اخر الروايات

رواية بنت الشيطان الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم رحمة نبيل


“- مفيش ابتلاء من ربنا الا وله عوض ، مفيش صبر الا ونهايته خير ، الدنيا فيها ده وفيها ده محتاجين بس ندور في ابسط الحاجات اللي حوالينا ونبطل نفكر في اللي خسرناه علشان لسه في كتير هنكسبه ولسه في عوض من ربنا جاي ، فاحمدو ربنا علي الحلوه والمره علشان في الحلوه يزيدكم والمره يعوضكم..))”♥️🌍

~قيااام الليل ي حفيدات عائشه♥️👑~

“وتبقي ماشي ف الجنة وفجأة تقابل الرسول. !🖤

صلوا عليه

开始吧

💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜


🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

نظر خالد لمازن برعب بسبب نظره مازن

انخفض مازن بجسده وانهض ساره ونظر لها بحزن علي حالتها بينما هي كانت تبكي بكثره تركها وتوجه بهدوء لخالد الذي اخذ يصرخ بتهديد / اثبت مكانك يا جدع انت مفكرني هخاف منك ولا ايه لا انت متعرفنيش ده انا خالد النور ده انا د………

لم يكمل كلامه بسبب لكمه مازن التي قطعت حديثه سقط في الأرض متألما وهو يصرخ / انت فاكر ايه انت…

لم يكمل بسبب اللكمه الثانيه التي اطاحت به بشده وساره تشاهد مايحدث وهي تبكي بشده وتعانق والدها الذي يشعر بالعجز انتهي مازن من خالد ونهض من عليه وأخرج هاتفه وأرسل رساله لاحد ما ثم نظر لتيسير بشر وقال بصوت مرعب / ثواني الاقيكي اختفيتي من الحاره كلها لا من البلد كلها

تيسير باعتراض / طب وفلوسي وهدومي وحاجاتي

مازن بنظره مرعبه وابتسامه بارده / هتمشي من غيرهم ولا متمشيش خالص خمس دقايق ويكون البوليس هنا وهلبسك احلي قضيه مع الكلب ده لولا بس انك ست كنت عرفتك مقامك اتفضلي امشي

نظرت تيسير برعب له ثم ركضت للخارج بدون اي شئ وهي تحاول أن تنقذ نفسها فقط

نظر مازن لساره التي ترتعش من البكاء والخوف وضمها له / اشششش كل حاجه خلصت خلاص من بكره هتعيشي انتي ووالدك معايا في بيتك

نظرت له ساره بامتنان كبير

مازن وهو يمسح دموعها / يلا لمي حاجاتكم من هنا عشان هنمشي

دخلت ساره تركض لتضب أغراضها هي ووالدها بينما مازن يقف في الصاله وينظر للغرفه بشرود كبير هو لا يعرف ما هو شعوره نحوها ولكن مايعرفه انها أصبحت مسئوله منه منذ اليوم

💜💜………………………… 💜💜

نظر اسد بصدمه كبيره وصرخ وهو يركض ويخلع التيشيرت الخاص به / انتبهي

نظرت زينه وآدم برعب لصراخ اسد وجدوه يركض تجاه البحر وهناك فتاه تغرق صرخت زينه برعب بسبب قدوم موجه كبيره / اسسسسسسسسد

كان اسد يسبح بسرعه كبيره لللحاق بها بسرعه اخذ يسبح بسرعه كبيره جدا وهو يريد أن يمسك بيدها فقط واخيرا امسك بها شدها تجاهه وضمها ثم اخذ يسبح للخارج ولكن سمع صراخ زينه باسمه نظر لها وجدها تشير علي شئ خلفه نظر وجد موجه كبيره تتجه لهم نظر لها برعب ثم اخذ يسبح بسرعه كبيره وهي علي ظهره وبالخارج زينه تصرخ بشده خلع ادم ثيابه وقفز في الماء زاد صراخ زينه باسم ادم واسد وآدم يحاول بسرعه الوصول لاسد لمساعدته في إخراجها وصل لهم ادم وساعد اسد في نقل هذه الفتاه للخارج بسرعه كبيره جاءت الموجه واقترب اكثر منهم حتي وصلت لهم وعم السكون في الأجواء الا من صرخه زينه / اسسسسسسسسد اددددددددددددم


