اخر الروايات

رواية بنت الشيطان الفصل الثامن 8 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الفصل الثامن 8 بقلم رحمة نبيل

الفصل الثامن
نور وهي تفتح فمها ببلاهه ماذا هل وافق هكذا بسهوله سيدربها نظرت له بحماس شديد وقالت / وحياه امك
ضحك سراج عليها
نظر لها الشيطان ببرود
نور / احم اسفه اتحمست اوي بس بجد والله هتدربني
الشيطان ببرود / بكره الساعه 6 تكوني هنا
نور / ليه هبيع لبن ولا ايه
الشيطان / لو اتأخرتي ثانيه هعاقبك
نور فتحت فمها عليه ماذا يقول هذا هل هناك عقاب.
كانت ستتحدث لولا طرق باب المنزل هبط مازن وفتح الباب بعد لحظات وجدوا سمر تندفع هي وعمر
سمر / بقي كده ياكلبه البرك تضحكي عليا.
ثم اخذت تقلدها / روحي انتي ياسمر
انا كويسه ياسمر جذمه اوي يعني
ده انا هنفخك ياحيوانه انا يانور تضحكي عليا وياتري ايه البلوه المره دي اتسلختي ولا قطعوكي انا هموت واعرف انتي مبتهشيش دبانن ازاي ليكي كميه الأعداء دي
نور بتذمر / ماخلاص بقي ياسمر لسه هتهزأ من عمر
عمر / ايوه ياسمر سيبيلي فرصتي
ثم نظر لنور /ده انا هنفخك بقي انتي تسربي سمر عشان تعملي بلاويكي انتي مش بتحرمي ياشيخه نفسي يعدي يوم من غير ما ارجع الاقيكي عامله مصيبه انتي ايه ياستي مش بتتهدي ياشيخه
نظرت لهم نور بملل
الشيطان ببرود / لا وخبره في المشاكل كمان
نظرت له نور بغيظ هى حتي الآن لا تستوعب فكره انها ستستيقظ مبكرا
سمر / ماشي يا نور وحياه عم سيد اللي رمي علينا البلوه دي لاربيكي
نور / ما خلاص بقي ياوحش اهدي كده
كل هذا ولم ينتبه احد لهذا الذي صدم من وجودها هذه القطه الشرسه موجوده امامه وكأن القدر يعانده ترجم أفكاره علي هيئه سؤال / انتي تعرفيها
نظر الجميع له
سمر باعين مفتوحه / انت بتعمل ايه هنا
عمر بتعجب / تعرفيه ياسمر.
سمر /ده الراجل بتاع الكوبيات ياعمر اللي قلتلك عليه
عمر / اه افتكرت
سراج وهو يشير لنفسه /بتاع كوبيات انا
ضحك مازن ولأول مره علي صديقه.
وابتسم الشيطان يبدو أن الغباء وراثه بهذه العائله
عمر لسراج / شكرا انك اتدخلت وساعدتها اصل لو مكنتش اتدخلت كنت هروح اجيبها من القسم
هز سراج رأسه وهو مازال ينظر بغيظ لهذه الفتاه
مازن / طب استأذن انا بقي عشان العياده لوحدها
هز الشيطان برأسه
نظرت سمر لنور ثانيا / قومي ياختي والله حاسه اني في يوم هجيبك متقطعه
نور بتمثيل / انا تعبانه ياسمر اوي مريضه ياناس
عمر / يامسكينه
نور / اه والله ياعمر مسكينه ابعد بقي سمر عني عشان انا مريضه
عمر / انسي مش انا قبل كده اتحاميت فيكي وسبتيني ليها
سراج في سره / يابنت المجنونه ده انت عمله رعب ليهم.
سمر / ولو ولو لازم تتأدبي علي عملتك دي يلا قدامي وانت اللي هتعملي العشا
نور وعمر بصراخ معا /لالالالالا
نظر لهم سراج ومالك بصدمه
سمر /متخافيش يام مكرونه ابقي اقلي بطاطس هو ده اللي فالحه فيه يلا ياعمر شيلها
نظر الشيطان بحده لسمركيف تطلب منه حملها حدث نفسه ماذا اذا كان أخيها ولماذا هو غاضب هكذا هي لاشئ فقط سيدربها وينتهي الأمر
ذهب عمر وحملها وشكر مالك وسراج علي مساعدتهم لها وخرجوا من القصر
سراج لمالك / دول مجانين
مالك نظر له بشرار وتحدث ببرود مرعب / انت اللي قلتلها علي مكاني
مالك وهو يبتلع ريقه / اصل اصل
مالك ببرود /فاكر اني هحبها لمجرد انها شبه اللي بتجيلي في أحلامي انسي ياسراج مش الشيطان اللي يحب
وتركه وخرج
سراج بضحكه خبيثه / علي سراج يامالك ده انت عينك كانت هتطلع لما عرفت ان عمر هيشيلها هتقع ياصاحبي وجامد كمان
ثم تذكر قطته الشرسه وخوف الجميع منها فضحك كثيرا عليها انها حقا جميله جدادخل الشيطان لغرفته وتسطح / ياتري هتعملي ايه تاني فيا يانور
اغمض عينيه ولكن رأي صورتها أمامه بتذمرها وضحكتها
الشيطان بجده لنفسه / متفكرش فيها انساها بقي انا ايه اللي خلاني اقبل اني ادربها
........♥ 🌍
في منزل حسين جد نور
كان عثمان مستغرق فى النوم وبجانبه فاطمه نظرت له وتأكدت انه نائم وتسحبت من جواره وأخذت تسير علي قدمها بكل هدوء حتي لا يشعر بها وسارت ناحيه مكتبه الذي يوجد باب في غرفته للوصول له دخلت بخفه واضائت مصباح صغير حتي لايشعر بالضوء وأخذت تبحث في كل مكان وتنظر في كل الورق على أمل أن تجده
ظفرت بضيق أين وضعه هذا الغبي
