اخر الروايات

رواية ظلم المشاعر الفصل السادس 6 بقلم فاتن سليم

رواية ظلم المشاعر الفصل السادس 6 بقلم فاتن سليم 



فصل السادس 🌹🌹🌹

من ظلم المشاعر
بقلم فاتن سليم
وصلهم فواز لبيتهم
محمد اتفضل معانا ياباشمهندس
فواز وهو ينظر لبطه مره تانيه
ولا انت مش ناوي تعزمني
محمد باحراج دانت تنورنا انا مستني حضرتك بكره
فواز لا خليها الاسبوع الجاي زي النهارده انا مسافر النهارده
محمد تسافر بالسلامه
كان على يقف في البلكونه والغيره تنهش قلبه وأشار لبطه انا تصعد عندهم
بطه بابا انا هسبقك عشان عايزه افوت على شيماء
محمد طب ماتتاخريش بطه حاصر
فواز اشوفك على خير
بطه باستغراب شكرا على التوصيله
يا باشمهندس عن اذنكم
صعدت بطه وقبل ان تخبط على الباب فتح لها على وتوجهه بها لغرفة شيماء
على بزعيق ايه اللي اخرك وركبك
مع حد غريب
بطه بخوف منه اصل هو أثر انه يوصلنا وعزمنا على الغداء
وبابا أحرج منه
على بغضب عجبتك عربيته
بطه بدموع تلمع بعينيه انت بتقول ايه يا على انا تشك في حبي ليك واني ممكن أعجب بحد غيرك
على والغيره تقتله يمكن تكون عربيته حيليت في عنيكي
وتقولي لنفسك ايه اللي يخليني
اربت نفسي بالفقرى دا
بطه بدموع وانهيار دي فكرتك عني
يا علي انا كده انا الي مش شايفه في الدنيا غيرك
على بانهيار انا الي مش شايف غيرك
انا اموت لو بقيتي لغيري
انا موت لم شوفتك واقفه معاه
بطه بدموع دا ميدكش الحق
انك تشك فيا وفي حبي ليك
على بدموع تلمع في عينه
سامحيني يا بنت قلبي
بطه بدموع في حاجه تانيه عايز
تقولها عشان تعبانه وعايزه اطلع
على بطه بلاش تزعلي مني
كله الا انتي يابطه
والله ما هستحمل زعلك سامحيني
بطه اسامحك على اي حاجه
بس كله الا انك تشك في حبي ليك
دا مش هسامح فيه يا علي
اسمحلي انا ماشيه
على وهو يمسك يداها لا يا بطه
مش هسيبك تمشي وانتي زعلانه مني
انا اموت فيها
بطه تضع يدها على فمه بلاش
إياك تجيب سيرة الموت
على بعدك عني معناه موتي
بطه صعب عليا منك تشكك في حبي ليك
على غظب عني يا بطه
خوفي عليكي لا تروحي مني واخسرك
بطه خلاص يا علي مش زعلانه
شيماء خلصتو ولا لسه
بطه ازيك ياشوشو
شيماء فين الحاجات الي اشتريتها
بطه مجبتش روحت مول الحاجات
غاليه فيه قوي
بكره ننزل انا وانتي ونجيب من المحل الي بنجيب منه
على بكره هخدكم ونروح نجيب
لبس لشيماء معاكي
شيماء مالوش لزوم ياعلي
على ليه يا حبيبتي خير ربنا كتير
شيماء ربنا ما يحرمني منك يا غالي
بطه طب انا هطلع عشان بابا ما يزعقش ليا
****************************
على :بطه سامحيني اني اتعصبت
اوعي تزعلي من ومن غيرتي وخوفي عليكي
بطه بدموع لازم تثق في حبي ليك
في فرق بين الحب والغيره
وانك تشك في حبي ليك
على سامحيني ارجوكي
بطه مسامحاك عشان بحبك
وعمر قلبي ماحب ولا هيحب غيرك
ذهبت بطه بدون أن تسمع رد منه
وفي بيت بطه
محمد والدها كل دا تحت مع شيماء
بطه بارهاق يا بابا بنتكلم على النتيجه وخايفين منها
محمد أنشأ الله هتنجحو وبمجموع
كمان بطه يارب يا بابا
سهير إيه يا بطه معجبكيش حاجه ولا إيه
بطه اسكتي ياماما فواز دا بجد غتت
ودانا موؤل الحاجات فيه في متناول اولاد ساويرس
مش بنت محمد الموظف
راجل غتت بجد
محمد لمى لسانك
