اخر الروايات

رواية حب ضد الجميع الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع

رواية حب ضد الجميع الفصل الثالث 3 بقلم زهرة الربيع


انا اصلا مش هقعدلك فيها بعد ماخطفت اختي انا همشي.. و لسه هتروح ناحيه الباب
لكن راشد شدها بقوه ودفعها على السرير وقال بغضب....طب اسمعي بقى... بما انك مش عايزه الطيب ولا الخير.. انتي مراتي ومش هتقدري تمشي من هنا خطوه الا باذني ولو اضطريت احبسك يا نور...واختك انا هرجعها بس مش علشانك ..لاعلشان الراجل اللي امن وجابها بيتنا بس يا نور زي ما خسرت ثقتك بالطريقه دي من غير ما تسمعيني لازم تعرفي ان انتي كمان خسرتي الثقه دي
ومشي وهو بيزعق وبيقول ..حاجه تقرف كان مالي ومال الجواز والهباب ده ما انا كنت مرتاح
ونزل على الصالون وهي قعدت على السرير وبقت تبكي بقوه
بعد شويه كان قاعد مع ابوه في الصالون وقال.... يا بابا انت كده بتاذيني انا..البنت كانت في بيتي بتزور اختها على ضمانتي انت كده بتصغرني
ابوه قاطعو وقال..انت برضو مش مصدقني يا ابني وحياتك عندي ما ليا دخل ولا اعرف اي حاجه عنها... انا صحيح كنت عايزه يستغنى عن انتخابات وصحيح هو خصم قوي واكيد عايزينه يطلع بس مش لدرجه اني اخطف بنته انا قفلت على الابواب القديمه دي من وقت ما انت طلبت مني من ساعه جوازك من نور
راشد اتنهد وقال... طب مين ممكن يعمل كده..الرساله اتبعتت على تليفوني انا ان البنت معاهم من تليفون البنت نفسها اللي عمل كده قاصد يورطني
ابوه اتنهد وقال ....شوف يا ايني انا هخدمك في الموضوع ده علشانك انت وبس... في معانا طرف ثالث في الانتخابات وياما اتفق معايا علشان نطلع عثمان من الانتخابات لانو خايف منو
راشد بصلو بانتباه وقال ..مين ده
ابوه قال ...اسمو نشئت الحريري راجل واصل جدا ...ولو هيه معاه علشان الانتخابات اكيد هيتصلوا على ابوها ويقولوا له يتنحى
راشد اتنهد واخد من اببوه شويه معلومات عن نشئت وابوه مشي.... وهو طلع فوق عند نور
اول ما دخل وقفل الباب نور جريت عليه وقالت...ها اختي معاكم
بقلم...زهرة الربيع
راشد اتنهد وقال...لا مش معاه انا كنت متاكد اصلا ان بابا ملوش دعوه
نور ضحكت بسخريه وقالت..ده على اساس ان انا صدقتك كده
راشد بصلها يغضب وقال.... والله تصدقي ولا ما تصدقيش دي حاجه انتي حره فيها ...وقلع القميص بتاعه وقال ...ويلا غيري هدومك
نور بصت له بغيظ وقالت... وانت مالك ومال هدومي كمان
راشد قرب عليها وبصلها جامد وقال بوقاحه ... عايزك مراتي ومحتاجلك او بمعنى اصح محتاج لاي مزه حاليا ...طالبه قوي بصراحه
نور بصتلو بزهول من وقاحتو وقالت...ده بعيد عن عينيك مش هتلمسني خلاص
راشد ضحك و قال بسخريه ..لا والله ومين اللي هيمنعني بقى
يمكن انتي
قالت بسرعه ايوه انا.. ولا هتعمل كده غصب عني يمكن هتغت،،صبني كمان
راشد قرب عليها وشدها من وسطها بقوه وبص لعيونها جامد وقال.... اه هعمل كده لو مسمعتيش الكلام
نور اتسعت عينيها بزهول وقالت بارتباك... راشد بلاش جنان
راشد قال باصرار.. لا انا مجنون حقي وهاخده .. انتي مش من اسبوع قولتيلي اديني الاسبوع ده علشان المؤتمرات وبعد كده هبقى ملكك
نور قالت بارتباك ...ايوه بس اختي...
