رواية بنت الصعيد الفصل الخامس عشر 15 والاخير بقلم رنا احمد
بنت الصعيد .
رنا احمد عماد
الخاتمه ...
في جناح ملك وفهد ..
كان واخدها فهد في حضنه وهو فرحان أن اخيرا فارس وحياه اتصالحوا وفرح اكتر بخبر الحفيد فجاه ملك باسته في خده ب عشق .
/روح قلبي بتفكر في ايه.
فهد حضنها جامد وباس رأسها /بفكر في كل الي فات ي روحي بحمد الله....انك في حضني وولادنا حوالينا وبخير.
ملك وهي بتبصله بعشق /بحبك ي فهد بحبك .
فهد بابتسامه عاشقه/وانا بموت فيكي يا قلبي.
.
في فيلا مراد ....
كانت واقفه رقيه في جناحهم وهي لابسه فستان جميل جدا قرب منها مراد وهو بيحضنها بسعاده..
/ايه الحلاوه دي هي ليلتنا عنب باذن الله.
ضحكت رقيه بدلع /روح قلب رقيه من جوه احلا ليليه ل حبيبي النهارده فرحانه أوووي ي حبيبي حياه والحمد لله رجعت ل فارس وبقوا سمنه علي عسل...وأدهم كمان هو وجميله الحمد لله عيالنا بقوا بخير .
حضنها مراد بعشق /الحمد لله ي روحي.
صباحا.
علي مائده الطعام...
كانوا قاعدين كلهم بيتكلموا بفرحه وسعاده .
فهد بابتسامه /كلي يا حياه أنا عايز حفيدي يطبع ماسك نفسه كده ..
فارس اتكلم بحب /متقلقش ي بابا أنا واخد بالي منها دي روحي من جوه .
جميله بشقاوه /ايوه ايوه ي عم ماشيه معاكي ي حياه فارس بقا كاظم الساهر.
حياه بصتلها بخبث /طب بلاش انتي ما ادهم خلاص قرر يسيب الغناء علشان خاطر عيونك والحب ولع في الدره .
جميله وهي فرحانه اووي/الحمد لله..أن ربنا هداه ليا ربنا يكرمنا ياررب .
رحمه بابتسامه/الف مبروك ي جميله ربنا يسعدكم يارب .
جاسم بابتسامه/صباح الورد كويس أن كلكم متجمعين عندي ليكم خبر حلو اووووي أنا هاخطب كريمه .
كانت كريمه ماسكه أيده وهي مرتبكه جدا ومكسوفه خايفه من رفضهم بس اتفاجات بترحيبهم .
ملك وهي مبتسمه/الف مبروك ي ولاد اخيرا ي جاسم لقيت الحب الي يحلي ايامك الف مبروك ي كريمه بنتي .
فهد بابتسامه/الف مبروك ي جاسم ي ابني خود بالك من كريمه اوعا تفتكر أنها وحيده دي بنت عارف لو زعلتها هاخد حقها منك .
جاسم بابتسامه/ماشاء الله ماشيه معاكي فهد باشا بنفسه واقف في صفك .
بسمه وهي بتفرك ايديها بارتباك /الف مبروك ي جاسم مبروك ي كريمه .
جاسم وهو بيبصلها بضيق /الله يبارك ..
لينظروا الي بعض نظرات تحمل الكثير..
فلاش باك....
في جناح جاسم ....
كان قاعد فرحان ومبسوط بأنه خلاص وقع واخيرا في العشق فجاه خبطت بسمه ودخل وهي بتمثل الحزن والضيق .
/جاسم بقلق شديد/مالك ي بسمه فيه ايه.
بسمه بحزن مصتنع /جاسم أنا عيزاك تقف جنبي أنا مريضه بالسرطان ي جاسم حالتي متاخره الدكاتره قالوا بالكثير سنه .
جاسم أنصدم/ايه بتقويلي ايه.
