رواية أحببت أرملة الفصل الحادي عشر 11 بقلم حورية مصطفي
صوت رصا"صه استقرت في قلب احدهم..
كان الجميع في حاله صدمه..
جاسر: اليااااس وجري عليه يلحقه قبل ما يقع علي الارض
الياس بنفس متقطع: انا اسف يا صاحبي بس صدقني يا جاسر انا مليش دعوه بكل ده انا كنت معاهم عشان اعرف احمي عيله صاحبي اللي اتق"تل غدر وقدرت اجيب تسجيلات بصوتهم فيها كل اعترافهم هتلقيها في مكتبي
جاسر: اهدا ومش تتكلم نكلم في كل ده بعدين وبصوت عالي اطلبوا الإسعاف..
اللوا سليم بعصبيه:حد يطلب الإسعاف يــــا بها"يم..
_بعد ربع سياره الاسعاف وصلت وتم نقل الياس في المستشفى..
في المستشفي....
جاسر بزعيق: انتم يا بها"يم ياللي هنا
الدكتور بعصبيه: احترم نفسك يا استاذ انت في مستشفي محترمه واللي بتعمله ده مينفعش
جاسر بغضب:نعم يا روح امك انت لسه هتلك اتفضل اتزفت شوف حالته اي وامسكه من قميصه وقسم بالله لو حصله حاجه هتكون رو"حك هي التمن
الدكتور بتوتر بعض الشي: انت مين عشان تهددني كده
جاسر بعصبيه: انا المقدم جاسر وصاحب المخروبه دي
الدكتور بخوف: متقلقيش يا باشا هيكون بخير واكمل جهزوا اوضه العمليات بسرعه
وبالفعل تم تجهيز غرفه العمليات ونقل اليها
وبعد ما يقارب ال7 ساعات كان الجميع يقف امام غرفه العمليات في حاله توتر وخوف علي الياس..
_بعد مرور دقايق قليله خرج الطبيب المشرف علي حاله الياس من غرفه العمليات..
الطبيب بجديه وخوف من جاسر وعصبيته: العمليه نجحت ولازم يمر «24 ساعه»علي خير.. وهو دلوقتي هيتنقل غرفه العيانه..
اللوا سليم بهدوء: تمام شكرا يــــا دكتور..
الطبيب بابتسامة: مفيش داعي للشكر يـــــا فندم ده واجبي..
فين نجمه يــــا جاسر..
جاسر بصدمه: حوريه انتي عرفتي ازاي اننا في المستشفى..
اللوا سليم بحزن: انا يـــــا جاسر اللي اتصلت عليها عشان تاخد بالها من نجمه..
جاسر بهدوء: تمام يـــــا فندم..
حوريه بحزن: هي ليه نجمه مش واقفه معاكم..
اللوا سليم بهدوء: متخافيش يـــــا بنتي هي كويسه.. هي بس بترتاح لانها تعبت بسب الحمل..
نجمه كانت نايمه ودموعها بتزل..
حوريه بخوف: نجمه..
الدكتوره بابتسامة: متقلقيش هي كويسه يــــا قمر وحاليا نايمه بسب المنوم.. لان ضغطها كان واطي..
حوريه بدموع: طيب الجنين كويس..
الدكتوره بابتسامة: الجنين ومامته بخير..
حوريه بحزن: طيب مفعول المنوم هينتهي امته..
الدكتوره بابتسامة: علي بكره الصبح ان شاءلله.. وبعدين قالت.. مفيش داعي لـ وجودك هنا ممكن تروحي وتيجي الصبح..
حوريه بابتسامة: لا انا هفضل هنا مش هروح واسيبها..
جاسر من وراها: يلا يـــــا حوريه عشان هتروحي..
حوريه بحزن: انت بتقول ايه يــــا جاسر مستحيل امشي واسيبك..
جاسر بهدوء: اسمعي الكلام يــــا حور وبعدين عشان خالتي فاطمه وتقي مش يقلقوا بسب خروجك من القصر بسرعه..
حوريه بخوف: طيب لما اتصل عليك ابقا رد بسرعه عشان مقلقيش..
جاسر بحب: حاضر..
✰ــــــــــــــــ✰
في صباح يوم جديد..♡
في قصر الكيلاني..♡
فاطمه بدموع: بجد يـــــا حوريه نجمه كويسه ومش فيها حاجه..
حوريه بابتسامة: متقلقيش يــــا خالتو هي كويسه.. انا كنت عندها امبارح وهي كانت نايمه بسب المخد"ر مش اكتر..
تقي بابتسامه حزن: الحمد لله انها بخير..
حوريه بابتسامة: طيب يلا اطلعوا اجهزوا.. انا جهزت ليكي يا خالتو حاجه من هدوم ماما الله يرحمها.. وانتي يـــــا تقي هتلبسي من هدومي..
