاحب زين وطلب منه مفتاح الشقه اللي كانوا بيتجمعوا فيها لما ينزل مصر هو وأصحابه وقابلناه وادالوا المفتاح علي طول وروحنا هناك شقه كانت مفروشه فيها كل حاجه ودخلت معاه وقولتله زين احنا لازم نتصل بجدتي واتصلنا بجدتي وقالتلي أن ابوكي سايب جواب مع الباسبور قولتلها ايوه انا مالحقيتش اقراه ياجدتي زين اخد مني الفون وقالها كان بيقول ايه في الجواب ده ياجدتي ..جدتي بقيت تعيط وبتقول أن بابا علي فراش الموت خلاص والعمليه بتاعته ما نجحتش وعايزك انت ونادره تسافروله في اقرب وقت يابني قالها وهو عاوز مني انا ايه قالتله مش كاتب يابني بس منبه جدا انك لازم تيجي مع نادره لازم تروح يازين اوعي ما تسافرش يابني هبقي غضبانه عليك يازين لو ما سافرتش لعمك قالها حاضر ياجدتي ابعتيلي باسبور نادره وباسبوري وفلوس مع نجاه دي الوحيده اللي ممكن نثق فيها قالتله حاضر يابني نجاه جنبي اهيه خد كلمها وكلم نجاه واداها العنوان هي وجدتي واخدت من زين الفون ولاقيت جدتي عماله تعيط وقالتلي هتوحشيني يانادره هتوحشوني اوي انتي وزين قولتلها ياجدتي ما تعيطيش انا اكيد هجيلك تاني وبعدين انتي معاكي كل صوري لو وحشتك اوبقي شوفيها قالتلي صورك ايه يابنتي اللي معايا دي انتي مالكيش عندي ولا صوره قولتلها صوري ياجدتي اللي خليتي زين يطبعهم عشان تشوفيهم قالتلي محصلش يابنتي حاجه من دي ابدا بصيت لزين كده لاقيته اخد مني الفون بسرعه وقال لجدتي طيب خلاص ياجدتي مش عايزه حاجه قالتله تسلم يابني وقتها بصيتله راح حط أيده علي شعره القمر ده ورجع أيده لورا وقالي عايزه حاجه يانادره قولتله ليه كذبت عليا يازين قالي نادره بلاش نتكلم في الموضوع ده عشان خاطري قولتله ليه يازين ..قالي عشان الصور دي فعلا مش بتاعتي ومش انا اللي طبعتها قولتله تاني يازين قالي نادره يالا علي اوضتك عشان تنامي ممكن قولتله لا طبعا انا مش جايلي نوم تعالي نتفرج علي فيلم ونعمل فشار ايه رايك قالي وانا هجيبلك فشار منين دلوقتي قولتله اتصرف ماليش دعوه قالي طيب تعالي نشوف في ايه في المطبخ دخلت انا وهو وفضلنا ندور لحد مالقينا فشار بقيت مبسوطه اوووووي وبقينا نعمل فشار انا وهو وكل شويه يفتح الغطا ويقولي خلاص انا جعان بقيت احاول أمسك منه الغطا بس كان بيرفعوا لفوق بأيديه ومابقيتش عارفه اجيبه قولتله يعني عشان قصيره تعمل فيا كده قالي لو شاطره هاتيه روحت مزغزغاه من بطنه ضحك بسرعه ورما الغطا من أيديه وقالي كده طيب وبقي يجري ورايا في كل مكان عشان يزغزغني ويخليني اضحك لحد ما مسكني من ضهري وشالني ولف بيا وقالي شفتي مسكتك بسهوله ازاي يا اوزعه أتلفت وقربت منه ولمست وشه وقولتله بحبك ❤️ وقتها الوقت اتجمد ووقف لثواني بقيت بصاله قولتله زين انا بحبك ❤️ ابتسم ولاقيت الفيلم بدأ اللي كنا مستنيينه قالي الفيلم بدأ يانادره قولتله زين مش هتقول حاجه قالي مش وقته دلوقتي تعالي نتفرج علي الفيلم عضيت علي شفايفي من كتر ما كنت متغاظه وراح قالي هاروح اشوف الفشار اكيد استوي راح لقي الارض كلها فشار ومافيش حاجه في الحله روحت وراه وبقيت اضحك قالي طيب والعمل الفشار كله روحت قولتله وانا بضحك حد قالك تشيل الغطا وبقينا نلم الفشار كله من الأرض وروحنا بعدها نتفرج علي الفيلم .. وقفلت نور الأوضه وقالي بتقفلي النور ليه قولتله ماتخافش مش بعض في الضلمه وبصلي وضحك وقعدنا علي الكنبه سوا جت لقطه رومانس والبطل بيبوس البطله روحت بصاله واتمنيت أن أول first kiss ليا تكون من زين وفضلت بصاله راح باصصلي هو كمان وقرب مني اوي قولت في بالي بس هيبوسني وهيقول اللي في قلبه كله ليا لاقيته جاب فشار واكلهوني وقالي بصي علي الفيلم يانادره وكلي فشار احسن بقيت أقوله بنرفزه كده انا زهقت من الفيلم ده قالي خلاص تحبي ننام قولتله لا لا خلاص مش زهقانه ولا حاجه راح ابتسم وبقي يتفرج علي الفيلم تاني معرفش ازاي روحت انا وهو في النوم واحنا بنتفرج علي الفيلم وكنت سانده راسي علي كتفه ..