رواية غنوة الداغر الفصل السابع 7 بقلم ميفو سلطان
لفصل السابع7
بقلم ميفو السلطان
كانت ميسا تتبجح علي غنوه وتلقي عليها الاهانات هنا لم تحتمل غنوه ما قالت وهجمت عليها واخذتها من شعرها واسقطتها عالارض وميساء تصرخ لتهتف بصي بقي عشان انا مش نسمه اللي ذلتيها ومرطي نفسها يمين بالله لو قربتي مني لاكون داعكه بوذك في الارض.. لتقفز عليها وتنام فوقها.
لتصرخ ميسا انت واحده بيئه وزباله وظلت تصرخ لتخبطها غنوه علي راسها لتصرخ ميسا.. لتهتف غنوه بصي يا شاتره انا كفيله اني اطلع روحك دلوقتي لتكوني فاكره هسكتلك تطلعي سمك عليا لا دانا غنوه ابعدي عن وشي.
لتصرخ ميساء وانت ابعدي عن جوزي.
لتصرخ غنوه.. ابلعيه ياختي انا لا عايزاه ولا طيقاه انا هنا عشان ملك اللي موتو امها وتاني روحك هتطلع في ايدي لو فكرتي تقربي مني.. كانت ميساد تنتحب بشده وغنوه تنهال عليها ضربا كانت تاخذ شعرها بين يديها وميسا تصرخ شعري هيطلع في ايدك حد يلحقني..
لتهتف غنوه وتضربها علي وجهها وهطلع روحك ايه قولك دانا هطلع غلي كلو فيكي..بقي تقري كده كتي بتعملي ايه في البت الغلبانه لتصرخ لتصرخ مايسه التخبطها غنوه علي فمها اكتمي لاطلع روحك ساكتالك وانت بومه ومش راضيه تتلمي.. اشوه وش امك دلوقتي.
لترتعب ميسا وتهتف ارحميني بقه انا اتشوهت الحقوني
لتشدها من شعرها لا اما شعرك الحلو ده يطلع في ايدي
لتصرخ ميسا. حد يلحقني هموت.
لتضربها غنوه علي فمها بقك يتقفل وتبقي زي فرده الجزمه يا زباله دانت نهارك مش معدي والبت الغلبانه هاخد حقها..
لتهتف ميسا انت واحده مجنونه الحقوني ..
لتهتف غنوه طب عشان اوريكي الحنان لترزعها بوكس في عينها لتصرخ مايسه وتستنجد
كانت ميسه وشها متورم من الضرب وشعرها مشعث ومتمزق في يد غنوه وغنوه تركب عليها وميسا انهكت من الضرب لتجد نفسها مره واحده مرفوعه في الهواء وداغر يصرخ هو فيه ايه اللي بيحصل..
كانت غنوه في احضان داغر تتلوي من غضبها وميسا تنتحب و تهتف.. شفت الجربوعه الي جايبها تقعد معانا واحده بيئه وزباله بتضربني هتسكتلها تضربني البتاعه دي حته الفلاحه.
لتهيج غنوه وتتملص منه وتحاول ان تهجم عليها انا جربوعه يا حربايه والله لاطلع روحك.
ليصرخ داغر اخرجي بره دلوقتي اخرجي وغنوه هائجه وتحاول ان تطولها لتخرج ميسا بسرعه وهو يصرخ ماتهدي بقه انت ايه وابور ايه الهمجيه دي انت متربيه فين..
لتدفعه بعيدا وتنظر اليه بغضب.. انا قلتلك البتاعه دي ماتقربش مني ايه اللي مدخلها عندي طالما انا همجيه وماتربيتش ايه اللي بيدخلكو عندي انتو ايه انت جايبني هنا وفاكر انكو هتعملو فيا زي نسمه لا فوق يا شاطر مش انا ان كت اتزفت وجيت مجبره ما فيش مخلوق هيتعدي حدوده واسكتله..
ليهتف.. ايه طايحه ماحدش قادر يلمك احنا هنا مش في الشارع ولا علي مصطبه بيتكو.
لتصرخ.. انت يا جدع انت ان كت فاكر انك لما تحاميلها وتقف في وشي هخاف لا فوق ابعدها عني انا مابخافش لا منك ولا من غيرك وكفيله اخد حقي من نن عينك وعينها.
لينظر اليها بسخريه ويهتف لا مانا عارف انك مابتسكتيش وجربت بس احنا هنا مش في الشارع اللي خدتي حقك فيه..
لتقطب جبينها وتهتف.. انت بتقول ايه. بص بقه انت تبعدها عني لاما هطبق وش امها وترجع تحزن عليها انتو مالكو ومالي ماتسيبوني بحالي ايه المرار ده..
ليهتف... لا مانا لو سببتك بحالك اخرتها حبس وانت وابور بيهب في كل واحد بتهيجي عليه فاعقلي كده لو عملت حاجه قوليلي وانا هتصرف.
لتهتف.. لا ماتعودتش والله انح واشتكي حقي هاخده واخبطو راسكو في الحيطه.
ليهتف.. علي فكره انا ماحسبتكيش علي فات فعدي ايامك عشان هتزعلي والوابور هيطرشق..
لتهتف.. تحاسبني علي ايه انت مالك ومالي..
