اخر الروايات

رواية سجينة القاسم الفصل السادس 6 بقلم روما جمعه

رواية سجينة القاسم الفصل السادس 6 بقلم روما جمعه


البارت السادس
♡"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡
ساند ضهره علي السرير وهيا نايمه علي صدره العاري بأرهاق
قاسم بهدوء..: " جيجي "قومي ألبسي
جيجي بتعب..:" لسه بدري ياقاسم
قاسم بصلها بتحذير وقال..: " لما اقول كلمه تتسمع"قومي
جيجي قامت بخوف من عصبيته واتحركت تلبس هدومها "قاسم ابتسم بهدوء ورفع تليفونه يعمل مكالمه
قاسم بخبث..:" بقولك ايه "اسمعني كويس
...:" امرك ياباشا
قاسم ببسمه ماكره..:" هتروح مول **** محل *** "عاوزك تشوف الكاميرات الي هناك" في بنت هتظهر معايا في التسجيلات "واكمل بمكر" عاوز تاريخها من يوم متولدت لحد اليوم ده يكون علي مكتبي انهارده
....: " امرك ياقاسم باشا
قاسم ابتسم بخبث وقفل التليفون وبص لـ جيجي
جيجي بسخريه..: " مين الي امها داعيه عليها
قاسم بصلها ببرود..: " انتي الي امك هتبقا داعيه عليكي لو مغورتيش من قدامي "واكمل بعصبيه "حاااااالااً
بصتله برعب وخلصت لبسها بسرعه وخرجت بخوف" هوا قام من مكانه واتجه للحمام ياخد شور وينزل علي الشركه
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
صحيت من نومها واخدت حمام وغيرت هدومها وطلعع تعمل الفطار ببتسامه مشرقه" اتجهة للمطبخ بهدوء البيت كان هادي علي غير العاده "وقفت تعمل الفطار وعلي شفايفها ابتسامه وبتغني بصوتها الجميل اغنيه قديمه بتحبها
حنين... حنين.... حنين
انا دابيه فيك حنين..
انا دايبه فيك حنين
والغربه توهتني لكن
ما غربتني عنك طول السنين
شيلاك في نن عيني ياعيني
والي بينك وبيني اشواق كل الاحبه
وحنين المحرووومين اه ياعيني
وحنين المحرووومين "اااه ياني من الحنين
قاطع غنائها عامر الي قرب من ورها وحضنها وهمسلها بخبث..:" صوتك حلو اوي ياشوق
شوق اتنفضت بين ايديه برعب ودموعها بداءت تنزل علي خديها
شوق بخوف..: " ابعد ياعامر لو سمحت
عامر بمكر..: " تؤ تؤ عامر عوزك
شوق بدموع..: " مينفعش كده لو سمحت
عامر لفها ليه بتخضر وبص في عينيها الفيروزيه وقرب ابهامه يتحسس شفايفها برغبه ودموهها نازله بغزاره "قرب من شفايفها وبصلها
عامر بهمس ورغبه..:" عاوزك ياشوق "مش قادر ابعد عنك
شوق بدموع..:" م مش هينفع انا زي اختك "لو سمحت ابعد عني
عامر مسك شعرها الطويل بعصبيه وبصلها.." بس انتي مش اختي ياشوق ولا عمرك هتبقي اختي
شوق بصتله بألم..: " شعري "ابعد عني
شوق فضلت تترجاه يبعد عنها وعامر مهتمش بكلامها ولسه ماسك شعرها بعصبيه وهجم عليها يبوسها بالعافيه وشوق بتتلوه وبتحاول تبعد عنه" جه في رائسها فكره ونفزتها "شوق ادتله برجلها بين رجليه وزقته وعامر بعد عنها بألم وطلعت تجري علي اوضتها وقفلت عليها من جوه قعدت علي الارض وسندت ضهرها علي الباب وضمت نفسها برعب
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
داخل الشركه الام التابعه لشريكات القاسم
قاعد ورا مكتبه بيبص للورق الي قدامه بهتمام" بتدخل عليه السكرتيره وبتقرب من مكتبه بدلع
السكرتيره بدلع..: " قاسم بيه تؤمر بحاجه
قاسم بصلها ببرود..: " بعد كده تخبطي علي الباب قبل متدخلي ابعتيلي قهوتي وبلغي مُنذر اني في انتظاره "يلا بره
بصتله بضيق واتجهة للباب وقبل متخرج دخل مُنذر واتجه ناحية المكتب وقعد وبصلها
مُنذر بهدوء..:" ابعتلي قهوتي
هزت رأسها بالموافقه وطلعت من غير ولا كلمه
قاسم بهدوء..: " في ايه انهارده
مُنذر بصله بستغراب واتكلم..: " في ميتينج س 2 و لازم ننزل نشوف موقع البناء الي شغالين فيه
