رواية بنت الصعيد الفصل التاسع 9 بقلم رنا احمد
بنت الصعيد .
رنا احمد عماد .
الفصل التاسع ..
في المستشفي ..
في غرفه رقيه بعد ماجالها انهيار عصبي كان واقف فهد بيبصلها بجمود بدأت تفتح عينيها بتعب .
فهد بوجع ومراره منها /حمد لله على سلامتك ي اختي .
رقيه بدموع وندم /فهد انا اسفه ي فهد أنا اسفه .
فهد بوجع وسخريه/اسفه لا ي شيخه علي ايه ولا علي ايه علي انك دمرتي حياتي وخلتيني اشك في مراتي واقتل ابني بايديا دول عارفه اني شكيت للحظه انك وراء الي حصل بس قولت لا رقيه مش ممكن تكون بالشر الده رقيه مش ممكن تعمل كده في اخوها الوحيد وتتدبحه بسكينه تلمه واكبر عقاب ليكي براءه مراد وانك موثقتيش فيه بس معنديش حاجه قولهالك غير ربنا يسامحك ي رقيه وكفايه اووي انك خسرتي مراد للابد لانه عمره مهيكون معاكي ابدا .
رقيه بدموع وندم /ابووس ايدك ي فهد سامحني أنا مكنتش اعرف ان ملك حامل والله مكنت اعرف كنت مستحيل اعمل كده انا كانت جوايا نار قهره وحسره كنت بشوفكم مع بعض النار كانت بتأكل قلبي كنت حاسه ان مراد دبحني بسكينه تلمه وسبني من غير تمن انا اسفه ي فهد أنا مش بالشر ده ي اخوويا .
فهد بحده /قدامي كتير اووي لحد ماقدر اسامحك المهم عندي ملك .
رقيه بدموع/أنا هروح ل ملك واقولها كل حاجه هبدوس ايديها لحد متسامحك لازم أكفر عن غلطتي ي فهد اوعدك ي فهد اوعدك .
*******************.
في فيلا الرشيدي ..
كانت ملك حاضنه مراد بابتسامه وفخر رغم تعبها .
/قلب اختك ي مراد فخوره بيك اووي ي حبيبي .
مراد وهو بيبوس ايديها بحب وحنان /قلب اخوكي تسلميلي .
عزت بابتسامه/بس طلعت معلم ي مراد وقعت البت وعصابه الجاسوسيه الي وراها بخطه أنما ايه لا وخلتها هي بنفسها تساعدك انكم توقع اكبر تاجر مخدرات لمجرد أنه عدو لشبكه الجاسوسيه بتاعتها .
علي بابتسامه/مراد طول عمري ذكي ي جدي .
اسد بابتسامه/الف مبروك الترقيه ي مراد .
ملك بحزن شديد/مش ناوي بقا تسامح رقيه ي مراد الي حصل كان غصبن عنها .
مراد بحده /انتي الي بتقويلي كده ي ملك بعد كل الي عملته فيكي انتي اه طيبه بس دي مش طيبه ده هبل رقيه دي عقابها هيكون عسير مش هي وبس هي وفهد كمان وانا مش هسمحلك انك ترجعي للفهد مهما حصل .
عزت بجديه /شايفك بتتامر وتتحكم ي مراد وكأنه مافيش كبير وسطيكم .
مراد بأسف /أنا آسف ي جدي مقصدتش طبعا بس ملك بتحب فهد وانا مستحيل اسيب الحب ده يضعفها ويضيعها .
ملك بدموع ووجع/حتي لو ندم ي مراد .
مراد بحده /ندم عن ندم يفرق ي ملك الي زي فهد ده مش ممكن يندم جوازك منه اصلا كانت غلطه واحنا بنصلحها انسيه ي ملك وعيشي حياتك لاني مش هسمحله يوجعك كده مره تاني سامعه عن اذنكم .
خرج مراد راح الاداره وفضلت ملك سرحانه في كلامه فعلا فهد غلطته كبيره مش لازم تتغفر بسهوله ...
*******************
في فيلا الجبالي..
في جناح فهد ..
كان ماسك الالبوم بتاعهم وعيونه دموعها مش واقفه وندمه عمال يزيد .