ليبتسم والله لتجده يفك ازرار قميصه..
لتهتف.. انت بتعمل ايه يا جدع انت.
ليهتف.. بس هوريكي اني ما بسيبش حقي.. ليرمي قميصه ويهجم عليها ويشدها اليه..
لتصرخ وتدفعه نهار ابوك اسود انت اتجننت وبدات تصارعه بشده وهو يحاول ان يصد ضرباتها ليحملها ويرميها علي الفراش وينزل عليها وهيا مهتاجه وتحاول ان تضربه ليثبتها اخيرا وهيا تشتمه ليهتف ايه فاكراني نسيت او ماعرفش اللي عملتيه لينظر الي جرحه فاكره ده هيعدي كده بالساهل لتبهت من كلامه ليجد جسدها ارتخي ليحكم قبضته عليها ليهتف ايه فاكراني مش هجيبك او اعرف انت مين.. دانا داغر يا قطه.. فتكره ان اللي يعلم عليا بسيبه لا اديكي اهوه في بيتي وتحت طوعي ولا تقدري تنطقي والشويتين دول انا كفيل اني اطوعك واخليكي قطه من غير خر باش.. ايه رايك.
لتصرخ.. يعني انت بتنتقم مني بتذلني يعني عملت ده كله عشان ضربتك وحرقتلك عربيتك طب انا بقه بقلك لو انعاد الزمن كنت علمت علي وشك مش صدرك ايه رايك لتكون فاكر اني هخاف منك لا يا بيه انا مابخافش عايز تضربني انا اهوه رد الضربه وخد حقك ومش هسكتلك برضه وهخلي ايامكو طين..
ليضحك.. مالك فاكره نفسك سبع رحاله كده ما تفوقي يا شاطره.. انا كان كفيل اني اوديكي ورا الشمس بس عشان بنتي جيت علي نفسي يبقي تلمي نفسك بقه وتبطلي هيجانك ده..
لتهتف.. ولو مالميتش هتعمل ايه هتضربني والا تحبسني وتقهرني زي نسمه لا يا بيه فوق مش انا اللي يتعمل فيها كده وتسكت.
ليبتسم.. لا انا مابضربش ستات ولو انك بعيده عن الستات انا كفيل اسكتك بطريقتي.
لتهتف بتحدي.. كان غيرك اشطر العب بعيد ولم نفسك بعيد عني انا بقه زي ما بتقول مش ست ومش هسكتلك
ليضحك ويهتف لا انت مش طبع الستات بس انما الحاجات التانيه موجوده وموجوده جامد كمان وهلعب بعيد حاضر بس اما اعرفك هسكتك ازاي ولو اتكررت هتلاقيني مابسكتكيش الا كده ونزل علي شفتيها يلتهمهم بشده لتشهق لتضيع شهقتها في داخله وهو يلتهمهم بعنف وقوه وهيا تصارعه وهو ينزل بحسده كله يضغط عليها لتشعر ان انفاسها ستخرج منها كان يقبلها وشفتاه تلتهم خاصتها لا يبتعد انشا لتحس بالدماء تنفجر في شفتيها من عنفه وقسوته ولكنه لا يكل عن طلب شفتيها وانفاسه تلفح وجهها لتحس انها ستموت بين يديه ليبدا هو بالتحكم في نفسه ويتمهل قليلا ويبتعد وقلبه سيخرج من مكانه ويركن وجهه علي وجهها ليمر وقت ليقبل جبهتها بحنان ليرفع وجهه ليجدها مغمضه عينيه بقوه ووجهها يشع بؤسا وتحاول ان تتجلد حتي لا تبكي امامه ليهتف بهدوء مش معني انك اتربيتي بطريقه معينه يبقي مالكيش رادع ومش انا اللي امد ايدي علي مراتي ولازم تفكري الف مره قبل ماتتصرفي في البيت ده انا مش هكرر كلامي انا هكلم ميساء تبعد عنك واكيد بعد اللي حصل هتبعد بس تاني مش انا اللي اسيب الدنيا تفلت عشان واحده مبتعرفش تتعامل الا بالعنف مابتتفاهمش.. اهدي علي نفسك انت مش زي الاول طايحه ومالكيش رابط.. انت ليكي زوج وبيت زي ولاد الناس مش سيبه هيا..
لتدفعه بعيدا وتهب مبتعده وتعطيه ضهرها كانت تريد ان تبكي ولكنها لا تستطيع ان تظهر ضعفها امامه لتهتف.. انت اتجاوزت حدودك وانا ماعملتش حاجه انتو ظلمه ومفيش في قلوبكم رحمه.. اذا كنت بتعاقبني عشان اللي عملته ماشي يا داغر بيه. وزوج وبيت ايه اللي بنتكلم عليه مش فاهماك بصراحه واذا كنت فاكر اني مش بنت ناس دي مشكلتك انا برضه مش هسكت واعمل ما بدالك هبعد عنكو دا اللي اقدر اعمله والا اوريكوش وشي انما حد يجي جنبي معلش هطلع قله تربيتي عليه.. دا طلع غصب عني.. انما انتو اللي مابتعرفوش تعيشو زي الناس الطبيعيه فاكرين نفسكو فوق الكل تهينو وتقهرو الناس والناس تسكت.. ان كانت نسمه سكتت وماتت مقهوره انا ماهعرفش فا يا ريت تبعدو عني
ليهتف.. انت ليه مصممه تطلعينا وحشين واننا اذينا نسمه.. نسمه كانت عايشه معززه مكرمه وهيا اللي انزوت وغلبت اخرجها من اللي هيا فيه انت دماغك راكبه غلط.
