رواية الصقر العاشق الفصل السادس 6 بقلم اماني فهمي
الحلقة السادسة
🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
في الصين
🦅🦅🦅🦅🦅
+
توجه الشباب الي احدي الأماكن الخاصة بالتدليك و حجزو لهم و للحرس و دخلو
+
جواد : انا و الشباب هنفضل هنا
كريستال بابتسامة : لا عمو الكل هيدخل يتظبط و يدلع انا حاجزة للكل
سلين بفرحة : يالا عمو
+
سحبت البنات يد الحرس و دخلو و تم تقسيمهم مكان للبنات و مكان للرجال
+
جواد : استنو انا هدخل الاول
+
دخل جواد المكان و فتح هاتفة و شغل شي و رفع الهاتف في المكان و بعد لحظات اغلق الهاتف
+
صوفي : عمو هو في ايه
جواد : بطمن ان المكان مفهوش كاميرات تصوركم
سلين بابتسامة : ربنا يخليك ليا يا عمو
جواد بحنان : يالا يا حلوين استمتعو
+
خرج جواد و طلبت احدي الصنيات من البنات بتبديل ملابسهم و لبس ملابس اخري
+
مر اكثر من ٣ ساعات و كان الجميع يتلقون افضل معاملة و دلال
+
كانت البنات الصنية مبهورين بشكل و طول شعر البنات و قامو بالاهتمام بيه
+
خرج الجميع و نظرو لبعضهم البعض
+
يوسف بتصفير : واااااااااو يا بنات انتم احلوتم اوي
سلين بغيظ : علي اساس اننا كنا معفنين
يوسف ببراءة مصطنعة : لا طبعا كنتم غفر بشنبة
+
صرخت البنات فجري يوسف و هم خلفة حتي يضربوه و خلفهم الحرس الذين هزو رؤسهم من جنان هؤلاء المشاكسين
+
بعد فترة توجه الجميع إلى احدي المطاعم و جلسو علي طربيزة و طلبو مجموعة كبيرة من الاسماك
+
جواد : شباب انتم ناويين تدخلو ايه بعد الثانوي
كريستال بابتسامة : طيران
سلين بابتسامة : طيران
صوفي بابتسامة : طيران
يوسف بابتسامة : طيران
+
ذهل الحرس منهم
+
جواد : يعني ايه طيران
سلين بابتسامة : يعني يا عمو احنا هندرس طيران و نبقي كباتن طيران يعني احنا اللي هنسوق الطيارة
جواد : مدني و لا حربي
سلين بابتسامة : مدني طبعا
جواد بابتسامة : ربنا يحميكم و يوفقكم بس كل واحد في ابهاتكم حاطط امل عليكم
يوسف بجدية : يا عمو احنا عارفين كده بس انا مش بحب مجال البزنس بتاع بابا عنده عمار بيشتغل معاه يبقي خلاص
سلين بفرحة : انا بقي هتدخل مجال ابويا مش هو ليه في السياحة يعني انا كده تمام التمام
صوفي بضحك : ههههههههههه انا بقي اهلي رمين طوبتي
كريستال بدلع : انا بس ادلع علي ميدو هيوافق علي طول
جواد بضحك : ههههههههههه يا خوفي تاخدو علقة معتبرة
+
قطع كلامهم وضع الطعام و كان شهي و لزيز فتناولوة بسرعة و هيام من شدة جوعهم
+
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
مرت الايام و لم يحدث بها أي جديد
+
🦅 الشباب يلفون في الصين و يلتقتون الكثير من الصور للذكرة
+
🦅 اختفاء كريستال لمدة ساعة و بعد كده ظهرت و اخبرتهم بأنها تاهت و بالفعل صدقها جواد لأنها عندما راتهم جريت عليه و حضنته و هي ترتعش فضمها لحضنة و ملس علي شعرها بحنان حتي يطمانها
+
🦅 عودة صقر للقاهرة لممارسة حياته اليومية دون أي جديد
+
🦅 كان غيث يصمم فيلا جميلة جدا و مميزة في المشروع الجديد للعائلة
+
🦅 تم الانفصال بين عدي و زوجتة و قامت بالتنازل عن ابنتهم الوحيدة روز
+
🦅 كان طلاب المدرسة يشاهدون صور الشباب و رحلتهم في الصين و هم متغاظين منهم
+
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
في الطيارة
🦅🦅🦅🦅🦅
+
بعد الدلع من كريستال علي جدها و والدها لموافقتهم للنزول في الإمارات لمدة يومين فقط و العودة الي القاهرة بعدها و بالفعل كانت الطيارة تطلب الاذن بالنزول في مطار دبي الدولي و اسرع الشباب بالنزول و انهو تخليص الإجراءات القانونية بسرعة و دخلو الي البلد و نزلو في احدي الفنادق الخاصة بعائلة القاضي
+
رحب مدير الفندق بهم و دلهم علي الغرف و لكن اسرع الشباب بسرعة الي المطعم و نضم لهم الحرس و طلبو الطعام الوفير و جلسو يتناولونة بسرعة و جوع فهم كانو طوال مدة الرحلة يتناولون الفطار الجبن و الخبر و في الغداء من الممكن مكرونة و فراخ او سمك او يكتفون بخبز و جبن و عصير لذلك هم جعانين بشدة
+
و بالفعل لحظات و تم وضع الطعام الوفير أمامهم لدرجة وضع خروف 🐏 كبير و بعض الحمام🕊 و الخبر 🍞 و الارز 🍚 و الشربة 🥣 و مجموعة من الطواجن
1
نظر الجميع للطعام و في لحظة واحدة كانو يفترسون الطعام بسرعة
+
بعد ان انتهي الجميع من تناول الطعام كان بعضهم يمسك في يده حمامة او قطعة خروف
+
كريستال بتخمة : انا شبعت بس حرام اسيب حتة اللحمة ديه
يوسف بتخمة : عندك حق حرام اسيب الحمامة اللزيزة ديه
حارس بتخمة : بس كده احنا كلنا كتير صح
سلين بتخمة : لا طبعا احنا كنا جوعانين بقالنا فترة و معدتنا نشفت من الجبنة و العيش
مدير الفندق بصدمة : ما شاء الله انتم خلصتم الخروف و الحمام و باقي الحاجات
صوفي بتخمة : لا طبعا انت مش شايف الرز و باقي الخروف
+