/أنا آسف ي حبيبتي آسف اووي أنا عارف اني غلطت بس والله العظيم ندمت ندمت اووي ي روحي يارب أنا عارف اني غلطت بس متعاقبنيش فيها فيها انها تبعد عني ده انا امووت انا مصدقت الاقي حاجه نضيفه اعيش علشانها وحشتيني أوووي ي حبيبتي .
عامر بحده /دلوقتي بتعيط بعد الي عملته .
فهد بوجع ومراره/جدي الله يخليك أنا فيا الي مكفيني مش قادر ارجوك ي جدي خليك معايا جدي عزت وملك بيحبوك أنا عايز ملك ترجعلي باي طريقه .
عامر بجديه /أنا مش هقدر اعملك حاجه المره دي ي فهد أنت الي لازم تعمل انت الي لازم تبين ليهم والكل انك اتغيرت لازم تعمل اي حاجه علشان تتداوي الجرح الي سببته ليها .
فهد بقوه وثبات/اوعدك ي جدي اني هعمل اي حاجه علشان اخليها تسمحني وارجعها ل حضني من تاني .
****************.
في جناح رقيه ...
كانت قاعده ماسكه صوره مراد ببدلته الميري اول مره ليه في كليه الشرطه ابتسمت من بين دموعها.
فلاش باك...
كان واقف مراد مشغول بتليفونه قربت منه رقيه بابتسامه .
/يلهوووي علي حبيبي ي ناااس قمر .
مراد بابتسامه خبيثه وخفت /ابعدي كده ي ماما لتوسخي البدله الواحد مش عارف يعمل ايه في الشحاتين دول .
رقيه بغيظ شديد/شحااتين من اول هتعيش عليا ي ابن الرشيدي .
مراد بابتسامه عاشقه /وحشتيني .
رقيه بابتسامه عاشقه/أنا بموت فيك ي حبيبي امتا ي مراد اكون مرائتك نفسي في اليوم ده اوووي .
مراد بابتسامه ساحره/قريب اووي ي روحي انتي فاكره اني ممكن اسيبك ل غيري ده انا اموتك انتي بتاعتي ملكي بحبك ي رقيه .
رقيه بابتسامه عاشقه/وانا بعشقك ي روحي.
بااااك ...
رقيه بدموع وندم /بحبك ي مرراد اصلح الي عملته مع ملك وفهد وارجعك ل حضني من تاني حتي لو فضلت اتاسفلك عمري كله ي نور عيني.
********************.
في جنينه فيلا الرشيدي..
كانت قاعده ملك بتعب وشرود بس فجاه فاقت علي صوته الي بتعشقه .
/ملك حبيبتي عامله ايه.
ملك بارتباك شديد/فهد أنت ليه الي جابك هنا .
فهد قرب منها وعنيه وارمه من دموعه قلبها وجعها عليه .
/ملك هتسمحيني امتا هتفضلي سيباني كده من غير روح .
ملك بدموع ومراره/ده علي اساس اني روحك .
فهد بأسف /روح وقلبي والله العظيم ملك أنا فعلا بموت من غيرك ارحميني متبقيش قاسيه كده .
ملك بدموع وصراخ/أنا الي قاسيه أنا الي شكيت فيك وطعنتك في قلبك بسكينه تلمه وموت ابننا .
فهد ركع قدمها بدموع /كفايه ابوس ايدك ي ملك أنا نفسي اموت بسبب الي عملته فيكي ارحميني وسمحيني ي ملك .
مراد بسخريه /ايه المشهد الموثر ده تصدق صعبت عليا كمل كمل يمكن نسقفلك .
ملك بدموع ووجع/مراد من فضلك كفايه كده .
رقيه بدموع ومراره/فعلا كفايه كده الي المفروض يتكلم هو أنا انا اسفه ي ملك سمحيني أنا السبب في كل الي حصل انا المجرمه الي قتلت ابنكم ودمرت حياتكم سمحيه علشان خاطري .
مراد بحده /خودي اخوكي واتكلوا علي الله كفايه الجرح الي اتسببتوا فيه ليا انا واختي .
فهد بحزن عميق/عندك حق ي مراد كفايه اووي كده علشان كده انا ورقيه هنسافر نعيش بره نتمنالكم حياه سعيده يلا ي رقيه .
مشوا الاتنين وجروحهم عميقه خسروا كل حاجه واهم حاجه حبهم وعشقهم ملك ومراد بصوا بنظره تحمل الكثير والكثير ...