واعملو حسابكم انه معزوم الاسبوع الجاي عندنا
سهير باستغراب معقوله ليه
محمد قالها عزم نفسه مقدرتش
أرفض
بطه بابا انا وشيماء هننزل بكره نشتري البس وعلى هيكون معانا
محمد تمام يابطه طالما على معاكم **************************
عند فواز وهو يقود سيارته وتذكره
لفاطمه وازي خطفت قلبه
وذهب للمول ودخل المحل الي كانت فيه بطه وطلب من صاحبه
ان يقول لها ما أعجب بطه من لبس
فقالت لها البنت هي استغربت من الأسعار وما رضيتش تتفرج على حاجه
فواز للبنت طب خدي الورقه دي وهاتي الي فيها
البنت تحت امرك يا فواز باشا
فواز بعد تركه للمول
عزم أمره على الذهاب إلى بلده
بعد ما اخد قراره بأنه سوف
يتزوج بطه
فهى استولت على قلبه وعقله
وأخيراً وصل فواز بمنزله في الصعيد
الحاجه عنايات نورت الدنيا ياولدي
فواز الدنيا منوره بيكي يا حاجه
عنايات وهه فيك حاجه غريبه
في فرحه جوات عيونك يا حبيب
قلب امك
فواز لقيتها يا أمه لقيت الي خطفت
قلبي
عنايات صح يا ولدي يعني
ربنا مد في عمري وهفرح بيك
وبخلفتك
فواز ادعيلي يا حاجه تبق ليه
عنايات وهه وهي طول تتجوز فواز
زينة الرجاله
فواز ادعيلي يا مه تكون ليا
فواز دا صح الكلام الي بتقول عاد
البت خطفت قلبك صح
فواز ادعيلي انتي بس يا حاجه
عنايات دعايالك يا ولدي
طول عمري دعايالك
الحاج عبدالرحيم كيفك ياولدي
فواز زين يا حاج
عنايات باركله يا حاج فواز لقا العروسه الي هتفرحنا بيه
عبدالرحمن صح الكلام يافواز
فواز ايوه ياحاج
وانا هكلم ابوها الاسبوع الجاي
عبد الرحيم من ناس ميين ياولدي
من حدانا ولا من بحري
فواز لا يا حاج من بحرب ابوها
موظف عندي في الشركه
ناس على قد حالهم
عبد الرحيم مش مهم المال يا ولدي
المهم الأصل الطيب
فواز ابوها راجل محترم موظف عندنا في الشركه
عنايات اوعو يكونو طمعنين يا ولدي
ناس بحري واعرين
فواز لا يامه مش طمعنين
انا لسه مفتحتهمش في موضوع الجواز
انا جيت اديكم خبر اني ناوييت
افاتح ابوها
عبد الرحيم ربنا يوفقك ياولدي
اجي معاك يا ولدي
فواز مش دلوك يا با لم افاتح ابوها
والعروسة توافق
عنايات وهم يلاقو احسن منيك
فواز ادعيلي يا حاجه
عنايات قلبي ورب راضيين عنيك
ياولدي
فواز بالاذن اخش اريح عشان
هسافر من بدري
عنايات طب احضرلك لقمه يا ولدي
فواز انا جعان نوم
***********************
عند بطه ليه يا علي تخوفني منك
بعد حبي ليك عمر عيوني ما شافت غيرك
اه يا علي اد كده وجعتني بشكك وعدم ثقتك فيه
*************************
دخل فواز غرفته وهو يفكر في بطه
وقراره بعدم التنازل عن زواجه منها
واخذ يتذكر مقابلته معاه ويبتسم
من طريقة كلامها واد كده هي بسيطه وغرق في نومه وهو يحلم
بزواجه منها
*************************
عند سهير مقولتليش يا محمد مش دا فواز الي انت كنت بتحكيلي عنه
وعن عصبيته في شغله
محمد اه يا سهير هو ودماغي هتشد مني وبفكر هو عايز ايه من العزومه
دي
سهير بجد غريبه وفواز دا غريب
يا خبر بفلوس بكره يبق ببلاش
**************** ********
على مش عارف ليه عملت في بطه
كده وازي ما مسكتش نفسي
غيرتي عليها هضيعها مني
غظب عني قلبي اتاخد مني لم شوفت الراجل دا وهو بيكلمها
يارب احفظلي بطه

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close