رواية ظلم المشاعر الفصل الثالث 3 بقلم فاتن سليم
الفصل الثالث
ظلم المشاعر.. بقلم.. فاتن سليم
بطه بخجل ربنا ما يحرمني منك يا علي
شيماء احم احم ايه يا هانم لمى نفسك
بطه بطلي بواخه يا زفته انتي
على يلا انتي وهي من سكات
عشان اوصلكم واروح مشواري
وارجع اخدكم واعزمكم على
آيس كريم الي بتحبه بطه
شيماء بطه بس يا علوه ماشي
على متزعليش يا شوشو وانتي كمان
دخلت بطه وشيماء السنتر
المستر كان من نفس سن على وهو معجب ببطه
مستر حسام لبطه وشيماء اتاخرتم
ليه يا بنات انا مش عايز ابدا من
غيركم
بطه وشيماء اسفين يا مستر
حسام وهو يوجهه كلامه لبطه المهم انكم بخير
بطه الحمدلله
شيماء لنفسها ماله ده لو شافك
على كان موتك يا عيني عليك يا على هتلحقها من مين ولا مين
بطه مالك يا شيماء
شيماء ابداً يا بطه مفيش
كان حسام طول فترة الدرس ينظر إلى بطه..
وبعد انتهاء الدرس
حسام انسه بطه عايزك في كلمتين لواحدك من فضلك
فاطمه اسفه متعودش اقف لواحدي مع حد ومبخبيش حاجه على شيماء وتقدر تقول الي عايزه
قدمها عادي
حسام انا معجب بيكي وعايز اتقدملك
فاطمه اسفه يا مستر مبفكرش في الارتباط ديلوقتي انا لسه
ورايه دراسه بعد اذن حضرتك
شيماء هتقولي لعلي
بطه اكيد مش هقوله انتي عارفه على ممكن يتهور عليه وانتي كمان يا شيماء مش لازم تقوليه خارجو من السنتر وجدو على ينتظرهم
على ايه يا بنات اتاخرتو ليه
بطه لسه مخلصين ديلوقتي
على طب يلا بينا
على مالكم في ايه من أمته بتبطلو رغي
بطه أبداً يا على مفيش
بطه الدرس كان صعب شويه
شيماء لا يا على مستر حسام بقاله
فتره عينه مش بتنزل من على بطه حتى أصحابنا لحظو
والنهارده طلب يتقدم لبطه
على وعينه بطلع شرار ولو كان حسام امامه لقتله
على يلا نرجعله
بطه عشان خاطري يا على بلاش
تعمله حاجه انا رافضه خلاص
على انتي تخرصي خالص عشان
كنتي عايزه تخبي عليا
بطه بدموع والله خوفت عليك لا تعمله حاجه
بطه وهي تبكي وحياتي عندك خلاص متزعلش
على الدرس ده مش هتروحيه تاني
شوفو اي مدرسه للماده دي
بطه حاضر الي انت عايزه
بطه وهي تبكي انا عايزه اروح ممكن
على بنفاذ صبر هنكمل خروجتنا
بطه بس انا ماليش نفس لحاجه
ارجوك ياعلي خلينا نروح
على يعلم عندما تحزن بطه او تخاف بتنام بعمق ولا تتناول اي طعام
على قولت لا ولازم تغيري طريقتك
دي وهتكلي الايس كريم
بطه بدون كلام ذهبت معهم ولكنها لم تقدر على تناول شئي
على بطه انا اسف حقك عليا متزعليش مقدرش اتخيل حياتي من غيرك
كل ما افكر ان حسام ده فكر فيكي
بتجنن
بطه لازم تثق فيا اكتر من كده
وتثق في حبي ليك
على عارف اني خنقتك بغيرتي
بس بجد خايف يا بطه بموت من جوايا لم بتخيل انك ممكن تكوني لغيري
بطه دا انا اهون الموت عندي ولا اكون لغيرك
شيماء علي فكره انا معاكم يعني
احترمو اني سنجل
بطه وانا مش هنسالك انك قولتي لعلي
شيماء كان لازم ااقوله
عشان نسيب الدرس ومنكملش مع مستر حسام
بطه طب هنعمل ايه يافالحه انتي
على لقيتها سها بنت خالتي مدرسه
بدرس نفس الماده بتاعت الزفت حسام نتفق معاها انها ترجعلكم
بطه كله الا سها دي ما انت عارف هي حطه عينها منك
على بابتسامة حطه عينها ايديها
أنا كلي ليكي انتي
انتي وبس يا بطه الي في قلبي
هم شهرين بس وبعد كده نخلص
من امتحانتكم وانا هحاول عي قد مقدر متقابلش معاها
بطه بغيره وغيظ حاضر خلاص موافقه
شيماء منك لله يا بطه انتى وعلي
وانا زمبي إيه اتعامل معاها دا انا مش بطيقها
على خلص الكلام يلا على البيت انتي وهي
بطه وشيماء والنبي يا على بلاش سها دي
على اخرصو انتم الاتنين يلا انتي وهي قدامي
في البيت عند فاطمه
محمود ايه الي اخرك كده يا بطه
بطه على بعد الدرس مشانا شويه
وعزمنا على آيس كريم
محمود هانت يابطه خلصي الامتحانات وانا هكلم بابا يجوزكم
بطه بخجل وفرحه بجد يا محمود
محمود بجد يا حبيبة اخوكي
انشالله هجوزك انتي وعلى وانا بعديكي اتجوز هاله الي ظلمتها بقعدتها وهي بتستناني
بطه هاله دي ملاك يا محمود تستاهل كل خير بتحبك بجد
وانا ما حبتش ولا هحب غيرها
مرت الايام وانتهت بطه من امتحانتها هي وشيماء ومن تعب
الثانويه بكل ما تحمل من معناه
والكل مستني تحديد أحلامه ومستقبله
بطه ماما انتي فين
سعاد ايوه يا بطه خير عايزه ايه
بطه بصي بق يا سوسو يا عسل انتي انا بابا مستنيني اروحله الشغل
عشان بق ايه سعاد اسمع عشان ايه
ااقولك انا يا سوسو انا متفقه معاه
هيجي معايا يجيبلي طقمين كده بق
آخر شياكه
سعاد وايه بق مناسبة الطقمين اخر
الشياكه دول
بطه ااقولك يا سوسو يا حبيبتي.