لتهتف.. وايه اللي زواها يا داغر بيه.. ايه اللي وصلها لكده.. دا كانت سيباني اخر مره وسعيده بالبيه العالي اللي شكل بتوع المجلات. والفرحه اللي ماعرفش جابتها منين وانت بتتقدملها.
لينظر اليها بغضب من تقليلها له..انت مالك شايفه نفسك كده ونازله تريقه انت مش عارفه ان اللي زيك يحمد ربنا الف مره.. انت فاكره اني هقعد ابررلك علاقتي بنسمه انت ايه اصلا عشان تقعدي تتريقي واللي زيك يفرح الف مره ان اسمه اتكتب جنب اسمي.. وتفرحي الف مره اني خليتك تبقي حرم داغر سليمان ..انا لو قلت لحد مش هيصدق اصلا.
لتهتف بقوه.. معلش بقه استحمل نفسك اصلي مش فرحانه بل العكس مقهوره.. واللي زي تفرح بيك اه واحده علي اد حالها بعين وعين ووشها متعلم عليه هتتمني ايه صحيح.. غير انها تحمد ربنا ان بيه زيك بصلها.. بس علي قولك عقلي تعبان ومش مقدره النعمه اللي دخلت فيها والفرحه ماعرفاش اطولها معقده بقه تقول ايه.. ومعلش ماتقلش لحد ان اللي زيي بقت مراتك عشان ماتتكسف ان مراتك مابتشفش او حتي مشوهه يا بيه يا عالي.. تاني بقلك بحالتي وعيبي ده جوازتك ماتلزمتيش ولا عايزاها يبقي تخليك في حالك وماتتجاوزش حدودك.
ليقترب بغضب ويمسكها بقوه.. انت نازله هبد وزفت وانا ما جيبتش سيره وشك بحاجه..
لتدفعه.. وتهتف بسخريه.. والله لا بجد فعلا من يوم ما شوفتك ماجبتش فعلا سيره غير انك عمال علي بطال فاكر نفسه بتتجبي عليا انك اتجوزتني وانا اصلا لا طلبت جواز ولا قربت منك.. اسمع يابن الناس.. مش كل يوم هتبقي حريقه كده وانا ماستحملش كده شوف ابعدو عني هتلاقوني مابنطقش والله ماهنطق ولا هطلب منكو حاحه
ليتنهد ويهز راسه.. مش عارف اقلك ايه. انت عايزه تنعزلي وماحدش بيعيش لوحده في بيت فيه عيله كبيره.
لتهتف.. انا مشكلتي معاك ومع مراتك ماتسيبوني في حالي
ليهتف.. لا انت مراتي وانا مش هاخد اومر من سياتك وتكيفي نفسك بقه علي كده ويلا عشان تنزلي مش هتقعدي محبوسه بالبنت هنا ودا اخر كلام وتركها مقهوره وذهب الي زوجته ودخل عليها والغضب ياكله انت ايه اللي واداكي عندها.
لتصرخ ميساء انت كمان جاي تزعق بدل ماتقطم رقبتها.
ليهتف.. واقطم رقبتها ليه هيا كانت جت اوضتك والا سيادتك اللي راحه تجري شكلها.
لتهتف.. كنت راحه اشوف ملك ايه اجرمت تقوم تقل ادبها الجربوعة الفلاحه انت لو ماقطمتش رقبتها هسيبلك البيت وامشي مش انا اللي انضرب من البتاعه دي.
ليهتف.. انت اللي رحتي وانت اللي نكشتيها يبقي تقطمي وتسكتي.
لتصرخ.. لا انت فاكرني ايه بقلك اهوه يانا يا هيا في الييت.
ليهتف انت مالك ومالها من اساسه ليه حريقه مش طايقه روحها.
لتهتف.. بتحاميلها علي اخر الزمن الجربوعه دي.
ليهتف..انا تعبت دي مش عيشه..
لتصرخ.. وانا بخيرك ما بينا مشي البت دي وانا هشيل ملك واربيها.
ليهتف.. لا مش بمزاجك علي فكره وانا ماحدش يتشرط عليا.
لتصرخ.. يبقي انت اللي اخترت وانا مش قعدالك فيها.
ليهتف.. اخبطي راسك في اكبر حيطه واعملي ما بدالك انا قرفت واستدار وتركها وهيا تغلي لتتجه الي دولابها وتاخذ اشيائها وتنزل لتجد غنوه جالسه مع ناديه لتقترب منها
وتهتف.. خلاص خربتيها وقعدتي علي تلها..
لتهتف.. ناديه استهدي بالله يا بنتي بس راحه فين.