💜💜…………………………… 💜💜

استيقظ مالك من نومه ونظر وجد نور تستكين في احضانه مثل الأطفال نظر لها بعشق كبير ثم اقترب وقبل جبينها وابعدها عنه نظر في الساعه وجدها الساعه 6 صباحا وهي تستيقظ متأخرا اذا لينهي مايرد قبل أن تستيقظ نهض وارتدي بنطلون جينز ازرق وتيشرت ابيض بنصف كم وجااكت جلد اسود وكوتش ابيض وارتدي نظارته فصار وسيما جدا انطلق بسيارته يشق طريقه نحو هدفه بعد مرور حوالي ساعه وصل لغايته هبط من السياره ونظر الفيلا أمامه بابتسامه / لفيت ورجعت تاني

ذهب وطرق الباب سمع ضجيج يأتي من الداخل كالعاده لا يصمتون ابدا

انفتح الباب نظر مالك وجده هذا الشاب الطائش الأسد والجزار

ماكس ببسمته المهلكه / اوووه انظروا من يزورنا في منزلنا المتواضع انه الشيطان……..

💜💜……………………………… 💜💜

جاءت الموجه وكانت قويه جدا ولكن لحسن الحظ انها قامت بدفعهم تجاه الشاطئ وليس العكس ركضت زينه إليهم وجدت ادم يبصق مياه البحر ويكح كثيرا ذهب ادم لاسد واخذ يضغط علي صدره بينما زينه تحاول أن تنشط تنفس الفتاه انتفض اسد وأخرج كل الماء الذي دخل لجوفه ونظر لادم / انا بخير يا آدم شكرا لك

نظر ادم ببسمه اليه / لا شكر بيننا يا رفيق

ابتسم اسد ونظر لزينه التي تحاول أن تجعل الفتاه تفيق

بعد عده محاولات فاقت الفتاه ونظرت لهم بتشوش وتحدثت بضعف / من انتم واين انا

زينه / لا تقلقي انتي بخير لقد طرفك الموج فقط

الفتاه / انا انا لا أذكر شئ كيف جئت الي هنا

اسد وهو ينظر لهذا الملاك الصغير /هل هناك أحد جاء معك هنا ما اسمك

الفتاه / اسمي اسمي

نظرت لهم بحيره كبيره / لا أتذكر ما هو اسمي……….

💜💜…………………………….. 💜💜

مالك ببسمه / مرحبا ياماكس كيف الحال

ماكس وهو يفسح له الطريق / بالف خير يارجل مر زمن منذ أن رأيتك

دخل اسد وجد جو يجلس كالعاده يعمل علي اللاب توب وايلينا تخرج من المطبخ / من هذا يا ماكس

نظرت ايلينا الي مالك / انظروا يا رفاق انه الشيطان هنا في منزلي المتواضع يا لي من محظوظه


ضحك مالك عليها / مرحبا ايلي كيف حالك

ايلينا / بخير يا شيطان ماذا عنك

هز مالك رأسه ونظر لجو الهادئ كالعاده / اه يا رجل ارحم نفسك قليلا دائما تعمل

جو بضحكه جميله وهو ينهض ويعانقه / وانا ايضا اشتقت لك يا رفيق

مالك وهو ينظر لهم بملل / هيا يا رفاق لم اتي لهنا حتي نرحب ببعض اتيت لأنني احتاج مساعدتكم

ماكس بمشاغبه كعادته / اوووووه الشيطان يريد مساعده العبد الفقير الي الله

مالك ببسمه خبث / الموضوع كبير يا ماكسي واحتاجكم معي

ايلينا ببسمه تدل علي الاستمتاع / اذا لنبدأ المتعه يا عزيزي………..