أنا حاسه اننا هنحضر مناسبات سعيده فأنا فكرت وقولت ايه بق لازم ابق مستعده
سعاد بتلاعب اه والله ممكن انا شايفه مرات عمك بتلمح انها هتخطب سها لعلي
بطه بتسهيمه وبتسرع في الكلام عشان كنت خنقتها سها دي
اللي مفيهاش من رئيحة الحريم غير اسمها والخانه اللي في البطاقه
اللي بتقول نوعها أنثى قال تتجوز على قال
سعاد وهي تضحك بنهيار اه مش قادره يخرب عقلك يا بطه
قال مش أنثى هههههه بجد مش قادره
صمتت فجأه سعاد بتحبيه يا بطه
بطه هو مين سعاد على
بطه بخجل تهز رائسها دليل على موافقتها
بأنها تحب علي
سعاد ربنا يسعدكم يا حبيبتي محمود كلمني وانا مش هلاقي حد
يحبك ويخاف عليكي زي علي
بطه احتضنت امها ربنا يخليكي ليا يا سوسو
بطه اللحق اروح انا لبابا
سعاد بلاش على يروح معاكي
طبعاً التفاعل وحش
الأحداث الحقيقيه ومعاناة بطه
ظلم المشاعر.. بقلم.. فاتن سليم
بطه بخجل ربنا ما يحرمني منك يا علي
شيماء احم احم ايه يا هانم لمى نفسك
بطه بطلي بواخه يا زفته انتي
على يلا انتي وهي من سكات
عشان اوصلكم واروح مشواري
وارجع اخدكم واعزمكم على
آيس كريم الي بتحبه بطه
شيماء بطه بس يا علوه ماشي
على متزعليش يا شوشو وانتي كمان
دخلت بطه وشيماء السنتر
المستر كان من نفس سن على وهو معجب ببطه
مستر حسام لبطه وشيماء اتاخرتم
ليه يا بنات انا مش عايز ابدا من
غيركم
بطه وشيماء اسفين يا مستر
حسام وهو يوجهه كلامه لبطه المهم انكم بخير
بطه الحمدلله
شيماء لنفسها ماله ده لو شافك
على كان موتك يا عيني عليك يا على هتلحقها من مين ولا مين
بطه مالك يا شيماء
شيماء ابداً يا بطه مفيش
كان حسام طول فترة الدرس ينظر إلى بطه..