فجأه وقع نظرها علي خزنه في زاويه الغرفه ركضت إليها وحاولت فتحها وجدت رقم سري حاولت أن تكتب اي رقم لعله الصحيح استغرقت نصف ساعه ولك تستطع فعل شئ يأست من ذلك وعادت للنوم بجانبه وهي تفكر في طريقه للحصول علي الرقم من عثمان حتي تنتهي من هذه المهمه وترحل عن هنا
............. ♥ 🌍
عادت نور. وسمر وعمر للمنزل
عمر / اااااااه يانا ادعي عليكي اقول ايه يانور يابنت ام نور كشفت راسي ودعيت عليكي كل يوم بلوه اكبر من اللي قبلها ومين دول بقي اللي حاولوا يخطفوكي
نور وهي تهز كتفها بلامبالاه / معرفش والله يابني حب الناس بقي
سمر / سبحان الله كل ده ومش بتعرفي تهشي دبانه امال لو بتضربي وبتطلعي مهمات وكده كنت عملتي فينا ايه
نور / انتي بتسخري مني ياسمر طب هارو فكره بقي اللواء بيقولي انت رهيبه يانور انتي عبقريه يابنتي امال انا اترقيت ازاي
سمر / بدعي الوالدين
نور / طب ياسمر افضلي اتريقي كده كتير لحد ماكون قويه واهزم الكل ها
عمر / انا جعان
سمر وهي تنظر لنور / يلا ياحلوه بقي روحي اعملي اي حاجه
نور / علي فكره المفروض تعملوا ليا انا تعبانه والمفروض ارتاح
سمر وهي تدخل / ده المفروض بقي يلا قومي ومتتلكعيش يلا
نور بعدما دخل الجميع لغرفته صرخت /طب علي فكره بقي ده اسمه استبداد وظلم انتي ظالمه ومستبده يا سمر ها ومش هخاف اقولها بأعلى صوت
سمر خرجت لها/انتي يابت هبله ولا حاجه كل ده عشان هتعملي عشا طب ايه رأيك عشا بكره عليكي برضو وظلم بظلم
نور بتصنع البكاء / حرام عليكي ياسمر بقي
سمر وهي تدخل / اخلص ارجع الاقي الاكل علي السفره
نور وهي تدبدب في الأرض /اووووف
ياريتني كنت اتخطفت علي الاقل هاكل واشرب من غير ما اعمل شغله
سمر من الداخل / بطلي رغي يابت وخلصي
نور أخرجت لسانها
سمر / دخلي لسانك ياهبله
نظرت نور برعب حولها كيف عرفت هذه انها تخرج لسانها هل تضع كاميرات
سمر من الداخل /مش حاطه كاميرات ياغبيه بس عارفاكي كويس
ضحكت نور علي ابنته خالتها انها تحفظهافي الصباح استيقظ سراج او لنقل لم ينم سوي ساعات قليله فقط لانه كان يفكر في قطته الشرسه ارتدي ثيابه وهبط وجد مالك يجلس ويأكل طعامه ببرود كبير جدا
سراج بلا مقدمات / مستنيها
نظر له ببرود كبير ولم يجب عليه
سراج بضحكه حاول كتمها / خلاص متقلبش وشك كده ياحج
يلا همشي انا كده عشان الحق الاجتماع have fun
وغمز له
نظر له الشيطان ببرود / رخم
....... ♥ 🌍
استيقظت نور من نومها بفزع نظرت للهاتف وجدت الساعه 6:05
نور /يانهارررري من اول يوم كده هتنفخ
نهضت وارتدت بلوزه سوداء بها رسومات حمراء وبنطال جينز تلجي
وركضت للخارج كان الجميع مازال نائما نزلت السلالم وجدعت هذا السمج يهبط أيضا
عاطف / الله الله براحه ياست البنات مستعجله ليه كده ورايحه فين بدري
نور وهي تشوح بيدها وتتجاهله / يا اخي خف شويه كده يخربيتك بكرشك ده
ركضت نور وتوقفت تاكسي وانطلقت لقصر الشيطان
........ ♥ 🌍
الشيطان وهو ينظر في ساعته
/ اتٱخرت من اول يوم شكلي هتعب معاها ماشي يانور اما وريتك
وصلت نور وركضت لباب القصر وضربت الجرس وهي تتنفس بسرعه كبيره
توجه هو للباب ببرود شديد وفتحه وجدها تستند علي الباب وتتنفس بسرعه كبيره نظر في ساعته ببرود / متاخره نص ساعه مش لمصلحتك التأخير ده
نور / اعمل ايه صحيت متٱخر وجيت جري
الشيطان وهو يدخل ببرود وأشار لها بأن تتبعه ذهبت خلفه دخل لغرفه كبيره في الدور الأرضي كل الحوائط من الزجاج ومليئه بالاجهزه الرياضيه وزاويه خاصه بالملاكمه
نظرت هي بفم مفتوح للمكان ماهذا الذي تراه هل جهز لها أدوات التعذيب
نظر هو لها بتوعد / يلا نبدٱ.......
....... ♥ 🌍
في المديرية كان المكان مازال فارغا فقط عمال النظافه هم من ينظفون دخلت هي ولم يراها احد ووضعت شئ في مكتب نور
ونظرت بشر / انا بقي هوريكي ازاي تلعبي مع ميار يا نور الكلب.....
........ ♥ 🌍
كانت سمر تسير في المدرسه بهدوء
فجأه اصطدمت به
نظرت له سمر وجدته يبتسم بسماجه / يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم
نعم عايز ايه
إيهاب / عايزك انتي يامزه
سمر صفعته بشده / احترم نفسك ياقذر انت
وحسك عينك تقف في وشي تاني فاهم اما
شخص حيوان بصحيح
وتركته وأكملت طريقها للفصل دخلت وجدته هادئ الي غير العادي
سمر و هي تنظر بتعجب لهم / فيه ايه يا ستير مش مطمنه للهدوء ده
عطوه وهو يدعي البراءه / لا ياميس احنا علي طول كده
سمر / انت هتقولي خصوصا انت يلا طلعوا كتاب الحصه.