فاطمه بدموع: طيب يــــا بنتي..
بعد وقت كانت فاطمه و تقي خلصوا لبس.. وروحوا المستشفي..
✰ـــــــــــــــــــ✰
في المستشفى..♥︎"
الدكتور كان بيشوف المؤشرات الحيويه بتاعت الياس..
جاسر بحزن: هو مش المفروض كان يفوق دلوقتي يــــا دكتور..
الدكتور بابتسامة حزن: للأسف سياده المقدم الياس دخل في غيبوبه والله اعلم هيفوق منها امته..
جاسر بعصبيه وصراخ: انت بتقول ايه يــــا حيو"ان..
الدكتور بخوف: صدقني دي حاجه مش بايدي يـــــا سياده المقدم..
اللوا سليم بحزن: اهدي يـــــا جاسر مش كده..
جاسر بعصبيه: اهدي ازاي انت مش سامعه بيقول ايه يــــا سياده اللوا..
اللوا سليم بحزن: سامع يـــــا ابني بس مفيش في ايدينا حاجه نعملها..
الدكتور بخوف: مفيش في ايديكم غير الدعاء.. عن اذنكم..
عند نجمه.. كان الكل عندها مستني انها تفوق..
نجمه بتعب: اه..
فاطمه بدموع: حمدلله علي سلامتك يــــا بنتي..
نجمه بابتسامة: الله يسلمك يـــــا ماما..
حوريه بفرح: الف سلامه عليكي يـــــا نجمه..
نجمه بحب: الله يسلمك يـــــا حور..
تقي كانت واقفه بعيد عنهم ومش بتتكلم..
نجمه بحب: واققه بعيد ليه يـــــا تقي.. مش عاوزه تسلمي عليا..
تقي كانت بتعيط ومش بترد عليها..
نجمه بدموع: تعالي يــــا تقي هنا..
تقي راحت لـ نجمه وقعدت جمبها..
نجمه بدموع حضنتها وقالت: اسفه اني خوفتك عليـا يـــــا روحي..
تقي بدموع: كنت خايفه لاخسرك يـــــا نجمه.. انتي اللي اهتميتي بيا بعد ما اهلنا اتو"فوا..
نجمه بدموع حضنتها ششششش بطلي عياط بقا.. انا كويسه قدامك اهو.. وزي القرده..
صوت خبط علي الباب يليه دخول جاسر واللوا..
جاسر بحزن: حمدلله علي سلامتك يــــا مدام نجمه..
نجمه بابتسامة: الله يسلمك يــــا سياده المقدم..
اللوا سليم بابتسامة: حمدلله علي سلامتك يــــا بنتي..
نجمه بابتسامة: الله يسلمك يــــا سياده اللوا..
نجمه بحزن: المقدم الياس عامل ايه دلوقتي..
جاسر بحزن: دخل في غبيوبه..
فاطمه بحزن: لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم..
نجمه بحزن: ربنا يقومه بالسلامه..
الجميع امن علي دعائها..
نجمه: لو سمحت يا سياده المقدم انا عايزه امشي من هنا لان مش بحب المستشفيات
جاسر بهدوء: تمام تيجي الدكتوره تطمينا علي صحتك وصحه الجنين وتقدري تمشي..
نجمه بهدوء: تمام..
وبعد فتره قليله الباب خبط
جاسر بهدوء: اتفضل..
الدكتوره بابتسامة: اذيك يـــــا مدام نجمه.. اخبارك ايه النهارده..
نجمه بابتسامة: الحمد لله يـــــا دكتوره بخير وشكرا ليكي اوووي..
الدكتوره بابتسامة:علي ايه ده واجبي وعموما تقدري تخرجي دلوقتي لو تحبي..
جاسر بهدوء: طب عن اذنكم هروح اخلص اجراءات الخروج وخرج من الغرفه..
وفعلا جاسر خلص اجراءات الخروج..
بعد مرور 3 شهور..♡
تقي خلصت الثانوي ودخلت كليه هندسه..
في احدي كليات الهندسه..
الدكتور بعصبيه: انتي قومي..
تقي بخوف: انا..
الدكتور باستهزاء: ايووه انتي.. قولي انا كنت بقول ايه دلوقتي..
تقي باحراج: اسفه يـــــا دكتور مخدتش بالي..
الدكتور بغيظ: وانت هتاخدي بالك ازاي وانتي بتتكلمي مع الشاب اللي جمبك والله اعلم كنتوا بتتكلموا في ايه..
تقي بدموع: مسمحلكش تتهمني اهتام زي ده يــــا دكتور..
الدكتور بعصبيه: اتفضلي بره..
تقي بعصبيه: بره بره هو انا خارجه من الجنه.. ده انت دكتور بها"يم اصلا وخرجت بعصبيه..
الدكتور بعصبيه..