***********************.
في فيلا الرشيدي ..
كانت نازله ملك بدموع وصراخ .
/مررراد مرراد .
مراد بقلق /فيه ايه ي ملك .
ملك بدموع ووجع/فهد ي مراد حاول ينتحر وهو ده دلوقتي في المستشفي لازم اشوفه ي مراد .
مراد بحده /تشوفيه فين لا طبعا .
ملك بدموع وتوسل /ابوس ايدك ي مراد ابوس ايدك خليني اشوفه ارجوك .
مراد بقله حيله /اوووف يلا .
*****************.
في المستشفي ..
طلعت ملك تجري بدموع ومراره .
/رقيه فهد ماله .
رقيه بدموع /فهد حاول ينتحر ي ملك لحقيناه علي اخر لحظه ابوس ايدك ي ملك ابوس رجلك اخويا هيروح مني .
ملك بدموع /بس بس كفايه أنا بحب فهد ي رقيه اوعدك أننا نرجع تاني لبعض أنا مقدرش اعيش من غيره ابدا هدخله خالي التليفون معاكي اخويا مراد قدام المستشفي ممكن يرن في أي لحظه .
دخلت ملك بلهفه علي حبيبها ونزلت تجري رقيه ل مراد ..
في غرفه فهد ....
كانت واقفه بتبصله بدموع قربت منه باست أيده بحب .
/حبيبي انا اسفه أنا السبب في الي انت فيه أنا اسفه ي فهد اسفه بس انت جرحتني أوووي ي حبيبي اووي بعشقك ي فهد بعشقك فوق ي حبيبي علشان نرجع لبعض وليا عندك مفاجاه هتعرفها لما تفوق وابص في عينيك الي بعشقها .
****************.
في الاسفل ..
كان قاعد مراد علي العربيه وهو بيشرب سيجارته قربت منه رقيه بلهفه .
/مرراد .
مراد ببرود /افندم .
رقيه بدموع ومراره/اعمل ايه علشان تسمحني وترضى عني .
مراد ببرود /متعمليش حاجه لانك مهما عملتي مش هسامحك .
رقيه بدموع وعشق /بعشقك ي مراد لو فضلت طول عمرك غضبان عليا عمري مهكون غير ليك بعشقك ي مالك قلبي .
طلعت تجري علي فوق بدموع ووجع تابع أثرها وقلبه خلاص مبقاش قادر يقسا عليها اكتر من كده ..
**********************.
صباااحا ..
في فيلا الرشيدي ..
كانوا قاعدين علي مائده الطعام فجاه دخل عامر بتعب شديد.
/ملك مراد .
عزت بصدمه/عامر مالك تعبان كده ليه .
عامر بتعب ومراره/فهد ورقيه راحوا المطار علشان يسافروا عايزين يحرقوا قلبي عليهم أنا ماليش غيرهم بعد موت ابوهم ملك ومراد انتوا الي في ايديكم ترجعوهم .
راحوا ملك ومراد علي المطار خلاص يكفي ماحدث من عقاب لهم ...
******************.
في غرفه مدير المطار ...
دخلوا فهد ورقيه بصدمه من وجودهم وعلي وجوهم ابتسامه ساحره ..
ملك بابتسامه وعشق /ايه ي فهد عايز تسبني هونت عليك كده .
فهد بابتسامه وعشق /عمرك متهوني ي روح قلبي افهم من كده انك سمحتيني خلاص .
ملك بابتسامه وسعاده/سمحتك خلاص .
حضنها فهد بسعاده لا توصف /الحمد لله ي روحي اوعدك اني هشيلك جوه عنيا .
مراد بابتسامه خبيثه /أنا طالب منك ايد رقيه ي فهد .
رقيه بدموع فرحه /ايه بجد ي مراد بجد طب احلف .
مراد بضحك /ههههه احلف ايه ي مجنونه بحبك .
رقيه بابتسامه عاشقه/وانا بموت فيكي ي روحي.
ملك بابتسامه خبيثه/أنا كمان عايزه لفرحكم بحاجه أنا لسه حامل البيبي برغم كل الي حصل ليه عمر في الدنيا اتمسك بايا وبابوه .
فهد وهو خاضنها بدموع فرحه /الحمد لله يارب الحمد لله الحمد لله.
وفعلا اخيرررا اتجمعوا كلهم في ليه اتسمت ليله العشاق .