ثم اتجهت للسبوره والان فقط لاحظت لقد شوهوا الحائط خلفها بالرسم نظرت لها باعين حمراء / اه يا جذم ده انا هطلع عينكم ياكلاب.استيقظ عثمان لم يجد فاطمه بجانبه
وارتدي ثيابه رهبط للأسف وجد الجميع يحضر السفره ومعهم فاطمه
فاطمه / صباح الخير ياسيد الناس
نظر لها بتجاهل
عثمان / صباح الخير ياما
هناء / صباح الخير ياجلب امك جرب يلا عشان نفطروا
عثمان وهو يجلس / امال ابوي وحدي وينهم
هناء / ابوك وجدك فطروا من الصبحيه بدري وراحوا يلفوا على الأراضي عشان المحصول الجديد وبعدها هيرجعوا الدوار
هبطت والده نور / صباح الخير ياجماعه
الجميع / صباح النور
هناء / يلا عشان الفطور
جلست وكانت تأكل
عثمان / كيفها نور يامرت عمي
سميره / بخير ياولدي الحمدلله
عثمان / برضك منشفه دماغها علي موضوع مصر ديه ماهتدلاش حدانا
سميره / لع ياولدي ماهتدلاش هي الحمدلله شغلها ماشي كويس واترجت كومان ليه ترجع
عثمان بعصبيه / هو ايه اللي ليه ترجع هترجع لأهلها وبلدها وترجع ليا
سميره بتعجب / ترجع ليك ليه
عثمان / هتجوزها يامرت عمي
سميره / تتجوزها كيف ياولدي وانت متجوز
عثمان / وايه يعني الشرع محلل اربعه غير انك عارفه كويس اني بحب نور ومش هسيبها لغيري وهخليها ست البيت كله وفاطمه معتتكلمش ابدا ولا ايه يافاطمه
فاطمه يغيظ منه ومن اهانته لها / طبعا يا سيد الناس موافقه
سميره وهي تنهض منهيه الحوار / بس انا مش موافقه ياعثمان بنتي مش هتتحوز علي ضره ابدا
عثمان بسرعه / اطلجها واتجوز نور
نظرت سميره له بيٱس من تغير رأيه /اسمع ياولدي بنتي مش هتتجوزك وشلها من فوخك بجي عشان ترتاح وتريح غيرك
وتركتهم وذهبت
عثمان بصوت منخفض / برضك مش هتكوني غير ليا يا نور
هناء / جرا ايه يا عثمان مش هنخلص من الحكايه دي عاد
عثمان وهو ينهض بغضب / لا يا ما مش هنخلص منها غير لمن تكون نور مرتي ولو مكنتش ليا مش هتكون لغيري يا ما
بعد ذهابه تحدثت فاطمه في نفسها
/ بجي كده ياعثمان اني مش هناك ماشي اما وريتك المر مبجاش فاطمه بس اخلص اللي جيت عشانه لأول
..........♥ 🌍
نور وهي تتصبب عرقا / حرام عليك ده تعذيب مش تدريب يا اخي اتقي الله هموت منك
مالك ببرود / بطلي كلام وكملي جري يلا
نور / هموت مش قادره هو انا بقولك عايزه اخس انا عايزه اعرف اضرب
مالك ذهب إليها ومسك زراعها باستخفاف وانتي هتضربي بالدراع دي
نظرت له يغيظ هل يسخر منها هذا الشيطان
نور بغيظ شديد / اعمل ايه دلوقتي طيب
الشيطان ببسمه مستمتعه / انزلي ميه ضغط
فتحت نور فمها / نعم ميه ايه
الشيطان وهى يقترب منها اكثر ويقول ببطئ / ض غ ط ايه صعبه عليكي
هزت نور رأسها واصطنعت عين الجرو
هو / تمام يبقي 150
نور وهي تمثل البكاء / حرام عليك انت جزار
مالك / بطلي كلام وأبدأي
هبطت نور وبدأت تقوم بتمارين الضغط فجأه رن هاتفها نور بفرحه شديده / هيييييه خلص الوقت الحمدلله طب يا استاذ شيطان كان يوم لطيف جدا استأذن انا بقي عشان ميعاد الشغل و
قاطعها / مين قالك ان اليوم كده خلص
نور وهي علي وشك البكاء / يعني ايه
مالك / يعني بعد الشغل تيجي ليا تاني
نور وهي تركض خلفه بعدما تركها ورحل / لا استني بس انت بتهزر ياعم انا مش هعرف امشي تاني جسمي كله انكسر استني بس يا اخ شيطان انت ياعم
نظرت وجدته تركها وصعد الأعلي
نور / اشربي بقي مش كنتي عايزه تتدربي اهو ده انتي هتتنفخي طب ايه اطلع اتحايل عليه شويه
نظرت للاعلي
ثم قررت أن تصعد خلفه صعدت وجدت ممر طويل به العديد من الغرف
سارت فيه بهدوء شديد / استاذ شيطان انت هنا استاذ شيطان
سارت وهي تنظر حولها واصطدمت في طاوله زجاجيه سقطت الطاوله وماعليها من تخف من الخزف وتحطم كل شئ نظرت له يعيون مصدومه خرج مالك من الغرفه وهو يركض وكان وقتها خلع تيشرته خرج ولم يكمل ركض بسبب الزجاج المنتشر في كل مكان نظر لها بحده وجدها تنظر له ببسمه غبيه /اصل اصل اه كنت جايه اقولك ينفع نلغي بعد الشغل.
نظر لها نظره مرعبه
نور / مش هينفع صح طب استأذن انا سلام عليكم
وركضت الاسفل وكأن الشياطين تلاحقها
مالك وهو يجذب شعره / ايه المصيبه المتحركه دي ياربي ااااااااه خربت ام البيت طب يانور انا هوريكي
ثم ذهب للمطبخ ليحضر مكنسه لكي يرفع الزجاج من علي الارض
خرجت نور وهي تركض واوقت تاكس
نور وهي تتنفس بسرعه / الحمدلله فلت منه ياربي كان شكله مرعب كل ده عشان تربيزه وفازه ايه البخل ده.. بس كان شكلهم غالي اوي برضو ولو ولو مكنش ينفع يبصلي كده ياختي احمدي ربنا انه مقتلكيش ده كسر جسمي منه لله.
