اخر الروايات

رواية مهرة فارس الصعيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا احمد

رواية مهرة فارس الصعيدي الفصل التاسع عشر 19 بقلم رنا احمد


مهره فارس الصعيدي ❤️❤️❤️.
عشق ملوك الصعيد ❤️❤️❤️.
رنا احمد عماد ❤️❤️❤️.
بارت 19..

في المستشفي .
في غرفه تسبيح ..

كان واقف جاسر بصدمه كبيره بعد ماسمع كل الي بيخططوا ليه ي الله ما كل هذا الكره اتجاهه لينفجر بغضب جحيمي.

/ي نهار اسود ي نهار اسود انتوا ايه شياطين ده الشياطين ميجيش علي باله أفكاركم دي انا عملت فيكم ايه ليه كل الكره ده ده انتوا الي دمرتوا حياتي وكنتوا السبب في موت الانسانه الوحيده الي حبيتها .

تسبيح بدموع وندم/انا اسفه ي جاسر انا اسفه قسما بالله انا عمري مكرهتك لا انت ولا فريد ولا عمري قصدت اذيكم انا كنت زي الهبله معاهم كل حاجه كانوا يقولي اعملها كنت بضطر اعملها .

جاسر بحده /ليه أن شاء الله كانوا ماسكين عليكي زله .

تسبيح بدموع ووجع/بالظبط كده غلطه عملتها بدفع تمنها طول عمري ي جاسر لما كنت في ثالثه ثانوي كنت بحب شاب زميلي وهو كمان كان بيحبني كانت علاقتنا محترمه جدا لحد ماجه عيد ميلادي والكل كان متجمع وهو جه وجابلي هديه بس كان واقف بره جريت بسرعه أكلمه في لحظه حلوه بينا باسني منه ومي كانوا واقفين صورونا وفضلوا ماسكين عليه الصوره أنهم هيخلوا بابا يشوفوها كنت بموت من الرعب لو بابا شاف صوره زي دي ممكن يعمل فيا ايه كرهت نفسي وحياتي حتي سليم قطعه علاقتي بيه وفضلت مبعملش حاجه غير اني امشي وراهم .

جاسر بحده /علشان كده اتفقتوا سواء علي نور لحد ماولعت في نفسها مش كده .

تسبيح بدموع وندم /صح بس والله العظيم ربنا يعلم قلبي اتحرق عليها قد ايه انا اسفه ي جاااسر انا اسفه .

جاسر وهو يحتضنها بحنان /طب خلاص اهدي اهدي بس اسمعيني كويس انا مش عايز حد يعرف اي حاجه ولا انك قولتيلي ولا هما يحسوا عليكي في أي حاجه فإهمه .

تسبيح بتعب بسيط /فاهمه فاهمه بس خود بالك من نفسك .

جاسر بجديه /متقلقيش .

دخلت منه ومي .

مي بغيظ شديد/ايه الي حصلك ي تسبيح ده كان وقت مرض .

منه بغيظ /مالك ي اختي .

جاسر بابتسامه خبيثه /ده بدل ماتقولها حمد الله على السلامه جالها مغص المراره .

مي بغيظ شديد/الف سلامه عليكي ي تسبيح ي حبيبتي.

جاسر بجديه /انا هنزل اشوف الحسابات.

مي بخبث ومكر/ايه ي روحي احنا مش متفقين نسهر مع بعض النهارده .

جاسر بابتسامه/طب بذمتك ده ي ينفع هنسيب تسبيح خليها بكره ي روحي يلا سلام .

منه بغيظ شديد/ي عني كان لازم ي اختي تتعبي دلوقتي بوظتلنا الموضوع النهارده .

مي بغيظ /بت وش فقر بس خلاص متقلقوش بكره انا قولتلكم أن الفكره عجبتني وهمشيها باي تمن اطمنوا .

منه بغل وغيظ/ايوه كده نفسي اشفي غليلي منه .

تسبيح وهي تحدث ذاتها بضيق /ربنا يرحم العالم من شركم .

*******************.
في أحدا الكافيهات الفاخمه.
كانوا قاعدين فريد وفرحه .

فرحه بابتسامه/بصراحه المكان هنا حلو اي مكان حلو فعلا للشغل اكتر من المكتب .

