رواية بنت الشيطان الفصل الثامن عشر 18 بقلم رحمة نبيل
الفصل الثامن عشر
دخلت ميار المنزل وهي غاضبه جدا وجدت والدها يجلس وينظر لها باستمتاع شديد
ميار بهياج / طبعا عاجبك اللي بيحصل ما انت مش بطيقني
نظر لها حسن باستنكار /انا مش طايقك ده انا فحت في الصخر عشان اعيشك عيشه كويسه اتبهدلت واتغربت عشانك واخرتها
أشار للمنزل حوله / بصي كده حواليكي رجعنا لاصلنا فعلا كل واحد واصله انا من بكر هروح اسحب القرشين اللي باقيين في البنك وافتح بيهم اي مشروع عشان نعرف ناكل
ثم تركها وذهب لغرفته في المنزل نظرت ميار حولها بغضب العالم ومازالت في نفسها تنسب ماحدث لنور وانها السبب وراء اي شئ يحدث لها
ميار يغضب / ماشي يانور انا هوريكي
...................
عانق مالك سراج بشده / هتوحشني اوي
سراج / خلاص بقي ياعم بدل تطلع في دماغي واجي معاك
مالك بغمزه / طب وحبيبه القلب تسيبها لمين
ضحك سراج / عندك حق دي بالذات لو سبتها هرجع الاقيها مدمره الدنيا
مالك بنظره غامضه / متنساش اللي قولتلك عليه
سراج /متقلقش كل حاجه هتم كأنك موجود
نظر سراج لخلف مالك وجد نور تحاول أن تحمل الحقيبه بصعوبه ضحك عليها سراج
نظر مالك لما يضحك عليه وجد صغيرته تحاول حمل الحقيبه بصعوبه
ابتسم عليها ثم اقترب منها واخذ منها الحقيبه ثم اخذ يدها ونظر لسراج / سلام ياصاحبي
نور بدراميه / سلام سلام ياصاحبي سلام سلام ياصاحبي
سراج / ماخلاص ياعم عادل امام يلا هوونا بقي الواحد عايز يعيش يومين براحته الله يكون في عونك يا أسد هيبقي عندك بلوتين بدل واحده
نور بتعجب /مين أسد ده
مالك بسخريه / لا وانت الصادق الله يكون في عونك يامالك هيبقي عندك تلات بلاوي أسد لوحده بلوه
نظر مالك لنور /قريب هتعرفي مين هو أسد يلا بقي نمشي
هزت نور رأسها بإيجاب وذهبت معه للسياره وانطلقوا للمطار وهنا تبدأ قصتنا
#بنت_الشيطان
........................
استيقظ عمر و خرج وجد سمر وجنه يجلسن ويضحكن بشده
ع
مر وهو يفرك في عينه / صباح الفل يا عسلات انتم
سمر / صباحك مانجه ياعموري
جنه / صباح النور
عمر وهو يقبل رأس سمر ثم ذهب وقبل خد جنه / ها بقي بتضحكوا علي ايه
جنه بخجل بسبب قبلته لها / دي سمر كانت بتحكي علي رحلتها امبارح
سمر بضحك / ماشوفتش الأطفال عملوا ايه ياعمر هموت كل ما افتكر
عمر /حصل ايه احكي يا شهرزادوصل مالك ونور للمطار
مالك وهو ينظر لنور /باقي تلت ساعه علي الطياره هدخل الحمام واجعلك
ثم نظر لها بتحذير متتحركيش من مكانك يانور سامعه
نور وهي تهز رأسها / حاضر مش هتحرك ابدا
مالك وهو ينظر لها بشك / تمام عشر دقايق وراجع
ذهب مالك الحمام بينما جلست نور وهي تنظر حولها بملل حتي رأت طفل صغير يسير ويقع فهو مازال لا يستطيع المشي جيدا كان الطفل يبكي ذهبت اليه نور وحملته بسرعه قبل أن يسقط مجددا أخذته نور وأخذت تلعب في خدوده الممتلئه / حبيبي انت قموره رايح فين كده
اخذ الطفل يتمتم بكلام غير مفهوم وهو يلعب في شعر نور
نور بضحك / بس شكلك كده تايهه تيجي ندور علي ماما
نظر لها الطفل ببراءه وقال بصوت طفولي / ماما