نظر لها السائق في المرأه كانت تحدث نفسها مثل المجانين
لاحظت نور نظرته لها ابتسمت بغباء ثم اصطنعت انها تبحث في هاتفها عن شئ حتي وصلت للمديريهدخلت السكرتيرة علي سراج لتوقيع بعض الأوراق
سراج وهو يفرك رقبته/ كده باقي حاجه تاني
السكرتيرة / ناقص بس حضرتك تعمل مرور على المدرسه اللي مبنيه باسم المرحومه
نظر لها سراج وهز رأسه وأشار لها بالرحيل نظر بشرود للباب بعد خروجها ونهض وحمل اشياءه وانصرف وذهب للمدرسه التي إقامتها تكريما لزوجته بعد وفائها
وصل للمدرسه وذهب لمكتب المدير
قام المدير وصافح سراج باحترام
المدير / اتفضل يافندم
سراج / شكرا ليك انا بس كنت بعمل المرور الشهري علي المدرسه واشوف احوالها بنفسي وأسألك لو في اي حاجه ناقصه المدرسه
المدير / ربنا يجازيك خير علي عملك يابني الأطفال دول أيتام وانت اللي ساعدتهم عشان يتعلموا
هز سراج رأسه وخرج مع المدير لتفحص المدرسه
المدير / احنا هنا بنعمل علي نفسيه الطفل ومراعيين جدا اننا نعوضه عن غياب الاهل ومش بنخليه يحس انه يتيم هنا المدرسين بيتعاملوا بكل الحب مع الأطفال كأنهم أولياء أمورهم
سمر وهى ترفع عطوه من ثيابه / ده انا هعلقك علي باب الفصل يا عطوه
نظر سراج لها بصدمه ثم نظر للمدير
المدير / احم دي دي
لم يستمع له سراج ودخل للفصل
سمة وهي تصرخ / انا قلت ايه ها قلت ايه قلت اي مشاغبه هعلقكم علي باب الفصل حصل ولا لا
عطوه / استهدي بالله وهفهمك بس
سمر / تفهمني ايه يا اخ عطوه
عامر / ياميس كنا بنلعب
سمر / الأخ سومه العاشق متستعجلش هخلص واجيلك
ثم نظرت لعطوه / ها كنا بنقول ايه
فجأه سمعت صوت حاد يصرخ / ايه اللي بيحصل هنا ده
نظرت سمر له وهي تحمل عطوه
المدير / جرا ايه يا استاذه سمر ايه اللي بتعمليه ده
سمر بتوتر / ده ده هما اصل
سراج بصراخ / ده استهتار ده تعامل تعامليه لطفل
ثم نظر للمدير / هو ده اللي بتعاملوه بيه الأطفال ياحضره المدير دي واحده مستهتره ومينفعش تكون مدرسه لأنها لازم تكون ام قبل كل ده
نظرت سمر له بدموع تلمع في عينيها ولكن أبت ان تنزل / لو سمحت تلتزم حدودك معايا انا الحمدلله بتقي الله في تعاملي مع الأطفال وبعاملهم كصديقه واخت قبل ما اكون ام وعمري ما اذيت حد منهم
ثم نظرت للمدير / استقالتي هتكون علي مكتب حضرتك بكره
نظرت لسراج الذي ينظر لها بتعجب / اصل مش متعوده حد ينتقدني علي حاجه انا مغلطتش فيها ملعون ابو الشغل اللي يخليك تتحكم فيا
وأخذت اشيائها ونظرت للأطفال وجدتهم يبكون بشده ذهبت لهم نور / ايه ياعم انت هو مش قلنا رجاله أسد يلا في ايه
جودي ببكاء رقيق / متمشيش ياميس انا بحبك اوي ماصدقت يبقي ليا ماما انا كنت بعتبرك ماما
نظرت هي لهم بدموع واحتضنتها / قلبي انتي يا جودي متخافيش هسأل عليكم وهجيلكم في فتره الزيارات بس خلي بالك من عامر احسن مش برتاح لتسبيله
ثم تركتهم ورحلت بعد أن ألقت نظره سخريه لسراج نظر سراج أمامه بشرود وعادت له ذكرياته عندما كان في الميتم ويتم ضربه ومعاقبته هو لم يقصدها هي لقد رأي مديره الملجأ فيها
نظر للأطفال وجدهم انخرطوا في البكاء ثم نظر للمدير الذي نظر باسف لرحيل هذه الفتاه التي ملئت المكان بالمرح
عطوه وهو يقترب من سراج / انا مش بحبك وعقول لربنا انك وحش خليتك سمر تزعل وتمشي
نظر له سراج بحزن هل لهذه الدرجه يحبونها حسنا هو سيعيدها لهنا باي ثمن حتي لو اضطر ان يعتذر لها
نظر للمدير / عايز عنون استاذه سمر
............. ♥ 🌍
كانت ميار تتحدث بصوت منخفض بعيد عن الجميع / فهمت هتعمل ايه
..........
لا خلي التنفيذ بكره مش عايزه غلطه واحده
..........
تمام سلام
التفتت وجدت أدهم خلفها فزعت هل سمع المكالمه
ميار بتوتر / اصل ده ده كنت بحجز عشان عيد ميلادي اكيد انت معزوم و...
لم تكمل وتركها أدهم ورحل
ميار / ياباي بارد الحمدلله مسمعش حاجه
انتهت نور من عملها وذهبت لمنزل الشيطان
طرقت الباب وجدته مفتوحا دخلت بحذر ان تسقط شئ اخر على الأرض
وجدت غرفه التمارين مضيئه
اقتربت واستمعت لصوت الشيطان يتحدث
مالك / لا قلتلك اوعي تعمل كده
...........
خليك عندك وانا اللي هجيلك
........
كلنا كويسين المهم انت خلي بالك من نفسك
..........
محتاج حاجه مني
.......