وصحي وقالي صباح الورد قولتله صباح النور ...وبعدها بقيت مش قادره بجد جسمي متكسر من نومه الكنبه قالي طيب روحي علي اوضتك كملي نوم وانا هاروح احجز تذاكر السفر قولتله لا ابدا انا مش عايزه انام
انا عايزه أفطر جعانه اوووووي قالي طيب ادخلي الحمام اغسلي وشك وفوقي لحد ما اروح اجيب فطار قولتله تمام روحت علي الحمام ولاقيت فرشاه سنان لسه مش اتفتحت انبسطت اوووووي وغسلت سناني وانا بغسل سناني وكنت بتف المعجون لاقيت زين عدا من قدامي غسلت سناني بسرعه وقولتله قرفت مني صح قالي اه جدا عارفه لدرجه ايه قولتله ايه وقف ورايا وبقيت انا وهو باصين لمرايه الحمام ومسك ايدي اللي فيها الفرشاه والمعجون بتاعي وغسل سنانه بفرشاه السنان اللي انا غسلت بيها سناني وهو ماسك ايدي وبيحرك فرشاه الاسنان وبيغسل بيها سنانه ما بقيتش مصدقه مضمض بوقه وقالي شوفتي قرفت منك ازاي انا بقيت متنحه وبس وسابني ومشي نزل يجيب فطار بقيت اتنطط في الحمام من الفرحه ما بقيتش مصدقه أن زين يعمل كده خالص واول ما نزل نضفت الشقه وبعدها بشويه لاقيت الباب بيخبط روحت افتح وانا بفتح بقوله مش معاك مفتاح يازين بتخبط ليه قالي عشان انا مش زين يانادره ببص لاقيته نهاد قولتله نهاد بتعمل ايه هنا قالي دي برضوا مقابله تقابليني بيها يانادره قولتله ماقصدش انا اقصد انت عرفت مكاني انا وزين ازاى قالي جدتي بعتتني ليكم وهي اللي قالتلي علي مكانكم قولتلوا طيب ادخل واقف بره ليه ؟ تعالي ودخل وقفل باب الشقه وقعدنا علي الكنبه وقولتله فين الباسبور قالي باسبور ايه يانادره هو انتي مسافره قولتله اومال جدتي بعتتك هنا ليه مش انت جاي بدل نجاه عشان تدينا الباسبور انا وزين قالي ااااااه الباسبور ياشيخه نستيني اه طبعا معايا في جيبي ..قوليلي زين عامل معاكي ايه وابتديت زي الهبله أقوله علي كل حاجه من لحظه ما خال زين خطفني لحد هنا قالي نادره انا هسألك سؤال واحد انتي بتحبي زين قولتله بصراحه بصراحه يانهاد قالي ايوه طبعا مش عايز غير الصراحه قولتله كلمه بعشقه دي قليله جدا عليه نهاد انا مش بحبه بس انا بموووووت فيه قالي ليه يانادره ليه بتحبيه الحب ده كله قولتله راجل اوووي وبيخاف عليا جدا وشجاع اوي وبحس معاه أن الدنيا في كفه وهو في كفه تانيه قالي كل ده في زين المحروق قولتله أي اللي انت بتقوله ده يانهاد الحرق ده مش بمزاجه وبعدين ده حتي حرق وشه ميزه فيه مش عيب انا حباه كله علي بعضه وبعدها قولتله فين الباسبور قالي طيب ممكن بس تعملي فنجانين قهوه واحد ليا وواحد ليكي ولا انتي عايزاني اديكي الباسبور عشان امشي علي طول قولتله لا طبعا اللي بتقوله ده وبعدين ده زين زمانه جاي عشان نفطر سوا .. قالي طيب تعالي نعمل القهوه سوا لحد ما ييجي ..روحت وعملنا القهوه وشربناها واحنا بنتكلم وبحكيله عن زين قالي وانا يانادره قولتله انت ايه يانهاد قالي انا مش شيفاني خالص قولتله شيفاك ازاي يعني قالي مش شيفاني حبيب خالص وقتها حسيت بدوخه ودماغي تقلت اوووي وبقيت ماسكه دماغي وقولتله نهاد الحقني الدنيا بتلف بيا قالي ماتخافيش ده مجرد منوم حطيتهولك في القهوه قولتله ايه منوم وانا واقفه ودايخه جيت امسكه وقعت في الارض ما حسيتش بنفسي


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close