وبعد انتهاء الدرس
حسام انسه بطه عايزك في كلمتين لواحدك من فضلك
فاطمه اسفه متعودش اقف لواحدي مع حد ومبخبيش حاجه على شيماء وتقدر تقول الي عايزه
قدمها عادي
حسام انا معجب بيكي وعايز اتقدملك
فاطمه اسفه يا مستر مبفكرش في الارتباط ديلوقتي انا لسه
ورايه دراسه بعد اذن حضرتك
شيماء هتقولي لعلي
بطه اكيد مش هقوله انتي عارفه على ممكن يتهور عليه وانتي كمان يا شيماء مش لازم تقوليه خارجو من السنتر وجدو على ينتظرهم
على ايه يا بنات اتاخرتو ليه
بطه لسه مخلصين ديلوقتي
على طب يلا بينا
على مالكم في ايه من أمته بتبطلو رغي
بطه أبداً يا على مفيش
بطه الدرس كان صعب شويه
شيماء لا يا على مستر حسام بقاله
فتره عينه مش بتنزل من على بطه حتى أصحابنا لحظو
والنهارده طلب يتقدم لبطه
على وعينه بطلع شرار ولو كان حسام امامه لقتله
على يلا نرجعله
بطه عشان خاطري يا على بلاش
تعمله حاجه انا رافضه خلاص
على انتي تخرصي خالص عشان
كنتي عايزه تخبي عليا
بطه بدموع والله خوفت عليك لا تعمله حاجه
بطه وهي تبكي وحياتي عندك خلاص متزعلش
على الدرس ده مش هتروحيه تاني
شوفو اي مدرسه للماده دي
بطه حاضر الي انت عايزه
بطه وهي تبكي انا عايزه اروح ممكن
على بنفاذ صبر هنكمل خروجتنا
بطه بس انا ماليش نفس لحاجه
ارجوك ياعلي خلينا نروح
على يعلم عندما تحزن بطه او تخاف بتنام بعمق ولا تتناول اي طعام
على قولت لا ولازم تغيري طريقتك
دي وهتكلي الايس كريم
بطه بدون كلام ذهبت معهم ولكنها لم تقدر على تناول شئي
على بطه انا اسف حقك عليا متزعليش مقدرش اتخيل حياتي من غيرك
كل ما افكر ان حسام ده فكر فيكي
بتجنن
بطه لازم تثق فيا اكتر من كده
وتثق في حبي ليك
على عارف اني خنقتك بغيرتي
بس بجد خايف يا بطه بموت من جوايا لم بتخيل انك ممكن تكوني لغيري
بطه دا انا اهون الموت عندي ولا اكون لغيرك
شيماء علي فكره انا معاكم يعني
احترمو اني سنجل
بطه وانا مش هنسالك انك قولتي لعلي
شيماء كان لازم ااقوله
عشان نسيب الدرس ومنكملش مع مستر حسام
بطه طب هنعمل ايه يافالحه انتي
على لقيتها سها بنت خالتي مدرسه
بدرس نفس الماده بتاعت الزفت حسام نتفق معاها انها ترجعلكم
بطه كله الا سها دي ما انت عارف هي حطه عينها منك
على بابتسامة حطه عينها ايديها
أنا كلي ليكي انتي
انتي وبس يا بطه الي في قلبي
هم شهرين بس وبعد كده نخلص
من امتحانتكم وانا هحاول عي قد مقدر متقابلش معاها
بطه بغيره وغيظ حاضر خلاص موافقه
شيماء منك لله يا بطه انتى وعلي
وانا زمبي إيه اتعامل معاها دا انا مش بطيقها
على خلص الكلام يلا على البيت انتي وهي
بطه وشيماء والنبي يا على بلاش سها دي
على اخرصو انتم الاتنين يلا انتي وهي قدامي
في البيت عند فاطمه
محمود ايه الي اخرك كده يا بطه
بطه على بعد الدرس مشانا شويه
وعزمنا على آيس كريم
محمود هانت يابطه خلصي الامتحانات وانا هكلم بابا يجوزكم
بطه بخجل وفرحه بجد يا محمود
محمود بجد يا حبيبة اخوكي
انشالله هجوزك انتي وعلى وانا بعديكي اتجوز هاله الي ظلمتها بقعدتها وهي بتستناني
بطه هاله دي ملاك يا محمود تستاهل كل خير بتحبك بجد
وانا ما حبتش ولا هحب غيرها
مرت الايام وانتهت بطه من امتحانتها هي وشيماء ومن تعب
الثانويه بكل ما تحمل من معناه
والكل مستني تحديد أحلامه ومستقبله
بطه ماما انتي فين
سعاد ايوه يا بطه خير عايزه ايه
بطه بصي بق يا سوسو يا عسل انتي انا بابا مستنيني اروحله الشغل
عشان بق ايه سعاد اسمع عشان ايه
ااقولك انا يا سوسو انا متفقه معاه
هيجي معايا يجيبلي طقمين كده بق
آخر شياكه
سعاد وايه بق مناسبة الطقمين اخر
الشياكه دول
بطه ااقولك يا سوسو يا حبيبتي.
أنا حاسه اننا هنحضر مناسبات سعيده فأنا فكرت وقولت ايه بق لازم ابق مستعده
سعاد بتلاعب اه والله ممكن انا شايفه مرات عمك بتلمح انها هتخطب سها لعلي
بطه بتسهيمه وبتسرع في الكلام عشان كنت خنقتها سها دي
اللي مفيهاش من رئيحة الحريم غير اسمها والخانه اللي في البطاقه
اللي بتقول نوعها أنثى قال تتجوز على قال
سعاد وهي تضحك بنهيار اه مش قادره يخرب عقلك يا بطه
قال مش أنثى هههههه بجد مش قادره
صمتت فجأه سعاد بتحبيه يا بطه
بطه هو مين سعاد على
بطه بخجل تهز رائسها دليل على موافقتها
بأنها تحب علي
سعاد ربنا يسعدكم يا حبيبتي محمود كلمني وانا مش هلاقي حد
يحبك ويخاف عليكي زي علي
بطه احتضنت امها ربنا يخليكي ليا يا سوسو
بطه اللحق اروح انا لبابا
سعاد بلاش على يروح معاكي
طبعاً التفاعل وحش
الأحداث الحقيقيه ومعاناة بطه