تمام هكلمك تاني
مالك وهو مازال يعطيها ظهره / لو خلصتي تصنت ممكن نبدأ الفصل الثامن

نور وهي تفتح فمها ببلاهه ماذا هل وافق هكذا بسهوله سيدربها نظرت له بحماس شديد وقالت / وحياه امك
ضحك سراج عليها
نظر لها الشيطان ببرود
نور / احم اسفه اتحمست اوي بس بجد والله هتدربني
الشيطان ببرود / بكره الساعه 6 تكوني هنا
نور / ليه هبيع لبن ولا ايه
الشيطان / لو اتأخرتي ثانيه هعاقبك
نور فتحت فمها عليه ماذا يقول هذا هل هناك عقاب.
كانت ستتحدث لولا طرق باب المنزل هبط مازن وفتح الباب بعد لحظات وجدوا سمر تندفع هي وعمر
سمر / بقي كده ياكلبه البرك تضحكي عليا.
ثم اخذت تقلدها / روحي انتي ياسمر
انا كويسه ياسمر جذمه اوي يعني
ده انا هنفخك ياحيوانه انا يانور تضحكي عليا وياتري ايه البلوه المره دي اتسلختي ولا قطعوكي انا هموت واعرف انتي مبتهشيش دبانن ازاي ليكي كميه الأعداء دي
نور بتذمر / ماخلاص بقي ياسمر لسه هتهزأ من عمر
عمر / ايوه ياسمر سيبيلي فرصتي
ثم نظر لنور /ده انا هنفخك بقي انتي تسربي سمر عشان تعملي بلاويكي انتي مش بتحرمي ياشيخه نفسي يعدي يوم من غير ما ارجع الاقيكي عامله مصيبه انتي ايه ياستي مش بتتهدي ياشيخه
نظرت لهم نور بملل
الشيطان ببرود / لا وخبره في المشاكل كمان
نظرت له نور بغيظ هى حتي الآن لا تستوعب فكره انها ستستيقظ مبكرا
سمر / ماشي يا نور وحياه عم سيد اللي رمي علينا البلوه دي لاربيكي
نور / ما خلاص بقي ياوحش اهدي كده
كل هذا ولم ينتبه احد لهذا الذي صدم من وجودها هذه القطه الشرسه موجوده امامه وكأن القدر يعانده ترجم أفكاره علي هيئه سؤال / انتي تعرفيها
نظر الجميع له
سمر باعين مفتوحه / انت بتعمل ايه هنا
عمر بتعجب / تعرفيه ياسمر.
سمر /ده الراجل بتاع الكوبيات ياعمر اللي قلتلك عليه
عمر / اه افتكرت
سراج وهو يشير لنفسه /بتاع كوبيات انا
ضحك مازن ولأول مره علي صديقه.
وابتسم الشيطان يبدو أن الغباء وراثه بهذه العائله
عمر لسراج / شكرا انك اتدخلت وساعدتها اصل لو مكنتش اتدخلت كنت هروح اجيبها من القسم
هز سراج رأسه وهو مازال ينظر بغيظ لهذه الفتاه
مازن / طب استأذن انا بقي عشان العياده لوحدها
هز الشيطان برأسه
نظرت سمر لنور ثانيا / قومي ياختي والله حاسه اني في يوم هجيبك متقطعه
نور بتمثيل / انا تعبانه ياسمر اوي مريضه ياناس
عمر / يامسكينه
نور / اه والله ياعمر مسكينه ابعد بقي سمر عني عشان انا مريضه
عمر / انسي مش انا قبل كده اتحاميت فيكي وسبتيني ليها
سراج في سره / يابنت المجنونه ده انت عمله رعب ليهم.
سمر / ولو ولو لازم تتأدبي علي عملتك دي يلا قدامي وانت اللي هتعملي العشا
نور وعمر بصراخ معا /لالالالالا
نظر لهم سراج ومالك بصدمه
سمر /متخافيش يام مكرونه ابقي اقلي بطاطس هو ده اللي فالحه فيه يلا ياعمر شيلها
نظر الشيطان بحده لسمركيف تطلب منه حملها حدث نفسه ماذا اذا كان أخيها ولماذا هو غاضب هكذا هي لاشئ فقط سيدربها وينتهي الأمر
ذهب عمر وحملها وشكر مالك وسراج علي مساعدتهم لها وخرجوا من القصر
سراج لمالك / دول مجانين
مالك نظر له بشرار وتحدث ببرود مرعب / انت اللي قلتلها علي مكاني
مالك وهو يبتلع ريقه / اصل اصل
مالك ببرود /فاكر اني هحبها لمجرد انها شبه اللي بتجيلي في أحلامي انسي ياسراج مش الشيطان اللي يحب
وتركه وخرج
سراج بضحكه خبيثه / علي سراج يامالك ده انت عينك كانت هتطلع لما عرفت ان عمر هيشيلها هتقع ياصاحبي وجامد كمان
ثم تذكر قطته الشرسه وخوف الجميع منها فضحك كثيرا عليها انها حقا جميله جدادخل الشيطان لغرفته وتسطح / ياتري هتعملي ايه تاني فيا يانور
اغمض عينيه ولكن رأي صورتها أمامه بتذمرها وضحكتها
الشيطان بجده لنفسه / متفكرش فيها انساها بقي انا ايه اللي خلاني اقبل اني ادربها
........♥ 🌍
في منزل حسين جد نور
كان عثمان مستغرق فى النوم وبجانبه فاطمه نظرت له وتأكدت انه نائم وتسحبت من جواره وأخذت تسير علي قدمها بكل هدوء حتي لا يشعر بها وسارت ناحيه مكتبه الذي يوجد باب في غرفته للوصول له دخلت بخفه واضائت مصباح صغير حتي لايشعر بالضوء وأخذت تبحث في كل مكان وتنظر في كل الورق على أمل أن تجده
ظفرت بضيق أين وضعه هذا الغبي