لتهتف رميساء سيبهالها تبرطع بس اعرفي يا حلوه داغر ماهيبصش لواحده زيك بيئه وفلاحه ومالكيش اصل واحده مشوهه ومابتشوفش هيبص لايه هياخدك معاه الحفلات الناس تتريق عليكي تبقي مسخه واحد عوره مابتشفش بيئه دا حاجه تقرف اياكي تفكري انك هتبقي مراته دا مكسوف من الفضيحه دي بس عشان البت..انت جايه تخربي البيت يا خرابه البيوت ربنا ينتقم منك همشي عشان مش مستحمله اقعد في القرف ده ولما البيت ينضف هرجع وتركتهم وخرجت.
كانت غنوه تحترق من كلامها والوجع ينهشها لتهتف ناديه معلش يا حبيبتي قطع لسانها دانت قمر و الله وست الستات..
كانت لم تعد قادره ان تحتمل ذلك لتهتف.. يا طنط انا مالي ماخربتش حاجه.. لتحس بالقهر والوجع.. معلش يا طنط خلي ملك معاكي لتعطيها اياها وتخرح مندفعه للحديقه لتبحث عن مكان منعزل لتنفحر في البكاء بشده.. يا رب تعبت يا رب تعبت انا مالي بيهم انا في حالي عايزه اربي البنت وماليش دعوه بيهم ولا قربت منهَ بيت ايه اللي اخربه انا مالي.. كل واحد يجي يعايرني شويه انا راضيه بحالي مايسيبوني باللي فيا لا طلبت قرب من حد ولا عايزه حد.. ايه الوجع ده هو اتكتب عليا الناس كلها تعيب عليا وانا ماقربتش منهم.. كانت تنتحب وتدعي ربها..
نزل داغر للاسفل ليجد امه حزينه تجلس بمفردها ومعها ملك ليهتف.. مالك حبيبتي.
لتتنهد.. مفيش يا قلبي زعلانه علي مراتك الغلبانه.
ليهتف.. ميساء غلبانه هيا اللي مشت انا مارمشيتهاش.
لتهتف.. ميساد ايه يبني.. انا بتكلم عن غنوه مراتك قالت وكفت والبت ماتحملتش وقامت خرجت بره وحكت له علي ما قالته ميسا لغنوه.. ليتنهد انا ماعرفش هيا جايبه الغل بتاعها ده منين دا مابتهمدش ساعه.. ليهتف طب غنوه فين.
لتهتف.. ادتني البت وخرجت والنبي يبني البت طيبه واميره ومراتك عايرتها بوشها والبت قمر والله ماعرفش ليه بتنقهر كده... قوم طيب خاطرها مراتك والله طيبه وغلبانه انا حبيتها والله زي بنتي.
ليتهف طيب يا امي ربنا يهدي وتركها وذهب يبحث عن غنوه ليجدها تقف جنب احد الاشجار تحتضن نفسها وتبكي وتنتحب في صمت ليرق قلبه لها فهي تبدو وحيده وبائسه ليقترب بهدوء ويشدها اليه ويحتضنها لتحاول ان تبتعد عنه ليشدد عليها ويهمس اهدي مفيش حاجه كانت تحاول ان تنفلت منه ولكنه لم يتركها لتنفجر مره اخري بالبكاء ليحتضنها بقوه ويملس عليها بحنان ويقبل راسها.. اهدي خلاص مفيش حاجه.
كانت تنتحب وتشهق في احضانه وهو يملس عليها لتسمعه خلاص بقه انت ماصدقتي تعيطي امال ايه بقه جامده وعامله راجل دانت طلعتي كتوت صغنن اهوه..
لتحاول ان تستجَع نفسها وتبتعد ليهتف يا بنتي بقه اهدي ليتنهد ويمسك وجهها ويهتف انت بتعيطي ليه ماهي مشت اهيه خلاص.
لتهمس بغلب وضعف لاول مره تظهره.. انا والله ماجيت جنبها ولا خربت بيتها انا مالي مش انت عارف اني ماليش علاقه بيكو.
ليبتسم.. ودا اللي مزعلك اوي.
لتهتف.. ايوه طنط هتقول ايه وانا ماخربتش والله هيا اللي دخلتلي القوضه وانا عصبيه وماتحملتش كلامها.
ليضحك.. مانا عارف انك وابور مش عصبيه..ليتلمس وجهها ويهمس خلاص بقه انت ماسكتيلهاش برضه.. بطلي عيونك القمر دول..
لتهمس بغلب.. انا ماخربتش بيتها يا داغر والله.
ليبتسم وتتسع ابتسامته فهذه اول مره تناديه باسمه ليهتف دا حلو اوي ماكتش اعرف انه حلو كده.
لتقطب جبينها هو ايه.
ليقترب منها.. اسمي اول مره تقولي اسمي لترتبك وتحاول ان تبتعد ليشدها اليه لتقول بغلب.. بتقلي اني انا ماجيش جنبك هو انا جيت جنبك والنبي..
ليبتسم بحنان لا مابتجيش بس مش عارف مابتجيش ليه دانت تيجي وتيجي..
لتخفض راسها انا مالي هيا فاكراني هخطفك.
ليبتسم ويشدها... فاكراكي.. لا الخطف حصل وخلاص ليهتف.. ممكن بقه نهدي كده وكلام رميساء يتنسي.
لتشعر بوجع وتتذكر كلامها ومعايرتها لتهمس بوجع يتنسي..