ملك وفهد .
مراد ورقيه .
اسد ورحمه .
علي وعليا .
المشوار لسه مانتهاش لأننا هنكمل الحكايه مع دول
اقتباااس من بارت بكره ..
في فيلا الرشيدي...
كانت نازله شمس فجاه صرخت ملك في وشها بغيظ .
/عملتي الي في دماغك ي شمس برضه ولبستي النقاب.
شمس بابتسامه ساحره/الحمد لله ي امي عن اقتناع وبابا رحب جدا .
ملك بغيظ شديد/كل حاجه مش عجباني انت دائما تشجعها عليها ي فهد .
فهد بابتسامه/حبيبتي أنا مش شايف سبب لكل ده ده احنا المفروض نشجعها اهدي ي روحي .
شمس بابتسامه وسعاده /حبيبي ي بابا ي عسل .
فجاه نزل كتله التلج البارد بزياده .
جاسم قعد علي السفره بمنتهاء البرود .
ملك بغيظ شديد/أنا نفسي افهم ايه اسم الكوكب الي انت عايش عليه لوحدك ي جاسم وبعدين فين الي قولتلك عليه امنبارح مش قولتلك كلم جوري بنت عمك علي وهنيها بالنجاح .
جاسم ببرود طاغي /مانا كلمتها .
ملك بغيظ شديد/كلمتها ازي ي اخويا بعتلها اشاره ترحيب الي هي علي شكل ايد دي وقولتها قل ما يصيبنا الا ما كتب الله لنا ايه ي اخويا طالعين القرافه دول كلهم درجتين الي البت نزلتهم .
جاسم ببرود طاغي /اهو ده الي عندي .
ملك بغيظ شديد/صبرني يارب امال فين البت حياه مشوفتهاش النهارده.
فهد بجديه /حياه راحت الشركه من الصبح .
ملك بصدمه /ي نهار اسود من غير اذن فاارس وانت ازي تسمح بكده ي فهد .
فهد بحده /ايه المشكله مش فاهم البنت حابه تشتغل وبعدين ماهي في شركتنا وتحت عنينا .
ملك بضيق /بس انت عارف ان فارس مش موافق ي فهد أنت عارف ابنك عنيد ومش هيعدي الي حصل ده .
فجاه دخلت حياه وأخوها ادهم.
حياه بوجع ومراره/مش اول مره ي عمتي ابنك عمره مابيحب حاجه أنا بحبها أو عايزها ابنك عايز يمتلكني وبس .
ملك بخوف شديد/ي حياه ي بنتي بلاش تحطي في دماغك كده فارس بيعشقك متخربيش بيتك ي ضنايا ربنا يستر بقا فارس مش ممكن يعدي الي حصل ده .
ادهم بحده وغيظ /من فضلك ي عمتي بلاش الكلام ده فارس متجوزها مش مستعبدها وانا جيت معاها مخصوص لاني مش هسمحله يهينها زي كل مره .
فجاه دخل فاارس بوجه لا يبشر بالخير وقف قصادها واتكلم ببرود مرعب .
/انتي فعلا روحتي الشركه النهارده .
حياه وهي بتفرك ايديها بقلق بالغ/ايوه روحت .
فارس بحده وغضب /أنا أذنت الك انك تروحي.
حياه بارتباك شديد/أنا استأذنت خالي فهد وبابا وادهم اخويا وهما وافقوا .
فارس بغضب جحيمي/وابن الكلب الزباله الي مكتوبه علي اسمه ايه مالوش كلمه عليكي.
حياه بوجع ومراره/ابويا وخالي واخويا برضوا اهلي ولازم اطيعهم .
فارس بحده وغيظ/أنا جووزك طاعتك ليا أنا بعد ربنا سبحانه وتعالى أنا الي كلامي يمشي سيف علي رقبتك مش حد تاني واضح فعلا أن خالي مدلعك دلع ماسخ.
ادهم بغضب /براحه ي فارس وراعي وجودي دي اختي .
فارس بغضب جحيمي/تمام طب خود اختك معاك وانت ماشي لأنها طاااالق .
فجاه الكل وقف بصدمه مطلعش غير صوت البارد بزياده وكأنه بيشوف مسرحيه كوميديه مش اخوه طلع بنت خاله وحياتهم بتتدمر .