فجأه وقع نظرها علي خزنه في زاويه الغرفه ركضت إليها وحاولت فتحها وجدت رقم سري حاولت أن تكتب اي رقم لعله الصحيح استغرقت نصف ساعه ولك تستطع فعل شئ يأست من ذلك وعادت للنوم بجانبه وهي تفكر في طريقه للحصول علي الرقم من عثمان حتي تنتهي من هذه المهمه وترحل عن هنا
............. ♥ 🌍
عادت نور. وسمر وعمر للمنزل
عمر / اااااااه يانا ادعي عليكي اقول ايه يانور يابنت ام نور كشفت راسي ودعيت عليكي كل يوم بلوه اكبر من اللي قبلها ومين دول بقي اللي حاولوا يخطفوكي
نور وهي تهز كتفها بلامبالاه / معرفش والله يابني حب الناس بقي
سمر / سبحان الله كل ده ومش بتعرفي تهشي دبانه امال لو بتضربي وبتطلعي مهمات وكده كنت عملتي فينا ايه
نور / انتي بتسخري مني ياسمر طب هارو فكره بقي اللواء بيقولي انت رهيبه يانور انتي عبقريه يابنتي امال انا اترقيت ازاي
سمر / بدعي الوالدين
نور / طب ياسمر افضلي اتريقي كده كتير لحد ماكون قويه واهزم الكل ها
عمر / انا جعان
سمر وهي تنظر لنور / يلا ياحلوه بقي روحي اعملي اي حاجه
نور / علي فكره المفروض تعملوا ليا انا تعبانه والمفروض ارتاح
سمر وهي تدخل / ده المفروض بقي يلا قومي ومتتلكعيش يلا
نور بعدما دخل الجميع لغرفته صرخت /طب علي فكره بقي ده اسمه استبداد وظلم انتي ظالمه ومستبده يا سمر ها ومش هخاف اقولها بأعلى صوت
سمر خرجت لها/انتي يابت هبله ولا حاجه كل ده عشان هتعملي عشا طب ايه رأيك عشا بكره عليكي برضو وظلم بظلم
نور بتصنع البكاء / حرام عليكي ياسمر بقي
سمر وهي تدخل / اخلص ارجع الاقي الاكل علي السفره
نور وهي تدبدب في الأرض /اووووف
ياريتني كنت اتخطفت علي الاقل هاكل واشرب من غير ما اعمل شغله
سمر من الداخل / بطلي رغي يابت وخلصي
نور أخرجت لسانها
سمر / دخلي لسانك ياهبله
نظرت نور برعب حولها كيف عرفت هذه انها تخرج لسانها هل تضع كاميرات
سمر من الداخل /مش حاطه كاميرات ياغبيه بس عارفاكي كويس
ضحكت نور علي ابنته خالتها انها تحفظهافي الصباح استيقظ سراج او لنقل لم ينم سوي ساعات قليله فقط لانه كان يفكر في قطته الشرسه ارتدي ثيابه وهبط وجد مالك يجلس ويأكل طعامه ببرود كبير جدا
سراج بلا مقدمات / مستنيها
نظر له ببرود كبير ولم يجب عليه
سراج بضحكه حاول كتمها / خلاص متقلبش وشك كده ياحج
يلا همشي انا كده عشان الحق الاجتماع have fun
وغمز له
نظر له الشيطان ببرود / رخم
....... ♥ 🌍
استيقظت نور من نومها بفزع نظرت للهاتف وجدت الساعه 6:05
نور /يانهارررري من اول يوم كده هتنفخ
نهضت وارتدت بلوزه سوداء بها رسومات حمراء وبنطال جينز تلجي
وركضت للخارج كان الجميع مازال نائما نزلت السلالم وجدعت هذا السمج يهبط أيضا
عاطف / الله الله براحه ياست البنات مستعجله ليه كده ورايحه فين بدري
نور وهي تشوح بيدها وتتجاهله / يا اخي خف شويه كده يخربيتك بكرشك ده
ركضت نور وتوقفت تاكسي وانطلقت لقصر الشيطان
........ ♥ 🌍
الشيطان وهو ينظر في ساعته
/ اتٱخرت من اول يوم شكلي هتعب معاها ماشي يانور اما وريتك
وصلت نور وركضت لباب القصر وضربت الجرس وهي تتنفس بسرعه كبيره
توجه هو للباب ببرود شديد وفتحه وجدها تستند علي الباب وتتنفس بسرعه كبيره نظر في ساعته ببرود / متاخره نص ساعه مش لمصلحتك التأخير ده
نور / اعمل ايه صحيت متٱخر وجيت جري
الشيطان وهو يدخل ببرود وأشار لها بأن تتبعه ذهبت خلفه دخل لغرفه كبيره في الدور الأرضي كل الحوائط من الزجاج ومليئه بالاجهزه الرياضيه وزاويه خاصه بالملاكمه
نظرت هي بفم مفتوح للمكان ماهذا الذي تراه هل جهز لها أدوات التعذيب
نظر هو لها بتوعد / يلا نبدٱ.......
....... ♥ 🌍
في المديرية كان المكان مازال فارغا فقط عمال النظافه هم من ينظفون دخلت هي ولم يراها احد ووضعت شئ في مكتب نور
ونظرت بشر / انا بقي هوريكي ازاي تلعبي مع ميار يا نور الكلب.....
........ ♥ 🌍
كانت سمر تسير في المدرسه بهدوء
فجأه اصطدمت به
نظرت له سمر وجدته يبتسم بسماجه / يافتاح ياعليم يارزاق ياكريم
نعم عايز ايه
إيهاب / عايزك انتي يامزه
سمر صفعته بشده / احترم نفسك ياقذر انت
وحسك عينك تقف في وشي تاني فاهم اما
شخص حيوان بصحيح
وتركته وأكملت طريقها للفصل دخلت وجدته هادئ الي غير العادي
سمر و هي تنظر بتعجب لهم / فيه ايه يا ستير مش مطمنه للهدوء ده
عطوه وهو يدعي البراءه / لا ياميس احنا علي طول كده
سمر / انت هتقولي خصوصا انت يلا طلعوا كتاب الحصه.