ليضع يديه علي وجهها ويقترب منها ايوه يتنسي ويتشال من دماغك.. انت قمر جمالك مالوش وصف ليدخل الكلام صادقا الي قلبها لتتنهد وتحس بشئ داخلها سعيد بتلك الكلمات ليلمس عيونها.. عيونك دي جنه الواحد يتوه فيهم ولمس خددها ودول نعومه الدنيا فيهم.. ليقترب منها لتسرح في عينه وقلبها يرجف ليهتف شعرك ده نار تدخل القلب.. ليسلط عيونه علي شفتيها ليدق قلبها ليقترب بهدوء دول بقه لا ليهم حل ولا ليهم وصف حاجه كده تاخدك في دنيا تانيا.. انت كتله من الجمال انت حلوه اوي يا غنوه وان كت قلت حاجه فعشان عصبتيني انت قمرين والله شيلي اللي فدماغك ده والعمليه ممكن تتعمل في لحظه انت مش ناقصك حاجه.. مرات داغر سليمات ماينقصهاش حاجه.. لتظل تنظر اليه لفتره مرتبكه مهزوزه وبداخلها مشاعر غريبه..
لترتبك وتبتعد.. لا انا مش مراتك انا هنا عشان ملك.. وشكرا علي كلامك بس مراتك مشت وسابت البيت بسببي لتهتف انا عارفه ان حقها تزعل انك اتجوزت بس انت مافهمتهاش اننا مش متجوزين ليه انا مالي بيك. احنا مش زي اي حد.
ليهتف.. مبتسما مش زي اي حد ازاي.
لتهتف.. يعني مش متجوزين هيا تزعل ليه بقه انا ماجيتش جنبك.
ليضحك.. والله انت دماغك دي متكلفه.. لا احنا متجوزين وقدام اي حد متجوزين وقدامها هيا برضه.
لتهمس ازاي انت ماقلتلهاش طب ماليها حق تنهار انت ليه بتعمل كده مش اتفقنا.
ليشدها اليه ويهتف لا انت اللي اتفقتي انا ماتفقتش.
لتنظر اليه بذهول.. انت بتقول ايه.
ليهتف ممكن تهدي.. بصي انا مش ناقص وجع دماغ امي ست كبيره وتعبانه اقلها ايه جايب واحده وهتمشي بعد كام سنه دا كلام يتقال وميساء لو كانت عرفت مش هتقعد ساكته الا اما تخرجك وتتحجج انها هتربي هيا ملك وهيا بعيد عن بنتي سنين يبقي عايزاني اعمل ليه.
لتهتف.. طب وانا مالي بكلامك ده انا متفقه معاك هنعملها ازاي دي اني مراتك وانا مش مراتك.
ليهتف عادي الموضوع مش ازمه اهي مراتي مشت وامي طيبه هتصدق اي حاجه. وانا اصلا مش مضايق بالعكس..
لتهتف انت بتقول اي حاجه احنا مابنطيقش بعض هبقي مراتك ازاي.
ليضحك ويهتف.. لا مين قال انت اللي بتغلي فاهدي بقه علي روحك واستحملي قدام الناس. او حاولي تحسي انك ممكن تدخلي حد دنيتك.
لتهتف وانا ايه اللي يجبرني استحملك قدام الناس او قدام العفريت انا هنا عشان ملك مش عشان اقعد اجمل صورتك قدام الناس.
ليهتف والله مافيش في ايدك حاجه تعمليها غير كده
لتنظر اليه بغضب.. انت بتتأمر علي ايه يكونش اشتريتني والا حاجه وماسك عليا ذله لا فوق لنفسك.
ليضحك ويهتف.. لا انا مش بتحكم انا بفهمك اللي هيحصل ولا ماسك ذله ولا حاجه بس واثق اني هقدر امشي اللي عايزه..
لتضع يدها في خصرها.. اه اللي هو ازاي بقه عرفني كده هتجبرني مانا ممكن ابوظلك كل كلامك بس مايهونش عليا طنط.
ليبتسم شفتي اهوه عقلك بيفكر بس َماعتقدش انك هتقدري لاني مش هسيبك وقلتلك قبل كده انت ماعتيش طايحه لوحدك.
لتهتف.. والله انا حره واوعي بقه اما اروح اخد ملك طنط تعبانه.
ليقف امامها طب وابو ملك مالوش حاجه.
لتقطب جبينها وتهتف.. مش فاهمه انت بتقول ايه..
ليقترب ويهتف يعني ملك وجده ملك طب مافيه ابوها محشور بينهم شوفيه باي حاجه.
لتهتف اشوفك بحاجه ازاي انت عقلك خف بتقول ايه.
ليقترب مبتسما ويرفع يده ويلمس شفتيها ويهتف اي حاجه ماهقولش لا.. الا من اخر مره معلقين معايا.
لتشهق وتبتعد.. انت واحد قليل الادب ايه قله ادبك دي
لتندفع وتحاول ان تهرب منه ليقف امامها لتحاول ان تتفاداه ليتصدي لها لتنظر اليه بغضب ماتبطل بقه عيب كده.
ليضحك ويقترب منها.. ليهتف عيب ايه بس دانا جوزك انا شاقطك.
لتنفعل بطل عيب بقه جوز ايه.
ليقترب ويلصقها بالحائط لترتجف من قربه وقلبها ينبض ليهتف مالك بتترعشي كده هو انا هاكلك.. انت صحيح تتاكلي بس اكيد مش فالجنينه.
