رواية وعد القيصر الفصل الثاني 2 بقلم ملك رضا
فتحت عنيها الروزيتين لترا ذاك الوسيم عاري الصدر نائم يحتضن جسدها الضئيل بتملك
وعد حولت تبعد عن آحضـانه ويديه التي تحاوطها بتملك وقوه كبيره فاهي لا تقواي أمام ذالك القيصر القوي حتا في أستاء نومه
وعد بصوت ناعم ورقيق جدا ..... امم اامم ااامممم
ظلت تضع يديها عل صدره تحاول أيقاظه قبل أن تبكي وتنهمر الدموع من عينيها
وعد بعد أنت تحررت من بين يديه بمعجزه الحمدلله هقوم اصلي الفجر بقا
كادت أن تدلف بعيدا عن السرير ليتصنم جسدها حين سحبها ذالك القيصر لتسقط أسفله وهو فوقها
قيصر بخبث ... صباح الخير يا عروسه
وعد وهي عل وشڪ البڪاء .... ممكن تبعد لو سمحت يا أبيه
قيصر باستغراب .... أبيه فرق السن كبير اوي أنتي عندك كام سنه
وعد بدموع تتلألأ .... عندي 20
قيصر بضحك ... ماشي يا طفلتي الصغيره انتي
وعد بتزمر طفولي ... طفلتك نا كبيره نا مش صغيره يا قيصࢪ
قيصر بحب ..... شكلك حلو اوي وانتي متعصبه وطبع قبله عل خديها الورديان
وعد ....
قيصر مقدرش يكتم ضحكته عل شكلها الي يموت من الضحك
وعد ببࢪاءه ... طيب ممكن تسبني يا قيصࢪ عيذه أقوم أصلي الفجر ممكن
قيصر بحب .... يلا قومي نصلي سوا
وعد بزهول ... هو أنت بتصلي
قيصر بابتسامه جذابه .... اها هي دي حاجه غࢪيبه ولا ايه
وعد بطفوله .... أصل أنا سمعت أنك مشاء الله يعني مغرور وقاسي وجبروت وشخصيه وكاريزما ومن الي سمعتو طلعوك بصوره أستغفر الله العظيم علشان كده مينفعش نحكم عل حد من غير ما نشوف طباعو ...
قيصر بزهول ... أنا مش مغرور ولا قاسي ولا جبروت بس طبعا شخصية وكاريزما ومز وعضلات مش شايفه ولا ايه ده انا قيصر النمر
وعد بفرحه طفوليه ... هو انت أسمك قيصر الله أيه العيله بتاعت المسلسلات التركيه دي حلو مانت كاريزما بقا ومز اومل ايه أسمك قيصر سليم النمر أيه الأسم ده والله حلو أحيانا بحس أني في مسلسل هندي ولا تركي بحياه المفيا دي
قيصر بزهول من تلك الطفله الجريئه .... يعني دي حياه مفيا طيب يا قلب المفيا قومي علشان نصلي سوا
وعد بحب ... يلا
بعد شويه كانو أتوضو الاتنين ووعد لبست أدناء أبيض وخمار فرنسي طويل أبيض وقيصر لبس قميص أبيض وبنطلون أسود وخلصو الأتنين ووقفو عل سجاده الصلاه
خلصو صلاه سوا وقعدو عل السجاده سوا قعدو يسبحو شويه ويقرأو قرأن وكان قيصر بيرتل قرأن بصوتو الرجولي الجذاب وكان هادي وجميل جدا سبحان الله
قيصر بحب ... صدق الله العظيم نظࢪ إلي تلك التي تجلس أمامه عندما كان يتلو القران الكريم ليجدها تبكي
قيصر بقلق ... وعد في ايه انتي كويسه بتعيطي ليه حصل حاجه ؟
وعد بدموع وبࢪاءه ... لا بس صوتك كان حلو اوي مشاء الله
قيصر بابتسامه جذابه .... يا شيخه قلقتيني أنا قلت خيفه او زعلانه من حاجه
وعد بحب .... لا انا كويسه
قيصر بمرح ... طيب يلا يا طفلتي ننزل علشان نفطر
وعد بتزمر طفولي ... لي طفلتي نا كبيره علفكرا
قيصر بابتسامه جذابه ... طيب أنتي عارفه أنا عندي كام سنه أصلا يا طفلتي
وعد بتزمر طفولي ... قول يا طفلي
قيصر ضحك ... طفلك يابت أنا أكبر منك علفكرا أنا 30 سنه وانتي 20 يعني انا اڪبࢪ منك ب 10 سنين يا طفلتي
وعد وهي بتقرصو من خدودو بطفوله ... لا بردو صغنن أنت شكلك أصغر من كده بس بردو أنت حلو
قيصر بزهول من حركتها ... طيب يا طفلتي قومي ننزل تحت قال كده وهو يطبع قبله عل خديها يلا
وعد وهي تطبع قبله عل خده كما فعل ... يلا
فـي غـرفـه فـارس ومـلاك
كان جالس عاري بجوار تلك الحوريه النائمه بجواره
فارس بحب .... صباحيه مباركه يا أحلي ملاكي في الكون
ملاك بخجل ... امم صباح الخير
فارس وهو يحملها يلا تعالي ناخد شور سريع ونصلي الفجر وننزل تحت يا كوكي
ملاك بخجل .... فارس نزلني انا هاخد شور لوحدي
فارس بحب .... عيب عليكي تاخدي لوحدك ونا موجود