فريد بابتسامه اعجاب /بصراحه أنا معزمتكيش هنا علشان الشغل انا حابب اقرب منك مش عارف ايه الي شديني ليكي بسرعه كده ومتفهمنيش غلط لو كان فيه بينا قبول هيبقا جواز علطول.

فرحه بابتسامه ساحره/احترامك وهيبتك طاغين علي اي حاجه ي فريد انت فعلا شاب اي واحده في الدنيا تتمناه .

فريد بسعاده /طب الحمد لله دي بدايه مبشره جدا طبعا انا هكون قدامك كتاب مبسوط انا خريج كلية هندسه وعندي اخ روحي فيه توأمي جاسر ظابط شرطه ووالدي ووالدتي ناس طيبين جدا .

فرحه بابتسامه/انا زيك في حاجات كتير ي فريد انا برضه عندي اخ واحد بيشتغل محاسب في بنك روحي فيه زي مانت روحك في جاسر كده والدي موظف في الشهر العقاري ووالدتي ست بيت حياتنا بسيطه جدا انا واخويا اعتمدنا علي نفسنا من واحنا صغيرين وبقيه الصحفيه فرحه سعيد ..

فريد بابتسامه وسعاده/وبقيتي اجمل صحفيه في الدنيا طب ممكن تحدديلي ميعاد مع والدك ووالدتك علشان اجي اطلب القمر .

*********************.
في جناح منه وتسبيح...

كانت راقده تسبيح علي السرير ومنه كانت واقفه بغيظ شديد لوجود عمر ووالدته في الاسفل .

تسبيح بشماته فيها /مش جاسر كان احسن من الجوازه دي .

منه بغيظ شديد/انتي تخررسي خالص انا مش نقصاكي كفايه الي انا فيه اسكتي .

ليرن هاتف منه وكانت مي .

/ايوه ي مي بتقويلي ايه حلو اوي دي جيالنا علي طبق من دهب هستناكي بقا تبعتيلي الفيديو ههههه سلام اه واخيرررا ي جاسر وساعتها هترجع تحت رجلي واخلص من علي الزفت ده .

تسبيح بقلق بالغ/فيه ايه.

منه بابتسامه انتصار /مي وجاسر رايحين الشقه واخيرا هشفي غليلي .

تسبيح في نفسها /ده انتي هتكوني من الصدمه بس تستهلي انتي وهي .

سالم بحده /يلا ي بت علشان تقبلي عمر ووالدته وقسما بالله ي منه لو فتحتي بوقك هطين عيشتك يلا اخلصي .

منه بغيظ شديد/اووووف جيه اهوه .

******************.
في الاسفل ...

كانت قاعده والده عمر وهي بتبص لمنه من فوق للتحت لتتحدث بضيق .

/عمر ابني اي واحده في الدنيا تتمناه كان نفسي في واحده اول بخته مش مطلقه بس حر بقا شيلته وهيشلها .

رحمه بابتسامه حزينه هي مضطره تستحملها مهما قالت منه بقت في الاول والاخر مطلقه .

/معلش ي ست دلال منه بنتي لما تعرفيها هتحبيها اوي .

دلال وهي تنظر إليه بتوعد /أن شاء الله ي ست رحمه هتشوف معانا انا وبناتي الهنا متقلقيش الشقه واسعه وتسيع من الحبايب الف.

عمر بابتسامه /اطمني ي ست رحمه منه في عنيا دي حبيبه قلبي بكره باذن الله ننزل نشوف الشبكه .

سالم بابتسامه/ربنا يسعدكم ي ابني .

منه بغيظ شديد وهمس /وماله ده انا خبث منكم مليون مره اهو الواحد يتسلا.

*******************.
في شقه جاسر في الزمالك ..

كانوا داخلين بضحك وسعاده وفجاه وقفت مي بصدمه من الزينه والتورته .

مي بابتسامه/ايه ده ي جاسر .

جاسر بابتسامه خبيثه /هي حبيبتي نسيت أن النهارده عيد ميلادها ولا ايه.

مي بابتسامه/ههههه تصدق نسيت خالص بس بصراحه عجبتني اوي ي حبيبي اتبسط ايه رايك نشرب عصير فريش .

جاسر بابتسامه خبيثه لانه عارف انها هتحط فيه المنوم .

/اكيد طبعا ياريت .

مي بابتسامه خبيثه /ثواني ي قلبي .

بعد مده قصيره رجعت مي بالعصير .

