رواية بنات الاسد الفصل الثامن 8 بقلم السلطانة نور القمر
#بنات_الأسد
#الفصل_الثامن
في فرنسا
+
( نوران دخلت المكتب ووراها نور وفهد وجيسي وآوس شال نورين وطلع بيها اوضتها)
+
في المكتب
نوران بهدوء : عايزه اسمع بقي اللي حصل في غيابي من اسبوعين
جيسي : انا كنت في تركيا وانتي عارفه حسيت أن فيه حاجه غلط قررت اطمن و اتصلت عليكم ماحدش رد عليا من الحرس أو انتوا أو حتي البرت حسيت أن في حاجه غلط أن عمرها ما علمنا كدا مع بعض و دائما عارفين بنعمل ايه قررت اني اجي فرنسا و نزلت مع اوس وعرفت انكم مختفين من يومين وجيهان أنا كدبت عليها وهي معرفتش حاجه و عملت كأنكم كلمتوها ذي ما بنعمل كل مره لو حد فينا اختفى فتره بس الصراحه جيهان ذي كل مره كانت حاسه بس انا داريت الموضوع و بقيت اعملها معاها كدا وقت لما تكوت عايزه تكلم حد منكم
طلبت من بيتر يدور الي رعد الحديدي فين و عرفت من الرجاله أن لي فرنسا من قبل نزولكم باسبوع
وكمان أنه بيدور علي نورين و مهمل شركته و مخلي كل رجالته بيدوروا علي نورين وانا استغليت الفرصه و كلمت اسر المنشاوي و طلبت منه المساعده و ده اللي حصل في الفتره ديه و اسر ساعدني كتير
نور : طيب ماك عرف حاجه او البرت حصل ليه حاجه
فهد : ماك معرفش حاجه بس اظن انه كلها يومين ويعرف عشان مش هيتخبي عليه اكتر من كدا بالنسبه لألبرت لما نط من العربيه في ناس لقته وهو في المستشفي بياخد علاجه بس هو كويس و كلها فتره و بركه مكانه و عينت بيتر مكانه فتره مؤقته لحد ما يرجع
نور : رعد هو السبب في اللي حصل بس هو ازاي عمل كدا و نورين معانا مش عارفه افهم ده تفكيره ازاي سكتنا أنه بيحب نورين لكن يحاول يقتلنا و هي معانا ده مش اللي مش مفهوم ايه مفهوم الحب عنده ده
نوران ببرود : مين اللي قالك أنه لو عرف أن نورين معانا كان هيعمل كدا لو كان يعرف مش كان فكر حتي في الموضوع واللي يآكد كدا أنه كان بيدور عليها بعد الحادثه ، بس اوعوا يكون الغضنفر عرف ده الاهم حاليا مش رعد
فهد : تقريبا لا لو ماك نفسه الخبر مش وصله ليه اكيد مش هيوصل ليه هناك
نور : الحمد لله ده لو كان عرف كان ولع فينا
جيسي : طب هتعملوا ايه دلوقتي رعد بيلعب و العب طول يا نوران و بقي فيها حياه ناس و انتي شوفتي ده بنفسك
نوران اتنهدت : معاكي حق ، بس كل اللي كنت عملت حسابي أنه يحصل في الاسبوعين دول كل حاجه راحت و الفتره ديه حاليا مش هينفع خالص نعمل اللي اتفقنا عليه
فهد تأفف بنفاذ صبر : نصبر ثاني لحد امتي
نور : فعلا الموضوع طول اوي و زياده عن اللزوم كمان
نوران : صبرنا كتير فاضل القليل اصبروا فتره و نخلص من الكابوس ده و قريب بس لازم نصبر
الثلاثه بصوا لبعض بضيق و ما بين نور و فهد اللي حاسين أن الموضوع زاد عن حده و لازم يتصرفوا و جيسي اللي مع كلام نوران )
جيسي بهدوء : معاكي حق يا نوران بس هنعمل ايه الاول
نوران : حاليا مافيش غير نشوف البرت و هناخده معانا لمصر دلوقتي قبل السفر
