رواية سجينة القاسم الفصل السادس والعشرون 26 بقلم روما جمعه
"سَـجـيـنـة الـقـاسـم"♡
في اخر اليوم بعد تعب كبير اتجمعو عند شوق
شوق بضحك..: " وانا كمان يا اختاااه
مروه ببتسامه..: " بس ده ميمنعش اننا اتسليييناا
شوق ببتسامه..: " حصل
روح بمرح..: " يلا مكتوبلك تتعب يجميل ربنا يكملهالك علي خير ياحبيبتي
مروه بحب..: " قلبي يارحرح عقبال منفرح بالبيبي
روح بفرحه..: " يارب عقبااالكم
شوق ببتسامه..: " انشاء الله "بييينا علي المطبخ نشوف حاجه ناكلها
قامت شوق من مكانها وسحبت مروه وروح علي المطبخ" طلعت روح قعدت علي الرخامه وفضلت تتفرج عليهم
شوق بتذمر..: " انتي هتفضلي قاعده فوق
حطت ايديها علي بطنها ببتسامه وقالت..:"انا واحده حامل ومن حقي اقعد معملش حاجه
مروه بضحك..: " طيب ياستي هنعمل احنا
مروه وشوق فضلو رايحين جايين في المطبخ يعملو اكل وعصييير علشان روح وقضو وقتهم في المطبخ مع بعض....
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
داخل الشركه....
منذر بتعب..: " والله الواحد جاع من كتر الشغل
قاسم ببتسامه..: " ايه رأيكم نطلب من بره ولا نخلي البنات يحضرو الاكل ونطلع علي الڤيلا ولا ايه رايك ياعاصي
عاصي كان بيلعب في الفون ومش مركز معاهم ليقترب منه منذر بخبث ويصفعه علي قفاااه
عاااصي بغضب..: " ايييه ياززفت ي******
قاسم بضحك..: " تستاهل بنكلمك ومبتردش بتعمل ايه
منذر بحزن مصطنع..: " بيلعب من غيرنا ياقاااسم بداء السيزوون ومقلنااااش الواااااااطي
قاسم بصدمه مصطنعه...: " اخس عليك بقا تيجي منك انت "ليبداء الاخر بالغناااء بتأثر مصطنع"اتاري الي اتحكالي عليك مكانش كلام ده ولا حاجه
بصلهم عاصي بسخريه..:" خلصت انت وهوا واييه الي انت بتغنيه ده كنتت معشمك بحاااجه وانا مش واخد بااالي
منذر بضحك..: " لا بس الكوبليييه عجبني
قاسم ببتسامه..: " طب هاااا قلتو ايه ياشباب
عاصي بتفكير..: " نطلب احسن يمكن راجعين من بره تعباانين
منذر وافقه الرأي وقال..: " اول مره تقول حاجه صح
قاسم بضحك..: " طيب هتكلو ايييه ياوحوش
اعتدل عااصي بفرحه وبصله...: " اكتب يابني ورايااا ومش عاوزين اي اكل لااااا من حضرمووت والي هيجيب الاكل يعدي يجيب التحليه
منذر بضحكه عااليه..: " عاوز تدخل الاكل ده الشركه
قاسم بضحك..: " والله كلامك ماهو ناازل الارض هااات يابني الرقم انشاء الله محد حوش
عاصي بفرحه..: " اكتب يابني *******
... يكتب ايه احيييه
منذر بصلهم بصدمه من الي بيعملو وقاسم رن علي المطعم وعاصي قاعد جمبه بيمليه الطلبات ببتسامه واسعه.....