ثم اتجهت للسبوره والان فقط لاحظت لقد شوهوا الحائط خلفها بالرسم نظرت لها باعين حمراء / اه يا جذم ده انا هطلع عينكم ياكلاب.استيقظ عثمان لم يجد فاطمه بجانبه
وارتدي ثيابه رهبط للأسف وجد الجميع يحضر السفره ومعهم فاطمه
فاطمه / صباح الخير ياسيد الناس
نظر لها بتجاهل
عثمان / صباح الخير ياما
هناء / صباح الخير ياجلب امك جرب يلا عشان نفطروا
عثمان وهو يجلس / امال ابوي وحدي وينهم
هناء / ابوك وجدك فطروا من الصبحيه بدري وراحوا يلفوا على الأراضي عشان المحصول الجديد وبعدها هيرجعوا الدوار
هبطت والده نور / صباح الخير ياجماعه
الجميع / صباح النور
هناء / يلا عشان الفطور
جلست وكانت تأكل
عثمان / كيفها نور يامرت عمي
سميره / بخير ياولدي الحمدلله
عثمان / برضك منشفه دماغها علي موضوع مصر ديه ماهتدلاش حدانا
سميره / لع ياولدي ماهتدلاش هي الحمدلله شغلها ماشي كويس واترجت كومان ليه ترجع
عثمان بعصبيه / هو ايه اللي ليه ترجع هترجع لأهلها وبلدها وترجع ليا
سميره بتعجب / ترجع ليك ليه
عثمان / هتجوزها يامرت عمي
سميره / تتجوزها كيف ياولدي وانت متجوز
عثمان / وايه يعني الشرع محلل اربعه غير انك عارفه كويس اني بحب نور ومش هسيبها لغيري وهخليها ست البيت كله وفاطمه معتتكلمش ابدا ولا ايه يافاطمه
فاطمه يغيظ منه ومن اهانته لها / طبعا يا سيد الناس موافقه
سميره وهي تنهض منهيه الحوار / بس انا مش موافقه ياعثمان بنتي مش هتتحوز علي ضره ابدا
عثمان بسرعه / اطلجها واتجوز نور
نظرت سميره له بيٱس من تغير رأيه /اسمع ياولدي بنتي مش هتتجوزك وشلها من فوخك بجي عشان ترتاح وتريح غيرك
وتركتهم وذهبت
عثمان بصوت منخفض / برضك مش هتكوني غير ليا يا نور
هناء / جرا ايه يا عثمان مش هنخلص من الحكايه دي عاد
عثمان وهو ينهض بغضب / لا يا ما مش هنخلص منها غير لمن تكون نور مرتي ولو مكنتش ليا مش هتكون لغيري يا ما
بعد ذهابه تحدثت فاطمه في نفسها
/ بجي كده ياعثمان اني مش هناك ماشي اما وريتك المر مبجاش فاطمه بس اخلص اللي جيت عشانه لأول
..........♥ 🌍
نور وهي تتصبب عرقا / حرام عليك ده تعذيب مش تدريب يا اخي اتقي الله هموت منك
مالك ببرود / بطلي كلام وكملي جري يلا
نور / هموت مش قادره هو انا بقولك عايزه اخس انا عايزه اعرف اضرب
مالك ذهب إليها ومسك زراعها باستخفاف وانتي هتضربي بالدراع دي
نظرت له يغيظ هل يسخر منها هذا الشيطان
نور بغيظ شديد / اعمل ايه دلوقتي طيب
الشيطان ببسمه مستمتعه / انزلي ميه ضغط
فتحت نور فمها / نعم ميه ايه
الشيطان وهى يقترب منها اكثر ويقول ببطئ / ض غ ط ايه صعبه عليكي
هزت نور رأسها واصطنعت عين الجرو
هو / تمام يبقي 150
نور وهي تمثل البكاء / حرام عليك انت جزار
مالك / بطلي كلام وأبدأي
هبطت نور وبدأت تقوم بتمارين الضغط فجأه رن هاتفها نور بفرحه شديده / هيييييه خلص الوقت الحمدلله طب يا استاذ شيطان كان يوم لطيف جدا استأذن انا بقي عشان ميعاد الشغل و
قاطعها / مين قالك ان اليوم كده خلص
نور وهي علي وشك البكاء / يعني ايه
مالك / يعني بعد الشغل تيجي ليا تاني
نور وهي تركض خلفه بعدما تركها ورحل / لا استني بس انت بتهزر ياعم انا مش هعرف امشي تاني جسمي كله انكسر استني بس يا اخ شيطان انت ياعم
نظرت وجدته تركها وصعد الأعلي
نور / اشربي بقي مش كنتي عايزه تتدربي اهو ده انتي هتتنفخي طب ايه اطلع اتحايل عليه شويه
نظرت للاعلي
ثم قررت أن تصعد خلفه صعدت وجدت ممر طويل به العديد من الغرف
سارت فيه بهدوء شديد / استاذ شيطان انت هنا استاذ شيطان
سارت وهي تنظر حولها واصطدمت في طاوله زجاجيه سقطت الطاوله وماعليها من تخف من الخزف وتحطم كل شئ نظرت له يعيون مصدومه خرج مالك من الغرفه وهو يركض وكان وقتها خلع تيشرته خرج ولم يكمل ركض بسبب الزجاج المنتشر في كل مكان نظر لها بحده وجدها تنظر له ببسمه غبيه /اصل اصل اه كنت جايه اقولك ينفع نلغي بعد الشغل.
نظر لها نظره مرعبه
نور / مش هينفع صح طب استأذن انا سلام عليكم
وركضت الاسفل وكأن الشياطين تلاحقها
مالك وهو يجذب شعره / ايه المصيبه المتحركه دي ياربي ااااااااه خربت ام البيت طب يانور انا هوريكي
ثم ذهب للمطبخ ليحضر مكنسه لكي يرفع الزجاج من علي الارض
خرجت نور وهي تركض واوقت تاكس
نور وهي تتنفس بسرعه / الحمدلله فلت منه ياربي كان شكله مرعب كل ده عشان تربيزه وفازه ايه البخل ده.. بس كان شكلهم غالي اوي برضو ولو ولو مكنش ينفع يبصلي كده ياختي احمدي ربنا انه مقتلكيش ده كسر جسمي منه لله.