نوى وهي تقبله / اه ياقلبي ماما
أخذته نور وذهبت معه للبحث عن والدته
عاد مالك وجد الحقائب فقط نظر لها بغيظ والله كنت حاسس ماشي يانور اما علمتك الأدب مبقاش الشيطان
وذهب للبحث عن نور
ونور مازالت تحمل الطفل وتلعب معه وهي تبحث عن والدته / مش لاقيه ماما ياصغنون نعمل ايه دلوقتى اخدك معايا
الطفل وهو ينظر بعيدا وينادي / ماما
نظرت نور لما ينظر له وجدت امرأه ورجل يلتفتون في المكان عندما سمعوا صوت الصغير توقفوا نظرت نور لهم وجدت امرأه جميله ورجل يبدو عليه الجديه والغموض اقتربت منها المرأه بسرعه وهي تصرخ باسمه /دانيال
نظرت لها نور ببسمه ومدت يدها بالطفل
اقترب والد لطفل بهدوء وبرود وكٱن الأمر طبيعي ان يفقد طفله
والدته الصبي / كده ياداني تخوف ماما عليك ياقلبي
داني ببراءه / ماما
المرأه وهي تقبله / قلب ماما
الرجل / خلاص ياماريا يلا عشان اتٱخرنا
ماريا بغضب / كله بسببك انت كنت هخسر ابني يا مارك
مارك بملل / واديه متهبب محصلوش حاجه ممكن نمشي
ثم نظر لنور نظره شملتها بخبث نظرت هي له بقرف وجدت من يضع يده علي كتفها نظرت وجدت شاب غريب نظرت له بتعجب فغمز هو لها
فتحت عينها بتعجب وهمست / شيطان
ابتسم هو لها فقد ذهب ليتنكر حتي لايعلم احد هويته
مارك وهو يجذب زوجته بحده / يلا خلينا نمشي
واخذ زوجته وذهب وهو يصرخ بحده
نور وهي تنظر لاثر مارك بغيظ/ شخص عديم الاحساس
مالك وهو يجذبها من اذنها / انا قلت ايه قبل ما امشي
نور وهي تمسك اذنها بألم / اي اي خلاص البيبي كان تايه وكنا بندور علي مامته مالك
وهو يجذبها ناحيه أغراضهم / مش هتهدي غير لما تتخطفي
نور بسخط / متعوده يابنى ده انا بقيت خبيره
نظر لها بضحكه خفيفه وضربها علي جبينها باصبعها / ابنك
نور ببسمه وهي تنظر له وهو يحمل الحقائب / اها ابنى
حمل مالك الحقيبه وهو ينظر لها ببسمه عاشقه يرفض الاعتراف بعشقه / وانتي بنتي يانور
ثم اقترب من اذنها / بنت الشيطان
........................
طرقت ساره الباب
مازن / اتفضل
دخلت ساره وهي تنظر في الأرض بخجل وقالت دون مقدمات / موافقه
نظر لها بتعجب وحاول ان يستفزها اكثر فهو يستمتع باغضابها / موافقه على ايه بالضبط
ساره وهي تفرك يدها / علي عرضك مش انت طلبت تتجوزني وقلتلك هفكر انا اهو بقولك موافقتي
مازن ببسمه / وانا عارف انك بتتكلمى علي الجواز بس بحب اشوفك متوتره
نظرت له ساره بغيظ وكانت سترحل ولكنه جذبها من زراعها له / ممكن نتكلم شويه
نظرت ساره وجدت عينه منتظره اجابته / تمام
مازن /تمام بعد الشغل ممكن نروح نتغدي في اي مكان مع بعض ونتكلم
ساره /بإذن الله عن اذنك
مازن وهو ينظر لها بشرود / ياتري نهايه الحكايه ايه ياسارهصعدت نور الطائره وهي تتمسك في مالك بشده
وضع مالك يده علي كتفها وجذب رأسها اليه وجعلها تدفنها في رقبته
جاءت المضيفه
وهي تنظر لمالك باعحاب كل هذا وهو متنكر ماذا اذا خلع تنكره
المضيفه بسماجه / مينفعش يافندم لو سمحت خليها تحط الحزام
تمسكت نور في مالك اكثر ودفنت وجهها اكثر
مالك وهو ينظر ببرود / معلش انا مستريح كده
المضيفه وهي تزفر بضيق / بس يافندم مين...