جاسم ببرود /ام سعد والنبي هاتي شويه ملح للسلطه .ييييتبع .
رنا احمد عماد .
الفصل التاسع ..
في المستشفي ..
في غرفه رقيه بعد ماجالها انهيار عصبي كان واقف فهد بيبصلها بجمود بدأت تفتح عينيها بتعب .
فهد بوجع ومراره منها /حمد لله على سلامتك ي اختي .
رقيه بدموع وندم /فهد انا اسفه ي فهد أنا اسفه .
فهد بوجع وسخريه/اسفه لا ي شيخه علي ايه ولا علي ايه علي انك دمرتي حياتي وخلتيني اشك في مراتي واقتل ابني بايديا دول عارفه اني شكيت للحظه انك وراء الي حصل بس قولت لا رقيه مش ممكن تكون بالشر الده رقيه مش ممكن تعمل كده في اخوها الوحيد وتتدبحه بسكينه تلمه واكبر عقاب ليكي براءه مراد وانك موثقتيش فيه بس معنديش حاجه قولهالك غير ربنا يسامحك ي رقيه وكفايه اووي انك خسرتي مراد للابد لانه عمره مهيكون معاكي ابدا .
رقيه بدموع وندم /ابووس ايدك ي فهد سامحني أنا مكنتش اعرف ان ملك حامل والله مكنت اعرف كنت مستحيل اعمل كده انا كانت جوايا نار قهره وحسره كنت بشوفكم مع بعض النار كانت بتأكل قلبي كنت حاسه ان مراد دبحني بسكينه تلمه وسبني من غير تمن انا اسفه ي فهد أنا مش بالشر ده ي اخوويا .
فهد بحده /قدامي كتير اووي لحد ماقدر اسامحك المهم عندي ملك .
رقيه بدموع/أنا هروح ل ملك واقولها كل حاجه هبدوس ايديها لحد متسامحك لازم أكفر عن غلطتي ي فهد اوعدك ي فهد اوعدك .
*******************.
في فيلا الرشيدي ..
كانت ملك حاضنه مراد بابتسامه وفخر رغم تعبها .
/قلب اختك ي مراد فخوره بيك اووي ي حبيبي .
مراد وهو بيبوس ايديها بحب وحنان /قلب اخوكي تسلميلي .
عزت بابتسامه/بس طلعت معلم ي مراد وقعت البت وعصابه الجاسوسيه الي وراها بخطه أنما ايه لا وخلتها هي بنفسها تساعدك انكم توقع اكبر تاجر مخدرات لمجرد أنه عدو لشبكه الجاسوسيه بتاعتها .
علي بابتسامه/مراد طول عمري ذكي ي جدي .
اسد بابتسامه/الف مبروك الترقيه ي مراد .
ملك بحزن شديد/مش ناوي بقا تسامح رقيه ي مراد الي حصل كان غصبن عنها .
مراد بحده /انتي الي بتقويلي كده ي ملك بعد كل الي عملته فيكي انتي اه طيبه بس دي مش طيبه ده هبل رقيه دي عقابها هيكون عسير مش هي وبس هي وفهد كمان وانا مش هسمحلك انك ترجعي للفهد مهما حصل .
عزت بجديه /شايفك بتتامر وتتحكم ي مراد وكأنه مافيش كبير وسطيكم .
مراد بأسف /أنا آسف ي جدي مقصدتش طبعا بس ملك بتحب فهد وانا مستحيل اسيب الحب ده يضعفها ويضيعها .
ملك بدموع ووجع/حتي لو ندم ي مراد .
مراد بحده /ندم عن ندم يفرق ي ملك الي زي فهد ده مش ممكن يندم جوازك منه اصلا كانت غلطه واحنا بنصلحها انسيه ي ملك وعيشي حياتك لاني مش هسمحله يوجعك كده مره تاني سامعه عن اذنكم .
خرج مراد راح الاداره وفضلت ملك سرحانه في كلامه فعلا فهد غلطته كبيره مش لازم تتغفر بسهوله ...
*******************
في فيلا الجبالي..
في جناح فهد ..
كان ماسك الالبوم بتاعهم وعيونه دموعها مش واقفه وندمه عمال يزيد .
/أنا آسف ي حبيبتي آسف اووي أنا عارف اني غلطت بس والله العظيم ندمت ندمت اووي ي روحي يارب أنا عارف اني غلطت بس متعاقبنيش فيها فيها انها تبعد عني ده انا امووت انا مصدقت الاقي حاجه نضيفه اعيش علشانها وحشتيني أوووي ي حبيبتي .