جيسي : يلا فاصل ٥٠ دقيقه علي الطياره
( حركت نوران و جيسي و فضل في المكتب نور و فهد اللي بصوا لبعض بقله حيله و لازم يقفوا جنبها في قرارها و فهد تتنهد بيأس و مسك ايد نور و خرج وراهم من المكتب عشان يرحوا المستشفي )
+
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
+
(الشباب سافروا تاني يوم و الكل طلع ينام وسيف مش عارف ينام لبس هدومه نزل الجنينه لقي أمه صاحيه ولبسه شال خفيف
سيف راح من وراها وحضنها و حط رأسه علي كتفه و باس خدها )
سيف بحب : وحشتيني اوي يا هنايا
هنا بفرحه ولفت ليه و حضنته : سيف حبيبي وحشني
سيف : وانتي اكتر يا ماما وحشاني اوي
هنا : انت جيت امتي وكمان اخواتك معاك
سيف : جيت من شويه بس كان الكل نايم وانا مش رضيت اخلي حد يطلع يصحيكي
هنا بحنان : وانتي مش نمت انت كمان ليه
+
(سيف شدها و قعدها علي الارض العشبيه ونام وحط رأسه علي رجلها و هي ابتسمت علي ابنها و حك ايدها في خصلات شعره البنيه )
هنا وهو بتمسح علي شعره : مالك يا سيف انت لما بتكون مشغوله بتيجي تقعد كدا هي السفريه كانت وحشه
سيف بشرود : مش عارف
هنا : ازاي مش عارف
سيف : هنايا فاكره البنت اللي كلمتك عليها حوريتي
هنا بضحك : اه ام عيون زرقاء ذي السما ديه
سيف : طلعت حقيقه شوفتها بجد المره ديه وطلعت أنا صح
هنا بتساؤل : ازاي
( سيف حكي ليها اللي حصل كله بس مقالش ليها أنهم بنات اسد عز الدين حاجه جواه منعته أنه يقولها و مش عارف السبب )
هنا بصدمه : ده بجد بس مين اللي حاول يقتلهم
سيف تتنهد بخنق : مش عارف بس ده اللي هعرفه اكيد ، بس مش عايز افكر في حاجه دلوقتي لو سمحتي عايز افضل كدا
+
هنا بحنان و حطت أيدها علي رأسه و سكتت احترام لرغبته هو غمض عيونه بتعب و في رأسه الف سؤال و محتاجه اجابه عليه
+
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
+
في الصبح
+
( جيهان صاحيه و حاسه براحه بس في نفس الوقت في قبضه في قلبها و صلت فرصها و لبست ونزلت تلاقي نوران و نور و جيسي و فهد قاعدين سوا و صوت ضحكهم مالي البيت)
+
جيهان بسعاده : نور
+
(الكل من سماع صوتها سكتوا و اصوات ضحكهم اختفي و جيسي بصت لنوران بتوتر و نور بلعب ريقها بصعوبه و فهد بيبص ليهم و تتنهد بصوت عالي )
(نور راحت في اتجاه جيهان بدون كلمه و ارتمت في حضنها جيهان استغربت بنتها بس سكتت و حضنتها)
نور بخفوت : وحشتيني اوي
بحنان : وانتي كمان نوري وحشتني
نوران راحت ليها و حضنتها : جيجي حبي
جيهان : وانتي اكتر يا اميرتي امال فين نورين
جيسي : طب سلمي عليا أنا الاول
جيهان حضنتها : جيسي حمد لله على سلامتك يا حبيبتي
جيسي : الله يسلمك يا جيجي
فهد بهزار : العسل ام العسلات صحيت اخيرا
جيهان بضحك : الفهد هنا ده يا أخي أنا قربت انسي شكلك من كتر شغلك كدا اهون عليك
فهد راح حضنها : والله ما في حاجه تشغلني عنك يا جيجي بس غضب عني و وعد مني مافيش شغل وانا هاخد اجازه و هقعد معاكي طول الفتره ديه
جيهان بضحك : لما اشوف يا فهد