( للي مقرأش روايه الانفجار ماكس وايلينا وجو دول أبطال الانفجار وهما عملاء في المخابرات العالميه ومش هيظهروا كتير بس هما ضيوف شرف بس الفصل ده فمفيش لغبطه هما عملاء في المخابرات ومشهورين جدا اسمهم فرقه ملوك الموت الجحيمي وهما شرسين جدا اللي قرأ الانفجار هيعرفهم كويس اوي والأحداث دي قبل ما فرقه ايلينا تسافر مصر عشان تبقي الأحداث واضحه بس )

نرجع لقصتنا تاني

💜💜………………………………… 💜💜

ف

ي بيت إبراهيم في سوهاج

دخل الغفير وهو يركض بسرعه / يا ابراهيم بيه الحق عثمان بيه رجع وفي رجاله مسندينه بره

نهض ابراهيم بسرعه كبيره وخرج ليري ولده الذي غاب منذ اسبوعان خرج وجد ابنه بل شبح لابنه أصبح ضعيفا جدا لا يستطيع السير ويستند علي الرجال بعد أن كان اقوي الرجال حقا لا دوام الا لوجه الله تعالى خلقنا من ضعف ثم يجعل من الضعف قوه ثم من بعد القوه ضعف اخر لذا أتعجب لمن يتجبر في الأرض فالله اعلي وهو المتكبر الجبار ركض ابراهيم للرجال واخذ بيد ابنه الذي استند علي والده وأخذت دموعه تنزل بغذاره كبيره علي ما فعله في نفسه وفي عائلته دخل عثمان للمنزل بمساعدة الرجال ووالده رحل الرجال بعدما شكرهم ابراهيم ونظر لابنه بحزن علي حاله خرجت هناء من المطبخ وهي تتسأل / ايه الصوت ديه يا ابراهيم

ثم رأت عثمان فضربت علي صدرها / ولدي يا ضنايا يا ابني مين اللي سوي فيك اكده ووين كنت .

ابراهيم / مش وجته الكلام ديه يا هناء روحي سوي شي لولدك يرم بيه عضمه

عثمان بدموع وندم / انا اللي سويت في نفسي أكده يا اما


نظر له ابراهيم وهو يربت علي كتفه / انت اتعلمت الدرس منيح ياولدي جوم تاني ياولدي وامسك الأراضي وشوف احوالنا ياولدي وخليك عزوه وجوه لينا

قبل عثمان يده وهو يبكي / والله توبت يابوي وبكره تشوف هرجع اقج علي رجلي تاني وعخليك تفتخر بيا يابوي

*لاوعاوزين تخشو الجروب الروايات علي الواتساب كلموني علي الرقم ده*

‏*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-

استيقظت نور من نومها وهي تشعر بصداع رهيب وهي تنظر حولها بتعجب هذه ليست غرفتها او غرفه مالك كيف جائت لهنا

فتحت عينها بصدمه كبيره هل يعقل انها اختطفت نهضت سريعا مما سبب لها صداع اكثر نظرت حولها بتعجب اكبر وهي تحاول التذكر اخر شئ تتذكره هو حديثها مع هذه الفتاه اللعوب فتحت عينها بصدمه ووضعت يدها علي فمها ياالله لقد تذكرت ما قامت به البارحه يالله ما هذا الذي كانت تفعله هاجمتها ذكريات البارحه

هوا هوا هوا هوا هوا ملا قلبي وملا عيني هوا هوا هوا

انا انا انا ابريق الشاي بوزي كده ايدي كده اصب الشاي وارجع كده

…….

نور مغنيه / تضحك والضحكه تبقي ضحكتين واتنين في اتنين في اتنين ضحك كل العايشين كل في مركب واحده مكملين والصوره الحلوه بتتاخد في ثانيتين

……….

وهي تقول بدموع / مالك هو انت مش بتحبني

توقف مالك بالسياره ونظر لها بتعجب

نور بدموع قتلته / هو انا مش مناسبه ليك هو انا طفله ومنفعكش خالص

……….

وهي تقول بدموع / مالك هو انت مش بتحبني

توقف مالك بالسياره ونظر لها بتعجب

نور بدموع قتلته / هو انا مش مناسبه ليك هو انا طفله ومنفعكش خالص

…….