عامر بحده /دلوقتي بتعيط بعد الي عملته .
فهد بوجع ومراره/جدي الله يخليك أنا فيا الي مكفيني مش قادر ارجوك ي جدي خليك معايا جدي عزت وملك بيحبوك أنا عايز ملك ترجعلي باي طريقه .
عامر بجديه /أنا مش هقدر اعملك حاجه المره دي ي فهد أنت الي لازم تعمل انت الي لازم تبين ليهم والكل انك اتغيرت لازم تعمل اي حاجه علشان تتداوي الجرح الي سببته ليها .
فهد بقوه وثبات/اوعدك ي جدي اني هعمل اي حاجه علشان اخليها تسمحني وارجعها ل حضني من تاني .
****************.
في جناح رقيه ...
كانت قاعده ماسكه صوره مراد ببدلته الميري اول مره ليه في كليه الشرطه ابتسمت من بين دموعها.
فلاش باك...
كان واقف مراد مشغول بتليفونه قربت منه رقيه بابتسامه .
/يلهوووي علي حبيبي ي ناااس قمر .
مراد بابتسامه خبيثه وخفت /ابعدي كده ي ماما لتوسخي البدله الواحد مش عارف يعمل ايه في الشحاتين دول .
رقيه بغيظ شديد/شحااتين من اول هتعيش عليا ي ابن الرشيدي .
مراد بابتسامه عاشقه /وحشتيني .
رقيه بابتسامه عاشقه/أنا بموت فيك ي حبيبي امتا ي مراد اكون مرائتك نفسي في اليوم ده اوووي .
مراد بابتسامه ساحره/قريب اووي ي روحي انتي فاكره اني ممكن اسيبك ل غيري ده انا اموتك انتي بتاعتي ملكي بحبك ي رقيه .
رقيه بابتسامه عاشقه/وانا بعشقك ي روحي.
بااااك ...
رقيه بدموع وندم /بحبك ي مرراد اصلح الي عملته مع ملك وفهد وارجعك ل حضني من تاني حتي لو فضلت اتاسفلك عمري كله ي نور عيني.
********************.
في جنينه فيلا الرشيدي..
كانت قاعده ملك بتعب وشرود بس فجاه فاقت علي صوته الي بتعشقه .
/ملك حبيبتي عامله ايه.
ملك بارتباك شديد/فهد أنت ليه الي جابك هنا .
فهد قرب منها وعنيه وارمه من دموعه قلبها وجعها عليه .
/ملك هتسمحيني امتا هتفضلي سيباني كده من غير روح .
ملك بدموع ومراره/ده علي اساس اني روحك .
فهد بأسف /روح وقلبي والله العظيم ملك أنا فعلا بموت من غيرك ارحميني متبقيش قاسيه كده .
ملك بدموع وصراخ/أنا الي قاسيه أنا الي شكيت فيك وطعنتك في قلبك بسكينه تلمه وموت ابننا .
فهد ركع قدمها بدموع /كفايه ابوس ايدك ي ملك أنا نفسي اموت بسبب الي عملته فيكي ارحميني وسمحيني ي ملك .
مراد بسخريه /ايه المشهد الموثر ده تصدق صعبت عليا كمل كمل يمكن نسقفلك .
ملك بدموع ووجع/مراد من فضلك كفايه كده .
رقيه بدموع ومراره/فعلا كفايه كده الي المفروض يتكلم هو أنا انا اسفه ي ملك سمحيني أنا السبب في كل الي حصل انا المجرمه الي قتلت ابنكم ودمرت حياتكم سمحيه علشان خاطري .
مراد بحده /خودي اخوكي واتكلوا علي الله كفايه الجرح الي اتسببتوا فيه ليا انا واختي .
فهد بحزن عميق/عندك حق ي مراد كفايه اووي كده علشان كده انا ورقيه هنسافر نعيش بره نتمنالكم حياه سعيده يلا ي رقيه .
مشوا الاتنين وجروحهم عميقه خسروا كل حاجه واهم حاجه حبهم وعشقهم ملك ومراد بصوا بنظره تحمل الكثير والكثير ...
***********************.
في فيلا الرشيدي ..