نظر لها السائق في المرأه كانت تحدث نفسها مثل المجانين
لاحظت نور نظرته لها ابتسمت بغباء ثم اصطنعت انها تبحث في هاتفها عن شئ حتي وصلت للمديريهدخلت السكرتيرة علي سراج لتوقيع بعض الأوراق
سراج وهو يفرك رقبته/ كده باقي حاجه تاني
السكرتيرة / ناقص بس حضرتك تعمل مرور على المدرسه اللي مبنيه باسم المرحومه
نظر لها سراج وهز رأسه وأشار لها بالرحيل نظر بشرود للباب بعد خروجها ونهض وحمل اشياءه وانصرف وذهب للمدرسه التي إقامتها تكريما لزوجته بعد وفائها
وصل للمدرسه وذهب لمكتب المدير
قام المدير وصافح سراج باحترام
المدير / اتفضل يافندم
سراج / شكرا ليك انا بس كنت بعمل المرور الشهري علي المدرسه واشوف احوالها بنفسي وأسألك لو في اي حاجه ناقصه المدرسه
المدير / ربنا يجازيك خير علي عملك يابني الأطفال دول أيتام وانت اللي ساعدتهم عشان يتعلموا
هز سراج رأسه وخرج مع المدير لتفحص المدرسه
المدير / احنا هنا بنعمل علي نفسيه الطفل ومراعيين جدا اننا نعوضه عن غياب الاهل ومش بنخليه يحس انه يتيم هنا المدرسين بيتعاملوا بكل الحب مع الأطفال كأنهم أولياء أمورهم
سمر وهى ترفع عطوه من ثيابه / ده انا هعلقك علي باب الفصل يا عطوه
نظر سراج لها بصدمه ثم نظر للمدير
المدير / احم دي دي
لم يستمع له سراج ودخل للفصل
سمة وهي تصرخ / انا قلت ايه ها قلت ايه قلت اي مشاغبه هعلقكم علي باب الفصل حصل ولا لا
عطوه / استهدي بالله وهفهمك بس
سمر / تفهمني ايه يا اخ عطوه
عامر / ياميس كنا بنلعب
سمر / الأخ سومه العاشق متستعجلش هخلص واجيلك
ثم نظرت لعطوه / ها كنا بنقول ايه
فجأه سمعت صوت حاد يصرخ / ايه اللي بيحصل هنا ده
نظرت سمر له وهي تحمل عطوه
المدير / جرا ايه يا استاذه سمر ايه اللي بتعمليه ده
سمر بتوتر / ده ده هما اصل
سراج بصراخ / ده استهتار ده تعامل تعامليه لطفل
ثم نظر للمدير / هو ده اللي بتعاملوه بيه الأطفال ياحضره المدير دي واحده مستهتره ومينفعش تكون مدرسه لأنها لازم تكون ام قبل كل ده
نظرت سمر له بدموع تلمع في عينيها ولكن أبت ان تنزل / لو سمحت تلتزم حدودك معايا انا الحمدلله بتقي الله في تعاملي مع الأطفال وبعاملهم كصديقه واخت قبل ما اكون ام وعمري ما اذيت حد منهم
ثم نظرت للمدير / استقالتي هتكون علي مكتب حضرتك بكره
نظرت لسراج الذي ينظر لها بتعجب / اصل مش متعوده حد ينتقدني علي حاجه انا مغلطتش فيها ملعون ابو الشغل اللي يخليك تتحكم فيا
وأخذت اشيائها ونظرت للأطفال وجدتهم يبكون بشده ذهبت لهم نور / ايه ياعم انت هو مش قلنا رجاله أسد يلا في ايه
جودي ببكاء رقيق / متمشيش ياميس انا بحبك اوي ماصدقت يبقي ليا ماما انا كنت بعتبرك ماما
نظرت هي لهم بدموع واحتضنتها / قلبي انتي يا جودي متخافيش هسأل عليكم وهجيلكم في فتره الزيارات بس خلي بالك من عامر احسن مش برتاح لتسبيله
ثم تركتهم ورحلت بعد أن ألقت نظره سخريه لسراج نظر سراج أمامه بشرود وعادت له ذكرياته عندما كان في الميتم ويتم ضربه ومعاقبته هو لم يقصدها هي لقد رأي مديره الملجأ فيها
نظر للأطفال وجدهم انخرطوا في البكاء ثم نظر للمدير الذي نظر باسف لرحيل هذه الفتاه التي ملئت المكان بالمرح
عطوه وهو يقترب من سراج / انا مش بحبك وعقول لربنا انك وحش خليتك سمر تزعل وتمشي
نظر له سراج بحزن هل لهذه الدرجه يحبونها حسنا هو سيعيدها لهنا باي ثمن حتي لو اضطر ان يعتذر لها
نظر للمدير / عايز عنون استاذه سمر
............. ♥ 🌍
كانت ميار تتحدث بصوت منخفض بعيد عن الجميع / فهمت هتعمل ايه
..........
لا خلي التنفيذ بكره مش عايزه غلطه واحده
..........
تمام سلام
التفتت وجدت أدهم خلفها فزعت هل سمع المكالمه
ميار بتوتر / اصل ده ده كنت بحجز عشان عيد ميلادي اكيد انت معزوم و...
لم تكمل وتركها أدهم ورحل
ميار / ياباي بارد الحمدلله مسمعش حاجه
انتهت نور من عملها وذهبت لمنزل الشيطان
طرقت الباب وجدته مفتوحا دخلت بحذر ان تسقط شئ اخر على الأرض
وجدت غرفه التمارين مضيئه
اقتربت واستمعت لصوت الشيطان يتحدث
مالك / لا قلتلك اوعي تعمل كده
...........
خليك عندك وانا اللي هجيلك
........
كلنا كويسين المهم انت خلي بالك من نفسك
..........
محتاج حاجه مني
.......
تمام هكلمك تاني
مالك وهو مازال يعطيها ظهره / لو خلصتي تصنت ممكن نبدأ 


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close