راشد قال بسرعه ...مليش دعوه باختك انا عايزك انتي مش عايز اختك
نور قالت بغضب... وانا لا يمكن اكون معاك وانا عارفه ان انت اللي خاطف اختي
راشد ابتسم بسخريه وقال ...بس انا هكون معاكي عادي لان انا اختي مش مخطوفه
نور بقت ترجع لورا بارتباك وقالت... انت لو قربتلي انا هصوت والم عليك الدنيا كلها وهيبقى منظرك زباله
راشد ضحك وشدها عليه بقوه وقال...فيه حد لما مراته تصوت يبقى منظره زباله برده...و بص لعيونها جامد وقال... هو انتي ليه ما عندكيش دم يا بت بقول لك وحشاني وحشاني من امتى بقيتي بارده كده
نور بصت لعيونه بتوهان وقالت....بس انت ما وحشتنيش
راشد ايتسم وقال... كذابه وحتى عيونك بتقول كذابه...و قرب بيها ناحيه السرير وقال بهمس عند ودنها ....عيزاني
نور هزه راسها بلا بتوهان
ابتسم وقرب اكتر وقال ...متاكده
هزت راسها برضو بلا وهيه غرقانه في عيونه
راشد ابتسم بسعاده ودفعها على السرير وقرب منها وقال..... والله ليكي وحشه يا دكتوره.....وغابوا مع بعض في اجمل لحظات عدت عليهم سوا نسيو فيها كل الدنيا
بعد شويه كانت في حضنه وقالت بعصبيه مصطنعه ...انت ايه اللي عملته ده
راشد استغرب وقال.... عملت ايه
نور قالت بغضب... حد يعمل مع مراته كده
راشد استغراب اكتر وقال.... اه كلها بتعمل كده عادي
نور قالت بعصبيه.. راشد متستهبلش
راشد قعد وقال... في ايه بجد
نور قالت بعصبيه... في ايه ...فيه انك عملت كده غصب عني
راشد بصلها بدهشه و ضحك جامد وقال...نعم غصب عنك
نور قالت بارتباك.... اه غصب عني... انا مش قلت لك لا ولا مقلتش
راشد ضحك اكتر ووقف وهو بيضحك واخد هدوم وراح الحمام وهو لسه بيضحك وسابها بتبص لطيف بغيظ
بعد شويه خرج وبصلها بطرف عينه وكانت متغاظه جدا هو كان عايز يضحك تاني وقال...احم مش هتقومي تاخدي دش
نور قالت بغيظ منه ....ملكش دعوه بيا ...واللي حصل ده ميتكررش ومتقربش مني اصلا لاني مش طيقاك
راشد رفع حاجبو وقال..اممم مش طايقاني مكنتش اعرف والله ما حسيتش كده خالص
نور قالت بارتباك ...علشان مبتحسش اصلا...و لفت الملايه عليها ودخلت الحمام
بعد شويه خرجت وبقت تنشف شعرها وكان راشد بيتكلم في التليفون وبيقول ....اه يا تالا ما انا قلت لك الشغل كله على المكتب.. تمام..لا والله مشغول مش هقدر اجي اوكي اشوفك بكره
قفل معاها وبقى يشتغل على اللاب
نور بصت له بغيظ وقالت... انا مش قلت لك الست تالا دي تمشي من المكتب
راشد قال بلا مبالاه ...تمشي ليه يعني... بنت مجتهده وشغلها حلو
نور قالت بضيق ..مجتهده اه..... هيه فعلا مجتهده قوي معاك
راشد بصلها باستغراب وقال ...انتي قصدك ايه
نور قالت بضيق... مبتنزليش من زور ..فقيره خالص يا حرام ولا مره كان معاها فلوس تكمل الجيبه بتاعتها لحد الركبه حتى
راشد ضحك جامد وقال ...وانا مالي ومال لبسها المهم الشغل
نور قالت بسرعه...وحتى شغلها نفسه مش مظبوط لازقه فيك طول اليوم بنت مستفزه
راشد ضحك وقال.... والله انتي وسوستي البنت بتشتغل عادي انا ما شفتش منها اي حاجه من اللي انت بتقوليها دي
نور قالت بضيق انت راجل مستحيل تشوف اللي احنا بنشوفه البنت دي عينها منك مش بس عينها وكل حاجه فيها .. بنت كده بايخه قوي بكرهها