كانت نازله ملك بدموع وصراخ .
/مررراد مرراد .
مراد بقلق /فيه ايه ي ملك .
ملك بدموع ووجع/فهد ي مراد حاول ينتحر وهو ده دلوقتي في المستشفي لازم اشوفه ي مراد .
مراد بحده /تشوفيه فين لا طبعا .
ملك بدموع وتوسل /ابوس ايدك ي مراد ابوس ايدك خليني اشوفه ارجوك .
مراد بقله حيله /اوووف يلا .
*****************.
في المستشفي ..
طلعت ملك تجري بدموع ومراره .
/رقيه فهد ماله .
رقيه بدموع /فهد حاول ينتحر ي ملك لحقيناه علي اخر لحظه ابوس ايدك ي ملك ابوس رجلك اخويا هيروح مني .
ملك بدموع /بس بس كفايه أنا بحب فهد ي رقيه اوعدك أننا نرجع تاني لبعض أنا مقدرش اعيش من غيره ابدا هدخله خالي التليفون معاكي اخويا مراد قدام المستشفي ممكن يرن في أي لحظه .
دخلت ملك بلهفه علي حبيبها ونزلت تجري رقيه ل مراد ..
في غرفه فهد ....
كانت واقفه بتبصله بدموع قربت منه باست أيده بحب .
/حبيبي انا اسفه أنا السبب في الي انت فيه أنا اسفه ي فهد اسفه بس انت جرحتني أوووي ي حبيبي اووي بعشقك ي فهد بعشقك فوق ي حبيبي علشان نرجع لبعض وليا عندك مفاجاه هتعرفها لما تفوق وابص في عينيك الي بعشقها .
****************.
في الاسفل ..
كان قاعد مراد علي العربيه وهو بيشرب سيجارته قربت منه رقيه بلهفه .
/مرراد .
مراد ببرود /افندم .
رقيه بدموع ومراره/اعمل ايه علشان تسمحني وترضى عني .
مراد ببرود /متعمليش حاجه لانك مهما عملتي مش هسامحك .
رقيه بدموع وعشق /بعشقك ي مراد لو فضلت طول عمرك غضبان عليا عمري مهكون غير ليك بعشقك ي مالك قلبي .
طلعت تجري علي فوق بدموع ووجع تابع أثرها وقلبه خلاص مبقاش قادر يقسا عليها اكتر من كده ..
**********************.
صباااحا ..
في فيلا الرشيدي ..
كانوا قاعدين علي مائده الطعام فجاه دخل عامر بتعب شديد.
/ملك مراد .
عزت بصدمه/عامر مالك تعبان كده ليه .
عامر بتعب ومراره/فهد ورقيه راحوا المطار علشان يسافروا عايزين يحرقوا قلبي عليهم أنا ماليش غيرهم بعد موت ابوهم ملك ومراد انتوا الي في ايديكم ترجعوهم .
راحوا ملك ومراد علي المطار خلاص يكفي ماحدث من عقاب لهم ...
******************.
في غرفه مدير المطار ...
دخلوا فهد ورقيه بصدمه من وجودهم وعلي وجوهم ابتسامه ساحره ..
ملك بابتسامه وعشق /ايه ي فهد عايز تسبني هونت عليك كده .
فهد بابتسامه وعشق /عمرك متهوني ي روح قلبي افهم من كده انك سمحتيني خلاص .
ملك بابتسامه وسعاده/سمحتك خلاص .
حضنها فهد بسعاده لا توصف /الحمد لله ي روحي اوعدك اني هشيلك جوه عنيا .
مراد بابتسامه خبيثه /أنا طالب منك ايد رقيه ي فهد .
رقيه بدموع فرحه /ايه بجد ي مراد بجد طب احلف .
مراد بضحك /ههههه احلف ايه ي مجنونه بحبك .
رقيه بابتسامه عاشقه/وانا بموت فيكي ي روحي.
ملك بابتسامه خبيثه/أنا كمان عايزه لفرحكم بحاجه أنا لسه حامل البيبي برغم كل الي حصل ليه عمر في الدنيا اتمسك بايا وبابوه .
فهد وهو خاضنها بدموع فرحه /الحمد لله يارب الحمد لله الحمد لله.
وفعلا اخيرررا اتجمعوا كلهم في ليه اتسمت ليله العشاق .
ملك وفهد .
مراد ورقيه .
