اخر الروايات

رواية طفلة ارهقها الزمن الفصل الخامس 5 بقلم جنات بدر

رواية طفلة ارهقها الزمن الفصل الخامس 5 بقلم جنات بدر


البارت الخامس "
رد جابر طيب متتاخرش عشان جايين عندنا ضيوف عشان طلبين "حلا لي الزواج
​وقف أنس بصدمه وقال بتقول إيه مستحيل
​رد جابر بجديه اي هو اللي مستحيل "حلا بقيت عروسه زي القمر وبالاخير هتجوز وبصراحة انا شايف عمران الشاب المناسب لي حلا هو ابن صديقي وعارف كويس
​رد انس بغضب بس حلا لسه صغيرة على الزواج
​ردت عايده بغضب "لامش صغيره انا اتزوجت أصغر منها هنستنا إيه تاني سيبها تتجوز بقي
بصت حلا"ليها بحزن عشان مش شايفه منها حتي ذرة حب واحده
طلع أنس بغضب بدون ولا كلمة
بص ليها جابر بحب أبوي وقال السواق مستنيكي تحت عشان تروحي تتسوقي
لسى حلا"هترد "سبقتها عايدة وقالت تتسوق إيه هو إللي عندها قليل ولا هو فارغة عين وخلاص عندها لبس مش عند حد عايزه إيه تاني
ردت حلا"بكسره خلاص يابابا كلام ماما صح أنا مش نقصني حاجه وعندي هدوم كتير
بص جابر لي عايدة بغضب وقال لا ياحبيبتي لازم تروحي وتجيبي إللي انتي عايزه واللي نفسك فيه
وبعدين قال وهو بيضغط كل حرف بيقوله"
لما يموت أبوكي متجبيش حاجه
ردت حلا"بلهفه بعيد الشر عنك يابابا
بصت ليها عايده بغضب وقالت بعيد الشر عنك ربنا يخليك لينا
بص جابر لي حلا"وقال كلنا هنموت ياحبيبتي والموت مش شر
حضنتو بحب وقالت ربنا يبارك في عمرك يابابا
مسد علي ضهرها بحب وقال يلاه روحي جيبي إللي انتي عايزه وكمان خدي مها معاكي وشوفي هتروحي الكوافير ولا بيوتي سنتر معرفش بقي إسمه
عشان تكوني حلوة علي الرغم إنك قمر بدون حاجة
ابتسمت بحب وقالت شكرآ ياحبيبي
بص جابر لي مها وقال روحي معةاختك عبال مافرح فيكي إنتي كمان
ردت مها بحزن حاضر يابابا ....خرجوا مها"وحلا
بص جابر بغضب وقام دخل غرفته بغضب
مشيت وراءه عايدة بغضب "ممكن افهم البنت دي هتقعد معنا لغاية امتى وبعدين هي كبرت وعارفه كل حاجه ماتقولها الحقيقه بقي بقالها عشرين سنة واكله شاربه تعليم ومصاريف كله على قفانه ان الأوان تعرف الحقيقيه بقي
رد بغضب وانفعال وصوت عالي بعض الشيء
عايدة إنتي اتجننتي ولا إيه إيه اللي بتقوليه ده
حلا"بنتي وهتفضل بنتي حتي لومفيش صلة رحم تجمعنا وصلة د،م بس انا بعتبرها بنتي
وعلى ألله تفتحي الموضوع ده تاني إنتي حره بقي
ردت بغضب بس هي مش بنتك ياجابر وهي بنت حرام وهتفضل كده ودي حقيقه ومش هتتغير وانا مستحيل هسكت ده أنت بتحبها اكتر من أولادك وبتعزها
وانا مش هسمح بكده كفاية أوي إللي عملناه معاها وانا هقولها الحقيقيه أنا مش هخلي واحده بنت حرام تشارك
ولادي في ورثهم
جابر رفع إيده بغضب ولسه هيضربها ....أنس مسك إيده وقال اهدي يا حج أنت عمرك معاملتها جاي تعملها بعد العمر ده كله
عايدة بقيت تعيط وتقول أنت هتمد إيدك مرحبا عليا عشان بت الشوارع دي
جابر بغضب بص بردوا بتقول إيه اوعي ياانس سيبني
أنس "اهدي يابابا وانتي ياماما كمان غلطانه في إللي بتقوليه ده "حلا"مش غريبه هي واحده مننا ياماما وبعدين ورث إيه إللي بتقولي عليه ياماما
الفلوس مش كل حاجه بلاش تفكري بطريقه دي ياماما إنتي قلبك حنين وطيب مش عارف القسوه دي جات منين إنتي مكنتيش كده
رد جابر بغضب قولها قولها عشان هي الفلوس والطمع عمى عنيها ومبقتش شايفه لمعة الحزن إللي في عيون "حلا" لما تشوفها حنونه معاكم ومعاها لا البنت
بتحس بالوحده وبتهلوس باليل وبتقول ماما انتي ليه حنونه معاهم انا لا....شوفي بقسوة قلبك وصلتي البنت لي فين
قلبت عيونها بملل وردت بردوا مش هتغيرو الحقيقه بكلامك هي بنت حرام وهتفضل كدا
وسبتهم ومشيت
بص جابر على أثرها بغضب وبعدين زفر بضيق وقال
امال أنت رجعت يعنى في حاجه
تنهد أنس ثم قال مفيش تعبان شويه ....يتبع

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close