راشد قفل اللاب ووقف وقرب منها وقال... بتكرهيها ولا بتغيري منها
نور قالت ... نعم فشرت... ليه زايده عليا ايه ان شاء الله
راشد بصلها من فوق لتحت بوقاحه وقال...مستحيل اي واحده تذيد عليكي...انتي عمهم كلهم ...بس انا قصدي غيرانه من قربها مني طول اليوم يعني
نور قالت بضيق... ما هو انت لو محترم كنت جبت سكرتير للمكتب
راشد ضحك وقال... احنا ما نستغناش عن الجنس اللطيف في الشغل لما تكون السكرتيره كده واحده زي تالا تفتح النفس
نور بصتلو وقالت.... يعني ايه تفتح النفس ...لتكون عجباك
راشد قال بهدوء..اه عجباني جدا شغلها ممتاذ ومواعيدها مظبوطه ومبتنساش اي حاجه
قالت بسرعه انا مقصدش شغلها...ولا اقصد المحن بتاعها ولا المحولات اللي 24 ساعه اللي شايفينها بتاعت الجيبه الي بتكش في الغسيل والتماحيك دي تؤ الكلام ده عادي... انا اقصد البنت دي قربت منك قبل كده اتكلم يا راشد
راشد قال بسرعه... اه مره الانسيال بتاعها علق في خيط زرار القميص الفوقاني بتاعي بعد كده قطعته ببقها ...يا خراشي لما شفايفها لمست صدري انا انهرت بصراحه
نور ا تسعت عينيها بزهول وقالت.... انت بتقول كده قدامي
راشد ضحك وقال ....ما انتي اللي بتسالي اسأله غريبه النهارده
نور قالت بغضب.... البنت دي تمشي يا راشد
راشد ضحك وقال ...بطلي جنان ووسوسه علشان مشيتي سكرتيره من المكتب قبل كده...والله يا بنتي مش بتعمل اي حاجه وطريقه لبسها دي عاديه يعني في بنات كثيره بتلبس كده
نور قعدت بغضب على السرير وقالت.... طيب براحتك انا كمان هجيب ممرض بدل الممرضه اللي عندي
راشد ابتسم على طريقتها وقال ....اذا في حدود الشغل ما عنديش مانع انا بثق في مراتي
نور قالت بغيظ... وانا مش بثق فيك ابدا
راشد قرب منها وقعد جنبها على السرير وقال ....انتي احلى حاجه حصلت في حياتي لدرجه انك بقيتي اصلا حياتي ومبقتش اعرف اشوف غيرك...اطمني القلب استسلم ورفع الرايه ومنع دخول اي حد غيرك
نور ابتسمت بدموع وقالت بسرعه ..طب وحياتي عندك ريناد معاكم
بقلم...زهرة الربيع
راشد اتنهد وقال ...وحياتك عندي و لا اعرف عنها اي حاجه
نور قالت بدموع ...هتكون راحت فين بس مين اللي اخذها وليه بعتلك الرساله دي
راشد قال...انا عرفت كام حاجه كده احتمال توصلنا ليها بابا قال لي ....
بس قبل ما يكمل جالها تليفون من باباها جريت بسرعه فتحت وقالت... ايوه يا بابا
قال بغضب شديد ....اديني جوزك الوسخ
نور قالت بتوتر.... في ايه يا بابا
قال بزعيق...هو عارف فيه ايه... وصل بيهم الحال علشان يخسروني الإنتخابات يخطفولي بنتي ...طب انا هوديكم كلكم في 60 داهيه هاتيه عايز اكلمه بقول لك
راشد هز راسه بالموافقه بمعنى تجيب التليفون وهي فتحت السبيكر وديته له رد وقال ايوه يا عمي
قال بغضب شديد... عمى في قلبك ....انا مستحيل اكون عم واحد زيك رجالتك دلوقتي اتصلوا عليا وبيساوموني يرجعوا البنت مقابل انسحب من الانتخابات... والله برافو عليكم ولعبه كويسه قوي
نور حطت ايدها على بقها الصدمه وو


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close