اسد ورحمه .
علي وعليا .
المشوار لسه مانتهاش لأننا هنكمل الحكايه مع دول
اقتباااس من بارت بكره ..
في فيلا الرشيدي...
كانت نازله شمس فجاه صرخت ملك في وشها بغيظ .
/عملتي الي في دماغك ي شمس برضه ولبستي النقاب.
شمس بابتسامه ساحره/الحمد لله ي امي عن اقتناع وبابا رحب جدا .
ملك بغيظ شديد/كل حاجه مش عجباني انت دائما تشجعها عليها ي فهد .
فهد بابتسامه/حبيبتي أنا مش شايف سبب لكل ده ده احنا المفروض نشجعها اهدي ي روحي .
شمس بابتسامه وسعاده /حبيبي ي بابا ي عسل .
فجاه نزل كتله التلج البارد بزياده .
جاسم قعد علي السفره بمنتهاء البرود .
ملك بغيظ شديد/أنا نفسي افهم ايه اسم الكوكب الي انت عايش عليه لوحدك ي جاسم وبعدين فين الي قولتلك عليه امنبارح مش قولتلك كلم جوري بنت عمك علي وهنيها بالنجاح .
جاسم ببرود طاغي /مانا كلمتها .
ملك بغيظ شديد/كلمتها ازي ي اخويا بعتلها اشاره ترحيب الي هي علي شكل ايد دي وقولتها قل ما يصيبنا الا ما كتب الله لنا ايه ي اخويا طالعين القرافه دول كلهم درجتين الي البت نزلتهم .
جاسم ببرود طاغي /اهو ده الي عندي .
ملك بغيظ شديد/صبرني يارب امال فين البت حياه مشوفتهاش النهارده.
فهد بجديه /حياه راحت الشركه من الصبح .
ملك بصدمه /ي نهار اسود من غير اذن فاارس وانت ازي تسمح بكده ي فهد .
فهد بحده /ايه المشكله مش فاهم البنت حابه تشتغل وبعدين ماهي في شركتنا وتحت عنينا .
ملك بضيق /بس انت عارف ان فارس مش موافق ي فهد أنت عارف ابنك عنيد ومش هيعدي الي حصل ده .
فجاه دخلت حياه وأخوها ادهم.
حياه بوجع ومراره/مش اول مره ي عمتي ابنك عمره مابيحب حاجه أنا بحبها أو عايزها ابنك عايز يمتلكني وبس .
ملك بخوف شديد/ي حياه ي بنتي بلاش تحطي في دماغك كده فارس بيعشقك متخربيش بيتك ي ضنايا ربنا يستر بقا فارس مش ممكن يعدي الي حصل ده .
ادهم بحده وغيظ /من فضلك ي عمتي بلاش الكلام ده فارس متجوزها مش مستعبدها وانا جيت معاها مخصوص لاني مش هسمحله يهينها زي كل مره .
فجاه دخل فاارس بوجه لا يبشر بالخير وقف قصادها واتكلم ببرود مرعب .
/انتي فعلا روحتي الشركه النهارده .
حياه وهي بتفرك ايديها بقلق بالغ/ايوه روحت .
فارس بحده وغضب /أنا أذنت الك انك تروحي.
حياه بارتباك شديد/أنا استأذنت خالي فهد وبابا وادهم اخويا وهما وافقوا .
فارس بغضب جحيمي/وابن الكلب الزباله الي مكتوبه علي اسمه ايه مالوش كلمه عليكي.
حياه بوجع ومراره/ابويا وخالي واخويا برضوا اهلي ولازم اطيعهم .
فارس بحده وغيظ/أنا جووزك طاعتك ليا أنا بعد ربنا سبحانه وتعالى أنا الي كلامي يمشي سيف علي رقبتك مش حد تاني واضح فعلا أن خالي مدلعك دلع ماسخ.
ادهم بغضب /براحه ي فارس وراعي وجودي دي اختي .
فارس بغضب جحيمي/تمام طب خود اختك معاك وانت ماشي لأنها طاااالق .
فجاه الكل وقف بصدمه مطلعش غير صوت البارد بزياده وكأنه بيشوف مسرحيه كوميديه مش اخوه طلع بنت خاله وحياتهم بتتدمر .
جاسم ببرود /ام سعد والنبي هاتي شويه ملح للسلطه .ييييتبع .