ملاك بخجل .... فارس أنا لم ينتظر حتا تنهي جملتها ليأخذها ويذهب إلى عالمهم الخاص
تـحـت عـل الـسـفـره
سليم بمرح وحب .... صباح الورد يا وردتي يا منوره حياتي أنتي
ورده بخجل .... احلي صباح بوجودك جنبي ومعايا يا حج
سليم بحب .... ربنا يخليكي ليا وميحرمني منك ولا من طلتك وانتي بتصحيني يا أحلي ورده
ورده بحب .... ربنا يخليك ليا يا حج ويطول في عمرك يارب
سليم بمرح ... بقلك ما تيجي نرجع أيام زمان وحشتيني اوي يا وردتي
ورده بخجل .... عيب بقا يا حج أحنا كبرنا عل الحاجات دي
سليم بمرح ... لا مكبرناش لينا أوضه تلمنا وهسبتلك وغمز
حازم بمداعبه .... استغفر الله العظيم ذنبي أيه في عز شبابي أسمع المحن ده يارب
ورد وسليم .... أنت هنا من أمتا يا حازم
حازم بمداعبه .... من أول صباح الورد عل وردتي يا منوره حياتي منوࢪ ياحج والله
سليم ... أمشي يا أبن الكلب ده بدل ما تعمل صوت علشان نعرف انك موجود
حازم بمداعبه .... لا ده كان ناقص اجبلكو أتنين لمون في الاوضه بتعتكو وأسيبك تستفرد ب الأنسه أمي
سليم بغضب ... اتلم يا أبن الكلب
حازم بمداعبه ... كل شويه أبن الكلب أنت بتشتم نفسك يا حج والله
سليم مسك الشبشب وجري ورا حازم بيه ...
سليم بضحك .... فاكر أني كبرت وعجزت يا أبن الكلب ومش هقدر أضربك بي ولا ايه ده انا مربيك بشبشب يا أبن ورده
عـل نـزوب قيصر ووعد
حازم وهو بيستخبا ورا قيصر الحقني أبوس أيدك أبوك ظالمني والله عايز يضربني بشبشب يرضيك يعني
قيصر بضحك ... أنطق وقول عملت نصيبه أيه
حازم بمداعبه ... أسأل أبوك كان عايز يستفرد ب الانسه أمي ونا قلتلو أجيب أتنين لمون علشان يستفرد بيها الحق عليا كنت بساعدو فجأه أتحدف شبشب وجه عل حازم
سليم بضحك .... علشان ترجع تستظرف يا أبن الكلب
حازم ... موجعتنيش نينينينيني
وطلع يجري
الكل ضحك عل حازم الغلبان ده
نـزلـو مـلاك وفـارس وقـعـدو يـفـطـرو كـلـهـم
مـلاك بـتكلم وعـد .... وعد أنا أسفه نسيت أجيب تلفونك معايا بابا مرضيش يعطيهولي قال مافيش تلفون ليكي
وعد بحب .... ولا يهمك يا كوكي عادي مش ضروري تلفون يعني
سليم بحب ... أنا حجزت ليكو أنتو ال4 علشان شهر العسل في المالديف
وعد شرقت وهي بتشرب ... كح كح كح شهر العسل
قيصر بغمزه .... اه شهر العسل يا طفلتي
حازم بمداعبه .... يا بختكو
فارس بحب .... انا موافق وبص لملاك الي نزلت رأسها بخجل
سليم بحب ... طيب جهزو حاجاتكو النهارده وروحو بليل
قيصر وفارس ..... OK احلا بابا ده ولا ايه
سليم بحب ... يا بكاشين يلا خلصو فطار واطلعو جهزو حاجاتكو في أجازه من الشغل ليكو الي هيدير الشغل هو وقبل ما يكمل
حازم .... يا لهوووووي خدوني معاكو خدووني معاكو يرضيك أبنك الصغير يتنفخ في الشغل ودول يروحو يتفسحو
سليم بمرح .... حلال فيك علشان تكبر وتبطل وتسيب مساحه للجد في حياتك
حازم بضحك ... عايزها كام جيجا يا بابا
سليم بتوعد ... هي أيه دي يا أبن الكلب
حازم بمداعبه ..... المساحه يا بابا
سليم بغضب ..... وطبعا حازم طلع يجري
فــي الــمـسـاء فـي جـنـاح قـيـصـر
وعد كانت بتلبس بعد ما جهزت الشنط والخدم نزلوها
لبست فستان طويل فضفاض زهࢪي مع وࢪود بيضاء بأسفله وحزام أبيض وحجاب أبيض وشوز زهࢪي وكانت جميله جدا گ الملأك
حست بحد بيحضنها وآتخضت ....
وعد بخضه .... اعااااااااااااااا مينفعش تخض حد كده يا أبيه
قيصر بضحك .... قلب أبيه أموت في الغضبان ولفها ليه وقال جايبلك هديه معايا يا طفلتي
وعد بفرحه أطفال ... جايب أيه يلا جيب بسرعه عيذه أشوف
قيصر فرح لفرحتها وطلع علبه مغلفه وشكلها شيك ...
وعد بفرحه طفوليه باستو عل خدو .... الله ده تليفون حلو اويي تحفه شكراااا
قيصر بغمزه ... عيذ هديتي بقا
وعد بتعجب ..... عايز ايه
قيصر قرب وطبع قبله رقيقه عل شفتيها برقه .... بس كده يا طفلتي