بسمه مسكت أيده وهي بتبصله بخبث/الي سمعته ي جاسم كان نفسي احقق حلمي الوحيد امنيتي الوحيده اني اتجوزك ي جاسم بحبك ي جاسم بحبك اوووي كان نفسي اعيش لحد ماكون معاك انت ي جاسم عن اذنك .
جرت بسمه وهي متاكده أنها نفذت مخططها وفعلا نجحت فيه اتكلم وهو حزين جدا .
/اه ي كريمه سمحيني ي حبيتي ...سمحيني بس لازم اعمل كده لازم افرحها في اخر أيامها .
راح لاوضتها بس أنصدم ووقف مكانه لما سمع كلامها ..
كانت ماسكه التليفون وهي بتكلم صاحبتها وبتتضحك .
/ههههه حبيتي ي شيري طلعتي معلمه بلع للطعم وصدق ودلوقتي يجري عليا ويقولي هتجوزك هههه طبعا علشان ي عيشني اخر يومين ويسيب حته البت الخدامه .
فجاه دخل جاسم بعصبية وهو مش مصدق أنها قدرت تالف قصه زي دي .
/انتي ايه ي شيخه شيطانه ...معقول ده انا صدقتك ...وكنت هتجوزك معقول تعملي كده انتي ...أنا مش عايز اشوفك في وشي تاني واوعي تقويلي ..انك بتحبيني انتي الي زيك مستحيل يعرف يحب .
باك .....
كريمه وهي ماسكه ايد جاسم بابتسامه وعشق .
/أنا المهم عندي اني اعيش في وسطيكم ده كفايه عليا اووووي .
ادهم دخل بابتسامه /صباح الورد علي اجمل عائله في الدنيا .
جميله بابتسامه وعشق /صباح الورد ي روحي. .
فهد بابتسامه/طب جهزه نفسكم فرحكم انتوا جاسم وكريمه هيكون أخر الاسبوع في اكبر قاعه في القاهره كلها .
ليبتسموا الجميع بسعاده وعشق ليحتضن فهد معشوقته ملك بسعاده فقد اجتمعوا الجميع مع بعضهم بعشق ....
بنت الصعيد .
رنا احمد عماد
رنا احمد عماد
الخاتمه ...
في جناح ملك وفهد ..
كان واخدها فهد في حضنه وهو فرحان أن اخيرا فارس وحياه اتصالحوا وفرح اكتر بخبر الحفيد فجاه ملك باسته في خده ب عشق .
/روح قلبي بتفكر في ايه.
فهد حضنها جامد وباس رأسها /بفكر في كل الي فات ي روحي بحمد الله....انك في حضني وولادنا حوالينا وبخير.
ملك وهي بتبصله بعشق /بحبك ي فهد بحبك .
فهد بابتسامه عاشقه/وانا بموت فيكي يا قلبي.
.
في فيلا مراد ....
كانت واقفه رقيه في جناحهم وهي لابسه فستان جميل جدا قرب منها مراد وهو بيحضنها بسعاده..
/ايه الحلاوه دي هي ليلتنا عنب باذن الله.
ضحكت رقيه بدلع /روح قلب رقيه من جوه احلا ليليه ل حبيبي النهارده فرحانه أوووي ي حبيبي حياه والحمد لله رجعت ل فارس وبقوا سمنه علي عسل...وأدهم كمان هو وجميله الحمد لله عيالنا بقوا بخير .
حضنها مراد بعشق /الحمد لله ي روحي.
صباحا.
علي مائده الطعام...
كانوا قاعدين كلهم بيتكلموا بفرحه وسعاده .
فهد بابتسامه /كلي يا حياه أنا عايز حفيدي يطبع ماسك نفسه كده ..
فارس اتكلم بحب /متقلقش ي بابا أنا واخد بالي منها دي روحي من جوه .
جميله بشقاوه /ايوه ايوه ي عم ماشيه معاكي ي حياه فارس بقا كاظم الساهر.
حياه بصتلها بخبث /طب بلاش انتي ما ادهم خلاص قرر يسيب الغناء علشان خاطر عيونك والحب ولع في الدره .