جاسر بابتسامه خبيثه/بقولك ايه ادخلي جوه كده وعاتيلي بنطلون وتيشيرت بتاع بيت نقعد براحتنا.

مي بابتسامه خبيثه /حاضر .

وفي لحظه كان حطت جاسر المنوم في كوبايه مي .

******
بعد مده ..
في غرفه جاسر .

كانت نايمه مي علي السرير وهي شبه عاريه مغطاه بغطاء سرير خفيف لتصعق مي وهي تعظي جسدها برعب .

جاسر وهو بلبس هدومه وبيبصلها بانتصار وتشفي /صباحيه مباركه ي عروسه .

مي بصدمه قاتله/جاسر ليه الي حصل انت عملت ايه .

جاسر بسخرية وحده /ابدا عملت الي انتي كنت ناويه عليه بالظبط متقلقيش مسبتش حاجه من الي كنتي ناويه عليها حتي لحاظتنا الجميله الي قضناها في السرير في الفيديو الجميل ده افتحيه واتفرجي تخيلي لو بعته ل عمي احمد تفتكري ممكن يعمل فيكي ايه أقل حاجه هيقتلك .

مي بصدمه ودموع وصراخ /ي نهار اسود ي نهار اسود حرام عليك ي جاسر حرام عليك.

جاسر وهو يشدها من شعرها ويوقعها علي الارض /مش عايز اسمع صوتك فاهمه مش ده الي كنتي مخططه تعمليه فيا ي حيه انتي ايه ي شيخه شيطانه بس اللعبه اتقلبت عليكي بقيتي تحت امري .

مي وهي تمسك رجله بدموع وتوسل /ابوس ايدك ي جاااسر ابوس ايدك ارحمني وامسح الفيديو وكفايه شرفي الي ضيعته .

جاااسر بحده وغضب /دلوقتي عيزاني ارحمك وانتوا مرحومتهاش ليه لما اترجاتكم ترحموها وخلتوها تولع في نفسها شوفتي الظلم طعمه وحش وصعب ازي بس انا بقا مش هرحمك الفيديو ده هيفضل معايا علشان أزل فيكي براحتك .

مي بدموع وصراخ /اوعا تلومني انا ي جاسر علي اي حاجه حصلت روح لوم رشا هانم وأحمد بيه الي اتجوزها وهي عندها 18 سنه وفضل طول عمره شايفها طفلته وبنته لحد دلوقتي ونسي أنه خلف طفله تانيه في الوسط طفله محتاجه حب واهتمام لكن لا كل همه امي وبس وانا كاني مش موجوده هوا .

جاااسر بحده /اوعي تفتكري أن فيه حاجه هتقوليها هتشفعلك فيه ناس بيتربوا في الشارع من غير أهل وعمرهم ميعملوا الي انتي بتعمليه انا هسيبك تعيشي نفس المراره ي مي .

ليسير جاسر الي الخارج لترتمي أرضا بدموع وصراخ وندم ...

****************.
في سياره جاسر ..

كان ماشي بشرود وقطعه مكالمه تليفون من اللواء محمد ليخبره باصابه يوسف في أحدا الكمائن ليسرع إليه جاسر بفزع وخوف .

*****************.
في جناح فارس ومهره ..

كانت قاعده مهره وعلي وشها اجمل ابتسامه ليجلس بجانبها فارس بابتسامه.

/ممكن اعرف مهرتي مبسوطه اوي كده ليه.

مهره بابتسامه/مبسوطه لاني اطمنت علي واحد من عيالي عقبال التاني .

فارس باستغراب /قصدك ايه مش فاهمك .

مهره بابتسامه/فريد بيحب واخيرا لاقا الي تعوضه والي يحبها بجد انا سمعته وهو بيكلمها ومتاكده أنه هيجلنا نطلبهاله .

فريد بابتسامه بعد ما استأذن /مساء الخير علي احلا اب وام في الدنيا كلها كنت عايز اتكلم معاكم في موضوع .

مهره بابتسامه/شوفت ي فارس مش قولتلك علي فكره انا عارفه ايه هو الموضوع البنت الصحفيه الي بتكلمها ليل ونهار مش كده .

فريد وهو يحتضن مهره بغمزه /ايه ده ده انتي طلعتي مش سهله ي مهرتي .