لترفع يدها تحاول ان تدفعه لتضع يدها علي صدره ليمسك يدها ويجعلها تلمس صدره ويحركها علي جرحه من فوق قميصه ليهتف.. العلامه دي عايزه حد يعالجها هتسيبيها كده كانت ترتجف من قربه وملمس يدها علي صدره ليهتف دي ليها حق ولازم يتاخد وانا مابسيبش حقي والقمر اللي علم لازم يداوي والا ايه.
لتهمس بطل بقه عيب كده وسع..
ليلتصق بها لتشهق وقلبها سيخرج من مكانه ليهتف.. مش عايز والله ليمد يده ويرفع وجهها ليهمس مش عايز ابطل وانا شايف عيونك نار كده انت حلوه اوي لتتوه في نظراته وهو يضغط عليها كانت حاله من الانسيابيه وعيونهما متعلقه ببعضهما لتحاول اخيرا ان تبتعد الا انه لم يتركها فمسك وجهها ليهمس انت مش حاسه بنفسك ليه بس دانتي تاخدي العقل ونزل برويه علي وجهها يقبل خدودها وعيونها وتلمس ندبتها بشفتيه ليهمس دي لوحدها تاخد القلب وشفتاه تجول عيونها ودول يهبلو ليقترب من شفتيها ويهمس دول بقه نار ما حد بقدر عليهم ليقترب باندفاع ويلتهم شفتيها برغبه شديده وهيا بلا حول ولا قوه كانت اول مره مشاعرها تتحرك كانت تكبت نفسها ولا تفكر انها انثي لياتي ذلك الغازي يقتحمها بقوه لينهال عليها قبلات حارقه لتان بين يديه وهو قد اصابه جنون من تلك الشفتان كان يقبلها ويلتهمها بعنف وقوه ليعود ويتمهل ويتلقف شفتيها بين شفتيه بنعومه ويسر ويتروي وهيا لا تفعل شيئا الا لتستجيب وقلبها سينفجر تحت صدره ويده تجولها ويشدها اليه. مرت فتره لا يحسان بشئ وهو لا يحس الا بشفتيها ولهيبهم وجسده يطلبها واحس انه هلك معها كان لا يريد ان يتوقف ولا يعرف كيف يتوقف من اساسه اما هيا فدوامتها ازدادت واتسعت لتتهالك بين يديه واحس انها ستسقط بين يديه ليشدها ويحتضنها لفتره ليهمس.. وقفتي قلبي يخربيت كده.. كانت مغيبه وهو محتضنها ليهمس.. القمر دايب بين ايديا طب دي يتقلها ايه وهيا ناعمه كده ليبدا في تلمس وجهها برويه لتبدا في العوده من استكانتها ليضحك اهوه هتتحولي انا عارف.. لتبدا فعلا في الافاقه وتدفعه لتهرب من امامه ليشدها ويحتضنها من الخلف.. اهدي راحه فين شفايفك هيتفضحو اهدي لتظل فتره تنهج بشده في احضانه لا تنطق ليتنهد اخيرا ويتركها وتركته وجرت من امامه وهو يضحك بشده علي خجلها ليهتف.. والله لاسعه بس مزه وهتتعبك اوي ايه اللي كنا فيه ده.. يخربيت كده ولعتي فيا يا شيخه.. ..ليتنهد ويعود ليدخل عليهم ويجلس بجوارها كانت تجلس منكمشه ليضع يده عليها لتغضب ولكنه لم يهتم وظل يداعب كتفها وهيا مشتعله لتذغده وتهتف ماتبطل بقه..
ليهمس بجوار اذنها مش قادر والله سحت عالاخر وشفايف القمر يهبلو. ليمسك يدها ويقبلها لتشد يدها ليهمس والله لو مارجعتي ايدك في ايدي لارزعك بوسه قدام امي ولا يهمنيش انا مفضوح واعملها..
لتذغده متحترم نفسك بقه..
ليقترب من اذنها هبوس والله انا مفلوت انت حره..
لتسرع وتضع يدها في يده ليتلمسها بشفايفه ايوه كده خلي جوايا يبرد ولو انه والع كانت كل حين تتمللمل ولكنه كان يداعبها وهيا ترتعش ليهمس بتترعش ليه يا مز حاسس بحاجات صح.. انا كمان حاسس والله.
لتهتف بحنق اتلم بقه حاسس ايه وزفت ايه..
ليملس علي ذراعها لترتعش ليضحك وااله عسليه والقمر بيتلسع من لمستي.. لتنفعل ماتبس بقه..
لتتنبه ناديه فيه ايه يا ولاد.
ليضحك داغر ابدا يا امي بدلعها وهيا مكسوفه ليقبل خدها لتحمر هيا.
لتضحك ناديه.. لا يا غنوه مالكيش حق. دا حتي داغر عاقل يوم ما يعملها تقفيله.
ليهتف داغر.. قوليلها مش كت عاقل لحد ماجت يبقي مين السبب تقابل بقه.. شوفي وشها احمر ازاي امال لو قلتلها هاتي بوسه هتعمل ايه.
لتشهق هيا خجلا وينفجر هو بالضحك لتهتف ناديه بس يا واد ماتكسفهاش.