. نور وهي تضمه اكثر إليها /مالك

مالك وهو يمسح علي شعرها / همممم

نور وهي تنظر في عينه بعشق كبير / انا بحبك اوي


عند هذه الذكري فتحت عينها بصدمه كبيره ماذا فعلت جلست بصدمه علي الفراش وهي تضع يدها علي عينها بخجل شديد / هبص في وشه تاني ازاي يا نهاااري عليا وعلي سنيني اه ياني ده انا هيبرت امبارح لا وبغني كمان هوا هوا فينك ياسيد لو كنت شوفتني كده كنت طختني عيارين وخلصتني من اللي انا فيه ده يالهوي يا سميره علي اللي بنتك عملته اااااه

اخذت تضرب رأسها / غبيه غبيه غبيييييييه

سمعت صوت يقول / انتي اول مره تعرفي

رفعت رأسها بصدمه وجدت مالك يتكأ علي الباب ويضم زراعيه لصدره ويبتسم ابتسامه خبيثه / ايه خلاص اتجننتي بتكلمي نفسك

نظرت هي له بخجل يكاد يقتلها اقترب هو منها اكثر وازاح احدي خصلاتها واتقرب يستنشق رائحتها اكثر ودفن وجهه في عنقه وقال بتخدر / بعشقك

كانت نور تكاد تختفي من فرط الخجل ولكن توقف بها الوقت حينما سمعت اعترافه لقد قال انه يحبها لا بل يعشقها ابتعد عنها حينما لم يشعر برد فعل لها نظر وجدها تنظر له بدموع غير مصدقه / انت انت بتحبني انا

مالك وهو يمسح دموعها بحنان / تؤ تؤ تؤ انا بعشقك يا نور قلبي

نور وهي تنظر له بعشق وتبكي / يعني مش هتندم بعدين انك حبيت واحده هبله زي

مالك وهو يقترب منها / تؤ تؤ

نور / ولا هتزق لاني بعمل مشاكل كتير

مالك وهو يقترب اكثر / تؤ تؤ

نور واصبحت مخدره كليا بسبب قربه منها / ولا لاني ساعات بقول كلام اهبل

مالك وقد أصبح يلتصق بها / تؤ تؤ

نور / و…..

قطع كلامها مالك وهو يأخذها في عالمهم الخاص

💜💜………………………….💜💜

خرج ادم من غرفه وهو ينظر لهم بحزن

اسد بلهفه لايعرف سببها / ماذا يا آدم. ما بها

ادم بحيره / عندها فقدان ذاكره كلي مؤقت اظن انها اصتطدمت بشئ في البحر حيث أن رأسها به جرح كان يحتاج للتقطيب

زينه بحزن / مسكينه ربما أهلها يبحثون عنها الان


ادم / سأذهب لابلغ الاستقبال عنها ربما يساعدونا

هز اسد رأسه

زينه لاسد / هنعمل ايه يا أسد لو ملقيناش أهلها

اسد وهو ينظر أمامه / هترجع معانا مش هينفع نسيبها…….

💜💜………………………….💜💜

في مكان بعيد عن أي مناطق سكانيه كانوا يجلسون علي مكان مرتفع ينظرون لهذا المبني الكبير

ماكس / اريد ان أوجه الشكر للشيطان لمنحي هذه الفرصه لكي نستمتع

جو بهدوء / اه يا ماكس انت شخص دموي حقا

ايلينا / توقفا يا شباب جئنا هنا لمهمه محدده لنقم بها اذا لننتهي ثم نرحل

ماكس بتذمر / هيا يا ايلي انها مهمه سهله فقط نأخذ الملف ونخرج من هنا هذه ليست اول مره

جو / توقفا وهيا لنبدأ

أشارت لهم ايلينا بالبدء توجه الثلاثه للباب أعطت لهم ايلينا اشاره بالهجوم

كان أول من يدخل هو ماكس كسر الباب ودخل وجد العديد من الرجال تجلس وتلعب الورق

ماكس بمتعه / هذا ما اسميه متعه حقيقه

ثم انطلق إليهم وهو يخرج سكاكينه المعروفه ويوجهها لهذا وذاك دخل جو وهو يحمل الإبر الخاص به واخذ يقفز علي الأشخاص ويغرز الإبر في أماكن قاتله وايلينا اخذت تكسر العظام وتحطم الضلوع

بعد أن انتهوا من المجزره نظر ماكس بنظره سعيده لهذا المنظر أمامه / اه احب هذا المنظر ولكن للأسف انتهت المتعه