قاسم بنشغال في الورق الي قدامه..: " تمام"هنحضر الميتينج وبعدين نبقا ننزل
مُنذر بشك..: " مالك انهارده انت سُخن ولا ايه
قاسم بصله بضحك..: " لي في اي
مُنذر ببتسامه..: " هتحضر الاجتماع لاا والنصيبه انك جاي موقع البناء
قاسم كان لسه هيرد عليه قاطعه رنة تليفونه فتح المكالمه وشاور لمُنذر ينتظره "وقام يتكلم بعيد
قاسم بلهفه..: " ها عرفت حاجه
....: " شوق محمد النجار عندها 18 سنه 3 ثانوي امتحاناتها كمان اسبوع بنت هاديه مالهاش كلام مع حد اهل المنطقه بيحلفو بأدبها محدش بيشوفها غير وهيا نزله مع مرات ابوها" امها متوفيه و عايشه مع ابوها ومراته وابنها عامر شاب طايش شمام بيشرب مخـ**درات "واكمل بهدوء" الي عرفته من الجيران ياباشا ان الي اسمه عامر ده عينه من البنت دي وان البنت مبتحبش تفضل في البيت معاه
قاسم ببرود..: " تمام"حقك هيوصلك"
قفل المكالمه واتجه يقعد مكانه
مُنذر بستغراب..: " في مشكله ولا ايه
قاسم بهدوء..: " لا ولا مشكله ولا حاجه بص في ساعته وقام اتجه للباب"واكمل" قوم نروح قاعه الاجتماعات معدتش غير 5 دقايق والعملاء يوصلو
مُنذر قام وراه بستغراب واتجهو للقاعه
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
في بيت شوق "فضلت في اوضتها وخايفه تطلع لحد م الباب خبط
ابتسام بنداء.:" بت ياشووق
شوق بتوتر..: " ايوه ياماما "واتجت تفتح الباب
ابتسام بسخريه..: " مالك يختي قافله علي نفسك كده لي
شوق ببتسامه..: " و ولا حاجه كنت بغير
ابتسام بصتلها بسخريه..: " يلا يختي قدامي علي المطبخ " مش كفايه مفطرناش وابوكي راح شغله من غير فطار "ايه مش هنتغدي كمان
شوق بصتلها ببتسامه.:" حاضر انا اسفه
ابتسام بصتلها بمتغاض واتجهت للمطبخ ووراها شوق
ابتسام بسخريه..: " خدي يختي الطلبات دي تجبيها من السوق "ومتتأخريش
شوق بلطف..:" حاضر
شوق اتجهت للأوضه غيرت هدومها واخدت ورقه الطلبات ونزلت علي السوق
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
قاسم خلص الاجتماع وفضل قاعد مكانه ومُنذر قاعد جمبه لحد مبيقاطعه رنة التليفون
..: " الست شوق نزلت يابيه
قاسم ببتسامه خبيثه..: " رايحه فين
...: " شكلها رايحه علي السوق يابيه
قاسم قام من مكانه ومسك جاكيت بدلته "واكمل"..: "خليك وراها وانا جاي
مُنذر بستغراب..:" رايح فين
قاسم وهوا بيلبس جاكيت البدله..: " ورايا مشوار مهم
مُنذر بسخريه..: " وبالنسبه للموقع
قاسم وهوا خارج..: " روح انت يلا سلاااام
مُنذر بص في اسره بسخريه وقال..: " قال وانا الي قولت ربنا هدااه"واكمل بغيظ" ده ربنا يهديه ازاااي
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
في السوق كانت واقفه بتشتري الطالبات ببتسامه بشووشه
شوق بلطف..: " بكام دي ياعمو
البياع ببتسامه..: " 12 جنيه يابنتي
شوق بصتله ببتسامه وبداءت تنقي الي هيا عوزاه
•••••••••
علي الناحيه التانيه كان وصل بعربيته وركنها في مكان بعيد واتجه ناحيه الراجل بتاعه
قاسم بهدوء.. "هيا فين
الراجل شاورله علي مكان وقال..:" اهي هناك يابااشا
قاسم بص ناحيت مشاور وفضل متابعها بعينيه وهيا بتتكلم مع الراجل ببتسامه وببتكلم معاه بلطف
قاسم فضل باصص عليها ببتسامه "واكمل بهدوء..: " خلاص روح انت عند العربيه
....: " امرك يابيه
قاسم فضل واقف بيتفرج عليها وعلي هيئتها البريئه وازاي بتتجنب تخبط في حد وعلي خصلات شعرها الي بتيجي علي عينيها وبتشيلها بضييق "ضحك علي هيئتها اللطيفه وفضل متابعها


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close