نظر لها مالك نظره محذره / معلشي اتفضلي هي مستريحه وانا مستريح ونا اظنش الطياره هتقع عشان هي في حضني ولو علي الحزام اللي مزعلك هتحطه تمام كده
المضيفه / انا بتكلم ان حضرتك ممكن تقع
مالك / انا حاطط حزامي ومسكها كويس متقلقيش انتي واتفضلي
نظرت له بغيظ شديد ثم رحلت
مازالت نور متشبثه فيه وهي تستنشق رائحته المسكره لها شعر هو بها وابتسم ووضع رأسها علي رأسها وضمها بقوه اكثر
واغمض عينيه ينعم بقربها
..........................
كان حميد يجلس في مكتبه وهو ينظر بضحكه مختله للكاميرات المراقبه التي تظهر امامه مكتب عمر نظر بخبث للمكتب
حميد / بقي كده يا عمر وانا اللي كنت بفكر اخليك مكاني عايز توقعني بس معلش هصبر عليك لغايه ما اعرف اخرك ووقتها
ضحك ضحكه شريره وهو ينظر لعمر
في مكتب عمر كان يحدث محمد غافلا عن الكاميرات التي وضعها حميد مؤخرا لمراقبته
محمد / طب وناوي تعمل ايه
عمر / هحاول اوقعه بس اهم حاجه ه....
قطع كلامه اتصال هاتفه نظر له واجاب
عمر / الو يا منذر
.......
الحمدلله ها طمني
........
عمر بلهفه / بجد مين يامنذر
.........
عمر بصدمه / مين
............................
كان مازن يجلس بعد أن انتهي من الفحوصات علي المرضي كان يفكر في علاقته مع ساره وهل سيأتي يوم ويحبها لا ينكر انه معجب بها ولكن هذا غير كافي سوف يحاول ان يتقرب منها اكثر
سمع طرق الباب
مازن بهدوء / اتفضل
دخل عليه عمر
نهض مازن بابتسامه / بشمهندس عمر اخبارك
عمر وهو يصافحه ببسمه ودوده فهو تعرف عليه يوم كان وكيل جنن في زواجه ولم يكن يعرف انه وكيلها حقيقة
مازن وهو يشير المقعد / اتفضل تشرب ايه
عمر / لا شكرا ليك انا بس جاى في موضوع مهم
مازن بتعجب كبير / موضوع ايه ده
عمر وهو ينظر له بدقه / جنه احمد الشريف
هل تعرف شعور ان يفرغ الهواء من حولك او ان تتوقف الأصوات حولك او ان تتوقف دقات قلبك هذا بالتحديد ما شعر به مازن بسبب ذكر عمر لاخته
مازن وهو لا يستطيع أن يتمالك نفسه / ججججنه اختي انت تعرفها منين
عمر وهو ينظر له بشفقه / جنه اخت حضرتك هي جنه زوجتي
...................
وصلت الطائره للأراضي إيطاليا
هبط منها مالك وهو يضم اليه نور يتملك مجنون
نور وهي تنظر حولها بانبهار / وااااااو اول مره اخرج بره مصر
ابتسم مالك وقال بحنان / ومش هتبقي الاخيره بإذن الله
ابتسمت له نور بسعاده كبيره
وذهبوا لسياره اجري
اعطي مالك العنوان للسياره وانطلقت السياره تشق اراضي إيطاليا تحت نظرات نور المعجبه بها
نور وهو تمسك يد مالك بشده وتشير له لينظر للمباني شعر مالك انها ابنته حقا وليس حديثا لا يعرف الشعور بالتملك تجاهها يتغلغل بداخله تملك مجنون ولكن ليس بالغريب عليه فهو مجنون بكل شئ يخصه
وصلت السياره لفيلا اقل ما يقال عنها ساحره
هبط مالك واخذ حقيبته وحقيبه نور وتقدم للداخل حتي وصل البوابه
فتحت له سومار الخادمه الخاصه بالقصر
سومار / نعم يا سيدي كيف اخدمك
مالك/ انه انا ياسومار
سومار باحترام / اووه سيد مالك اسفه لم اعرفك يا سيدي تفضل تفضل ادخل مالك الحقائب