جو وهو يتخطى ماكس / اه يارجل بدأت اخافك

دخل جو لاحد الأبواب وجد كمبيوتر وضع عليه فلاشه وماهي الا دقائق ثم خرج وهو يلوح بالفلاشه / انتهيت لنرحل

ايلينا وهي تفرك رقبتها / نعم لنعد للمنزل اريد ان انام قليلا

ماكس وهو يسير ويضحك علي ايلينا / ماذا ياصغيرتي هل كبرت الملاك الأسود واصبحت لا تستطيع أن تقوم بالمهمات

ايلينا وهي تضربه بكتقه / لأتنسي يا ماكسي انني أصغر منك ياعزيزي

ضحك ماكس ونظر خلفه للمنزل المدمر / أراهن ان الشيطان كان ليدمر هذا المنزل اكثر


ضحكت ايلينا / احيانا اخاف منه اشفق علي أعدائه

جو ببسمه /انظروا من يتحدث الملاك الأسود الذي يرعب اكبر رجال المافيا لا أعرف كيف ترعبيهم هكذا بشكلك البرئ هذا

نظرت ايلينا وغمزت له / هذا سحر الملاك الأسود

💜💜……………………💜💜

استيقظ مالك علي صوت هاتفه نظر بجانبه وجد نور تغط ينوم عميق تذكر خجلها الكبير بين يديه وابتسم اخذ هاتفه وخرج الشرفه وتحدث / الو سراج

سراج علي الجانب الاخر / ايوه بقو الناس اللي نسيتنا

مالك ببسمه صادقه لصديقه / عمري يا سراج انت عارف معزتك كويس

سراج ببسمه / عارف المهم كنت متصل اقلك ان كتب كتابي انهارده علي سمر وكمان كتب كتاب مازن ساره

مالك بفرحه لأجل أصدقائه / الف مباااارك يا كبير وانا هكلم مازن بنفسي عشان اباركله

سراج / الله يبارك فيك يا كبير وانت بقي مش هتحلص مالك وهو يهبط الدرج / خلاص يا سراج هانت ونرجع كلنا

سراج بحنين / والله وحشني خفه دم اسد وزينه

مالك بمشاكسه / وهو انا واسد ايه محنا واحد

سراج بضحك / لا في دي انتم مليون يا عم مش عارف انتم اخوات ازاي لا وتوأم كمان المهم قولي اخر حاجه عملتها ايه

مالك وهو يسير تجاه المطبخ ويخرج زجاجه ويشرب / مش انا اللي عملت

سراج بحيره / امال مين اللي عمل

مالك ببسمه خبيثه / فرييق ملوك الموت الجحيمي

سراج بصدمه / اوووبا انت وصلتها ليهم

مالك وهو ينظر أمامه بغموض / كنت محتاج اخلص الموضوع بسرعه ومكنش ينفع اسيب نور كل الوقت ده فروحت عرضت عليهم

سراج بضحك / وطبعا وافقوا وخصوصا ماكس

مالك بضحك / اكيد ماكس كان أول المرحبين بالفكره

سراج بجديه / وناوي علي ايه في اللي جاي

مالك وهو ينظر امامه ببسمه مجنونه توحي بعوده الشيطان / كل خير……

بعد مرور ساعه تقريبا جاء اتصال من احد الرجال الذين يتعامل معهم مالك علي انه رجل عصابات أجاب مالك علي هاتفه


وفي ذلك الوقت استيقظت نور ولم تجد مالك بجانبها نهضت وارتدت ثيابها وهبطت للأسفل لتبحث عنه وجدته كان يتحدث في الهاتف بلكنه ايطاليه ممتازه

فجأه وجد شئ يقفز علي ظهره نظر وجدها هي نظر لها بتحذير بينما هي هزت رأسها برفض اخذ يتحدث في الهاتف وهو يسير في المنزل كالعاده بشورته وهي معلقه به كابنته الصغيره

انهي مكالمته وسار بها حتي المسبح ثم قفز به وهي معلقه

نور وهي تقع خلفه / صلي علي رسول الله

♥️♥️♥️♥️♥️♥️

سمر وهي تنظر لسراج بحده / وانا مش موافقه اتجوزك يا سراج

💜💜……………………… 💜💜


يتبع…



الرابع والعشرون من هنا 

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close