رواية الصقر العاشق الفصل الخامس 5 بقلم اماني فهمي
الحلقة الخامسة
🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
في قصر الجارحي
🦅🦅🦅🦅🦅🦅🦅
+
توقفنا عندما دخل منصور و امه و شقيقته الي القصر و وقف صقر بغضب
+
مختار بجدية : خدي يا ام صقر روز و دخلو جوا
ملك : حاضر
+
حملت ملك روز بين أحضانها و دخلو الي المطبخ و وضعتها علي الكرسي و امرت الخدم بإحضار لها الكيك و عصير و اسرعت هي تقف في مكان مخفي حتي تسمع و تشاهد ما يحدث
+
مختار بقوة : تعالي يا منصور
منصور بثبات : اذيك يا عمي
هانم : اذايك يا حاج مختار اذيك يا حاج محمود
مختار : بخير
منصور : خير يا صقر امي اتصلت عليا وقالت ليا انك عوزني و قالب الدنيا عليا و الله يا ابن عمي سبت كل حاجة و جيت بسرعة قولت واقع في مشكلة
صقر بسخرية : و انت بقي اللي هتحل المشكلة
منصور : عادي مش راجل قدامك
صقر بغضب : لا مش راجل لما تستقوي علي واحدة و تغتصبها و دمرها
هانم بصوت عالي : انت بتقول ايه يا صقر يستحيل ابني يعمل كده
محمود بغضب : لا عمل باح لنفسه شرف و عرض واحدة غلبانة
هانم بغضب : انتم عوزين تلبسو ابني مصيبة
مختار بغضب : صوتك يا حرمه و عرفي انتي واقفة قدام مين
هانم بخوف : انا مقصدش حاجة يا حاج بس انت شايف صقر و الحاج محمود بيتهمو ابني ظلم
منصور : يا عمي انا بقالي كام يوم مش هنا و لما امي قالت إن صقر عوزني و لازم ارجع بسرعة لأنه في مشكلة و جيت
صقر بغضب : و انت جيت بسرعة علشان المشكلة و لا خوف مني
منصور : خوف منك ليه و انت مين اصلا علشان اخاف
صقر بغضب : لازم تخاف علشان انا مش اي حد انا صقر الجارحي
هانم بحده : و هو منصور الجارحي يعني من عيلة الجارحي و كبيرها
محمود بغضب : اخرسي قطع لسانك مفيش حد كبير غير مختار الجارحي هو كبير العيلة و بعده ولده صقر الجارحي
مختار بغضب : اسمع يا واد انت و امك هو سؤال و عاوز جواب انت لمست بنت الست اللي بتشتغل عندك
منصور بثبات : لا طبعا انا اذاي هعمل حاجه ذي كده
مختار بحده : متأكد
منصور بثبات : متأكد
صقر بخبث : خلاص يا حاج منصور راجل بردو احنا هنعمل تحليل لورد و ناخد عينة من السائل المنوي من رحمها و هو لسه موجود و ناخد عينة من كل الرجالة اللي شغالة في البيت و كمان عينة لمنصور
عدي بخبث : و في حل اسرع نخلي ورد تطلع و نشوف رده فعلها اول متشوفة
منصور بتلثم : تتتتتحليل اااايه ااااانااااا مممش هعمل حاجه
صقر بخبث : يبقي حل عدي صح
و بصوت عالي : امي امي من فضلك تعالي
+
خرجت ملك و توجهت إليهم
+
ملك : نعم يا صقر
صقر بجدية : من فضلك خلي ورد و امها يجو
ملك : حاضر يا ولدي
+
توجهت ملك الي غرفة ورد و امها و دخلت و كانت ورد تنظر إلى سقف الغرفة و تنزل دموعها بحسرة
+
ملك بحنان : متخفيش يا حبيبتي عمك مختار و اخوكي صقر مش هيسبوكي و هيجبولك حقك
ورد بدموع غزيرة : بس انا ضعت حلم حياتي انا كان نفسي اكمل تعليمي و ابقي دكتورة بس خلاص انا ضعت
ملك بحنان : اوعي تخافي صقر هيجبلك حقك تالت و متلت تعالي معايا هما عوزينك برا
ورد بدموع غزيرة : و امي
ملك بحنان : سبيها نايمة
ورد بدموع غزيرة : بس امي مش بتنام دلوقتي انا خايفة عليها
+
حاولت ملك هز ام ورد فنتفضت بسرعة و هي تنظر لهم بضعف و قله حيلة
+
ساعدت ملك ورد علي الخروج و خلفها امها تجر رجليها و جسمها بضعف و توجهو إلي مكان مختار
+
صرخت ورد برعب و كانت ستقع لولا يد عدي الذي لحقها بسرعة و هي تنظر لمنصور برعب و تصرخ بهسترية شديدة
+
ورد بصراخ هيستيري : ابعد عني ابوس ايدك سبني ابعد
صقر بجدية : اهدي ورد هو ده اللي اذاكي و عمل فيكي كده
ورد بصراخ هيستيري : هو اقسم بالله العظيم هو اللي قضي علي حياتي منك لله منك لله
هانم بغضب : اخرسي يا و***** انتي بتدعي علي ولدي و تتهميه ظلم شوفي مين ضحك عليكي و عوزة تلبسيها لولدي
ام ورد بغضب : اخرسي انا بنتي اشرف منك
هانم بغضب : اتفرج يا صقر واحدة ملهاش لازمه بتهين مرات عمك
منصور بغضب : انا معملتش حاجة ليها و عمري مقربت ليها ديه كدابة و عوزة تلبسها ليا
+
نظرت ورد في المكان حتي وقع نظرها علي سكينة موجودة في طبق فاكهة فاسرعت لها و سحبتها
+
ورد بصراخ هيستيري : انا مش هسيبك هقتلك ذي مضيعتني
+
اقتربت ورد من منصور و رفعت السكينة عليه و لكن يد صقر كانت اسرع و مسكها حتي انها جرحت ايده فصرخت ملك خوفا علي ابنها و جائت لتقترب و لكن رفع صقر ايده لها فظلت مكانها
+
اما ورد فكانت تقف مرعوبة من صقر و ماذا سيفعل بها
+
التف صقر لمنصور المرعوب و في حركة سريعة من صقر كان يثبت منصور علي الجدار و يخنقك و امه يضرخ و تبكي
+
ملك بصراخ : صقر
صقر بهدوء : انا كويس بلاش تقلقي
+
ام ورد بدموع غزيرة : حقك عليا يا كبير هي متقصدش
صقر بهدوء : انا كويس بس لاخر مرة تفكري تعملي كده انا فاهم كل حاجة حاسه بيها علشان كده انا هخليكي ترفعي راسك في السما وسط الناس انتي هتبقي حرم منصور الجارحي و لو فكر
ورد بكسرة : انا اسفة بس خلاص انا اتكسرت ابن عمك كسرني و فضحني وسط البلد
منصور برعب : انا معملتش حاجة
صقر بغضب : كدااااااب انا بنفسي رحت البيت و شفت هناك كل حاجة ملايات السرير اللي مليانة دمها و كلام الدكتور
و بصوت كالرعد : جبااااااااااااااال
جبل بقوة : اوامرك يا كبير
صقر بغضب : ابعت هاتلي الدكتور و دكتور التحاليل
جبل بطاعة : اوامرك يا كبير