ونظر لنور التي مازالت لا تستوعب شئ جذبها لاحضانه وملس علي خدها بحنان نظرت له سومار بصدمه ماهذا الشيطان يتعامل بحنان مع احد غير إخوته
مالك لسومار / أين أسد
سومار باحترام / سيد أسد ذهب لعمله وسيده زينه تجلس مع سيد ادم في الحديقه الخلفيه
مالك وهو يجذب نور ويتوجه للحديقة الخلفيه / حسنا سومار شكرا لكي عودي للعمل
قبل أن يذهب مالك لزينه ذهب وخلع تنكره وعاد مره ثانيه لنور التي مازالت تنظر له بجهل
تقدم مالك مع نور للحديقه الخلفيه وجد اخته تنظر بتذمر لادم
ادم بهدوء / هيا يا صغيره لاداعي للتذمر لقد اتفقنا سابقا ان تقولي لي كل شئ
زينه /انا لست مريضه يا ادم
ادم وهو ينظر لها بحنان / نعم ياقطتي / انتي لستي مريضه اعرف ولكن فقط ساعديني حتي تكونين افضل فتاه فى هذا العالم
نظرت له زينه بضحكه كطفله تمت مكافأتها
سمعت صوت من خلفها يقول / نعم قطتي هي أفضل فتاه في العالم كله
ثم نظر لنور خلفه وغمز / بعدك
نظرت له نور بخجل
نظرت زينه لمالك وصرخت بفرحه / مااااااالك
ركضت له وعانقته بشده / اه وحشتني يا مالك اوي
مالك، هو يضمها اكثر / وانتي اكثر ياقطتي
نظرت لهم نور بشراسه كيف يعانقها هكذا لاحظ مالك نظراتها لزينه فابتسم بحب ومد يده لنور اقتربت نور وامسكت يده أخذها مالك وضمها اليه من ناحيه وزينه من الناحيه الاخري
مالك وهو ينظر لهم ولملامحهم المتعجبه لما يحدث / اعرفكم على بعض قبل ما تقتلوا بعض
نور تبقي زوجتي وزينه تبقي اختي يانور
نظرت نور وزينه كلا منهم للاخري بتعجب كبير نور تفكر هل يملك مالك اخت كيف وهي لم تسمعه ابدا يتحدث عنها
وزينه تنظر لنور بصدمه هل تزوج مالك الذي يكره النساء اكثر شئ
مالك وهو يضحك من ملامحهم / ايه مش هترحبوا ببعض
كانت نور اول من خرجت من صدمتها واقتربت من زينه ومدت يدها / ازيك انا نور زوجه مالك
نظرت له زينه نظره غامضه ودارت حول نور وهي تنظر لها بتقييم / اممممم مش بطاله بس قصيره شويه
ابتسم مالك علي اخته
زينه وهي تنظر لنور وتضع يدها في يد نور / اهلا يا استاذه نور انا زينه وابقي اخت مالك وعمتك الحربايه فخافي مني بقي
نظرت نور لها بتعجب وفجأه وجدت زينه تعانقها بشده / اخيرا هيبقي في بنت في العيله دي معايا زهقت من البيت الذكوري ده
نظرت لها نور بفرحه لتقبلها بسرعه
نظرت زينه لمالك ببسمه جميله / مراتك جميله يامالك وشكلها كيوت اوي
مالك /كنت متٱكد انكم هتحبوا بعض
ثم قال بسخريه / غير انكم انتم الاتنين في المشاكل حدث ولا حرج
نظرت نور وزينه له بتذمر
مالك بضحكه عليهم / خلاص بلاش لويه البوز دي يلا عشان انا هموت من الجوع
نظر مالك لادم لأول مره منذ قدومه / مرحبا ادم كيف حالك
ادم بمزاح / واخيرا يارجل تذكرت وجودك لقد شعرت انني غير موجود
مالك / انت تعرفني عندما اري زينه انسي كل شئ
ادم ببسمه / لاعليك يارجل الحمدلله وصولك بخيير
مالك بهدوء / شكرا لك
سومار / الطعام جاهز ياسيدي
مالك / حسنا لنذهب جميعا
اخذ مالك يد نور وذهبوا لتناول الطعام تحت مشاكسات نور وزينه اللتان شعرنا انهما حقا متشابهتين جدا مع بعضهم