ليهمس بجوار اذنها ولمس رقبتها وانفاسه تلهبها يا سلام وهو ساكت ومز وقمر كده وكيوت.. ليضمها اليه ويظل يداعبها ويداعب ابنته التي اخذتها في احضانها ليسود جو من الالفه والحميميه بينهم..
لتدخل مريم وتهتف ايه مالكم قاعدين مبلمين كده ليه.. بقلك ايه يا ابيه اصحابي عاملين ديش بارتي وانا راحه ماتخلي غنوه تيجي معايا.
لتهتف.. غنوه لا يا حبيبتي بارتي ايه انا ماليش في كده.
لتهتف ناديه.. وليه يا حبيبتي ماتروحي وتنبسطي انا هقعد بملك ماتقلقيش..
لتهتف مريم والنبي يا ابيه توافق مش هنتاخر..
ليدخل عليهم جمال ليهتف.. راحه علي فين كده ان شاء الله.
لتهتف هاخد غنوه عندي بارتي..
ليبتسم ويهتف.. طب يلا استناكو اوصلكو.
ليهتف داغر.. من امتي الخدمات دي يا اخويا.
ليهتف.. انت مالك يلا يا مريم اجهزو وانا مستنيكو
لتقف غنوه مرتبكه ليذهب اليها داغر ويهتف.. روحي مع مريم انبسطي. ماتقلقيش علي ملك ليمسك يدها ويقبلها امام الجميع لتحمر خجلا ليهتف.. مش هتتحبسي هنا يلا انبسطي. لتشدها مريم ويصعدو بالاعلي وتهتف غنوه انا ماعنديش لبس له بناطيل وبلوزات هروح ازايك.
لتهتف ملك مش مشكله انت صحيح مليانه عني سيكه بس مش مشكله تعالي واخذتها واعطتها فستان قصير ضيق من الوسط منسدل علي جسدها وبحرمله علي الكتف كان فستانا رقيقا لتقف غنوه دا حلو اوي انا ماعرفتش نفسي..
لتهتف مريم.. انت قمر اصلا وخصوصا بقه لما تفردي شعرك النار القمر ده..
لتهتف غنوه.. لا كده هبقي شكل العفريت.
لتهتف مريم.. انت قمر وربنا عفريت ايه.
لتهتف غنوه.. بجد يا مريم شكلي ينفع يعني قصدي شكلي كويس.
لتهتف.. يا بنتي والله قمر انت بتقولي ايه دا اخويا هيتهبل عليكي بمنظرك ده.
لتهتف غنوه.. ايه ده بتقولي ايه.. انا عادي يعني ووضعت يدها علي ندبتها.
لتتنهد مريم وتهتف.. والله العظيم مخلياكي قمر وعيونك قمرين وشعرك نار ده مخليكي حاجه تانيه..
لتبتسم غنوه... بجد والنبي..
لتهتف مريم.. يا لهوي دانت مزه طحن يلا عشان لسه هنشتري اكل الواد شريف قايلي علي حاجات كتير لتشدها وتنزل بها الي الاسفل وما ان نزلا حتي اطلق جمال صفيرا عاليا ليهتف واد يا داغر ايه ده انت متجوز جنيه..
لينظر اليها داغر ليهب من جمالها ويطلق صفيرا عاليا لترتبك غنوه ليهتف.. ايه ده يخربيت جمال امك كان داغر يقف وقلبه ينبض بقوه من جمالها..
لتهتف مريم شوف يا ابيه القمر مش مصدقه انها حلوه بدماغها الشمال دي..
ليهتف جمال لا هيا قمر والله لينظر اليه داغرماتلم ليلتك بقه لاطبق وش امك.
ليقترب منها ويهتف.. ايه الحلاوه دي.. لتخجل وتحمر ولا ترد.. ليهتف داغر طب دقيقه كده هقول لمراتي حاجه ليشدها الي المكتب ويدخلها لتهتف ايه فيه ايه.
ليهتف اقول ايه بجمال امك اسيبك تخرجي ازاي وانت قمر كده.
لتخجل بشده وتهتف عيب كده الناس هتقول ايه.
ليقترب ويهتف.. يولعو دانت قمر يخربيت كده اعمل ايه دلوقتي.
لتشيح بوجهها بس والنبي خرجني عيب انت عقلك خف.
ليهتف اه خف من جمالك انت بتلمعي..
لتهتف والله بطل بطل مش انا اللي ماحدش هيبصلي.
ليقترب ويشدها.. حمار اللي قال كده حمار دانت مزه قمر. وايه شعرك ده يلهب والله..
ليرجف قلبها ليهتف طب ايه ماعرفش اسيبك كده واسكت ليشدها اليه عنوه ويقبلها وهيا تتملص منه لينهك اخيرا لتبتعد غاضبه انت استحليتها ماتحترم نفسك بقه.
لينظر اليها بخبث.. من جه استحلتها استحلتها واحترم نفسي ماعرفش اعملها معاكي..
لتصرخ بطل ايه ده انا مش مراتك.
ليشدها اليه ويقول الكلمه دي ما تتقالش تاني والا تحبي اعرفك لترجف ليقترب منها مره اخري ويشدد عليها لترتجف بشده ليهتف اخر مره اسمعك تقوليها.. لتهتف ماحنا كده والله..