فارس وهو بياخدها من حضنه بغيظ وغيره /نزل ايدك عنها يالا وبعدين دي مهرتي انا ي روح امك .

فريد وهو بيرفع أيده باستسلام/أمرك ي كبير بس كنت عايز نروح نتقدملها بكره لو ينفع .

فارس بابتسامه/الف مبروك ي قلب ابوك بكره نروحلها احنا عندنا أغلا منك انت واخوك .

فريد وهو يقبل يدهم بابتسامه/ربنا يخليكم ليا ي يارب .

********************.
في شقه رشا ..
في غرفه مي ..

كانت خارجه من الحمام بتعب شديد ورن تليفونها وكانت منه ردت عليها بدموع ووجع.

/ايوه منه .

منه بابتسامه وهي ببتمنا تسمع الي عوزاه /ها خلاص دمرنا جاسر .

مي بدموع وحسره /انا الي ادمرت وانتهيت ي منه جاسر قضا عليا ضيع شرفي وخلاني مبقتش نافعه لاي حاجه خالص احنا الي خسرنا ي منه بس الي انا خسرته كبير اوي اوي اقفلي انا مش عايزه اتكلم .

لتغلق الخط لتجلس علي السرير بتعب ووجع شديد وصراخ يصم الاذان..

*******************.
في المستشفي ..
في غرفه محمد ...

يوسف وهو بيتكلم بصعوبه مع جاسر الي طلب بالاسم أنه يشوفه .

جاسر بوجع وحزن /يوسف بطل كلام علشان خاطري أن شاء الله هتبقا زي الفل .

يوسف بتعب شديد/جاسر اسمعني كويس اوي انت اخويا الي امي مخلفتوش علشان كده محدش غيرك هامنه علي اختي ساره ي جاسر ملهاش حد لو جرالي حاجه اعممامي هياخدوها يبهدلوها وحياه أغلا حاجه عندك ي جاسر متتخلا عنها خودها معاكم في وسطيكم أن شاء الله حتي خدامه عندكم .

جاسر بدموع ووجع/متقولش كده ي يوسف ان شاء الله انت هتبقا كويس وزي الفل .

يوسف وهو يتلقط أنفاسه الاخيره /ساره ي جاسر ساره .

ليتوفا يوسف ليبكي جاسر عليه بحزن شديد لكنه يتوعد بتنفيذ وصيته مهما كان .

******************.
تاني يوم بعد ما يوسف أدفن جاسر راح شقه ساره بس وهو طالع علي السلم فتلك العماره المتهالكة سمع صوت .

داخل الشقه ..

كان عمها يمسكها بغضب شديد.

/تقعدي هنا فين ي روح امك اخوك خلاص مات وادفن انتي هترجعي معانا البيت تقعدي هنا فين معندناش بنات تقعد لحالها .

ساره بدموع وتوسل /ابوس يدك يا عمي سبني ابوس ايدك انا مش عايزه اروح بست العائله .

عمها وهو يمسكها من شعرها بحده /طبعا ي روح امك عايزه تفضلي هنا تتدوري علي حل شعرك مش كده ده انا هخدك علشان اربيكي انا عارف ان اخوكي كان مدلعك دلع ماسخ بس انا مش هسيبك لحد ماتفجري وتجبلنا العار .

جاسر بحده وغضب /اخررس قطع لسانك كلمه كمان وهرميك في القسم .

عمها بحده وغيظ /انت مين ي جدع انت وايه الي دخلك الشقه كده .

جاسر بحده /انا اخو يوسف الله يرحمه مش بس صاحبه وساره مش هتروح معاكم في أي حته .

عمها بحده /وانت بتتكلم كده بصفاتك ايه أن شاء الله احنا معندناش حريم يقعدوا لحالهم اخوها مات ملهاش قعاد هنه .

جاسر وهو يمسك هاتفه ليتصل ب فريد .

/ايوه ي فريد عدي هات عمر من الاداره وهات مأذون وتعالا علي العنوان الي هبعتهولك لما تيجي هتعرف ي فريد سلام .

عمها بصدمه وحده /انت بتعمل ايه عاد .

جاسر بثقه وثبات/مش هي المفروض انها متقعدش هنا لوحدها حالا هكتب عليها وهتبقا مرائتي علي سنه الله ورسوله وهتقعد معايا في بيتي ....يتتتتتبع


تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close