جميله وهي فرحانه اووي/الحمد لله..أن ربنا هداه ليا ربنا يكرمنا ياررب .
رحمه بابتسامه/الف مبروك ي جميله ربنا يسعدكم يارب .
جاسم بابتسامه/صباح الورد كويس أن كلكم متجمعين عندي ليكم خبر حلو اووووي أنا هاخطب كريمه .
كانت كريمه ماسكه أيده وهي مرتبكه جدا ومكسوفه خايفه من رفضهم بس اتفاجات بترحيبهم .
ملك وهي مبتسمه/الف مبروك ي ولاد اخيرا ي جاسم لقيت الحب الي يحلي ايامك الف مبروك ي كريمه بنتي .
فهد بابتسامه/الف مبروك ي جاسم ي ابني خود بالك من كريمه اوعا تفتكر أنها وحيده دي بنت عارف لو زعلتها هاخد حقها منك .
جاسم بابتسامه/ماشاء الله ماشيه معاكي فهد باشا بنفسه واقف في صفك .
بسمه وهي بتفرك ايديها بارتباك /الف مبروك ي جاسم مبروك ي كريمه .
جاسم وهو بيبصلها بضيق /الله يبارك ..
لينظروا الي بعض نظرات تحمل الكثير..
فلاش باك....
في جناح جاسم ....
كان قاعد فرحان ومبسوط بأنه خلاص وقع واخيرا في العشق فجاه خبطت بسمه ودخل وهي بتمثل الحزن والضيق .
/جاسم بقلق شديد/مالك ي بسمه فيه ايه.
بسمه بحزن مصتنع /جاسم أنا عيزاك تقف جنبي أنا مريضه بالسرطان ي جاسم حالتي متاخره الدكاتره قالوا بالكثير سنه .
جاسم أنصدم/ايه بتقويلي ايه.
بسمه مسكت أيده وهي بتبصله بخبث/الي سمعته ي جاسم كان نفسي احقق حلمي الوحيد امنيتي الوحيده اني اتجوزك ي جاسم بحبك ي جاسم بحبك اوووي كان نفسي اعيش لحد ماكون معاك انت ي جاسم عن اذنك .
جرت بسمه وهي متاكده أنها نفذت مخططها وفعلا نجحت فيه اتكلم وهو حزين جدا .
/اه ي كريمه سمحيني ي حبيتي ...سمحيني بس لازم اعمل كده لازم افرحها في اخر أيامها .
راح لاوضتها بس أنصدم ووقف مكانه لما سمع كلامها ..
كانت ماسكه التليفون وهي بتكلم صاحبتها وبتتضحك .
/ههههه حبيتي ي شيري طلعتي معلمه بلع للطعم وصدق ودلوقتي يجري عليا ويقولي هتجوزك هههه طبعا علشان ي عيشني اخر يومين ويسيب حته البت الخدامه .
فجاه دخل جاسم بعصبية وهو مش مصدق أنها قدرت تالف قصه زي دي .
/انتي ايه ي شيخه شيطانه ...معقول ده انا صدقتك ...وكنت هتجوزك معقول تعملي كده انتي ...أنا مش عايز اشوفك في وشي تاني واوعي تقويلي ..انك بتحبيني انتي الي زيك مستحيل يعرف يحب .
باك .....
كريمه وهي ماسكه ايد جاسم بابتسامه وعشق .
/أنا المهم عندي اني اعيش في وسطيكم ده كفايه عليا اووووي .
ادهم دخل بابتسامه /صباح الورد علي اجمل عائله في الدنيا .
جميله بابتسامه وعشق /صباح الورد ي روحي. .
فهد بابتسامه/طب جهزه نفسكم فرحكم انتوا جاسم وكريمه هيكون أخر الاسبوع في اكبر قاعه في القاهره كلها .
ليبتسموا الجميع بسعاده وعشق ليحتضن فهد معشوقته ملك بسعاده فقد اجتمعوا الجميع مع بعضهم بعشق ....
بنت الصعيد .
رنا احمد عماد