بعد الانتهاء من لعام اخذ مالم نور وصعد لغرفته ليرتاح قليلا دخل وهو يمسك بيد نور ثم أشار لباب صغير في غرفته / ده باب بيوصل لاوضه تانيه صغيره عشان تاخدي راحتك والاوضه دي ليها باب خارجي برضو
نظرت نور له بامتنان فهي كانت تفكر كيف ستخبره انها تخجل ان تظل معه بنفس الغرفه
ذهب مالك للحمام وتركها تستكشف الغرفه ذهبت نور لغرفتها الملحقه بغرفه مالك وبدلت ثيابها ووضعت راسها علي الوساده ولم تشعر بشئ سوي بالنوم الذي يحيط بها أيضا مالك نام من كثره التعب
دخل أسد للمنزل وجد كالعاده زينه تشاهد التلفاز /يا هلا وغلا بحبيبه قلبي
نظرت له زينه / ابو الأسود اخبارك يابو كنت فين ده الكبير وصل بقاله فتره
أسد بتعجب /مالك جه
زينه وهي تنهض وتفرك عينها بنعاس / اها جه من خمس ساعات
أسد/ خلاص انا هشوفه بكره كده فيه اكل ايه اصل محسوبك واقع من الجوع
زينه وهي تشير للمطبخ عندك بقيت الغدا هنا يلا هطلع انام تصبح علي خير
أسد وهو يقبل خدها وانتي من اهله
دخل أسد للمطبخ ووضع الطعام ليأكل
استيقظت نور وشعرت بالظمٱ نظرت فلم تجد ماء بجانبها فقررت ان تنزل لتشرب من الأسفل ذهبت تجاه الباب المشترك ولكنها عادت مره اخري لم ترد ان تزعحه فخرجت من الباب الاخر هبطت للاسفل ودخلت المطبخ وضعت ماء وشربت وسمعت صوت من خلفها يقول / هاي
نظرت خلفها بفزع وجدته يبتسم لها بدفئ
نور وهي تنظر له بغيظ /حرام عليك يا مالك كان قلبي هيقف
نظر لها بحاجب مرفوع / ليه بس كده ياكبير انتي بتتفزعي بسرعه
نور بتعجب / كبير!! اه بتفزع بسرعه
هبط هو من علي الطاوله وهو يأكل الشيبس ومده لها / تاكلي
نظرت له ببسمه / شكرا ليك
هو / العفو علي ايه
سمعت نور من خلفها صوت / نور انتي صحيتي امتي
نظرت نور وفتحت فمها من الصدمه / انت انت هو انت انت هو اتنين
أسد وهو يأكل الشيبس بتعجب / مالها مراتك يا مالك
نظرت له نور وصرخت / يا مامااااااااا
نظر لها أسد بصدمه ثم نظر لمالك / يخربيتك انت مقولتلهاش ولا ايه
مالك وهو يغلق اذنه من صوتها / ماجاتش فرصه
نور وهي تكاد تبكي / أعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق يا رب احفظني
نظرت نور أمامها وهي تري نسخه طبق الأصل من مالك
مالك وهو يحاول الاقتراب منها ليهدأها / اهدي بس يا نور
نور بصراخ / متقربش طلعت ملبوس انا والله قلت انك مش طبيعي الشيطان مطلعش لقب ده طلع حقيقي
انفجر أسد في الضحك علي شكلها / يا ختي دي طلعت اهبل من زينه بكتير ياااه ياجدع هتسلي بيهم اوي
نظر له مالك نظره مرعبه
أسد وهو يٱكل الشيبس / في ايه بتبص كده ليه
مالك لنور متجاهلا أسد / اهدي يانور وانا افهمك
نور وهي تنظر لهم بصدمه / انتم ازاي اتنين
أسد بمرح كعادته التي تختلف عن مالك تماما / اصل احنا توينز يا كبير
نظرت لهم نور بصدمه / توينز
أسد وهو مازال يأكل بكل مرح / بالضبط بس انا الكبير خلي بالك اه معلش ومسيطر كمان
نظر له مالك بحاجب مرفوع
أسد مصححا / الا علي مالك
مالك وهو يقترب منها / ماجتش فرصه يانور اني ابلغك اني ليا توأم
ثم أشار لاسد /ده أسد اخويا وتوأمي