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
قامت قفلت الباب عليها ورجعت تاني قعدت علي السرير تكمل كلام في التليفون
دلال بدلع...: " ماقلتلك ياحماده اعملي الي انا عاوزاه وانا اوريك الي عمرك مشفته ياخوياا
ليأتيها صوت المدعو حماده بغلظه..: " الموضوع محتاج شويه وقت ياست دلال مش سهل بردك
دلال بتغنج..: " مافيش حاجه تصعب عليك ياراجل
حماده بشهوه..: " الي تؤمري بيه بس هتجيلي امتي
دلال بدلع..: " انت عاوزني اجيلك امتي ياحمودي
حماده بلهفه..: " دلووقتي حالااً
اطلقت ضحكات عاليه بدلال..: " يووه جتك ايه راجل مستعجل علي ايه
حماده بشهوه..: " ومين ميستعجلش عليكي يافرس
دلال بدلع..: " خلاص هستناك انهارده البيت هيبقا فاضي والراجل بايت في شغله
حماده بلهفه..: " هواا وهتلقيني عندك
دلال بتغنج..: " مستنيااااك ياحمااده " قفلت الخط وابتسمت بشر
دلال ببتسامه خبيثه..: " ان ماخليتك تروحيله متشوها مبقااش انا دلال يابنت حُسنيه
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
بنروح المطبخ نلاقي البنات لسه قاعدين لتشهق شوق شهقه عاااليه لينتفضن الاخريااات بفزع
روح بخضه...: " ايده ايه في ايه
مروه بنبره علي وشك البكاء..: " قطعتيلي الخلف وانا ملحقتش ادخل دنيااااا
شوق بحرج..: " دي دي شهقة الملوووخيه والله
نزلت روح بشر من علي رخامة المطبخ انحنت لتلتقت نعل حذائها لتنظر لها الاخري بريبه
روح بشر..: " شهقت الملوخيه شهقوو عليكي يابعيده وحياة امي ما انا سيباكي ياشوق الكلب
انطلقت روح وراء شوووق بنعل حذائها لترقض الاخري بخووف لتردف روح بشرر...: " عاوزه تموتيني انا وابني مخضوضييين يلي منك لله كشفت راسي ودعيت عليكي ياشوووق يابنت ام شووق
ليستمعو صوت مروووه وهي تلتقط بعض حبات الفراوله لتأكلها بتلذذ وحماااس...: " اديها علي دماغهاااا
شوق وهيا علي وشك البكاء..: " متسميعش كلامهااا تنستري دي حقنه
مروه ببراءه مصطنعه...: " انا يبنتي لا إله إلا الله كل الي يعمل خير في الزمن ده بقا حقنه ولا اكمني واحده مكسورت الجناااح
روح بسخريه...: " مكسورت ايييه عين طنط اشحااال ماكنتي هتبلعي الوليه الغلبااانه في الموول
نظرت مروه لهم بضحكات عاليه لتتذكر ماحدث
♡فلاش باك ♡
مروه بشر..: " سيبي يوليه قلتلك انا الي شفته الاول
المرءه بسخط...: " وانا مالي انا الي مسكته الاول وانا الي هاخده
مروه بشرر..: " خدوووكي علي نقااااله
روح بضحك..: " خلاص يابنتي سبيهولها ونشوف غيرووو
مروه بنظرات مشتعله..: " لااا والله ماحد واخده غيري
شوق للـ المرءه..: " خلاص ياطنط سبيهولها معلش
المرءه بشر..: " لاااا
مروه بنفعاال...: " طب تعالي بقااا كلمتك بحترااام مش عاااجب لازم تطلعوو الوحش الي جوايااااا
♡نهايه الفلاش بااك♡
نظرو لبعضهم ونفجرو ضاحكين
شوق بضحك..: " فظيعه وماسبتهااش غير لما اخدته
مروه وهيا تلتقط انفاسها من كثرة الضحك...: " هماا الي بيطلعوووني عن شعووري وانا جوايااا ست مؤدبه
روح بضحك..: " طب يلااا يامؤدبه علشان الاكل هيبرد
نادت شووق علي الخادمه علشان تساعدهم يجهزو السفره لتخرج الفتيات واحده تلو الاخري وهن يحملن الاطباق "لتقف الخادمه في منتصف المطبخ بعد مخلصت نقل الاطبقاق
الخادمه..:" هيجي امتي ده خليني اخلص واغووور من هنا......
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
خارج مصر الحبيبه..... بتدخل سياره سوداء اللون من بوابه حديد كبيره لداخل حديقه واسعه تملئها المناظر الخلابه وعلي بعد قصر اقل ميقاال عنه قصر من قصور الجنه لتستقر السياره امام باب القصر ليهبط هوا بهيبه ليعتدل من ملابسه وينظر ببتسامه جميله لمن يقف لستقباااله
انطلقت صوب احضاااانه بشتيااااق باالغ ليحتضنهااا له اكثر بحنيه
دولي بفرحه...: " اشتقت لك كثيرا سفيان
ابعدها قليلا عن احضانه لينظر داخل عينيها بحب ويضم وجهها بين يديه...: " اشتقت لكي اكثر قِطتي الحبيبه
...: " متي ينفض هذااا هل ارحل وأتي يوماً اخر
نظر لصاحب ذالك كلام بحب كبير ليتقدم منه ويحتضنه بشووق
الظلام ببتسامه...: " اشتقت لي أليس كذاالك
سُفيان ببتسامه مماثله ليقترب ويهمس له بجانب اذنه.: " بالتأكيد ياصغيري
نظر الاخر له بحب ليشتد من عناقه له ويهمس بصوت خفيض..: " اشتقت لك
دولي بغيره..: " هذا يكفي
ابتعد الظلام عن احضان سفيان لينظر لها ببرود وابتسامه مستفزه..: " أراكي تستشيطي غضباً
همت للرد عليه ليُقاطعها سفيان...: " هيا للداااخل
دخل الجميع القصر تحت نظرات دولي الحانقه ليبادلها الظلام نظرااات بااارده مستفزه
♡•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••♡
....: " هااا نفزتي
...: " لا لسه مرجعش من بره لحد دلوقتي
ليأتيها صوته الغاضب...: " متنجزي بروحح امـ*ـك مش رحله هيا معاكي لبكره وألاا وحيات امي لتشووفي وش عمرك ماشفتيه غوووري