لينهال عليها يقبلها مره اخري لينخلع قلبها من هول مشاعرها ليهتف ها لسه تاني. لتطرق خجلا ليرفع وجهها قولي هتقوليها تاني كانت تنهح بشده ليتلمس شفتيها هاه قولي.. لتتململ وهيا ستموت ليهمس والله ماهسيبك.. انطقي ماتتقالش تاني كانت مشتعله لتهز راسها اخيرا وقلبها سيخرج من مكانه ليتنهد ويبتسم ويهمس.... رعشتك بتقول ان فيه وفيه وانا جوايا كتير فاهدي بقه واعرفي اللي جواكي وبطلي تقفيله.. ليلمس رقبتها عروقك هتنفجر من ضغطك عليها بطلي يا غنوتي وانت قمر كده وهموت واكلك..ليمسك اصابعها ويتلمسهم بشفتيه..
لتهمس.. اوعي بقه عيب كده.
ليهمس.. مش عايز اخرج عايز افضل كده والقمر بيترعش الا بتترعش ليه يا مز فيه ايه بيحصل جوا..
لتدفعه.. بطل مفيش حاجه ..
ليضحك ويحتضنها من الخلف ويقبل رقبتها الكداب بيروح النار ماكفايه النار اللي جوا .. مفيش ازاي وغنوتي بتتنفض حسيت يا جامد وجواك بيطحن بعضه لتخفض راسها ليتنهد اعمل ايه فيكي بس كلو جاي بالصبر يا عسليه ويشدها ويخرح بها
ليهتف جمال طب بلا يا قمرات هوصلكو ليهتف داغر لا انا هوصلهم خليك.
ليقطب جمال هو ايه اللي اقعد انت انا اللي قايل الاول.
ليهتف بقلك ايه مراتي واختي ليك فيه.. ليشد غنوه ويخرج بها ليهتف جمال دا لسع والا ايه لا والله انا راشق هو حر.. وذهب ورائهم..
اخذ داغر غنوه وذهب بها الي العربه وفتح لها الباب بجانبه لتحس بالحرج تهتف لا انا هركب مع مريم.. ليقترب منها ويهتف دا مكانك جنب جوزك واخذ يدها واجلسها لتاتي مريم وتدخل العربه وورائها جمال وانطلق داغر بالعربه وذهبا ليشترو بعض الطلبات وذهبو الي منزل اصدقائهم لتنزل مريم وتهم غنوه ان تنزل ليمسك داغر يدها مبتسما انبسطي لتهز راسها بخجل َلتنزل.. دخلت مريم وغنوه وبقي داغر وجمال بالخارج.
ليهتف جمال ايه يا فقر هنفضل قاعدين بوذنا في بوذ بعض هو مش الجماعه دول معارفكو مادخلناش ليه احنا..
ليهتف داغر ندخل فين يا اهبل دول شويه عيال هنخش نقعد في وسطهم..
ليهتف.. اه نقعد مراتك مزه ومريم قمرين والشباب مرطرط نسيبهم الناس عينيهم تبظ عليهم لف بس نجيب حاجات وندخل بيها كاننا بنزودلهم الاكل ونخش بحجه كده.
ليهتف داغر.. انا مش مطمن مالناش في السكه دي.
ليهتف جمال.. يلا يا بومه قلبي بياكلني عالبت انت ايه جبله مراتك بتبرق مش خايف عليها.. لعيل كده والا كده يشاغلها.
ليهتف داغر.. ساعتها هتتقلب حريقه ماتبطل بقه زن.
ليهتف جمال.. والله مايحصل يلا يا طور انت.
ليتنهد داغر ويذهبا ليشتريا بعض الطلبات ليعودا ويذهبا الي الحفله.
في ذلك الوقت كانت مريم ترقص مع اصدقائها وقد تركت غنوه بمفردها ليقترب منها احد الشباب ويقف بجوارها ليهتف .. القمر تبع مين.
لتخجل وتهتف.. انا جايه مع مريم.
ليهتف مريم سليمان.. يا دي النور طب ايه مش حابه ترقصي.
لتهتف.. لا معلش ارقص ايه.
ليهتف لا والله تعالي بس يا شيخه ومسك يدها وشدها الي مكان الرقص.
لتدفعه هيا وتهتف من فضلك انا مش عايزه ليقترب احد الشباب فيه ايه يا ادهم المزه مالها.
ليضحك.. مش عايزه ترقص جايه حفله ومش عايزه.
ليضحك الشاب ليه يا قمر دا حتي الليله في اولها..
لتهتف اظن عيب كده وسع لو سمحت..
ليقترب شاب تالت ويهتف.. القمر ام شعر احمر زعلان ليه يا شباب ليتجمع حولها الشباب ويبداو في التجاوز وهيا تستعد للهجوم عليهم ليقترب منها احد الشباب ويشدها اليه في تلك الاثناء كان جمال و داغر قد دخلو بصحبه معارفهم وتركوهم يتجولون بحريتهم ليهتف جَمال نهاركو اسود ليستدير داغر ناحيه نظره ليجد احد الشباب يمسك غنوه ويشدها اليه والباقي يضحكون ويتغامزون ليحس بالدماء تغلي في عروقه وجسده ينتفض واندفع ناحيتهم وهجم عليهم بعنف و...